Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1475164 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

raggen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5100 på: Desember 18, 2021, 18:27:11 »
Det sies at Bayern Munchen er interessert i å hente Rahpinha til sommeren . Leeds har priset Rahpinha til 35 millioner pund.  :(

Skal han selges må det være for MINST det dobbelte enn foreslått her,men håper Rapha er fornøyd og blir
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5101 på: Desember 18, 2021, 20:32:01 »
Det sies at Bayern Munchen er interessert i å hente Rahpinha til sommeren . Leeds har priset Rahpinha til 35 millioner pund.  :(

Skal han selges må det være for MINST det dobbelte enn foreslått her,men håper Rapha er fornøyd og blir

Skjønner godt at Bayern vurderer Rapha (hvis det er hold i det), han passer perfekt inn i spillestilen der. Men uavhengig av pris vil det være selvmord å selge Raphinha uten å ha en solid erstatter klar.

HåvardK

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5102 på: Desember 18, 2021, 20:35:36 »
Det sies at Bayern Munchen er interessert i å hente Rahpinha til sommeren . Leeds har priset Rahpinha til 35 millioner pund.  :(

Skal han selges må det være for MINST det dobbelte enn foreslått her,men håper Rapha er fornøyd og blir
Kan ikke forstå at Rapha er fornøyd med situasjonen nå om dagen.

Fredhans

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5103 på: Desember 18, 2021, 20:43:02 »
Til og med Bielsa må nå skjønne at det må gjøres noen taktiske endringer, man trenger jo ikke å være trener for å se det😳Parker bussen mot Liverpool slik mange andre gjør, så slipper vi å lide oss igjennom nok en kamp

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5104 på: Desember 18, 2021, 22:52:02 »
Det sies at Bayern Munchen er interessert i å hente Rahpinha til sommeren . Leeds har priset Rahpinha til 35 millioner pund.  :(

Skal han selges må det være for MINST det dobbelte enn foreslått her,men håper Rapha er fornøyd og blir
Kan ikke forstå at Rapha er fornøyd med situasjonen nå om dagen.

Deco på kamp i dag. Raphinha har vel han som agent..
« Siste redigering: Desember 18, 2021, 22:55:49 av Eriksen55 »

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5105 på: Desember 18, 2021, 23:20:40 »
Det sies at Bayern Munchen er interessert i å hente Rahpinha til sommeren . Leeds har priset Rahpinha til 35 millioner pund.  :(

Skal han selges må det være for MINST det dobbelte enn foreslått her,men håper Rapha er fornøyd og blir

Skjønner godt at Bayern vurderer Rapha (hvis det er hold i det), han passer perfekt inn i spillestilen der. Men uavhengig av pris vil det være selvmord å selge Raphinha uten å ha en solid erstatter klar.
Kun aktuelt hvis vi får Coman eller Sane i bytte.
MOT

morten1966

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5106 på: Desember 19, 2021, 14:13:40 »
Er vel ingen som er førnøyde i Leeds om dagen. Er dem det så må dem bort..

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5107 på: Desember 20, 2021, 09:47:17 »
Håper vi henter noen i januar som ikke er kjekser.
Vi trenger spillere som er fysisk rustet til å hoppe rett inn og spille 1-2 kamper i uka.
Hvis det betyr at vi da må hente fra Championship må dette være bedre ‘short term’ enn spillere vi knapt får benyttet siste halvdel av sesongen.
Så får vi heller tenke mer ‘long term’ neste sommer.
Har ingen navn på blokka selv men det hjelper ikke med ett godt navn eller om de kommer fra en kvass klubb om de ikke tåler det råkjøret det kommer til å bli siste halvdel av sesongen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Woody

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5108 på: Desember 22, 2021, 11:13:18 »
Håper vi henter noen i januar som ikke er kjekser.
Vi trenger spillere som er fysisk rustet til å hoppe rett inn og spille 1-2 kamper i uka.
Hvis det betyr at vi da må hente fra Championship må dette være bedre ‘short term’ enn spillere vi knapt får benyttet siste halvdel av sesongen.
Så får vi heller tenke mer ‘long term’ neste sommer.
Har ingen navn på blokka selv men det hjelper ikke med ett godt navn eller om de kommer fra en kvass klubb om de ikke tåler det råkjøret det kommer til å bli siste halvdel av sesongen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bodø Glimt har vel nesten gitt bort Bjørkan og Berg sammenlignet med Britiske priser, tipper de hadde gjort en OK jobb...
LIFE IS LEEDS

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5109 på: Desember 22, 2021, 12:52:22 »
Håper vi henter noen i januar som ikke er kjekser.
Vi trenger spillere som er fysisk rustet til å hoppe rett inn og spille 1-2 kamper i uka.
Hvis det betyr at vi da må hente fra Championship må dette være bedre ‘short term’ enn spillere vi knapt får benyttet siste halvdel av sesongen.
Så får vi heller tenke mer ‘long term’ neste sommer.
Har ingen navn på blokka selv men det hjelper ikke med ett godt navn eller om de kommer fra en kvass klubb om de ikke tåler det råkjøret det kommer til å bli siste halvdel av sesongen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig med deg.
De må ha fysikk, ikke minst i vårt lag - der spillestilen er som den er.
Det jeg er mest bekymret for nå er at Orta henter inn ett par dugelige spillere f eks fra Championship - som Bielsa mener må igjennom
3 uker med "Bielsaball" - og som selvsagt ikke står på ansinitet/kø-lista fra før....ren , skjær stahet.

2 lånespillere .....lån med opsjon på kjøp.
 

RoarG

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5110 på: Desember 23, 2021, 12:29:36 »
Ryktene om Readings midtbanespiller, John Swift, svirrer om dagen. Bielsa er visstnok stor fan av karen. Leeds får konkurranse fra flere PL-klubber om Swift. Kontrakten hans utgår til sommeren,og han har avvist Readings nye kontrakt-tilbud. Dermed kan han velge og sitte kontrakten tida ut, for deretter å velge og vrake i tilbud. Swift behøver altså ikke å gå til noen i januar, og med mindre Reading føler at de må selge han for å få inn noe cash, tror jeg at han blir. Men dette er fotball, og alt kan skje.
https://footballleagueworld.co.uk/leeds-united-line-up-fresh-approach-for-championship-midfielder/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5111 på: Desember 23, 2021, 14:16:07 »
Leeds burde vel strengt tatt kjøpe inn 2- 3 spillere i januar uansett? Regner med at Orta har full kontroll på både penge midler og spillere som burde komme til klubben.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5113 på: Desember 25, 2021, 12:12:08 »
Noe hold i at Rahpinha nå er solgt til Bayern Munchen for 42 millioner pund ?

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5114 på: Desember 25, 2021, 12:30:03 »
Ryktene om Readings midtbanespiller, John Swift, svirrer om dagen. Bielsa er visstnok stor fan av karen. Leeds får konkurranse fra flere PL-klubber om Swift. Kontrakten hans utgår til sommeren,og han har avvist Readings nye kontrakt-tilbud. Dermed kan han velge og sitte kontrakten tida ut, for deretter å velge og vrake i tilbud. Swift behøver altså ikke å gå til noen i januar, og med mindre Reading føler at de må selge han for å få inn noe cash, tror jeg at han blir. Men dette er fotball, og alt kan skje.
https://footballleagueworld.co.uk/leeds-united-line-up-fresh-approach-for-championship-midfielder/
Her må Leeds være frempå å friste både klubb og spiller skikkelig for å få til en deal.
Tilby Reading penger+Tyler Roberts grytidlig i vinduet. Da får Reading en ny spiller + mulighet / tid til å styrke stallen slik at de kan redde plassen.
Leeds må dessuten smøre på med lovnader om spilletid og kjøregodtgjørelse / diett slik at han velger oss og ikke en av konkurrentene.
I dette vinduet må det jobbes hardt for hver enkelt fisk skal vi ha sjanse til å dra opp noen.

NÅ MÅ KONTORFOLKA PÅ JOBB
Her blir det masse overtidsjobbing i januar.
Orta kan bare glemme å ta fri 13.dag jul/hellig trekongers dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raggen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5115 på: Desember 25, 2021, 14:10:58 »
Noe hold i at Rahpinha nå er solgt til Bayern Munchen for 42 millioner pund ?

håper ikke det men er nok en spiller som er "tapt" for oss men håper og tror det ikke blir nå i Januar og for en høyere sum enn det som er nevnt på ryktebørsen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Pettersen97

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5116 på: Desember 25, 2021, 14:17:32 »
Noe hold i at Rahpinha nå er solgt til Bayern Munchen for 42 millioner pund ?

Finner ingen troverdig kilde til dette. Tror ikke Leeds velger å selge til en så lav sum som £42 mill. Det er jo mange flere av stor klubbene som sirkler rundt Raphina. Raphina har enda 2 og 1/2 år igjenn av sin kontrakt. Og en ting til som tilsier at Leees ikke går med på et salg i Januar, er tabellsituasjon og kampprogram fremover.

Jeg tror det kommer til å bli budkrig for Raphinas signatur til sommeren. Jeg tror ikke Leeds selger for under £60mill.
The Mighty Whites

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5117 på: Desember 25, 2021, 15:06:24 »
Hva er det for en fotballtid vi lever i, og hvor lenge skal vi fortsette å godta at noen klubber skal få ha monopol på suksess? Vi snakker om lag med monopol på suksess i en 60- 50 - 40 - 30 og 20 års periode. Hvorfor kan ikke disse lagene få smake på perioder av strevsomhet og rebuilding? Nei, vi sitter bare og ser på hvordan disse lagene pga av penger og meritter sikrer seg de beste spillerene så fort en av "de andre" klubbene får fram en stjerne eller to. Loserpool og Scum som de største skrekkeksemplene gjennom hele 70-80-90 og 2000, Evnen til å ribbe andre lag på balløya for gode spillere, gjøre de dårligere slik at man opprettholder eget trofe-hegmoni. Arsenal på 90 tallet var de første store kontinent-erobrerne etterfulgt av alle andre monopol lag, og plutselig var monopolet sikret i Champions League også (Ja, jeg vet at Arsenal aldri har vunnet CL). Og sånn skal det altså bare få lov til å fortsette? Hva er fotballen tjent med at CL trofeet veksler mellom gigantene i PL og et par giganter på kontinentet som grusomme Bayerm M.? En kjeltringklubb dyrket fram av Kaizer Franz (UEFA) og korupte Ullie Hoenesss og som når står i tett relasjon til Quatar. Og nå Raphina. Hvor lenge skal vi sitte med henda i fanget og godta dette her egentlig?
« Siste redigering: Desember 25, 2021, 16:15:02 av Reaney »

Hallgeir *

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5118 på: Desember 25, 2021, 19:56:33 »
Jeg skjønner jo at et salg av Raphinha ser ut til å være uunngåelig. Ryktene er for øvrig også fanget opp i brasilianske medier.

Det jeg ikke forstår, dersom det medfører riktighet, er at salget kommer nå i januar. Med alle skadene på sentrale spillere pluss covid, er klubben nå  helt "på beinet" med tanke på disponible spillere per dags dato. Å la Raphinha gå nå, blir som å skyte seg selv i foten. Han kan fort være akkurat den spilleren som holder oss klar av nedrykk.
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5119 på: Desember 25, 2021, 21:06:42 »
HVIS det overhodet er noe hold i dette, så sliter vi økonomisk… :o
Det er ikke noen logikk i at dette skal skje NÅ, og i hvert fall ikke uten å ha erstattere på plass - og som man vet så er januar business ikke særlig lett…

Velger og puste med magen foreløpig, men OM vi ender som ett bunnlag denne sesongen så vil nok agent Deco klart se etter bedre klubber for vår diamant. Raphinha fortjener bedre medspillere enn mange av de vi har i troppen pt.
 

Cannavaro

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5120 på: Desember 26, 2021, 08:37:31 »
Dette med Raphinha og Bayern Munchen tar jeg veldig med en klype salt.....det er høyst tvilsomt at Leeds selger han nå i januar, han har heller ikke bedt om å bli solgt, og heller ikke ytret noe ønske om det.   Om vi tar spilleren Raphinha og ser på ferdigheter så er han et uferdig produkt.  han er 25 år og har de 3-5 neste årene som sine beste i sitt fotball liv. Han er blitt landslagsmann under Bielsa også. Tror han skal være takknemlig for det.  Raphinha kan fortsatt utvikle seg mye som fotballspiller, han er på langt nær en komplett spiller, det er en del å pusse på fortsatt.  Jeg savner mer stabilitet fra ham, at han er en konstant trussel i sin kantrolle, og blir litt bedre i pasningsspillet bl.a. Han har flott teknikk og masse fart, og et bra venstrebein.   Han kan også bli bedre på innlegg, mer presis der.....har sett mye skudd og innlegg fra Raphinha som går i hytt og vær.....
Vel, uansett tror jeg ikke at han forsvinner i januar, men ja det vil absolutt florere rykter rundt ham, han er ettertraktet, så dette får vi bare leve med......
MFLU - Miracles For Leeds United

samadhi

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5121 på: Desember 26, 2021, 09:58:54 »
Dette med Raphinha og Bayern Munchen tar jeg veldig med en klype salt.....det er høyst tvilsomt at Leeds selger han nå i januar, han har heller ikke bedt om å bli solgt, og heller ikke ytret noe ønske om det.   Om vi tar spilleren Raphinha og ser på ferdigheter så er han et uferdig produkt.  han er 25 år og har de 3-5 neste årene som sine beste i sitt fotball liv. Han er blitt landslagsmann under Bielsa også. Tror han skal være takknemlig for det.  Raphinha kan fortsatt utvikle seg mye som fotballspiller, han er på langt nær en komplett spiller, det er en del å pusse på fortsatt.  Jeg savner mer stabilitet fra ham, at han er en konstant trussel i sin kantrolle, og blir litt bedre i pasningsspillet bl.a. Han har flott teknikk og masse fart, og et bra venstrebein.   Han kan også bli bedre på innlegg, mer presis der.....har sett mye skudd og innlegg fra Raphinha som går i hytt og vær.....
Vel, uansett tror jeg ikke at han forsvinner i januar, men ja det vil absolutt florere rykter rundt ham, han er ettertraktet, så dette får vi bare leve med......

Ikke helt enig ang ferdighetene til Raphinha. Synes han har ett veldig ferdig produkt. Har en dødelig venstrefot til både skudd, innlegg og frispark. Kan utfordre og være artist fra øverste hylle. I tillegg har han en enorm arbeidskapasitet som er ulikt hans spillertype. At han ikke skinner like mye hele tiden er at han er vår desidert beste spiller og blir passet på med dobbeldekning uansett hvem vi møter. Skinner på Brasil og jeg tror han vil skinne i en større klubb.
En spiller vi bare må nyte så lenge vi kan....
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5122 på: Desember 26, 2021, 10:09:24 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.

sportcarl1

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5123 på: Desember 26, 2021, 19:53:17 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.
instämmer, men jag personligen är tveksam till Orta, många värvningar är ju rena floppar se Augustine och Firpo,
Sedan har vi ju värvat Rodrigo, James, llorente och Koch för säkert 100 miljoner pund, de har inte infriats mina förväntningar. Meslier och Raphinha tummen upp däremot
 

lowfields

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5124 på: Desember 26, 2021, 20:48:03 »
JKA var en bom, ja. Firpo er for tidlig til å bedømme.
Å kalle Llorente, Koch, James, og Rodrigo for bomkjøp er drøyt. Etter min mening er alle middels+ (Llorente er vel mer enn det).
Det som er litt urovekkende er kjøp a la Kiko - viser ambisjoner å hente en keeper fra Real Madrid...
Minner litt om tiden i Boro da han hentet Valdez og Negredo - mer navn enn spillere.
Vi har enda ikke handlet for mer enn £28 mill - grenser for hva man får og hva man kan kalle flopp når man ser hva som handles for av summer i PL.
« Siste redigering: Desember 26, 2021, 20:49:55 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5125 på: Desember 26, 2021, 20:59:40 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.
instämmer, men jag personligen är tveksam till Orta, många värvningar är ju rena floppar se Augustine och Firpo,
Sedan har vi ju värvat Rodrigo, James, llorente och Koch för säkert 100 miljoner pund, de har inte infriats mina förväntningar. Meslier och Raphinha tummen upp däremot
Helt enig. Orta har brent enorme summer på flopper. Utrolig at det på død og liv skal hentes spillere som er uprøvd i England (PL/CC). Av storsigneringene er det etter mitt skjønn kun Raphinha som har levert. Rodrigo, Koch, Llorente, James, Firpo har så langt vært helt ordinære, og det kan ikke forsvares at det er brukt 100 mill pluss på dette. Irriterer meg fortsatt over spillere som glapp, som eksempelvis Bowen, Benrahma, Eze, som kunne hevet laget enormt, og tilført kreativitet. Orta har kostet oss enormt, og de mislykkede satsningene kan sende oss rett ned i CC. Han bør erstattes.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

lowfields

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5127 på: Desember 26, 2021, 22:03:31 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.
instämmer, men jag personligen är tveksam till Orta, många värvningar är ju rena floppar se Augustine och Firpo,
Sedan har vi ju värvat Rodrigo, James, llorente och Koch för säkert 100 miljoner pund, de har inte infriats mina förväntningar. Meslier och Raphinha tummen upp däremot
Helt enig. Orta har brent enorme summer på flopper. Utrolig at det på død og liv skal hentes spillere som er uprøvd i England (PL/CC). Av storsigneringene er det etter mitt skjønn kun Raphinha som har levert. Rodrigo, Koch, Llorente, James, Firpo har så langt vært helt ordinære, og det kan ikke forsvares at det er brukt 100 mill pluss på dette. Irriterer meg fortsatt over spillere som glapp, som eksempelvis Bowen, Benrahma, Eze, som kunne hevet laget enormt, og tilført kreativitet. Orta har kostet oss enormt, og de mislykkede satsningene kan sende oss rett ned i CC. Han bør erstattes.
Om Orta bør erstattes skal jeg ikke uttale meg om, men å si at Benrahama og Eze ville hevet laget i forhold til de vi har er etterpåklokskakpens definisjon på bullshit.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5128 på: Desember 26, 2021, 22:09:41 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.
instämmer, men jag personligen är tveksam till Orta, många värvningar är ju rena floppar se Augustine och Firpo,
Sedan har vi ju värvat Rodrigo, James, llorente och Koch för säkert 100 miljoner pund, de har inte infriats mina förväntningar. Meslier och Raphinha tummen upp däremot
Helt enig. Orta har brent enorme summer på flopper. Utrolig at det på død og liv skal hentes spillere som er uprøvd i England (PL/CC). Av storsigneringene er det etter mitt skjønn kun Raphinha som har levert. Rodrigo, Koch, Llorente, James, Firpo har så langt vært helt ordinære, og det kan ikke forsvares at det er brukt 100 mill pluss på dette. Irriterer meg fortsatt over spillere som glapp, som eksempelvis Bowen, Benrahma, Eze, som kunne hevet laget enormt, og tilført kreativitet. Orta har kostet oss enormt, og de mislykkede satsningene kan sende oss rett ned i CC. Han bør erstattes.
Om Orta bør erstattes skal jeg ikke uttale meg om, men å si at Benrahama og Eze ville hevet laget i forhold til de vi har er etterpåklokskakpens definisjon på bullshit.
Heve laget  ift Roberts, Klich og Rodrigo… definitivt

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #5129 på: Desember 27, 2021, 10:53:46 »
Det finnes gull der ute, bare å treffe. Arsenal betalte 160 mill i sommer for japanske Tomiyasu, kanskje Premier Leagues beste back denne sesongen.
instämmer, men jag personligen är tveksam till Orta, många värvningar är ju rena floppar se Augustine och Firpo,
Sedan har vi ju värvat Rodrigo, James, llorente och Koch för säkert 100 miljoner pund, de har inte infriats mina förväntningar. Meslier och Raphinha tummen upp däremot
Helt enig. Orta har brent enorme summer på flopper. Utrolig at det på død og liv skal hentes spillere som er uprøvd i England (PL/CC). Av storsigneringene er det etter mitt skjønn kun Raphinha som har levert. Rodrigo, Koch, Llorente, James, Firpo har så langt vært helt ordinære, og det kan ikke forsvares at det er brukt 100 mill pluss på dette. Irriterer meg fortsatt over spillere som glapp, som eksempelvis Bowen, Benrahma, Eze, som kunne hevet laget enormt, og tilført kreativitet. Orta har kostet oss enormt, og de mislykkede satsningene kan sende oss rett ned i CC. Han bør erstattes.

Isolert sett mange kloke og gode innkjøp:

Koch: Tysk landslagsspiller da han ble kjøpt. Fikk han svært billig i dagens marked.
Rodrigo: Spanias nr. 9 da han ble kjøpt. Vi måtte gni oss i øynene da vi forstod at denne handelen så ut til å gå i boks.
Llorente: Spansk landslagsspiller da han ble kjøpt. Fikk han svært billig i dagens marked.
James: Bielsa har siklet etter denne spilleren i 2-3 år. Walisisk landslagsspiller. Måtte betale dyrt synes jeg.
Firpo: Imponerte stort som back for Real Betis før han gikk til Barca. Relativt billig i dagens marked.

Etter halvannen sesong synes jeg Llorente har vært et godt kjøp. Vår beste forsvarsspiller. Litt skadeforfulgt.
Koch er et medium kjøp. Kan bli god og har alderen med seg. Men veldig skadeplaget så langt.
Rodrigo har ikke fått spille i favorittposisjonen sin, og er nok ikke den riktige 9-eren for oss da han ikke jobber godt nok. Ikke god nok som nr. 10. Til den prisen han kom må han sees på som et bomkjøp. En del skadeplaget har han også vært.
For tidlig å vurdere James og Firpo. James er en allright ving i PL. God fart og arbeidskapasitet. Men utrolig nok benyttet som spiss i mange kamper av Bielsa. Til den prisen vi betalte er konklusjonen så langt et bomkjøp.
Firpo har vært skadeplaget så langt. Virker ukomfortabel på back og sliter med å posisjonere seg. Kommer fort på etterskudd og har allerede samlet 5 gule kort. Har dog vært litt bedre tendenser i de siste kampene. Konklusjonen så langt er under pari.

Håper på 1-2 nye spillere i januar. Vi MÅ ha en 8-er eller 10-er. Helst begge to, men det ser jeg på som svært lite sannsynlig. En hybrid må være det beste. Kunne vært interessant med en ny spiss, men det tror jeg også er lite trolig da vi har Bamford, Rodrigo, Gelhardt, Roberts og eventuelt James. Godt nok? Neppe, men Bielsa mener nok det.
Plassen vi er mest sårbar på er keeperplassen. Hva hvis Meslier blir ute i noen uker/måneder? Klaesson har vist på U-23 at han langt i fra er god nok for PL. Kan det tenkes at vi henter inn en erfaren keeper på lån? Det ville vært lurt synes jeg.

På utsiden tror jeg ikke vi ser noen førstelagsspillere forlate klubben. Det må eventuelt bli et hinsides bud på Raphinha (100 millioners klassen). Det skjer neppe.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.