Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1476306 ganger)

0 medlemmer og 20 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6360 på: Juni 24, 2022, 00:20:41 »
En ting jeg ikke skjønner. Hvis vi selger Raphinha, behøver vi vel ikke å erstatte han? Vi skal ikke lengre spille med en høyreving, gitt 4-2-2-2. Da er det bedre å kjøpe en offensiv midtbanespiller til, evt. en type Gakpo som tackler flere offensive plasser.

Ikkeså vanskeligdet. Uansett må jo Raphinha erstattes. Om det blir en ving, spiss eller midtbanespiller kommer an på hvordan vi skal spille.

Gakpo og De Ketelaere er utpekt som erstattere. Ihvertfall De Ketelaere er ingen utpreget ving, men en 10er som også kan spille på bredt, spiss og midtbanen. Andvendlig spiller.

Siste ryktet jeg leste nå er at Chelsea vil legge inn bud. 30 mill pund og Hakim Ziyech. Hvor troverdigdet ryktet er kn sikkert diskuteres.

Blir spennende dager. Håper det avgjøres raskt om han blir eller selges.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6361 på: Juni 24, 2022, 00:20:53 »

PL Insider
@PLInsider247
·
Follow
🚨PLI Exclusive🚨

- Arsenal have now agreed personal terms with Raphinha. ✅

- Talks between Arsenal and Leeds United are at an advanced stage. ⏳

- Arsenal have submitted a £60m bid for the 25yo and are awaiting a response from Leeds.💰 #AFC #LUFC


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6362 på: Juni 24, 2022, 08:44:55 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6363 på: Juni 24, 2022, 09:13:30 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Jeg tror jo før vi innser at både Raph og Phillips forsvinner jo bedre er det. Nå må vi presse på med egen transfer-aktivitet. Kjedelig å miste targets pga trenering. Pre-season rett rundt hjørnet allerede..

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6364 på: Juni 24, 2022, 09:25:06 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Jeg tror jo før vi innser at både Raph og Phillips forsvinner jo bedre er det. Nå må vi presse på med egen transfer-aktivitet. Kjedelig å miste targets pga trenering. Pre-season rett rundt hjørnet allerede..

Så vidt meg bekjent, så går ikke kontrakten deres ut hverken i år eller neste år, så Leeds kan gi beskjed om at vi ikke har tenkt å selge, vi har tenkt å bytte plass med Arsenal på tabellen.
Så hvorfor i bipbipbip skal vi legge oss ned og logre for Arsenal eller noen andre for den saks skyld?
Det er på tide å signalisere at det ikke bare er å komme til Leeds å hente hvem en vil til den prisen en vil, men at en gammel kjempe er i ferd med å våkne og at de bør se seg over skuldrene.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6365 på: Juni 24, 2022, 09:32:08 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Jeg tror jo før vi innser at både Raph og Phillips forsvinner jo bedre er det. Nå må vi presse på med egen transfer-aktivitet. Kjedelig å miste targets pga trenering. Pre-season rett rundt hjørnet allerede..

Så vidt meg bekjent, så går ikke kontrakten deres ut hverken i år eller neste år, så Leeds kan gi beskjed om at vi ikke har tenkt å selge, vi har tenkt å bytte plass med Arsenal på tabellen.
Så hvorfor i bipbipbip skal vi legge oss ned og logre for Arsenal eller noen andre for den saks skyld?
Det er på tide å signalisere at det ikke bare er å komme til Leeds å hente hvem en vil til den prisen en vil, men at en gammel kjempe er i ferd med å våkne og at de bør se seg over skuldrene.

Tror du har misforstått, de ER til salgs....til rett pris. City har råd til Phillips og både Arsenal, Tottenham og Chelsea har råd til Raph. Føler meg rimelig sikker på at Phillips havner i City og Raph....litt mer usikker, men sannsynligvis Arsenal. Litt haggling over pris, men salg det er jeg helt overbevist om...

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6366 på: Juni 24, 2022, 09:45:37 »
Alt under 125 mill pund for de to tilsammen anser jeg å være en skandale.
 

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6367 på: Juni 24, 2022, 09:51:04 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Jeg tror jo før vi innser at både Raph og Phillips forsvinner jo bedre er det. Nå må vi presse på med egen transfer-aktivitet. Kjedelig å miste targets pga trenering. Pre-season rett rundt hjørnet allerede..

Så vidt meg bekjent, så går ikke kontrakten deres ut hverken i år eller neste år, så Leeds kan gi beskjed om at vi ikke har tenkt å selge, vi har tenkt å bytte plass med Arsenal på tabellen.
Så hvorfor i bipbipbip skal vi legge oss ned og logre for Arsenal eller noen andre for den saks skyld?
Det er på tide å signalisere at det ikke bare er å komme til Leeds å hente hvem en vil til den prisen en vil, men at en gammel kjempe er i ferd med å våkne og at de bør se seg over skuldrene.

Tror du har misforstått, de ER til salgs....til rett pris. City har råd til Phillips og både Arsenal, Tottenham og Chelsea har råd til Raph. Føler meg rimelig sikker på at Phillips havner i City og Raph....litt mer usikker, men sannsynligvis Arsenal. Litt haggling over pris, men salg det er jeg helt overbevist om...

Jeg tror ikke jeg har misforstått noe som helst. Enhver idiot skjønner at alle er til salgs for rett pris, men poenget mitt er at vi må slutte å oppføre oss som vi er et championship lag som er farmerlag for klubber som vi bør i det minste likestille oss med.
Et særdeles dårlig signal å sende at vi skal selge til Arsenal når vi ikke trenenger å gjøre det.
Hadde Arsenal solgt Rapha til oss om vi kom med 65k? Tror ikke det.
Vi kan bare glemme å få tak i noen i nærheten så god igjen på lang tid om treffprosenten til Orta fortsetter. Suksesskjøpene har ikke akkurat kommet som perler på en snor.
Etter fiaskosesongen i fjor er Leeds omdømme kraftig svekket i forhold til å lokke spillere til ER. Da må vi beholde våre beste for å komme i en bedre situasjon for Leeds å bli en destinasjon for spillere.
Da bør en forøvrig også få fingeren ut med å bygge ut ER. Der har det vert tyst som i graven lenge nå, men det er nå en annen tråd.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6368 på: Juni 24, 2022, 09:59:12 »
Phil Hay underskriver i PH Show på det vi har lest en stund, nemlig at Leeds vil gå ut og hente erstattere for Phillips og Raphinha dersom/når de forsvinner.

Hay er nok ikke veldig tett på samtalene mellom Orta og Radrizzani, men pr nå virker det som Camara eller Adams er førstevalgene for Phillips og De Ketelaere eller Gakpo er pekt ut for å erstatte Raphinha. Han hadde ikke hørt om noe rundt Otavio, men spiller ned Adama Traore-linken som et av disse ryktene som alltid dukker opp uansett uten at det nødvendigvis er så reelt.

Poenget mitt er at det er herlig at Leeds ikke trenger å selge de to juvelene for enhver pris. De forsvinner etter all sannsynlighet, men Leeds trenger ikke lenger rulle rundt for klubber i bedre posisjon. Beilerne må betale det klubben mener de er verdt og ettersom de ikke allerede har hentet erstattere tyder på at Leeds ikke stresser med å cashe inn. Selges de, er også flere potensielle erstattere allerede identifisert. Det er bra!

Han påpeker igjen også at Leeds fortsatt er ute etter en spiss og en erfaren keeper, uavhengig av hva som skjer med disse.



Marching on together!

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6369 på: Juni 24, 2022, 10:44:53 »
Vanskelig å beholde spillerer når de selv vil vekk.
Forstår begge da, de har lyst til å vinne noe - og der (foruten cup i UK) er vi ikke ennå.  Det tar tid å bygge ett godt lag i PL, særlig når vi ser
på hva våre konkurrenter har av midler ift å kunne velge på øverste hylle- så må man treffe med spillere fra andre ligaer og land der man ikke må betale sinnsyke summer for kvalitet.

Denne sesongen er svært viktig ift at 49èrs ser fremgang tror jeg, "Nye Elland Road" trenger kapital for å igangsettes - og da trenger vi penger fra eierne som VIL investere - samt den årlige jackpot`n som tv rettigheter og PL status gir oss over tid.
Cluet med å få til dette er at vi har ett slagkraftig lag som klarer å etablere seg trygt i Premier League , som gjør at vi kan tiltrekke oss spillere slik at vi igjen kan påberope oss "topp 6 status" ......så derfor må vi få inn kvalitet i stallen vår slik at vi blir vanskelig å spille mot - selv for de store! ;)

Gleder meg til sesong med eller uten Kalvin og Raphinha, det VIL BLI handlet erstattere- syns vi er godt i gang i vinduet allerede.
ALAW
 

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6370 på: Juni 24, 2022, 10:52:44 »
Rykteflommen I sillyseason har gått helt av skaftet og blitt en egen industri.
Her er en nettside som sier at Ralph bare er intecresert i Barca. Ellers blir han i Leeds.

https://vcpsoccer.com/2022/06/24/raphinha-only-interested-in-barcelona-amid-arsenal-interest/?feed_id=9386

Jeg tror jo før vi innser at både Raph og Phillips forsvinner jo bedre er det. Nå må vi presse på med egen transfer-aktivitet. Kjedelig å miste targets pga trenering. Pre-season rett rundt hjørnet allerede..

Så vidt meg bekjent, så går ikke kontrakten deres ut hverken i år eller neste år, så Leeds kan gi beskjed om at vi ikke har tenkt å selge, vi har tenkt å bytte plass med Arsenal på tabellen.
Så hvorfor i bipbipbip skal vi legge oss ned og logre for Arsenal eller noen andre for den saks skyld?
Det er på tide å signalisere at det ikke bare er å komme til Leeds å hente hvem en vil til den prisen en vil, men at en gammel kjempe er i ferd med å våkne og at de bør se seg over skuldrene.

Tror du har misforstått, de ER til salgs....til rett pris. City har råd til Phillips og både Arsenal, Tottenham og Chelsea har råd til Raph. Føler meg rimelig sikker på at Phillips havner i City og Raph....litt mer usikker, men sannsynligvis Arsenal. Litt haggling over pris, men salg det er jeg helt overbevist om...

Jeg tror ikke jeg har misforstått noe som helst. Enhver idiot skjønner at alle er til salgs for rett pris, men poenget mitt er at vi må slutte å oppføre oss som vi er et championship lag som er farmerlag for klubber som vi bør i det minste likestille oss med.
Et særdeles dårlig signal å sende at vi skal selge til Arsenal når vi ikke trenenger å gjøre det.
Hadde Arsenal solgt Rapha til oss om vi kom med 65k? Tror ikke det.
Vi kan bare glemme å få tak i noen i nærheten så god igjen på lang tid om treffprosenten til Orta fortsetter. Suksesskjøpene har ikke akkurat kommet som perler på en snor.
Etter fiaskosesongen i fjor er Leeds omdømme kraftig svekket i forhold til å lokke spillere til ER. Da må vi beholde våre beste for å komme i en bedre situasjon for Leeds å bli en destinasjon for spillere.
Da bør en forøvrig også få fingeren ut med å bygge ut ER. Der har det vert tyst som i graven lenge nå, men det er nå en annen tråd.

Dette syntes jeg fremstod veldig rotete. Hvis en topp 6 klubb tilbyr markedspris for en spiller som har CL-ambisjoner så skal vi alikevel ikke selge fordi dette er en klubb vi skal være på høyde med? Her tror jeg det er på tide med en realismesjekk.

Arsenal er en etablert topp 6 klubb som har ressurser og finansielle muskler vi per dags dato ikke kan matche. Sportslig spiller de hvert eneste år i Europa og kriger om CL-spill. I tillegg overser du jo helt egeninteressen. La oss være ærlige med oss selv her, Raph er CL-materiale. En spillerkarriere er kort og de aller aller fleste vil maksimere profitt og mulighet for å vinne edelt metall ila de årene en karriere varer.

For at vi skal komme på det nivået du åpenbart mener vi allerede er på må vi først begynne å levere i ligaen. Steg en er å etablere oss som en midt-på-treet klubb ila denne sesongen, det tror jeg alle ville sett på som en veldig god start. Også ta det videre derfra. Klubben selv har brukt Leicester som referansemodell og hvordan gjør de det? Jo, nettopp. Selger de beste spillerne med profitt og re-investerer pengene i større og sterkere stall. Dette kombinert med smart rekruttering, type hente fra neste øverste hylle(ref Fofana) og videreutvikle spillerne til solide PL-spillere er nettopp der vi også er i prosessen nå.

Jeg tror du også du undervurderer pull-kraften i PL-spill. Dansken valgte jo nettopp Leeds fremfor Dortmund og CL-spill, som han visstnok var et godt stykke på vei med, nettopp pga Premiere League og Leeds som klubb grunnet historie / supportere. Også er det vel heller ingen hemmelighet at lønningene i PL overgår de fleste andre ligaer, men noen få unntak type PSG og Real og tildels Barcelona.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6371 på: Juni 24, 2022, 12:09:03 »
https://www.bbc.com/sport/articles/c28k8r9ljjmo
Dette sier alt. Ralph og Kalvin er to spillere på et annet nivå enn klubben akkurat nå.
Ambisjoner, kvalitet, lønn, profilering etc er på et helt, helt annet nivå i klubbene de ryktes til.
Kanskje en dag, men tvilsomt. Fotball monopolet ee ikke like enkelt nå som for feks 10-15 år siden.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6372 på: Juni 24, 2022, 12:25:19 »
One Leeds Fan Channel
@OneLeedsFC
Leeds United are expected to return with an offer of €40m for FC Porto's Otavio.

The first bid was rejected.

🗞
@abolapt
 

#LUFC | #Leeds

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6373 på: Juni 24, 2022, 12:36:01 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
« Siste redigering: Juni 24, 2022, 12:38:07 av Reaney »

karaba

Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6374 på: Juni 24, 2022, 12:52:46 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
Så lenge vi ikke kan tilby serietitler eller Champions League spill så må vi nok dessverre innbefinne oss med at de beste vil ta steget videre. Hvis vi hadde eiere som kunne puttet inn ubegrenset med penger til lønninger etc så kunne vi kanskje beholdt flere av de beste, men vi er ikke der (heldigvis).
Det er jo nettopp dette dilemmaet som gjør at de 4-5 øverste lagene egentlig blir mer og mer overlegene!
Skulle gjerne sett at vi beholder både Phillips og Raphinha, men det viktigste nå er at vi selger de «dyrt» slik at vi kan få gode spillere som gjør at vi som lag blir bedre. Med det mener jeg flere gode spillere på så mange plasser som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6375 på: Juni 24, 2022, 13:46:10 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
Så lenge vi ikke kan tilby serietitler eller Champions League spill så må vi nok dessverre innbefinne oss med at de beste vil ta steget videre. Hvis vi hadde eiere som kunne puttet inn ubegrenset med penger til lønninger etc så kunne vi kanskje beholdt flere av de beste, men vi er ikke der (heldigvis).
Det er jo nettopp dette dilemmaet som gjør at de 4-5 øverste lagene egentlig blir mer og mer overlegene!
Skulle gjerne sett at vi beholder både Phillips og Raphinha, men det viktigste nå er at vi selger de «dyrt» slik at vi kan få gode spillere som gjør at vi som lag blir bedre. Med det mener jeg flere gode spillere på så mange plasser som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan Arsenal tilby CL spill??..nei de kan ikke det, men de vil forsterke for å komme der, vi skal vist nok selge de beste etter den åh så fantastiske Leicester modellen for å bli bedre...Vi er ikke mickey mouse Leicester...vi er Leeds United.

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6376 på: Juni 24, 2022, 13:49:28 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
Så lenge vi ikke kan tilby serietitler eller Champions League spill så må vi nok dessverre innbefinne oss med at de beste vil ta steget videre. Hvis vi hadde eiere som kunne puttet inn ubegrenset med penger til lønninger etc så kunne vi kanskje beholdt flere av de beste, men vi er ikke der (heldigvis).
Det er jo nettopp dette dilemmaet som gjør at de 4-5 øverste lagene egentlig blir mer og mer overlegene!
Skulle gjerne sett at vi beholder både Phillips og Raphinha, men det viktigste nå er at vi selger de «dyrt» slik at vi kan få gode spillere som gjør at vi som lag blir bedre. Med det mener jeg flere gode spillere på så mange plasser som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan Arsenal tilby CL spill??..nei de kan ikke det, men de vil forsterke for å komme der, vi skal vist nok selge de beste etter den åh så fantastiske Leicester modellen for å bli bedre...Vi er ikke mickey mouse Leicester...vi er Leeds United.
Er enig at overgangen til Arsenal ser litt rar ut, men kan jo være at lønnen er doblet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6377 på: Juni 24, 2022, 14:02:31 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
Så lenge vi ikke kan tilby serietitler eller Champions League spill så må vi nok dessverre innbefinne oss med at de beste vil ta steget videre. Hvis vi hadde eiere som kunne puttet inn ubegrenset med penger til lønninger etc så kunne vi kanskje beholdt flere av de beste, men vi er ikke der (heldigvis).
Det er jo nettopp dette dilemmaet som gjør at de 4-5 øverste lagene egentlig blir mer og mer overlegene!
Skulle gjerne sett at vi beholder både Phillips og Raphinha, men det viktigste nå er at vi selger de «dyrt» slik at vi kan få gode spillere som gjør at vi som lag blir bedre. Med det mener jeg flere gode spillere på så mange plasser som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan Arsenal tilby CL spill??..nei de kan ikke det, men de vil forsterke for å komme der, vi skal vist nok selge de beste etter den åh så fantastiske Leicester modellen for å bli bedre...Vi er ikke mickey mouse Leicester...vi er Leeds United.
Er enig at overgangen til Arsenal ser litt rar ut, men kan jo være at lønnen er doblet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og akkurat DET er IKKE en grunn til å selge. Han kan skrive under på en ny kontrakt, så får han sikkert mer i pungen. Hvis ikke.. har han bare å innfinne seg til pre season med den skarve lønna han har.
Kanskje noen av de andre på laget kan kjøpe en pølse til han hvis det røyner på.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6378 på: Juni 24, 2022, 14:16:34 »
Deler begge sider her.
Man må finne en gylden middelvei. Ambisjoner må vi vise.
Å etablere seg som en topp 6 som er uttalt langsiktig mål vil koste ekstremt på alle fronter.
Maksimere klubbens potensial og stabilisere seg der oppe er en helt annen idrett enn å være inne en eller to ganger over lengre periode.
Vi skal heve nivået på alle områder, vi skal maksimere kommersielt og den viktigste delen blir å skape en sportslig kvalitet og nivå på spillere som gjør at vi kan gjenskape et skyhøyt nivå over lengre tid.
Leicester som blir brukt som eks og modell er jo ikke i nærheten av å ha etablert seg som topp klubb med jevlig Europa spill, heller ikke wolves som og er brukt tidligere.
Leicester har vel 3 topp 6 plasseringer på 10 år.
Vi skal opp mot Gunners, Spurs, ManU, kanskje 1 London lag  neste 10 året.

Bortsett fra Kinnear og våre amerikanske venner har vi ingen referanser eller bevist erfaring fra det nivået.
« Siste redigering: Juni 24, 2022, 14:20:21 av leedslife »

Sydhagen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6379 på: Juni 24, 2022, 14:19:39 »
Enig med Gordon McUseless. Nå må vi slutte å se på oss sjøl som en liten mindreverdig klubb. Vi er Leeds United, en sovende gigant som er tilbake i det gode selskap. For å ta opp kampen med de beste så selger du ikke dine beste spillere rett og slett. Send wags og kosmetikk dukkene til disse gutta til London i stedet for. Det får være grenser for hva vi skal sitte og se på og godta. Hadde Leeds hatt samme tankegang på 60 tallet som nå hadde ingen av oss hatt noe forhold til den her klubben.
Så lenge vi ikke kan tilby serietitler eller Champions League spill så må vi nok dessverre innbefinne oss med at de beste vil ta steget videre. Hvis vi hadde eiere som kunne puttet inn ubegrenset med penger til lønninger etc så kunne vi kanskje beholdt flere av de beste, men vi er ikke der (heldigvis).
Det er jo nettopp dette dilemmaet som gjør at de 4-5 øverste lagene egentlig blir mer og mer overlegene!
Skulle gjerne sett at vi beholder både Phillips og Raphinha, men det viktigste nå er at vi selger de «dyrt» slik at vi kan få gode spillere som gjør at vi som lag blir bedre. Med det mener jeg flere gode spillere på så mange plasser som mulig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan Arsenal tilby CL spill??..nei de kan ikke det, men de vil forsterke for å komme der, vi skal vist nok selge de beste etter den åh så fantastiske Leicester modellen for å bli bedre...Vi er ikke mickey mouse Leicester...vi er Leeds United.
Er enig at overgangen til Arsenal ser litt rar ut, men kan jo være at lønnen er doblet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og akkurat DET er IKKE en grunn til å selge. Han kan skrive under på en ny kontrakt, så får han sikkert mer i pungen. Hvis ikke.. har han bare å innfinne seg til pre season med den skarve lønna han har.
Kanskje noen av de andre på laget kan kjøpe en pølse til han hvis det røyner på.

Hadde jeg hatt en ansatt som ønsket seg vekk så hadde jeg ikke tvunget han til å bli værende. Det ville ikke gavne bedriften, arbeidsmiljøet eller den ansatte selv.
Da er det bedre å få inn mye penger og bruke de på spillere som faktisk ønsker å spille for klubben.
Får vi 60 mill pund + så er det en god handel for Leeds. Vi kan bruke pengene på to kvalitetsspillere og forsterke laget totalt sett.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6380 på: Juni 24, 2022, 14:26:56 »
Deler begge sider her.
Man må finne en gylden middelvei. Ambisjoner må vi vise.
Å etablere seg som en topp 6 som er uttalt langsiktig mål vil koste ekstremt på alle fronter.
Maksimere klubbens potensial og stabilisere seg der oppe er en helt annen idrett enn å være inne en eller to ganger over lengre periode.
Vi skal heve nivået på alle områder, vi skal maksimere kommersielt og den viktigste delen blir å skape en sportslig kvalitet og nivå på spillere som gjør at vi kan gjenskape et skyhøyt nivå over lengre tid.
Leicester som blir brukt som eks og modell er jo ikke i nærheten av å ha etablert seg som topp klubb med jevlig Europa spill, heller ikke wolves som og er brukt tidligere.
Leicester har vel 3 topp 6 plasseringer på 10 år.
Vi skal opp mot Gunners, Spurs, ManU, kanskje 1 London lag  neste 10 året.

Bortsett fra Kinnear og våre amerikanske venner har vi ingen referanser eller bevist erfaring fra det nivået.
Enig i det, men hvis vi skal maksimere det kommersielle, kan vi ikke selge stjernene våre som selger drakter og skaffer nye fans. Ungene (ihverfall de som ikke bor i Leeds) blir Leedsfans pga spillere som Raphinha, ikke Forshaw og Klich. Men vi vil heller ikke klare å konkurrere i topp 6-8 i det lange løp uten at ER blir dramatisk oppgradert og det bør skje noe på den fronten rimelig snart.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6381 på: Juni 24, 2022, 14:32:40 »
Deler begge sider her.
Man må finne en gylden middelvei. Ambisjoner må vi vise.
Å etablere seg som en topp 6 som er uttalt langsiktig mål vil koste ekstremt på alle fronter.
Maksimere klubbens potensial og stabilisere seg der oppe er en helt annen idrett enn å være inne en eller to ganger over lengre periode.
Vi skal heve nivået på alle områder, vi skal maksimere kommersielt og den viktigste delen blir å skape en sportslig kvalitet og nivå på spillere som gjør at vi kan gjenskape et skyhøyt nivå over lengre tid.
Leicester som blir brukt som eks og modell er jo ikke i nærheten av å ha etablert seg som topp klubb med jevlig Europa spill, heller ikke wolves som og er brukt tidligere.
Leicester har vel 3 topp 6 plasseringer på 10 år.
Vi skal opp mot Gunners, Spurs, ManU, kanskje 1 London lag  neste 10 året.

Bortsett fra Kinnear og våre amerikanske venner har vi ingen referanser eller bevist erfaring fra det nivået.
Enig i det, men hvis vi skal maksimere det kommersielle, kan vi ikke selge stjernene våre som selger drakter og skaffer nye fans. Ungene (ihverfall de som ikke bor i Leeds) blir Leedsfans pga spillere som Raphinha, ikke Forshaw og Klich. Men vi vil heller ikke klare å konkurrere i topp 6-8 i det lange løp uten at ER blir dramatisk oppgradert og det bør skje noe på den fronten rimelig snart.
Uten tvil. På et tidspunkt må vi vise skyhøye ambisjoner og det gjøres nok når klubben treffer på de ulike parameterne som stadion, infrastruktur lokalt og globalt etc etc. Er her amerikanerne må inn med større innflytelse. Spm er tid her.
Men synes på dem andre siden Ralph intervjuet sier alt om hvor vi er nå.
De beste senser sånt. De beste vil bli best mulig og slike er vi helt avhengig av for å etablere osd i toppen.
Kanskje Ralph skal dra, men Kalv beholdes for alt det er verdt?
« Siste redigering: Juni 24, 2022, 14:36:09 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6382 på: Juni 24, 2022, 18:35:01 »
Realiteten folkens:

David Ornstein
@David_Ornstein
🚨 EXCL: Man City have reached agreement with Leeds to sign midfielder Kalvin Phillips. £42m + £3m — with Darko Gyabi joining #LUFC separately for £5m fixed. Clubs now in process of finalising deal for 26yo England int’l to join #MCFC
@TheAthleticUK
 #LUFC

Blank_File

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6383 på: Juni 24, 2022, 18:47:41 »
Realiteten folkens:

David Ornstein
@David_Ornstein
EXCL: Man City have reached agreement with Leeds to sign midfielder Kalvin Phillips. £42m + £3m — with Darko Gyabi joining #LUFC separately for £5m fixed. Clubs now in process of finalising deal for 26yo England int’l to join #MCFC
@TheAthleticUK
 #LUFC
Skuffende lav sum. Veldig skuffende.

SupALeedS

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6384 på: Juni 24, 2022, 18:54:42 »
lav sum, men husk på at kontrakten hans går snart ut. Da blir salgsverdien mindre.
Alex

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6385 på: Juni 24, 2022, 19:00:34 »
Jøss! Det var en svært lav pris. Burde vært 60-70 millioner pund. Minst! Spesielt når det er snakk om den klubben som har penger som bare kan øses ut. Kan vel ikke være en klausul i kontrakten da?

Takk for alt Kalvin. Tre flotte sesonger under Bielsa. Sist sesong og sesongene forut har vel ikke vært all verden, men vil huskes som den lokale gutten som tok oss opp til det forgjettede land.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6386 på: Juni 24, 2022, 19:10:01 »
45 mill pund for Phillips. En skam av de spanske amatørene som herjer i klubben vår.

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6387 på: Juni 24, 2022, 19:13:28 »
45 mill pund for Phillips. En skam av de spanske amatørene som herjer i klubben vår.
Er vel rundt 50mill med add ons. Bekreftet av flere kilder


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6388 på: Juni 24, 2022, 19:30:57 »
Står dessverre pånthe athletic også som er en seriøs aktør.
En gedigen skandale hvis det er til den prisen 🤯

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6389 på: Juni 24, 2022, 19:37:13 »
For en spiller han har vært siste sesongene. Til og med første sesongen på et nivå som egentlig burde tilsvart England Call up ved sesongslutt.
Etter han takket nei til Villa og gav Leeds 1 forsøk til skal vi takke han for. Tvilsomt at vi hadde rykket opp uten han i Leeds sesong 2 under Bielsa. Knapt sett et lag være så avhengig av en spiller.
Han fortjener dette. Leser også av vår venn fra Italia at han har takket nei til andre tilbud. Han vil jobbe med Pep. Smart valg.
Ser flere tror han har gjort seg ferdig og det blir en tilværelse på benk og tribune.
Sjansen er vel større for at Pep videreutvikler den Kalvin Bielsa hadde i Leeds og gjør han til en av verdens beste i den rollen. Dette er jo en direkte erstatter for Fernandinho som har vært en av Pep og Citys viktigst spillere siste årene. Det er også en klubb som spiller sikkert 70 kamper ila en sesong.
Det blir spennende å følge han i fortsettelsen. Ønsker han alt godt. Eneste spilleren i moderne tid hos oss som har kommet opp på et høyt internasjonalt nivå siden begynnelsen av 2000 tallet. Det sier alt.
« Siste redigering: Juni 24, 2022, 19:39:55 av leedslife »