LUFCMOT
@LUFCMOTcom
🚨 Real Betis are identified #LUFC's Marc Roca as their top midfield target for this summer. Initial contact between the club and Roca's representatives has already taken place. [
@footballespana_
]
Jo før, jo bedre. Get rid.
Ship ut ved første anledning.
Vinn vinn for Roca og klubb.
Nok en spiller som har skuffet stort. Håper i alle fall overgangen kan generere noen transfermidler.. Værre med Gnonto. Det verserer rykter om at han drar til Sassuolo for 10-15 mill pund. Synd om vi mister han, men vi kan umulig slippe han for den summen.
Ser for øvrig at vi er linket med flere free-transfer spillere. Bla Ryan Kent og Manning (back fra Swansea)
Marc Roca er et av disse prosjektene til Orta hvor han skulle hente en spiller som på et tidspunkt har vist klasse, men som har hatt motgang og dermed kan komme på "billigsalg". Det går inn i rekken sammen med Junior Firpo, Jean-Kevin Augustin og Michael Cuisance (som til slutt ikke endte i Leeds).
De fleste av disse overgangene har vært litt i overkant "lure" og heller blitt penger ut av vinduet.
Når det gjelder Gnonto, så har det gått noen rykter om at det er en nedrykksklausul der, så jeg tror ikke vi får noen silly money for han. Litt realistiske burde vi også være. Gnonto er kjempespennende; god en mot en, uredd, fysikk i form av fart og kraft og denne x-faktoren. I tillegg landslagsspiller. Likevel, han har ikke stått frem etter hvert som Leeds har falt fra hverandre og er pt reserve for et elendig fotballag. Jeg tror ikke vi kan drømme om Raphinha-summer for Wee Willy, knapt halvparten. Hadde likt å se han i Leeds fortsatt og tror et år i Championship kunne utviklet han til å bli en fryktet spiller for backene i divisjonen.
Phil Hay skrev at han også mener det er en klausul ved nedrykk i kontrakten til Jack Harrison. Det er ikke overraskende i så fall og noe jeg har forventet etter hva som skjedde i januar.
Forsvinner Gnonto og Harrison i sommer, så ser vi plutselig fryktelig tynne ut på vingene. Da sitter Leeds igjen med Cry Summerville, Gini Rutter og en fryktelig skadeplaget Luis Sinisterra bredt og ingen typiske overlappende vingbacker som tilsier at vinger er overflødige. Det er om ingen tar sjansen på den haltende helsen til sistnevnte, slik at også han forsvinner. Skal vi tro Gnonto og Harrison kan generere et sted mellom £30 - 40 millioner pund samlet? Disse pengene skal gå til minst en, helst to sentrale midtbanespillere, en spiss og erstattere på kanten. Da begynner plutselig Ryan Kent gratis å se veldig fristende ut.
Den skotske ligaen er ikke all verden og det er i praksis to relativt sett gode lag der. Men det er i alle fall som regel spillere som ikke gjemmer seg bort og innsats passer Championship godt.
Jeg håper klubben får noen penger for Meslier, Roca og Gnonto eller Sinisterra, samt at jeg tror Harrison går til et lag som West Ham. Rodrigo tipper jeg går mer eller mindre gratis grunnet høy lønn. Så blir det vel kanskje £50-60 mill å rutte med? Deler av dette skal nok dekke en vesentlig lavere omsetning i Ch, deler skal gå til å betale avdrag på Aaronson, Rutter, Kristensen og Adams og så spørs det hvor mye som er igjen til nye spillere.
Grugleder meg til å se hva de får til. Kanskje færre midler faktisk vil ende med bedre avgjørelser? Hvem vet.
CC er vel ranket som 6-7 beste liga i europa vel? Stemmer det så kan kanskje Gnonto tåle en sesong i CC da den er bedre enn den Sveitsiske som han spilte i første gangene han ble tatt ut på landslaget. Som du sier så viste han potensiale, men det store gjennombruddet uteble. Nå tror jeg de fleste klubber ser at det ikke var lett for han å briljere i et Leeds lag som ikke fungerte.. Spennende å se hva som skjer med Gnonto. Tror ikke at det er helt bankers at han blir solgt.
Hvem tør å satse på Sinisterra? Tror han fort kan bli. Holder han seg skadefri bør han herje bra i CC.
Jeg tror det er en sjanse for at vingene i CC kan bli Sinisterra, Gnonto, Summerville og James. Perkins og Rutter og kanskje Aaronson cover.
Jeg har ikke tro på masseflukt fra klubben sånn noen tror. Det ser man sjelden hos lag som rykker ned.
Jeg tror fortsatt at mange av spillerne kan heve seg mange hakk med en solid, samlende og bra head coach. Roca, Aaronson feks. Men mer tvilende til hva som kan komme inn i sjefsstolen.
Copper, Strujik, Bamford er spillere jeg håper reiser. Tror Meslier, Harrison, Koch og Rodrigo selges. Tror klubben vil kvitte seg med Klaesson,Llorente, Shack, Firpo, Costa, Poveda, Roberts. Kanskje Roca, Rasmus og Aaronson også har en usikker fremtid.
Kanskje James kan bidra i CC?
Da nærmer man seg maks av hva som går ut tror jeg. Adams, Gnonto og Sinisterra er vel av de attraktive, men som fort også kan bli i klubben.
Hvis vi kan være i nærheten av noe sånn så spår jeg en morsom sesong...Hvis de treffer på sjefen!
Ny keeper - Robles - Van H
Drameh - Ayling
NY - Rasmus - Cresswell - Monteira
Wøber - Hjelde - Mullen
NY - Hjelde/Dallas/Rasmus
Adams, Forshaw, NY
Gyabi, Dallas, Gray
Gnonto, Summerville
Greenwood, Aaronson, Gelhardt
Sinisterra, James, Perkins
NY, Rutter, Joseph
Dette er kanskje absolutte best case scenario og trolig ikke fasit. Men tror det ikke blir så gæærent i CC jeg altså. Morsommere å ligge i toppen i CC og alle kamper betyr noe vs mid table PL og kamper uten spenning