Graham Smyth
@GrahamSmyth
·
5m
Eleven months ago Leeds United were willing to spend £20m on Michael Cuisance, but since pulling out of that deal they haven't signed a first team midfielder.
I asked Victor Orta why.
https://yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/exclusive-victor-orta-explains-leeds-uniteds-summer-transfer-window-stance-on-midfielder-3366421…
#lufc
Huff, dette blir for dumt. Vi har altså dekning nå siden en spiller som ikke har spilt i PL tidligere eller en viktig kamp på 2 år er tilbake. Fremstår bare helt merkverdig..
Det blir for dumt ja. Forshaw er i beste fall cover for Kalvin, men vi trenger da en midtbanespiller for Klich/Rodrigo også. Skjønner ingenting.
Alle ønsker nok en gigant signeringen på offensiv midtbane. Det har nok vært oppe til vurdering og Orta har garantert noen på sin liste. Men når dem på lista ikke er tilgjengelig innenfor rammene så går ikke Orta og Bielsa for 4 eller 5 valget. Det har Orta vært tydelig på. Helt kanon! Vi har hatt nok panikk kjøp og dårlige signeringer tidligere.
Når behovet for 10'ern ikke var stor nok og vi heller hentet James og sendte Costa på dør. Så velger jeg å tro at dem har en plan. Jeg er ihvertfall 100% sikker på at laget er sterkere i dag enn det var i går.
Dessuten så gjelder dette mange lag. Man City supporterne skriker etter spiss. Samme med Pool og West Ham. Man utd en def midt. Arsenal de fleste posisjoner sentralt på midten. Alle lag har nok en posisjon som kunne vært styrket. Det viser at det kanskje kan være litt komplisert å bare hente spillere. Det er nok mange hensyn og vurderinger som må gjøres. Og vi alle vet nå at Bielsa har sine greier og krav. Stallen skal ikke være stor og alle skal føle at de er "nære" en startplass, spillere kan spille i flere posisjoner, dem skal passe Bielsaball og treningsregime. Sikkert massevis av andre vurderinger utover det.
Angående Orta sin oppsumnering så syntes jeg det var en fornuftig vurdering. 2 år ute, men absolutt ikke umulig å komme tilbake. Tipper klubben har vesentlig bedre innsikt i Forshaw's helse enn her inne på forumet
Før hofteskaden var han veldig god under Bielsa. Dessuten var han god i PL for Boro, så han har PL erfaring.
Tror ikke man skal undervurdere typen Forshaw. Han er en av lederne. Gir laget kontunitet. Ekstra viktig når Berardi og Pablo er borte. Pr.nå er ikke Forshaw første eller andre reserve, så det er nok ikke noe sjansespill å "satse" på han denne sesongen.
Kommer Forshaw tilbake slik han var før skaden så har vi spart penger, styrket bredden og fått flere alternativer sentralt. Lykkes han ikke så står nok Bate klar for å gripe sjansen. Bate debuterer nok i år. Han er tatt ut på u20 landslaget til England. Det samme er Gelhardt og Greenwood. Det vitner om at dem er modne for litt mer enn u23 fotball.. Syntes det er helt knall at dem ikke henter inn nye spillere for å være reserver og som står i veien for egne unggutter. De som signeres skal styrke 11'ern har både Orta og Bielsa sagt.
Dem har fulgt den planen og jeg vil påstå at det har gitt resultater. Eneste som mangler nå er at sjefen sjøl gir unggutta muligheten...han har litt å gå på der. Tross alt 4-5 Engelske landslagsspillere + Summerville som klorer på døra nå. At en av dem slår til er garantert. Bare en måte å finne ut hvem

Man vet aldri helt om man treffer på signeringene uansett pris. Men jeg er fornøyd med sommervinduet. Potensielt gode signeringer inn og meget fornøyd med dem som gikk ut. U23 er vesentlig styrket også.