Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1475123 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7440 på: September 01, 2022, 11:56:18 »
Dan Kilpatrick
@Dan_KP
#thfc Dan James is expected to leave Leeds today, although Spurs are not the front-runners for his signature as it stands.

Tipper James nå blir etter at Gakpo-dealen gikk i vasken, but you never know...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7441 på: September 01, 2022, 11:59:16 »
Dan Kilpatrick
@Dan_KP
#thfc Dan James is expected to leave Leeds today, although Spurs are not the front-runners for his signature as it stands.

Tipper James nå blir etter at Gakpo-dealen gikk i vasken, but you never know...

auren

Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James currently in limbo at #LUFC. He has permission to speak to other clubs, #Spurs #Everton #Fulham #Leicester interested. But Leeds have not had breakthrough with 2 main targets (Hwang/Gakpo)

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7442 på: September 01, 2022, 12:06:59 »
Dan Kilpatrick
@Dan_KP
#thfc Dan James is expected to leave Leeds today, although Spurs are not the front-runners for his signature as it stands.

Tipper James nå blir etter at Gakpo-dealen gikk i vasken, but you never know...

auren

Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James currently in limbo at #LUFC. He has permission to speak to other clubs, #Spurs #Everton #Fulham #Leicester interested. But Leeds have not had breakthrough with 2 main targets (Hwang/Gakpo)

Hwang 'still alive' i følge Alan Nixon....håper vi ikke blir så desperate at vi smeller 25 på bordet for han ellerno. MÅ finnes alternativer....

Hvis vi ser litt bort fra den rene businessen og tenker på det menneskelige perspektivet her så føler jeg litt med Dan James. Han har signalisert at han ønsker å bli og blir nærmest pusha ut som en brikke i et spill. Lurer på hva han tenker..

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7443 på: September 01, 2022, 12:10:53 »
At vi er lengt fremme på spillerlogistikk hva gjelder scouting, modell og alt systemet innebærer er det ingen tvil om. At vi har mye ressurser utplassert ut fra størrelse på klubb og ressurser vi har til rådighet er det heller ingen tvil om. Det er jo en klar rød tråd hva gjelder spillestil, rollespillere, spillere med potensielt høyt videresalg etc. Men hva angår ting som struktur, planlegging og komponeringen av en godt balansert stall er det mye rart som skjer. Kommunikasjon ut går i ulike retninger og vi agerer igjen med hui og hast på slutten av et vindu. Igjen med fokus på posisjoner i banen der vi faktisk er godt besatt.
Nå får vi håpe denne risikosporten ikke blir like skjebnesvanger som i fjor. Da skal man ha maksimalt uflaks. En ting som er sikkert er at Marsch får neppe tynt mer ut av dagens Leeds stall med 6-9 spillere ute enn hva man klarte i fjor. Vi er ikke bedre enn hva vi må være.

Men dette med at vi lar det gå til Januar igjen er knapt til å tro. Statistisk sett et veldig vanskelig vindu. Kanskje enda vanskeligere i år siden man har et sluttspill like før. Også uttalt til det kjedsommelige siste sesongene av Leeds selv at Januarvinduet er et vindu man ikke foretrekker.
Til dere som vært tettest på gjennom pre-season, vinduet og alt som har kommet ut av info.
Hva er det egentlig som skjer her?
Hvorfor ser man tydelige tendenser til at det samme skjer igjen sesong etter sesong?

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7444 på: September 01, 2022, 12:16:05 »
Dan Kilpatrick
@Dan_KP
#thfc Dan James is expected to leave Leeds today, although Spurs are not the front-runners for his signature as it stands.

Tipper James nå blir etter at Gakpo-dealen gikk i vasken, but you never know...

auren

Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James currently in limbo at #LUFC. He has permission to speak to other clubs, #Spurs #Everton #Fulham #Leicester interested. But Leeds have not had breakthrough with 2 main targets (Hwang/Gakpo)

Hwang 'still alive' i følge Alan Nixon....håper vi ikke blir så desperate at vi smeller 25 på bordet for han ellerno. MÅ finnes alternativer....

Hvis vi ser litt bort fra den rene businessen og tenker på det menneskelige perspektivet her så føler jeg litt med Dan James. Han har signalisert at han ønsker å bli og blir nærmest pusha ut som en brikke i et spill. Lurer på hva han tenker..

Blir jo spennende å følge. Ganske like spillere kvalitetsmessig vil jeg tro. Fordelen for Hwang er at han er kanskje mer effektiv i Marsch tankesett, men det han har vist i PL for Wolves har jo vært veldig average. I tillegg 27 år denne sesongen så han skal jo levere noe langt over han har levert tidligere for at det skal være value i dette.
Vi kan potensielt ende opp med å betale rundt 25 for han hvis ryktene fra Wolves side er riktig. På den andre siden prøver vi å få James ut der vi mest sannsynlig ikke vil være i nærheten av å få igjen det vi gav. Er vel bare Fulham, Forest eller Everton som kan være gale nok til å inngå en avtale tett opp mot det vi gav.
Hva skal man si?

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7445 på: September 01, 2022, 12:16:54 »
Owen O’Brien
@SportOwenO
Exclusive: Fulham are in advanced talks with Leeds regarding a fee for Dan James - Fee is understood to be in region of £20m.

However, it is unclear whether the player is open to a move. Talks continuing. #LUFC #FFC

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7446 på: September 01, 2022, 12:18:35 »
Nå begynner det å dra seg til her:


leedsunited_news
@leeds_utd_news
Sky Sports News
@skysports_tim
:

"The news that I've got for you this morning is that they are interested in doing a deal for bamba dieng. He is a player they have been tracking for a while, and he is a player that could arrive at Leeds today."

#lufc #mot #alaw ⚪️🟡🔵

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7447 på: September 01, 2022, 12:19:42 »
Jeg tror ikke klubben ønsker en ren spiss, men en som kan bekle flere roller offansivt. En ren spiss vil hindre utviklingen til Gelhardt som de virkelig har troen på. Skal vi kjøpe en spiss som er bedre enn Gelhardt og på nivå med Bamford koster denne spilleren minst 25-30 millioner pund. Å kjøpe en spiss som Brereton fra Championship er risky business, og man må helt sikkert ut med 15-20 millioner pund. Et lån ville vært smart, men hvem kan være tilgjengelige fra PL? Blir fort en uprøvd unggutt.

auren

Denne hindre utvikling-tankegangen har sine viktige poeng. Jeg har også sagt før at jeg er fan av en trimmet og fokusert stall, men den må være stor nok. Samtidig er det viktig å gi unge spillere man har tro på nok spilletid og utvikling, men de må være gode nok og vi må gi de tid nok. I det siste ligger også det å begrense eksponeringen og være litt forsiktig med de. Jeg tror nok absolutt Gelhardt er en av disse som er aggressive i hodet og kanskje takler det mentale fullt ut, men han har som sagt slitt med skader. Det har ikke alltid holdt han ute av kamptroppen, men det har kommet fram at han sjelden var matchfit i fjor. Dessuten har han som regel levert positive innhopp når laget har jaktet mål og hatt et visst press. De kampene han har startet har han ikke vært like god, unntaket mot Spurs borte i fjor.

Jeg ønsker ikke å snakke ned Gelhardt ettersom jeg syns han er et veldig spennende talent, men jeg tror ikke han er i nærheten av å være en fullverdig erstatter for Patrick Bamford per dags dato. Dessuten er han en helt annen type spiss. Der Bamford er stor og sterk og med høy fart, er Gelhardt mindre, langt tregere og har sine styrker i boks. Så er spørsmålet om Bamford klarer å spille de neste drøye tretti kampene. Han har vært skadeplaget lenge og også i store deler av sin karriere. Det er med andre ord høy sannsynlighet for at ansvaret ligger på Rodrigo, Gelhardt og James. To spillere med så langt svake opphold i Leeds og en spennende, men også skadeplaget og uerfaren Gelhardt.

Så ja, jeg er ikke uenig i at en altfor mettet stall vil bremse prospekter som Gelhardt, Summerville, Greenwood, Hjelde, Perkins og Gyabi, men husk at å kjøre denne tankegangen til det ytterste holdt på å ta oss ned en divisjon. Vi sparte oss nesten til fant og ble reddet for bare noen uker sida. Sinnssykt om vi skal teste det samme igjen.
« Siste redigering: September 01, 2022, 12:22:09 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7448 på: September 01, 2022, 12:22:19 »
Når stenger vinduet?

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7449 på: September 01, 2022, 12:22:41 »
Nå begynner det å dra seg til her:


leedsunited_news
@leeds_utd_news
Sky Sports News
@skysports_tim
:

"The news that I've got for you this morning is that they are interested in doing a deal for bamba dieng. He is a player they have been tracking for a while, and he is a player that could arrive at Leeds today."

#lufc #mot #alaw ⚪️🟡🔵

Sami Mokbel

@SamiMokbel81_DM
Leeds are working on a deal to sign Marseille forward Bamba Dieng. Rated as one of most exciting prospects in European football.
@MailSport

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7450 på: September 01, 2022, 12:24:17 »
Når stenger vinduet?

2300. Britisk tid

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7451 på: September 01, 2022, 12:37:00 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D



 Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid.

Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Det er neppe så veldig enkelt å bare kjøpe inn spillere. Eieren til Forest har flyttet FM fra pc til det virkelige liv. Spørs hvor lurt det er i lengden. Takke meg til at dem har en plan og at dem følger den. Panikkjøp kan koste dyrt. Nedrykk enda dyrere. Dette har de nok veid opp mot hverandre og konkludert med at skal gå, men blir spiller x tilgjengelig så hogger vi til.

Før øksa virkelig svinges - Det er noen timer igjen av vinduet. Dem er enige med Gakpo om lønn. Plutselig går det i boks selv om PSV sier nei nå.  Hwang kan komme eller en kanin opp av hatten. Uansett hva som skjer så er jeg fornøyd med sommervinduet, selv om vi kunne hatt litt bedre dekning på noen plasser.

Ser at noen mener Gakpo ikke er spiss. Det jeg har lest meg til så var han en spiss i ungdomsårene men som har blitt omskolert til ving i seniorfotballen. Han spiller spiss for Nederland og har scora mye som spiss de gangene han har spilt det for PSV. Så tror ikke at Orta & co er helt på jordet her. Vil tro klubben har litt bedre oversikt enn FM og FIFA over hvor spillere kan bidra på banen.

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7452 på: September 01, 2022, 12:42:29 »
Dan Kilpatrick
@Dan_KP
#thfc Dan James is expected to leave Leeds today, although Spurs are not the front-runners for his signature as it stands.

Tipper James nå blir etter at Gakpo-dealen gikk i vasken, but you never know...

auren

Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James currently in limbo at #LUFC. He has permission to speak to other clubs, #Spurs #Everton #Fulham #Leicester interested. But Leeds have not had breakthrough with 2 main targets (Hwang/Gakpo)

Hwang 'still alive' i følge Alan Nixon....håper vi ikke blir så desperate at vi smeller 25 på bordet for han ellerno. MÅ finnes alternativer....

Hvis vi ser litt bort fra den rene businessen og tenker på det menneskelige perspektivet her så føler jeg litt med Dan James. Han har signalisert at han ønsker å bli og blir nærmest pusha ut som en brikke i et spill. Lurer på hva han tenker..

Det er ikke løkkefotball vi driver her. Er han ikke god nok så får han ikke være med. For å bruke dine egne ord  ;) :)

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7453 på: September 01, 2022, 12:44:42 »
Nå begynner det å dra seg til her:


leedsunited_news
@leeds_utd_news
Sky Sports News
@skysports_tim
:

"The news that I've got for you this morning is that they are interested in doing a deal for bamba dieng. He is a player they have been tracking for a while, and he is a player that could arrive at Leeds today."

#lufc #mot #alaw ⚪️🟡🔵

Sami Mokbel

@SamiMokbel81_DM
Leeds are working on a deal to sign Marseille forward Bamba Dieng. Rated as one of most exciting prospects in European football.
@MailSport

Tydelig at dem ikke er ute etter en ren spiss, men en som kan bekle flere posisjoner. Spennende spiller. Bra med målpoeng fra alle 4 offensive posisjoner.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7454 på: September 01, 2022, 12:45:29 »
Hay melder også om Dieng:

As
@SamiMokbel81_DM
 reports, Leeds United now discussing a deal for 22-year-old forward Bamba Dieng at Marseille. Gapko is off the table and the club haven't been back in for Hwang since yesterday's approach was knocked back.
@TheAthleticUK
 

Helt ukjent for meg. Ser han er midtspiss men kan også spille høyre og venstre ving. Perfekt i så måte tenker jeg. Kun 22 år.

DIENG! SHOW ME THE PENG!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7455 på: September 01, 2022, 12:48:37 »
Ser ut til å bli Dieng:


Get French Football News
@GFFN
·
7m
Breaking | Permanent deal agreed between Leeds United & Marseille for Bamba Dieng. More follows.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7456 på: September 01, 2022, 12:51:17 »
Mike McGrath
@mcgrathmike
·
Follow
#LUFC are in talks with #Marseille over a deal for Bamba Dieng. His club have reached limit of foreign loans going out so must be permanent deal. Fee around €10m
12:44 PM · Sep 1, 2022

Men så litt kontrabeskjed:

Get French Football News
@GFFN
·
6m
Bamba Dieng prefers a loan to Lorient & has yet to enter into direct talks with Leeds - will go down to the wire. (LaP)


Blir gyselige siste 11 timer...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7457 på: September 01, 2022, 12:51:37 »
Mike McGrath
@mcgrathmike
·
Follow
#LUFC are in talks with #Marseille over a deal for Bamba Dieng. His club have reached limit of foreign loans going out so must be permanent deal. Fee around €10m
12:44 PM · Sep 1, 2022

Men så litt kontrabeskjed:

Get French Football News
@GFFN
·
6m
Bamba Dieng prefers a loan to Lorient & has yet to enter into direct talks with Leeds - will go down to the wire. (LaP)


Blir gyselige siste 11 timer...

auren

Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Leeds are closing in on Bamba Dieng deal after Gakpo deal collapsed. It’s permanent transfer, not a loan — he is now set to agree personal terms and join Leeds. 🚨⚪️ #DeadlineDay

Dan James could leave before the end of the window, also Fulham are keen on signing him.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7458 på: September 01, 2022, 12:52:48 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Leeds are closing in on Bamba Dieng deal after Gakpo deal collapsed. It’s permanent transfer, not a loan — he is now set to agree personal terms and join Leeds. 🚨⚪️ #DeadlineDay

Dan James could leave before the end of the window, also Fulham are keen on signing him.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7459 på: September 01, 2022, 13:11:05 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D



 Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid.

Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Det er neppe så veldig enkelt å bare kjøpe inn spillere. Eieren til Forest har flyttet FM fra pc til det virkelige liv. Spørs hvor lurt det er i lengden. Takke meg til at dem har en plan og at dem følger den. Panikkjøp kan koste dyrt. Nedrykk enda dyrere. Dette har de nok veid opp mot hverandre og konkludert med at skal gå, men blir spiller x tilgjengelig så hogger vi til.

Før øksa virkelig svinges - Det er noen timer igjen av vinduet. Dem er enige med Gakpo om lønn. Plutselig går det i boks selv om PSV sier nei nå.  Hwang kan komme eller en kanin opp av hatten. Uansett hva som skjer så er jeg fornøyd med sommervinduet, selv om vi kunne hatt litt bedre dekning på noen plasser.

Ser at noen mener Gakpo ikke er spiss. Det jeg har lest meg til så var han en spiss i ungdomsårene men som har blitt omskolert til ving i seniorfotballen. Han spiller spiss for Nederland og har scora mye som spiss de gangene han har spilt det for PSV. Så tror ikke at Orta & co er helt på jordet her. Vil tro klubben har litt bedre oversikt enn FM og FIFA over hvor spillere kan bidra på banen.
Dette var tynn suppe.
Du får med deg hvordan Leeds spiller? Taktisk, oppstilling? Hva som feks har gjort at vi har lykkes så voldsomt med vårt tankesett når Bamford har vært frisk?
Så kan du bruke tid på Nederlands formasjon (3-4-2-1 eller 3-5-2) og PSV formasjon (4-3-3 eller 4-3-2-1) og lese litt fakta. Hvordan spiller de iht til oss?
Tror du virkelig da Gapko var ment som et spisskjøp i Leeds? Mannen har aldri vært brukt som spiss i lignende system.
Han brukes nærmest konsekvent ute til venstre der han er mest effektiv. Enten som en venstre forward eller mer tradisjonell ving i posisjon, men avansert rolle, alt ettersom formasjon til PSV. For Nederland er han blitt brukt enten som venstre forward i et skjevt tospann med en makker, da de naturlignok spiller med wingbacker i 3-5-2, eller i en slags rolle bak spiss hvis de har spilt 3-4-2-1 og 1 på topp.
Lang som man er kanskje bedre kjent med her blir feks brukt tilsvarende likt hos Nederland.
Mao det er så langt unna en spiss slik Leeds bruker og vi ønsker å spille.
Blir som at Everton eller en potensiell ny klubb for James innbiller seg at han kan spille som fremst i et 4-3-2-1 system. Du har jo selv sett hvor effektivt det har vært?
Selv om han er høy og robust er han ingen god targetspiller, ei heller hodespiller. Det er først og fremst som dribleving med bra overblikk, skikkelig steg og et livsfarlig skudd som er hans fremste kvaliter.
700 minutter på 11 kamper tilsammen som spiss - 7 fra start (inni disse 5 som falsk 9er) 4 målpoeng fra den posisjonen mot 63 fra sin vante posisjon(er) fordelt på over 5,500 minutter og snart 100 kamper. Majoriteten av de få kampene som fremste ledd var i begynnelsen av PSV karrieren eller kamper av mindre betydning. For Nederland har han 25 minutt som spiss. Ellers brukt i de posisjonene jeg viser til over.
Og til slutt. Hvor man spiller i ungdomsårene har jo lite å si hvor du blir mest effektiv på seniornivå.
Majoriteten av spillere blir jo flyttet rundt når de unge. Faktorer som spillsystem, fysisk utvikling eller miljø spiller inn.
Ajer var opprinnelig spiss, men hadde falt av stolen hadde Brentford brukt han som spiss nå selv om han senest ble brukt der i IK Start karrieren.

Nå kan jeg ikke snakke om han Dieng eller hva han het. For han har jeg ingen kjennskap til overhodet.
Men er det samme type som Gapko så er han langt mer vant til å ligge lengre inn i banen fra sin venstre side. Noe jeg vil anta betyr endel for Marsch da vi ikke lengre har behovet for vinger ute på krittet som Harrison har gjort i mange sesonger og som opprinnelig er James posisjon.
Så sånn sett forstår jeg en evt handel. Jeg forstår at dette er typer klubben vil ha inn for å effektivisere systemet fordi vi idag fortsatt mangler de kvalitetene.

« Siste redigering: September 01, 2022, 15:02:27 av leedslife »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7460 på: September 01, 2022, 13:11:31 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D

Jeg brukte kanskje en sarkastisk tone for å understreke poenget mitt, men det er ikke meninga å svartmale. Som jeg også skriver tidligere; det har vært gjort en god jobb på midtbanen i sommer. Fra en fryktelig tynn lagdel, med salg av våre to beste spillere, ser vi godt skodd ut. Spesielt sentralt.

Det jeg tenker på, er at Charles De Ketelaere hele tiden virket å ønske seg til Milan. Nå er vel ikke Phil Hay førstemann på ringelista til Leedsstyret, men han har også uttalt det. Sammen med Romano osv. Det virker derimot usannsynlig at Leeds lusket rundt spilleren så lenge uten at det var en viss realitet i å overtale han, som vi også har snakket om her tidligere. Når han likevel til slutt endte opp i Milano, så fremstår det litt bortkastet at man tilsynelatende satte alle kluter til på denne enkeltspilleren. Misforstå ikke, jeg hadde håpet han kom til oss og man må selvsagt jobbe for de objektene man identifiserer som spennende, men Orta har vel vært i dette gamet lenge nok til at han har opplevd at ting ikke går som planlagt (James første gangen). Det lønner seg å ha både plan B og plan C.

Det er helt i orden at vi tapte for Milan i den overgangen, men det er jeg reagerer på er at det i etterkant tilsynelatende ikke fantes en eneste spiller som kunne dekke samme behov - inntil Rodrigo ble skadet. Derfor enhjørning. Som jeg nevnte har det vært mange varsellamper før Rodrigos merkelige skade. Det er ikke en serie av uheldige hendelser som ikke kunne forutse. At vi derfor havner i denne situasjonen igjen etter fjoråret, finner jeg rett og slett merkelig. Husk også at klubben i starten av sommeren har identifisert en venstreback og en spiss som klare targets. Først forsvant "lovnaden" om en back, deretter angriperen, før skuldra til Rodrigo har fått fart i sakene på vinduets aller siste dag.

Så kunne jeg begrenset ordbruken til å si at det jeg mener klubben gjorde feil, er at de ikke har slått til på et alternativ til CDK før det (kanskje) er for seint.


Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid. Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Enig! Kristensen har vært svært shaky (med en god annenomgang sist), men Roca, Sinisterra, Aaronson og Adams virker som topp signeringer. Ser også for meg at Gyabi og Perkins vil være nyttige på sikt. Likevel, behovet etter en spiss og en venstreback er også der! De som har kommet ser gode ut, men det er fortsatt litt balanseutfordringer i stallen.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Ja, det er betryggende! Var i sterk tvil de siste dagene, underbygget av David Ornsteins kommentarer. Enten er ikke Athletic godt nok informert, eller så har Radrizzani/49ers sett behov for å hoste opp ny kapital. Jeg er derimot ikke helt enig i det siste. Det spørs rett og slett hvem det hadde vært. Tror absolutt det hadde vært mulig å låne en spiller med opsjon, eks Sørloth som jeg har hengt meg litt opp i. Gratis er det ikke, men nå slenges det rundt beløp som 20-25 millioner pund for Hwang, samtidig som Bamba Dieng også nevnes. La oss si at Hwang kommer. Om han ikke leverer noe særlig mer enn i Wolves, da begrenser jo dette kjøpet oss i forhold til ny mulighet som du skriver. Jeg tror det er et hav av spillere mellom 40 millioner euro og gratis, som kan gjøre en solid jobb frem til vi eventuelt lander en av disse storfiskene. Hvis eksempelvis 10 millioner pund knebler oss om et år, har vi vel ingen business med å by 40 millioner for spillere i år.

Hadde vi landet Gakpo i dag, hadde jeg vært fornøyd. Stoler da på at han kan bekle en spissrolle, ved behov. Kjøper vi Hwang for 20 millioner pund, er nok ikke det med samme entusiasmen. Ser ikke helt hvordan dette dekker spissbehovet, fremfor å supplere til kantene. Føler vi da heller kjøper en spiller som i en frisk stall skyver James et hakk ned på rangstigen, men som også er bak Harrison og Sinisterra. Kommer han og leverer, så skal jeg heller innrømme at det var tøysete å mene noe sånt. Det er lite som er bedre enn å ta feil i bekymringene. :) Bamba Dieng har fine stats både på topp og som venstrekant. Ikke sett noe av han, så skal ikke uttale meg noe mer enn det.

Har kutta litt tekst over som du ser, tror ikke jeg har fjernet noe kontekst.
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7461 på: September 01, 2022, 13:19:14 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Leeds official bid for Bamba Dieng has been accepted by OM — it’s around €10m fee with add-ons included. 🚨 #LUFC #DeadlineDay

Leeds wanted Hwang but Wolves are not open to let him go.

Forever Whites

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7462 på: September 01, 2022, 13:32:42 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Leeds official bid for Bamba Dieng has been accepted by OM — it’s around €10m fee with add-ons included. 🚨 #LUFC #DeadlineDay

Leeds wanted Hwang but Wolves are not open to let him go.

Irriterer meg at man ikke kan bruke hans fulle navn! Cheikh Ahmadou Bamba Mbacke Dieng
Medlem 94237

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7463 på: September 01, 2022, 13:47:39 »
Ligue 1 expert Andy Brassell talking about Bamba Dieng on sky sports #lufc

https://twitter.com/stevehomelander/status/1565301903801651202?s=21&t=rgkrKJf2REDZOAS2oC_H4g

Absolute bargain sies det. Spennende...

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7464 på: September 01, 2022, 14:06:17 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7465 på: September 01, 2022, 14:16:21 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Russel_Doig

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7466 på: September 01, 2022, 14:19:09 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren

Betyr vel at forumets kjeledegge Summerville kommer lenger frem i køen?

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7467 på: September 01, 2022, 14:22:06 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren

Ser vel ut som han kan spille alle angrepsroller. Hovedsakelig hadde han kamper som spiss og venstrekant i fjor.

Så la oss håpe det er en oppgradering fra Dan James!
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7468 på: September 01, 2022, 14:28:10 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren

Ser vel ut som han kan spille alle angrepsroller. Hovedsakelig hadde han kamper som spiss og venstrekant i fjor.

Så la oss håpe det er en oppgradering fra Dan James!

Hvis ikke så kan vi vel kalle det en utter failure :) Kan nesten ikke se for meg at det kan bli noe dårligere...

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7469 på: September 01, 2022, 14:35:01 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren

Ser vel ut som han kan spille alle angrepsroller. Hovedsakelig hadde han kamper som spiss og venstrekant i fjor.

Så la oss håpe det er en oppgradering fra Dan James!

Hvis ikke så kan vi vel kalle det en utter failure :) Kan nesten ikke se for meg at det kan bli noe dårligere...
Veldig spent på hvordan vi kommer ut av denne.
Priser er det som sirkulerer her? Ligger vel en kjøpsopsjon her?