Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1474681 ganger)

0 medlemmer og 10 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6420 på: Juni 24, 2022, 23:59:09 »
Bare trist.

42 millioner for en fast engelsk landslagsspiller på vei inn i sine beste år og det største arvesølvet på flere tiår?

Jommen skulle man selge seg hardt i sommer...

Ornstein rapporterer altså 42 + 3 mill pund, samt at Leeds betaler £5 mill for Gyabi som kun spilte ti kamper for U23-laget til City i fjor. Leeds sitter altså netto igjen med 40 millioner maksimalt for Phillips.

Hvordan har man klart å "forhandle" fram at man får lov å betale 5 millioner pund for denne 18-åringen? Har man prutet seg ned i pris? Når Leeds først skulle stå på krava, burde man i det minste hatt "premium City pris" + McAtee og Lavia eller noe sånt.

Her har man lagt seg på rygg og logra. Jeg trodde faktisk den tida var over.

Phillips er født i 1995, 27 år i år. Godt betalt dette for en som har nektet å skrive ny kontrakt.

To år igjen på kontrakta - prisnedgangen har ikke startet for alvor. Dessuten selges spillere på 30+ år med ett år igjen for omtrent det samme eller kun litt mindre. Verdien forringes ikke like mye som tidligere med ett år igjen grunnet de voldsomme inntektene engelske klubber har.
Fast engelsk landslagsspiller - her er det innbakt millioner av pund. Enig eller uenig, men andre spillere går for det. Hvorfor klarer ikke Leeds tyne det ut?

Ser ikke hvordan 27 år (i desember) er noe argument for annet enn at det er en spiller som går inn i sine beste år som fotballspiller og at man dermed bør skrive store tall i sjekkheftet. Et ferdigutviklet produkt med liga- og landslagserfaring. Det bør bety fullpris.

City vasser i penger, er ikke hindret av FFP (i praksis) og klarte likevel å kjøpe Phillips til prutepris. Ikke bare det, men Victor Orta maktet ikke engang å få sportsvaskerne til å slenge med et par talenter på kjøpet. Leeds har heller valgt å betale fem millioner pund for en 18-åring med ett år igjen av kontrakten sin. Det er nesten som man ikke tror det. Kan godt hende dette er en veldig lovende spiller, men stallen er desperat etter å forsterkes. Da må fokuset være på førstelaget, ikke U23/U21. La oss håpe disse fem millionene er et røverkjøp på sikt, men per i dag hadde antakelig fem millioner pund vært langt mer nyttig i førstelagssammenheng. For om noen i Leeds' styre har glemt det, så var vi så nære nedrykk man kan komme. Det styret gjør etter et sånt skremselsskudd, er å selge våre to beste spillere.

Man kan godt diskutere hvilken sum som er mer eller mindre riktig markedspris for Phillips, men godt betalt er det ikke på noen måte.

Det er klart at Leeds skal ut å hente en erstatter for Phillips. Sannsynligvis er den prosessen i gang. Tyler Adams eller Mo Camara virker mest sannsynlig, med Sander Berge også nevnt. La oss anta at en av disse spillerne vil koste klubben rundt 15-20 millioner pund i overgangssum. I tillegg kommer sign on fee, men vi kan holde det utenfor for enkelthets skyld.

Phillips går for 42 + 3, altså maksimalt 45 millioner pund ifølge Athletics Manchester-mann, David Ornstein.
Vi har handlet Gyabi for 5 millioner pund.
Så må vi hente Phillips' erstatter for omtrent 15-20 millioner pund.

Da sitter vi til slutt igjen med rundt 20-25 millioner pund netto, som skal gå til å forsterke stallen øvrig. Sannsynligvis er dette allerede spist opp av Aaronson, Roca og Kristensen. Spillere som kommer fra middelmådige ligaer eller har sittet på benken i to sesonger. Kan godt hende de er gode spillere, men det vet vi ikke. Det er en stor sjanse å ta og selge unna Phillips og håpe at spillere fra en liga som er ranket rett over den skotske er svaret.

Jeg håper selvsagt det slår ut riktig vei, men det er gambling man holder på med i Leeds om dagen. Har også sagt det før, men jeg tror Leeds kommer til å ha net profit på transfervinduet i sommer. Gleder meg allerede til å lese Angus Kinnear fortelle om kraftig investering fra Radrizzani og 49ers.

Bare for å slenge på disclaimeren, for det virker i blant nødvendig; jeg håper jeg tar feil.
Marching on together!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6421 på: Juni 25, 2022, 00:12:00 »
Alltid trist når ekte Leeds spillere forsvinner. Samtidig så frigjør det minst 400 millioner kroner. For de pengene kan Phillips erstattes, kanskje til å med vi får en spiller som kan være bedre og gi oss noe annet. Phillips er god, uten tvil. Hans siste matcher derimot i Leeds trøya var langt unna den han var under Bielsa.

Jeg tipper vi kommer til å se en erstatter på plass rimelig raskt, siden vi selger. Spennende dager i vente. Husk også at Leeds MÅ selge spillere sånn her for å bygge stall for å kunne bygge stallen. Det er forskjellen på topp 6 lagene og dem under, vi har ikke masse cash i banken.

Med unntak av Liam Cooper, hvilke spillere så bedre ut i den tida? Jeg tror vi satte for mye lit til at Phillips skulle redde oss. Han så ikke bra ut i den perioden, men det var det ikke mange som faktisk gjorde. Min påstand er at formasjonen, spillestilen og total mangel på offensiv plan var en større grunn til Phillips' formdip, enn at han var rusten etter skaden. Som nevnt tidligere; han så langt bedre ut når vi la om til en mer kjent formasjon med han alene litt dypere og spillpunkter på kantene.

Du har rett i at klubben må selge for å kjøpe (les: forsterke stallen som helhet). Om vi vil eller ikke, er dette uansett planen de har. Det gjør det jo også enda mer viktig for Leeds å ikke selge spillere til underpris. Hvis man ikke får nok penger til å hente inn nok gode spillere eller gode nok spillere, så blir det tøft. Da er det bedre å beholde de man allerede har. For et eventuelt nedrykk koster mer enn verditapet Kalvin Phillips ville hatt.

Dersom laget i august er uten både Phillips og Raphinha, skal man ikke bare forsterke stallen for øvrig. Man skal også ha truffet blink med erstatterne til våre to beste spillere. Selv langt dyktigere DoFer enn Orta treffer ikke blinken på langt nær hver gang. Det holder ikke at de to som erstatter er 80% av kvaliteten Phillips og Rapha innehar. Da kan sesongen 2023/24 begynne i en liga som kanskje har mer sjarm, men som er sportslig og økonomisk svakere enn den vi var så heldig å forbli i.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6422 på: Juni 25, 2022, 00:16:09 »
Forrige sommer hadde prisen nesten vært det dobbelte tror jeg. Sesongen i fjor var vi ræva, det var også Phillips. Bobla til Bielsa sprakk. Ut i fra forutsetningene var Phillips en av dem som skuffet mest. Legger man til langvarig hamstringsskade og at han hvert år alltid er ute 4-6 uker med skade så synker prisen.

Ser flere City supportere og andre supportere mener at City har overbetalt og at Leeds har fått bra betalt for en helt oridinær spiller. Vi som har sett og har fulgt Phillips mye tettere er nok ikke enige i det, men vi kan fort overvurdere våres egne også kanskje..

I fjor hadde jeg fått en solid knekk om Phillips hadde blitt solgt. Absolutt en favoritt. Men, og dette har jeg nevnt tidligere. Phillips er et produkt av Bielsa. Etter tre år var det kanskje nok? Jeg er ikke sikker på om Phillips når den toppen igjen.  Vi konkurerer ikke med City, så håper jeg tar feil og at Phillips storspiller. Jeg liker fortsatt Phillips og det beste scenariet hadde vært om han hadde blitt og spilt for Jesse slik han gjorde under Bielsa.

Får vi rundt 50 mill pund så er det nok der markedsverdien ligger. Han har takket nei til Villa og West Ham, så kan nok være at det er noen avtaler her hvis en storklubb vil kjøpe han. Aldri hørt om 18 åringen som kommer til oss. Men noen anerkjente på twitter mener han er et stort talent i City systemet. Dem er det flere av i City, så kanskje en i mengden der. I Leeds sammenheng kan han fort viseseg å være et heftig talent. At Lavia eller Mcatee ikke er en del av handelen kan være så enkelt som at dem ikke vil til Leeds.

Dette bør ikke komme som noe sjokk. Dette påvirker heller ikke jakten på nye spillere, ikke annet enn at vi har tykkere lommebok. De beste spillerne vil spille for de beste lagene og vinne titler og tjene masse penger. Helt fair og det skjønner De Ketelaere og andre vi snuser på.

Lar Phillips seg erstatte? På banen ja. Det tror jeg vi allerede har med Roca. Nå skal det handles mer, og får vi inn en solid midtbanemann til så  er vi oppgradert. Sier ikke at dem nødvendigvis er bedre enn Phillips, men to solide på midten hadde vi aldri i fjor. Jeg håper på to erstattere inn. To av Adams, Camara og Garner så er også bredden veldig veldig mye bedre. I bakgrunn lusker u21 landslagsspiller Lewis Bate.
Utenfor banen vil sikkert savnet av Phillips merkes bedre. Men det tror jeg går helt fint. Tror det sitter mer hos supporterne enn profesjonelle spillere.

Dette salget visste vi ville skje. Da er det litt jo før jo bedre. Nå kan dem sette inn støtet på førstevalget, ha relativt god tid i stedet for stress og panikk 29 august.

Raphinha vil jeg helst beholde. Men det salget vil også skje. Da håper jeg han snart også er ute av porten sånn at nytt krydder kan hentes inn. Heller 55 mill pund for Raphinha i morgen enn 75 mill på deadline day.

Ser flere steder at Roberts snakker med Cardiff. Det hadde vært noe om det medfører riktighet.


« Siste redigering: Juni 25, 2022, 01:07:28 av Eriksen55 »

J-R

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6423 på: Juni 25, 2022, 00:24:09 »
Det er trist att Leedsgutten Kalvin Philips forsvinner selfølgelig !
Men å begynne å snakke om nedrykk pga dette salget er jo bare tull..
I den formasjonen og måten March vil vi skal spille , tror jeg det går fint å finne en fullgod erstatter for Phillips ! Jeg synes det er mye verre att vi sannsynligvis mister Raphina! En spiller som scorer mål, leverer assists, har god dødball og frisparkfot, kan skape ting på egenhånd  og i tillegg tar løpene sine bakover og har x-faktor! Sånne spillere vokser ikke på trær og han kan ikke erstattes! Heldigvis har Leeds forstått dette og vet å ta seg betalt..
Forhåpentligvis bruker vi pengene klokt sånn att vi kommer utav det med en bedre stall..

Vi blir ikke premier League vinnere neste år, men att vi havner høyere på tabellen enn i år?! Det er jeg helt sikker på !!

MOT og god sommer⚽️🌞

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6424 på: Juni 25, 2022, 01:14:41 »
Vi bytter Kalvin med en reserve på u23-laget til City, altså en som skal inn på vårt u23-lag.....pluss at vi får noen småpenger. Med en salgssum på 45 mill. hadde jeg regnet med en meget bra spiller i bytte, men neida.

Det som lindrer skuffelsen er at Raphinha har vært veldig ustabil denne sesongen, og det er lenge siden vi har sett Kavin god (ja, han var skadet lenge). Kan jo være at hvis de ikke skjerper seg, blir de begge benkefyll i sine nye klubber. Slett ikke usannsynlig.
MOT

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6425 på: Juni 25, 2022, 07:14:21 »
Til orientering scoret Leeds på samtlige straffer i fjor. Kan ikke huske sist det skjedde. De fleste satt inn av Raphina. Enda en faktor som gjør denne spilleren vanskelig å erstatte.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6426 på: Juni 25, 2022, 07:21:51 »
Den prisen for han City spilleren virker jo hinsides hvis man sammenligner prisen vi klarer å få for vår klart beste og viktigste spiller. Er det hestehandel igjen?
Ideguchi, Boey som var en Raiola spiller og nesten han Jerry fra serie A eller B vi signerte for noen sesonger siden.
Ser Txiki i City får hyllest overalt over signeringene dems så langt og prisen han har forhandlet frem.
Virker som Kalv er en som har vært øremerket lenge. For vår del endte det altså med ingen ny kontraktsinngåelse og en lav sum ut i fra hva vi potensielt burde fått for en engelsk, egenutviklet spiller som er fast på det engelske landslaget.

« Siste redigering: Juni 25, 2022, 07:37:29 av leedslife »

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6427 på: Juni 25, 2022, 07:37:53 »
«Sack the board» sang de på Elland Road i vår. Det er jo der vi må begynne å selge, ikke på banen.

Det skal ikke mange tapene til i høst før stemninga blir giftig. Marsch har lite goodwill i banken, Orta tilnærmet null.
 

Russel_Doig

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6428 på: Juni 25, 2022, 08:56:29 »
Dette er sjølsagt trist, er virkelig glad i den gutten. Var på Elland Road når han scoret sitt første mål mot Cardiff i 2015, et rått talent som til og med var fra fra Leeds. Dei neste årene skulle han bli den mest utskjelte enkeltspilleren vi har hatt på lenge. Mitt største Phillips-øyeblikk var når han foran mine egne øyner ble matchvinner i 100-årsjubileumet mot Birmingham. Perfekt dag.

Nå blir han solgt, og dette er nok noe han har virkelig hatt lyst til. Tror han har drømt om å spille på City siden forrige sommer når han glitret i Euro2020. Det kryr av grunner til å ønske å gå til Manchester City, både sportslige og ikkje minst finansielle.

Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok.

Nå skal vi bygge et nytt lag, det blir en spennende sommer.

Eg tror vi lett stabiliserer oss i PL nå, topp 10 neste sesong.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6429 på: Juni 25, 2022, 09:04:49 »
Dette er sjølsagt trist, er virkelig glad i den gutten. Var på Elland Road når han scoret sitt første mål mot Cardiff i 2015, et rått talent som til og med var fra fra Leeds. Dei neste årene skulle han bli den mest utskjelte enkeltspilleren vi har hatt på lenge. Mitt største Phillips-øyeblikk var når han foran mine egne øyner ble matchvinner i 100-årsjubileumet mot Birmingham. Perfekt dag.

Nå blir han solgt, og dette er nok noe han har virkelig hatt lyst til. Tror han har drømt om å spille på City siden forrige sommer når han glitret i Euro2020. Det kryr av grunner til å ønske å gå til Manchester City, både sportslige og ikkje minst finansielle.

Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok.

Nå skal vi bygge et nytt lag, det blir en spennende sommer.

Eg tror vi lett stabiliserer oss i PL nå, topp 10 neste sesong.
Flott skrevet.

Men hvorfor skal vi sammenligne med en senegaleser og en nordmann? Det er jo helt andre priser.
Se prisene siste årene på engelske spillere så set du jo at det er en overpris som er helt borti natta.
Er vel derfor folk først og fremst er skuffa. Dette er jo et prospekt vi kunne fått langt mer for hadde vi evnet å planlagt bedre ifht kontrakt og salg.

peacock

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6430 på: Juni 25, 2022, 09:18:48 »
Det er mulig jeg er naiv, men jeg trodde Kalvin var "annerledes." Kultstatusen han kunne fått i hjembyen var tydeligvis ikke nok. Svært skuffende.

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6431 på: Juni 25, 2022, 09:21:13 »
Det er mulig jeg er naiv, men jeg trodde Kalvin var "annerledes." Kultstatusen han kunne fått i hjembyen var tydeligvis ikke nok. Svært skuffende.
Lurer på hva som skjer med maleriet av han på husveggen i Leeds nå som han har signert for araberne?

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6432 på: Juni 25, 2022, 09:22:16 »
Nettavisen i dag:
"Leeds-stjernen Raphinha skal være ønsket av flere storklubber, men skal vi tro spanske Sport så har han avslått alle tilbud fra andre Premier League-klubber. 25-åringen skal nemlig ha et stort ønske om å spille for Barcelona, som enn så lenge ikke har klart å komme til enighet med Leeds om pris."

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6433 på: Juni 25, 2022, 09:32:31 »
Likte denne 😂

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6434 på: Juni 25, 2022, 09:39:43 »
Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok..

Flott skrevet innlegg for øvrig, men angående Mane og Haaland er det andre ting som slår inn.

Mane er 30 år, hadde ett år igjen og Pool var i ferd med å hente sin nye #9 hvor Mane hadde hospitert. Pool er allerede en toppklubb og ikke et lag som holdt seg i serien med et nødskrik. Dessuten så Diaz meget god ut og man har en av verdens aller beste spillere på andre kanten og som nevnt et rekordkjøp som skal spille. Mane er ikke overflødig, men de har råd til å selge han. Dessuten får man 30+ med add ons for en spiller over tredve med ett år igjen. Langt bedre business enn Leeds både mtp pris og logistikk.

Erling Haaland kan man si var billig i dagens marked. Nå har det seg likevel sånn at Braut hadde en utkjøpsavtale. Med andre ord hadde ikke Dortmund noe valg. Uten denne ville han blitt dyrere. Ikke glem heller at den virkelige prisen når man regner med sign on fee og agenthonorarer til Alfie og avdøde Raiolas byrå blir langt  langt dyrere enn selve overgangssummen. Det snakkes jo om summer i flere-hundremillionerklassen til begge parter, pluss Erlings egen sign on.

Vi kan også ta motsatt eksempler. Maguire for 80, Grealish og Sancho for 100 (sistnevnte hadde også en svak sistesesong før gan ble kjøpt), Wan Bissaka for 50 for flere år sida osv osv. Det er bare Leeds som klarer å selge med tilbudspris til noen som sitter på juksekode av hva penger gjelder. Godt jobbet!

Du sammenligner ikke epler og pærer akkurat, men i alle fall epler av helt forskjellige merker.
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 09:43:32 av Dennis »
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6435 på: Juni 25, 2022, 09:52:40 »
For de som nådeløst slakter klubben for summen kan dette være en wakeup call:

 Luke ©️
@Leeds_Untied
There you go - club done what KP wanted - and accepted a lower bid than alternative offers.

Least we could do after he stayed. He could have easily left at numerous points in his career but didn’t.

Best of luck to him

https://twitter.com/leeds_untied/status/1540592108544729089

Bekreftet av Fabrizio Romano.

Sydhagen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6436 på: Juni 25, 2022, 10:06:41 »
For de som nådeløst slakter klubben for summen kan dette være en wakeup call:

 Luke
@Leeds_Untied
There you go - club done what KP wanted - and accepted a lower bid than alternative offers.

Least we could do after he stayed. He could have easily left at numerous points in his career but didn’t.

Best of luck to him

https://twitter.com/leeds_untied/status/1540592108544729089

Bekreftet av Fabrizio Romano.
Tror nok det er en gentleman agreement i bildet her ja. Kalvin hadde muligheten til PL overgang når vi ikke rykket opp. Men ble værende etter samtale med Orta.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6437 på: Juni 25, 2022, 10:13:48 »
For de som nådeløst slakter klubben for summen kan dette være en wakeup call:

 Luke ©️
@Leeds_Untied
There you go - club done what KP wanted - and accepted a lower bid than alternative offers.

Least we could do after he stayed. He could have easily left at numerous points in his career but didn’t.

Best of luck to him

https://twitter.com/leeds_untied/status/1540592108544729089

Bekreftet av Fabrizio Romano.

Summen vi får er lav uansett, jeg ser ikke helt at det hjelper. En uvesentlig differanse hadde jeg kunne forstå, men det har blitt nevnt summer opp mot 60 mill fra West Ham og Aston Villa. Vet ikke om det er reelt, men om det er; hadde det vært vanskelig for Orta/Radrizzani å komme med et motkrav? Ellers selger vi til en av de andre klubbene? Om City lå langflate etter Phillips, så hadde de kjøpt han likevel. Klubben har uendelig med penger og straffes ikke av noe regelverk.

Andre klubber makter da å ikke selge sine mest verdifulle spillere til underpris. Se eksempelvis på Harry Kane i Spurs. Skulle Levy og co godta mindre enn hva de mente Kane var verdt, fordi han ønsket seg til City i fjor sommer? Der var det også helt tydelig en gentleman's agreement på bordet. Ok, så er kanskje ikke Spurs og Leeds helt sammenlignbare pt, men hva med Brighton? De nektet å selge Ben White for mindre enn hva de mente han var verdt og nå spekuleres det at de vil kreve en halv milliard for Cucurella. Hva gjør lille Brighton som ikke Leeds klarer?

Det eneste (potensielt) positive er om City casher han ut med en gang eller om kort tid, for det kan ikke være noen stor tvil om at Leeds United har ganske slank lommebok når det kommer til rene cash.

PS. Av hva Kalvin Phillips gjelder, så kan jeg skjønne valget hans. De fleste av oss hadde byttet jobb for dobbel lønn (av hva en ny kontrakt i Leeds ville vært på). Han får spille med verdens beste spillere, under verdens beste trener og samle en del trofeer i karrieren sin. I tillegg slipper han å flytte eller flytte langt unna. Han vil nok alltid være en populær figur på Elland Road og får nok noen sanger i sin ære når de gjester Leeds, men han velger bort legendestatusen han kunne nådd. Sånn har bare fotballen blitt. Ikke så enkelt å godta, men det er ikke vanskelig å forstå hans personlige valg. 
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 10:17:50 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6438 på: Juni 25, 2022, 10:14:37 »
Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok..


Vi kan også ta motsatt eksempler. Maguire for 80, Grealish og Sancho for 100 (sistnevnte hadde også en svak sistesesong før han ble kjøpt), Wan Bissaka for 50 for flere år sida osv osv. Det er bare Leeds som klarer å selge med tilbudspris til noen som sitter på juksekode av hva penger gjelder. Godt jobbet!

Du sammenligner ikke epler og pærer akkurat, men i alle fall epler av helt forskjellige merker.

Stoppere og angrepsspillere pleier å bli priset høyere enn defensive midtbanespillere som strør gode pasninger. Phillips er en god defensiv midtbanespiller, med det finnes flere slike enn det finnes gode stoppere og angripere. For å tette forsvaret eller score mål er toppklubber villig til å bla opp de store pengene. Disse spillere har mer unike egenskaper og er meget sjeldne. Hadde Leeds solgt en supergod spiss ville prisen vært høyere.
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 10:51:07 av Josch »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6439 på: Juni 25, 2022, 10:20:36 »
Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok..


Vi kan også ta motsatt eksempler. Maguire for 80, Grealish og Sancho for 100 (sistnevnte hadde også en svak sistesesong før han ble kjøpt), Wan Bissaka for 50 for flere år sida osv osv. Det er bare Leeds som klarer å selge med tilbudspris til noen som sitter på juksekode av hva penger gjelder. Godt jobbet!

Du sammenligner ikke epler og pærer akkurat, men i alle fall epler av helt forskjellige merker.

Stoppere og angrepsspillere pleier å bli priset høyere enn defensive midtbanespillere som strør gode pasninger. Phillips er en god defensiv midtbanespiller, med det finnes flere slike enn det finnes gode stoppere og angripere. For å tette forsvaret eller score mål er toppklubber villig til bla opp de store pengene. Disse spillere har mer unike egenskaper og er meget sjeldne. Hadde Leeds solgt en supergod spiss ville prisen vært høyere.

Declan Rice. West Ham har slengt på en asking price de neppe vil få, men som har skremt bort beilerne i flere sesonger. Direkte sammenlignbar med Kalvin Phillips, selv om jeg mener du "glemmer" backer når du sammenligner spillertyper. At playmakere, driblevinger og målscorere har en dyrere pris enn defensive midtbanespillere kjøper jeg, men det er ikke nødvendigvis en posisjon hvor man skal forvente å "gi" bort i forhold til backer og stoppere.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6440 på: Juni 25, 2022, 10:25:36 »
Prisen blir aldri høy nok, men eg tenker den er helt ok. Ser mange sammenligner med Grealish, men hvorfor ikkje sammenligne med Mane eller Haaland? I den sammenheng er prisen vi får grei nok..


Vi kan også ta motsatt eksempler. Maguire for 80, Grealish og Sancho for 100 (sistnevnte hadde også en svak sistesesong før han ble kjøpt), Wan Bissaka for 50 for flere år sida osv osv. Det er bare Leeds som klarer å selge med tilbudspris til noen som sitter på juksekode av hva penger gjelder. Godt jobbet!

Du sammenligner ikke epler og pærer akkurat, men i alle fall epler av helt forskjellige merker.

Stoppere og angrepsspillere pleier å bli priset høyere enn defensive midtbanespillere som strør gode pasninger. Phillips er en god defensiv midtbanespiller, med det finnes flere slike enn det finnes gode stoppere og angripere. For å tette forsvaret eller score mål er toppklubber villig til bla opp de store pengene. Disse spillere har mer unike egenskaper og er meget sjeldne. Hadde Leeds solgt en supergod spiss ville prisen vært høyere.

Declan Rice. West Ham har slengt på en asking price de neppe vil få, men som har skremt bort beilerne i flere sesonger. Direkte sammenlignbar med Kalvin Phillips, selv om jeg mener du "glemmer" backer når du sammenligner spillertyper. At playmakere, driblevinger og målscorere har en dyrere pris enn defensive midtbanespillere kjøper jeg, men det er ikke nødvendigvis en posisjon hvor man skal forvente å "gi" bort i forhold til backer og stoppere.

Declan Rice er yngre, og etter min mening en bedre og mer allsidig spiller enn Kalvin.

Denne overgangen har vi ventet på alle sammen, så nå blir det spennende å se hvem de henter inn som erstatter.
Phil Hay har sagt at både Kalvin og Raphinha vil bli erstattet om de blir solgt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6441 på: Juni 25, 2022, 10:26:35 »
For de som nådeløst slakter klubben for summen kan dette være en wakeup call:

 Luke ©️
@Leeds_Untied
There you go - club done what KP wanted - and accepted a lower bid than alternative offers.

Least we could do after he stayed. He could have easily left at numerous points in his career but didn’t.

Best of luck to him

https://twitter.com/leeds_untied/status/1540592108544729089

Bekreftet av Fabrizio Romano.

Summen vi får er lav uansett, jeg ser ikke helt at det hjelper. En uvesentlig differanse hadde jeg kunne forstå, men det har blitt nevnt summer opp mot 60 mill fra West Ham og Aston Villa. Vet ikke om det er reelt, men om det er; hadde det vært vanskelig for Orta/Radrizzani å komme med et motkrav? Ellers selger vi til en av de andre klubbene? Om City lå langflate etter Phillips, så hadde de kjøpt han likevel. Klubben har uendelig med penger og straffes ikke av noe regelverk.

Andre klubber makter da å ikke selge sine mest verdifulle spillere til underpris. Se eksempelvis på Harry Kane i Spurs. Skulle Levy og co godta mindre enn hva de mente Kane var verdt, fordi han ønsket seg til City i fjor sommer? Der var det også helt tydelig en gentleman's agreement på bordet. Ok, så er kanskje ikke Spurs og Leeds helt sammenlignbare pt, men hva med Brighton? De nektet å selge Ben White for mindre enn hva de mente han var verdt og nå spekuleres det at de vil kreve en halv milliard for Cucurella. Hva gjør lille Brighton som ikke Leeds klarer?

Det eneste (potensielt) positive er om City casher han ut med en gang eller om kort tid, for det kan ikke være noen stor tvil om at Leeds United har ganske slank lommebok når det kommer til rene cash.

PS. Av hva Kalvin Phillips gjelder, så kan jeg skjønne valget hans. De fleste av oss hadde byttet jobb for dobbel lønn (av hva en ny kontrakt i Leeds ville vært på). Han får spille med verdens beste spillere, under verdens beste trener og samle en del trofeer i karrieren sin. I tillegg slipper han å flytte eller flytte langt unna. Han vil nok alltid være en populær figur på Elland Road og får nok noen sanger i sin ære når de gjester Leeds, men han velger bort legendestatusen han kunne nådd. Sånn har bare fotballen blitt. Ikke så enkelt å godta, men det er ikke vanskelig å forstå hans personlige valg.

Når det gjelder Spurs så er vel HK den best betalte spilleren i klubben og allerede på langtidskontrakt, mener han signerte på en 5 eller 6 års deal som jo er en helt annen situasjon enn Phillips. Ser også Grealish har vært nevnt over her, igjen totalt forskjellige situasjoner. Grealish hadde også signert langtidskontrakt og var den best betalte spilleren i klubben i tillegg fikk klubben satt inn en overgangsklausul i kontrakta på 100 millioner. Altså, da er det så enkelt at man må betale den summen eller piss off.

Kalvin har jo satt klubben i en skvis her, 27 år og på peak av karrieren og han vil ha sin drømmeovergang. Kun aktuelt å spille under Pep. Klubben sitter jo igjen med NULL leverage i en sånn situasjon. City kaster ut en pakke på bordet de mener reflekterer hans verdi og Leeds får en take it or leave it..
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 10:35:41 av Fantasyland »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6442 på: Juni 25, 2022, 10:44:27 »
Dette med kontrakt er en stor del av dette. Jeg skjønner at Kalvin ville vente etter nyttår, men at han ikke ble tilbudt en stor og lang kontrakt i løpet av fjoråret er helt vanvittig.

Svak økonomistyring og i fotballsammenheng fremstår det helt merkelig. Man må beskytte sine eiendeler. Der er det mange som opptrer langt bedre enn Leeds.

Ser at noen finner det positive i denne overgangen og det er bra. Deler ikke det selv, men hva man gjør herfra blir viktigere enn hva som har skjedd. Så syns jeg styret har gitt seg selv mindre spillerom. Det har skjedd over tid.

Sydhagen: enig at Rice er bedre totalt sett, men prisen tilsier altså dobbelt så god...
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 10:46:59 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6443 på: Juni 25, 2022, 11:17:37 »
Dette med kontrakt er en stor del av dette. Jeg skjønner at Kalvin ville vente etter nyttår, men at han ikke ble tilbudt en stor og lang kontrakt i løpet av fjoråret er helt vanvittig.

Svak økonomistyring og i fotballsammenheng fremstår det helt merkelig. Man må beskytte sine eiendeler. Der er det mange som opptrer langt bedre enn Leeds.

Ser at noen finner det positive i denne overgangen og det er bra. Deler ikke det selv, men hva man gjør herfra blir viktigere enn hva som har skjedd. Så syns jeg styret har gitt seg selv mindre spillerom. Det har skjedd over tid.

Sydhagen: enig at Rice er bedre totalt sett, men prisen tilsier altså dobbelt så god...

Hvis man skulle tilbydd Kalvin ny kontrakt så må man tilby en lønn som han realistisk sett kan takke ja til.
Kalvin visste nok hva han var verdt lønnsmessig for lenge siden. Nå ryktes det £150 000 per uke i City. På det nivået er ikke Leeds. Det blir jo useriøst av Leeds å tilby kontrakt til £ 80 000 i lønn da. Da vil han ikke vurdere det engang. Dette vet Leeds-ledelsen.

Det er jo slik de store kjøper fra de små. Kjøttvekta teller.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6444 på: Juni 25, 2022, 12:19:35 »
Dette med kontrakt er en stor del av dette. Jeg skjønner at Kalvin ville vente etter nyttår, men at han ikke ble tilbudt en stor og lang kontrakt i løpet av fjoråret er helt vanvittig.

Svak økonomistyring og i fotballsammenheng fremstår det helt merkelig. Man må beskytte sine eiendeler. Der er det mange som opptrer langt bedre enn Leeds.

Ser at noen finner det positive i denne overgangen og det er bra. Deler ikke det selv, men hva man gjør herfra blir viktigere enn hva som har skjedd. Så syns jeg styret har gitt seg selv mindre spillerom. Det har skjedd over tid.

Sydhagen: enig at Rice er bedre totalt sett, men prisen tilsier altså dobbelt så god...

Hvis man skulle tilbydd Kalvin ny kontrakt så må man tilby en lønn som han realistisk sett kan takke ja til.
Kalvin visste nok hva han var verdt lønnsmessig for lenge siden. Nå ryktes det £150 000 per uke i City. På det nivået er ikke Leeds. Det blir jo useriøst av Leeds å tilby kontrakt til £ 80 000 i lønn da. Da vil han ikke vurdere det engang. Dette vet Leeds-ledelsen.

Det er jo slik de store kjøper fra de små. Kjøttvekta teller.

Ja, men her snakker du om i dag eller relativt nylig. For å være klar på det: At Kalvin Phillips ser an hvor dette bærer fra nyttår 2022 og ut sesongen, har jeg full forståelse for. Det skriver jeg også i innlegget du siterer. Dette er også poenget mitt: Jeg syns ikke bare at summen slik situasjonen var er altfor lav, men grunnen til at den ikke er 1/3 høyere startet forrige sesong.

Tror du ikke Kalvin Phillips hadde skrevet under på en "Premier League-kontrakt" med Leeds på vårparten i fjor?

Eksempelvis tjener Rodrigo rundt £100k i uka. La oss si at det er taket i Leeds. I sesongen 2020/21 var Phillips sammen med Raphinha og Bamford Leeds' beste og viktigste spillere. Bamford skrev i høst under på en kontrakt som gjenspeilet det, mens Phillips løper rundt med sin Championship-kontrakt. Det er stor forskjell på 100 kontra 150 og mot 30-35 eller hva han har i dag.

Vi får jo ikke svaret på dette, men tror du ikke Phillips kunne blitt fristet til å signere enn £100k i uka-kontrakt våren 2021 da alt så lovende ut? Han valgte å bli da Aston Villa tilbød PL-fotball (og lønn) etter play off-tapet, for å få barndomsklubben opp og drømmen innfridd. Før et EM hvor andre klubber for alvor fikk blikket på han? Som skrevet, det kan være at Phillips allerede på det tidspunktet (ila fjorsesongen) anså det som sannsynlig at tida i Leeds gikk mot slutten og kommuniserte til klubben at han ønsket seg videre. Jeg tror ikke det var slik våren 2021, men det vet jeg ikke.

Jeg anser det som sagt usannsynlig at Kalvin fikk større tanker allerede høsten 2020, men la oss si at det var slik. Selv om Kalvin skulle ha ønsket seg videre allerede før EM, syns jeg det er merkelig om ikke klubb og spiller skulle hatt interesse av en større kontrakt som beskytter spillerens verdi for klubbens del. For Phillips' del kunne man - som med Grealish og Haaland - ha kommet frem til en høy, men ikke urealistisk release clause. La oss si på £60 millioner. Kalvin hadde tjent vesentlig mer penger den foregående sesongen og klubben hadde beskyttet sine økonomiske interesser i større grad. I tillegg har man en større brekkstang i forhandlinger; dette er summen vi skal ha, kom tilbake når dere er villige til å betale den.

For å være klar på det. Jeg forstår at det ikke er veldig i klubbens interesse å signere ny kontrakt med en spiller som går langtidsskadet. Jeg snakker her i etterpåklokskapens ånd i sesongen 2020/21. Likevel syns jeg ikke dette er noe som stikker seg ut som lurt med fasit i hånd, det burde vært tydelig også på det tidspunktet. Man bør legge sine planer og sikre sine fundamenter i fredstider, ikke når det brenner (les: nedrykksspøkelset).

Jeg ble etter hvert sikker på at Kalvin Phillips kom til å forsvinne i sommer, så det kommer ikke som noe stort sjokk. Prisen derimot, var svært skuffende. Hadde man planlagt noe bedre i denne klubben hadde fansen kunne sittet igjen skuffa i dag, men likevel sett at vi fikk en god slump penger for han og at vi ikke hadde noe valg, enten fordi de møtte en fast pris i kontrakta eller betalte "markedspris" for en engelsk landslagsspiller. Der feila styret ved å ikke beskytte sine assets for over et år sida.

Junior Firpo tjener altså vesentlig mer enn det Kalvin Phillips gjorde i Leeds. Forstå det, den som kan.

Journalisten Henry Winter oppsummerer det veldig greit for min del: "#MCFC not only signing a good player in Kalvin Phillips but a good character too (at a near 'bargain' price given England tax). Desire to test himself in CL, and develop further under Guardiola, driving forces for Phillips as much as financial rewards. Does face Rodri challenge."






« Siste redigering: Juni 25, 2022, 12:33:35 av Dennis »
Marching on together!

Cannavaro

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6445 på: Juni 25, 2022, 12:25:33 »
Admin : bør ikke alle innlegg her vedr. KP ligge her, selv om dette er en ryktetråd  ?: https://forum.leedsunited.no/index.php?topic=21112.630
MFLU - Miracles For Leeds United

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6446 på: Juni 25, 2022, 12:28:21 »
Admin : bør ikke alle innlegg her vedr. KP ligge her, selv om dette er en ryktetråd  ?: https://forum.leedsunited.no/index.php?topic=21112.630

Ikke uenig. Jeg kunne prøvd meg, men redd jeg kåler det til.

Kanskje Hallgeir ordner?
Marching on together!

karaba

Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6447 på: Juni 25, 2022, 12:30:38 »
Dette med kontrakt er en stor del av dette. Jeg skjønner at Kalvin ville vente etter nyttår, men at han ikke ble tilbudt en stor og lang kontrakt i løpet av fjoråret er helt vanvittig.

Svak økonomistyring og i fotballsammenheng fremstår det helt merkelig. Man må beskytte sine eiendeler. Der er det mange som opptrer langt bedre enn Leeds.

Ser at noen finner det positive i denne overgangen og det er bra. Deler ikke det selv, men hva man gjør herfra blir viktigere enn hva som har skjedd. Så syns jeg styret har gitt seg selv mindre spillerom. Det har skjedd over tid.

Sydhagen: enig at Rice er bedre totalt sett, men prisen tilsier altså dobbelt så god...

Hvis man skulle tilbydd Kalvin ny kontrakt så må man tilby en lønn som han realistisk sett kan takke ja til.
Kalvin visste nok hva han var verdt lønnsmessig for lenge siden. Nå ryktes det £150 000 per uke i City. På det nivået er ikke Leeds. Det blir jo useriøst av Leeds å tilby kontrakt til £ 80 000 i lønn da. Da vil han ikke vurdere det engang. Dette vet Leeds-ledelsen.

Det er jo slik de store kjøper fra de små. Kjøttvekta teller.

Ja, men her snakker du om i dag eller relativt nylig. For å være klar på det: At Kalvin Phillips ser an hvor dette bærer fra nyttår 2022 og ut sesongen, har jeg full forståelse for. Det skriver jeg også i innlegget du siterer. Dette er også poenget mitt: Jeg syns ikke bare at summen slik situasjonen var er altfor lav, men grunnen til at den ikke er 1/3 høyere startet forrige sesong.

Tror du ikke Kalvin Phillips hadde skrevet under på en "Premier League-kontrakt" med Leeds på vårparten i fjor?

Eksempelvis tjener Rodrigo rundt £100k i uka. La oss si at det er taket i Leeds. I sesongen 2020/21 var Phillips sammen med Raphinha og Bamford Leeds' beste og viktigste spillere. Bamford skrev i høst under på en kontrakt som gjenspeilet det, mens Phillips løper rundt med sin Championship-kontrakt. Det er stor forskjell på 100 kontra 150 og mot 30-35 eller hva han har i dag.

Vi får jo ikke svaret på dette, men tror du ikke Phillips kunne blitt fristet til å signere enn £100k i uka-kontrakt våren 2021 da alt så lovende ut? Han valgte å bli da Aston Villa tilbød PL-fotball (og lønn), for å få barndomsklubben opp og drømmen innfridd. Før et EM hvor andre klubber for alvor fikk blikket på han? Som skrevet, det kan være at Phillips allerede på det tidspunktet (ila fjorsesongen) anså det som sannsynlig at tida i Leeds gikk mot slutten og kommuniserte til klubben at han ønsket seg videre. Jeg tror ikke det var slik våren 2021, men det vet jeg ikke.

Jeg anser det som sagt usannsynlig at Kalvin fikk større tanker allerede høsten 2020, men la oss si at det var slik. Selv om Kalvin skulle ha ønsket seg videre allerede før EM, syns jeg det er merkelig om ikke klubb og spiller skulle hatt interesse av en større kontrakt som beskytter spillerens verdi for klubbens del. For Phillips' del kunne man - som med Grealish og Haaland - ha kommet frem til en høy, men ikke urealistisk release clause. La oss si på £60 millioner. Kalvin hadde tjent vesentlig mer penger den foregående sesongen og klubben hadde beskyttet sine økonomiske interesser i større grad. I tillegg har man en større brekkstang i forhandlinger; dette er summen vi skal ha, kom tilbake når dere er villige til å betale den.

For å være klar på det. Jeg forstår at det ikke er veldig i klubbens interesse å signere ny kontrakt med en spiller som går langtidsskadet. Jeg snakker her i etterpåklokskapens ånd i sesongen 2020/21. Likevel syns jeg ikke dette er noe som stikker seg ut som lurt med fasit i hånd, det burde vært tydelig også på det tidspunktet. Man bør legge sine planer og sikre sine fundamenter i fredstider, ikke når det brenner (les: nedrykksspøkelset).

Jeg ble etter hvert sikker på at Kalvin Phillips kom til å forsvinne i sommer, så det kommer ikke som noe stort sjokk. Prisen derimot, var svært skuffende. Hadde man planlagt noe bedre i denne klubben hadde fansen kunne sittet igjen skuffa i dag, men likevel sett at vi fikk en god slump penger for han og at vi ikke hadde noe valg, enten fordi de møtte en fast pris i kontrakta eller betalte "markedspris" for en engelsk landslagsspiller. Der feila styret ved å ikke beskytte sine assets for over et år sida.

Junior Firpo tjener altså vesentlig mer enn det Kalvin Phillips gjorde i Leeds. Forstå det, den som kan.

Journalisten Henry Winter oppsummerer det veldig greit for min del: "#MCFC not only signing a good player in Kalvin Phillips but a good character too (at a near 'bargain' price given England tax). Desire to test himself in CL, and develop further under Guardiola, driving forces for Phillips as much as financial rewards. Does face Rodri challenge."
Vi kan diskutere om prisen var riktig eller ikke riktig, men her har Leeds og Phillips hatt en avtale om hvor han skulle selges og da får man ikke skviset ut en Max pris:



“Let me mention, Paris Saint-Germain had contact with Kalvin Phillips’ agents, and also other English clubs tried to explore this deal, even with proposals that were way better than Manchester City proposals with Leeds.

(1/2) #LUFC

But Leeds had to accept Manchester City’s proposal because Kalvin Phillips was pretty clear with Manchester City and the other clubs, he only wanted to play with Pep Guardiola, so with Leeds, it was no choice.”

(2/2) (via @FabrizioRomano’s YouTube channel) #LUFC


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Juni 25, 2022, 12:32:39 av karaba »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6448 på: Juni 25, 2022, 12:44:40 »
[...]
[...]
[...]
Vi kan diskutere om prisen var riktig eller ikke riktig, men her har Leeds og Phillips hatt en avtale om hvor han skulle selges og da får man ikke skviset ut en Max pris:
[...]

Ja, City var eneste destinasjon, men hvorfor skal Leeds selge han for mindre enn hva han er verdt av den grunn? Hvorfor gjøre City en tjeneste? Skal vi også selge Raphinha til Barcelona for £25 eller £40 mill fordi de håpet Leeds skulle gå ned? Spilleren drømmer om Barca og kun Barca, men de er blakke så da må vi hjelpe klubb og spiller å oppfylle den drømmen på klubbens bekostning?

Jeg forstår det ikke. Søkkrike City bør ikke gjøres tjenester. De hadde betalt det Phillips er verdt (gitt dagens marked) om de virkelig ønsket han. Her havner vi som sagt på underpris (etter min mening) for Phillips, men vi må også betale £5 mill for en 18-åring i "bytte". Buksa er på knærna.

Ikke meninga at dette skal fremstå nedlatende mot det du skriver, jeg prøver bare å få fram et poeng. Jeg skjønner at Phillips kun ville dit og at Leeds har havnet i en vanskelig posisjon. Jeg mener derimot at man skulle ha sikret seg med kontrakt i 2020/21-sesongen og man kunne hatt mer is i magen og bedt City bla opp. Dersom det skulle være hold i det Hay med flere spør seg om, at klubben ikke helt ser hvordan Phillips passer i Marschs system, syns jeg de er bra historieløse.

Dersom Victor Orta og Andrea Radrizzani nå skal diskutere mot den "verdenskjente" vanskelige forhandleren Daniel Levy om Raphinha, så er jeg redd for utfallet. Levy har vel også en agenda etter å ha blitt lurt med Jack Clarke.

Som sagt, ikke ment å fremstå sur overfor ditt svar, men jeg var skuffa når jeg la meg og sur når jeg våkna. Nå skal jeg pakke sammen kone og barn og komme meg ut i sola litt. Så får Leeds være Leeds noen timer. Det er godt for huet og forumplassen! :)

Så får en moderator som tør, flytte Kalvin-diskusjonen over i riktig tråd!
Marching on together!

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6449 på: Juni 25, 2022, 13:25:14 »
[...]
[...]
[...]
Vi kan diskutere om prisen var riktig eller ikke riktig, men her har Leeds og Phillips hatt en avtale om hvor han skulle selges og da får man ikke skviset ut en Max pris:
[...]

Ja, City var eneste destinasjon, men hvorfor skal Leeds selge han for mindre enn hva han er verdt av den grunn? Hvorfor gjøre City en tjeneste? Skal vi også selge Raphinha til Barcelona for £25 eller £40 mill fordi de håpet Leeds skulle gå ned? Spilleren drømmer om Barca og kun Barca, men de er blakke så da må vi hjelpe klubb og spiller å oppfylle den drømmen på klubbens bekostning?

Jeg forstår det ikke. Søkkrike City bør ikke gjøres tjenester. De hadde betalt det Phillips er verdt (gitt dagens marked) om de virkelig ønsket han. Her havner vi som sagt på underpris (etter min mening) for Phillips, men vi må også betale £5 mill for en 18-åring i "bytte". Buksa er på knærna.

Ikke meninga at dette skal fremstå nedlatende mot det du skriver, jeg prøver bare å få fram et poeng. Jeg skjønner at Phillips kun ville dit og at Leeds har havnet i en vanskelig posisjon. Jeg mener derimot at man skulle ha sikret seg med kontrakt i 2020/21-sesongen og man kunne hatt mer is i magen og bedt City bla opp. Dersom det skulle være hold i det Hay med flere spør seg om, at klubben ikke helt ser hvordan Phillips passer i Marschs system, syns jeg de er bra historieløse.

Dersom Victor Orta og Andrea Radrizzani nå skal diskutere mot den "verdenskjente" vanskelige forhandleren Daniel Levy om Raphinha, så er jeg redd for utfallet. Levy har vel også en agenda etter å ha blitt lurt med Jack Clarke.

Som sagt, ikke ment å fremstå sur overfor ditt svar, men jeg var skuffa når jeg la meg og sur når jeg våkna. Nå skal jeg pakke sammen kone og barn og komme meg ut i sola litt. Så får Leeds være Leeds noen timer. Det er godt for huet og forumplassen! :)

Så får en moderator som tør, flytte Kalvin-diskusjonen over i riktig tråd!

Hvis Kalvin og City var enige så blir det ikke budrunde. Da kommer City med et bud eller evt høyner hvis Leeds ikke er fornøyd.
Hvem har de beste kortene her?
City kan kjøpe en tilsvarende spiller for den prisen et annet sted, tror jeg. Kalvin er ikke en spiller de MÅ kjøpe for enhver pris.
Leeds kan nekte å selge for den prisen, men da tikker verdien på Kalvin nedover jo mer vi nærmer oss 2024, kontraktsutløp.
Det kan selvsagt komme andre bud som Kalvin blir interessert i, men ikke sikkert. Han ville til City.

Leeds velger her å ta pengene og investere i nye spillere.

Høy pris oppnås kun f.eks hvis kjøpende klubb ønsker spilleren veldig sterkt og selger sier nei til flere bud før det kommer et megabud.
Eller: hvis det er budrunde mellom 2-3 klubber og spilleren kan tenke seg å gå til alle klubbene. Budrunde er meningsløst hvis spilleren allerede har et klart klubbønske og en avtale.