Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kato

Jeg kan kaste alle som er linket inn på båten for å få Hamer.

Cherry

GaryMac

Quote from: Cherry on August 27, 2024, 11:56:09Bare å betale det som trengs !

https://sportwitness.co.uk/leeds-united-sheffield-united-gustavo-hamer-on-way/

Han, og Aarons så er vi der...
Bare å sette hele summen fra Summerville-salget på Hamer-budet.

HåvardK

Quote from: auren on August 27, 2024, 10:59:20Sacha Tavolieri
@sachatavolieri
🟡🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Infos #LUFC : 
Leeds United now pushing hard with #SCFreiburg in order to make €9M deal to happen! The right winger's keen on the move... More to follow. #mercato #EPL #SkyChampionship

112 000 følgere.

Sallai, Solomon og Aarons høres bra ut for meg  :)

auren
Mulig jeg har sovet i timen, men snakker vi om tre vinger her?

Sterland

Quote from: HåvardK on August 27, 2024, 12:09:10
@sachatavolieri
🟡🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Infos #LUFC : 
Leeds United now pushing hard with #SCFreiburg in order to make €9M deal to happen! The right winger's keen on the move... More to follow. #mercato #EPL #SkyChampionship

112 000 følgere.

auren
Det er vel 2 vinger og en back (Aarons). Spørs om det ikke skal cashes inn på Gnonto om de handlene blir gjennomført..

Fantasyland

Quote from: Sterland on August 27, 2024, 12:28:59
@sachatavolieri
🟡🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Infos #LUFC : 

112 000 følgere.

auren
Det er vel 2 vinger og en back (Aarons). Spørs om det ikke skal cashes inn på Gnonto om de handlene blir gjennomført..

Neppe. Ingen som betaler 25 mill for han. Og hva er feil med dybde ? Noe vi stort sett alltid har mangla..

Stut og Fjærkre

Quote from: Fantasyland on August 27, 2024, 12:39:46
Quote from: Sterland on August 27, 2024, 12:28:59
@sachatavolieri
🟡🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Infos #LUFC : 

112 000 følgere.

auren

Neppe. Ingen som betaler 25 mill for han. Og hva er feil med dybde ? Noe vi stort sett alltid har mangla..

Skulle det bli en ving-tsunami, bør det åpne for muligheten for å anvende Gnonto mere sentralt, han har vist at han mesterer det. Utfordringen blir formasjonen til Farke med bare en CAM.

GeirO

@sachatavolieri
🟡🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Infos #LUFC : 

112 000 følgere.

auren
Eller fem vinger:

James
Gnonto
Ramazami
Sallai
Solomon

Litt mye hvis vi kjøper de to sistnevnte. Kan jo være at de to sistnevnte får prøve seg som 10'er? Men tipper det blir et nytt vindu uten 10'er.

Vi får se hvordan Hamer-sagaen utvikler seg.

Tipper Aarons bare er back up, jeg tror en normal Bogle er bedre...

Hvis Wøber forsvinner sent fredag, håper jeg de har en backup (kjøp av midtstopper).
MOT

auren

I følge Nixon:

Leeds would have to reach £18 million to land Hamer after their £13 million bid was rejected - as revealed.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on August 27, 2024, 13:27:54I følge Nixon:

Leeds would have to reach £18 million to land Hamer after their £13 million bid was rejected - as revealed.

auren

Peanøtter, nå må yankeene vise hva som bor i dem.

auren

Hamer (15+3 mill)
Sallai (7+2 mill)
Solomon (lån)
Lån av back

=

PROMOTION!

auren

leedslife

Nå er ikke dette et financial advice og neppe en teori som økonomer hadde gått god for, men:

Skal man øke sjansen for å hente igjen verditapet på Dan James, Aaronsen, Woeber bla, så kan det ikke finnes en mer fornuftig signering enn Hamer - selv et sted mellom 15 og 18 mill, Dennis?
Spillerne der har vel halvert seg i verdi fra vi kjøpte dem.
Tidspunktet og ikke minst spillerens kvalitet og posisjon i et system har vel aldri vært mer opplagt.
Ikke bare vil du svekke en sterk konkurrent - du vil ha en spiller som ganske enkelt håndterer en hverdag på nivået opp.

Fantasyland

Quote from: leedslife on August 27, 2024, 13:43:02Nå er ikke dette et financial advice og neppe en teori som økonomer hadde gått god for, men:

Skal man øke sjansen for å hente igjen verditapet på Dan James, Aaronsen, Woeber bla, så kan det ikke finnes en mer fornuftig signering enn Hamer - selv et sted mellom 15 og 18 mill, Dennis?
Tidspunktet og ikke minst spillerens kvalitet og posisjon i et system har vel aldri vært mer opplagt.
Ikke bare vil du svekke en sterk konkurrent - du vil ha en spiller som ganske enkelt håndterer en hverdag på nivået opp.

Problemet, sånn jeg ser det, er at vi backet ut av Row-dealen med Norwich grunnet pris. Marseille landa den med 14 + 3.

18 høres for mye ut. Vil være rekordsum i Championship. Har vi pengene ? Definitivt. Gjør vi det ? Jeg håper, men tviler....

auren

Billing til Blades som erstatter for Hamer?  ;)

All Things Sheffield United
@AllThingsBlades
Sheffield United will join the race for Bournemouth midfield Phillip Billing.
The Blades are planning to spend again and hope to agree a deal the Cherries for the big Dane.
The prospective United owners have strong links with Bournemouth and admire Billing who could be available.
@reluctantnicko

#twitterblades #sufc

auren

Dennis

Quote from: leedslife on August 27, 2024, 13:43:02Nå er ikke dette et financial advice og neppe en teori som økonomer hadde gått god for, men:

Hyggelig at du spør :) Ingen fasit herfra, men noen høyst subjektive tanker.

Det er ingenting som er garantert i fotball, men man kan vel trygt si det sånn at dersom Gustavo Hamer signeres vil det øke sjansen for opprykk betraktelig. Vi trenger fortsatt å supplere med et par spillere for å ha et minimum av dekning, men Hamer ticker av bokser for en av de beste i serien, en som har holdt nivået i serien over og som ikke minst dekker et gapende behov i Leeds-laget.

Det man kan stille spørsmål ved, er om vi kan få igjen pengene og fortjeneste for han. Sånn sett ingen moneyball-investering som Ramazani potensielt er, men dersom avkastningen på dette er PL-opprykk så har det ingenting å si om han så skulle forlate oss gratis etter endt kontrakt. Svært delaktig i opprykk og han har betalt seg umiddelbart.

Derfor mener jeg at £18 mill er en investering Leeds med skyhøy oppside. Igjen, ingenting er sikkert, men om han er veldig delaktig i hva som skyver Leeds opp, så er det en utgift på £18 mill + lønn, mot garantert avkastning på rundt £150-200 millioner et sted. Pluss store summer for hvert år Leeds måtte klare å holde seg oppe. Videre er det jo slik at dersom Hamer skriver under for fire år (eksempelvis), vil han være en kostnad på £4,5 mill + lønn i året. Et ikke-spørsmål i mitt hode, særlig nå som Leeds har headroom på PSR-regnskapet. Det vil vi ikke klare år etter år, så dersom Leeds skal gjøre sånne investeringer i Championship er det innenfor en viss tid.

Så må det sies at kontanter er en utfordring i klubben. Selv om den løpende kostnaden til Hamer ikke er et problem selv om vi skulle blitt i CC ett år til, så kommer disse store utbetalingene likevel. Det vil jo også Hamer gjøre. Tipper vi da måtte lagt til 3-5 millioner pund til sommeren og året etter, med en god slump penger med en gang. Vi har jo ikke mottatt på langt nær alt for de vi har solgt og det meste har gått til å betale gammel moro. Dersom Leeds ikke skulle rykke opp, vil også en slik investering plutselig bli en bør å bære. Så er det også sånn at det ikke finnes investering uten risiko og om Leeds er fryktelig forsiktig med penger i sommer, så vil det neppe betale seg i lengden som nevnt over. No risk, no reward kunne vært brukt, men for oss kan det fort bli at vi uten risiko vil tas igjen av et tohodet-spøkelse i form av PSR (på litt lengre sikt) og store betalinger som forfaller neste sommer. Da hadde det vært gull å ha et langt større inntektsgrunnlag.

Hvis Leeds kjøper Hamer, etter å ha hentet Ramazani og det kommer et par supplement til, så skal jeg tilgi salg av Rutter, Summerville og (ikke helt, men nesten) Archie Gray.

Som Kato sier til amerikanere: Show me the money.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on August 27, 2024, 14:01:02

Hyggelig at du spør :) Ingen fasit herfra, men noen høyst subjektive tanker.

Det er ingenting som er garantert i fotball, men man kan vel trygt si det sånn at dersom Gustavo Hamer signeres vil det øke sjansen for opprykk betraktelig. Vi trenger fortsatt å supplere med et par spillere for å ha et minimum av dekning, men Hamer ticker av bokser for en av de beste i serien, en som har holdt nivået i serien over og som ikke minst dekker et gapende behov i Leeds-laget.

Det man kan stille spørsmål ved, er om vi kan få igjen pengene og fortjeneste for han. Sånn sett ingen moneyball-investering som Ramazani potensielt er, men dersom avkastningen på dette er PL-opprykk så har det ingenting å si om han så skulle forlate oss gratis etter endt kontrakt. Svært delaktig i opprykk og han har betalt seg umiddelbart.

Derfor mener jeg at £18 mill er en investering Leeds med skyhøy oppside. Igjen, ingenting er sikkert, men om han er veldig delaktig i hva som skyver Leeds opp, så er det en utgift på £18 mill + lønn, mot garantert avkastning på rundt £150-200 millioner et sted. Pluss store summer for hvert år Leeds måtte klare å holde seg oppe. Videre er det jo slik at dersom Hamer skriver under for fire år (eksempelvis), vil han være en kostnad på £4,5 mill + lønn i året. Et ikke-spørsmål i mitt hode, særlig nå som Leeds har headroom på PSR-regnskapet. Det vil vi ikke klare år etter år, så dersom Leeds skal gjøre sånne investeringer i Championship er det innenfor en viss tid.

Så må det sies at kontanter er en utfordring i klubben. Selv om den løpende kostnaden til Hamer ikke er et problem selv om vi skulle blitt i CC ett år til, så kommer disse store utbetalingene likevel. Det vil jo også Hamer gjøre. Tipper vi da måtte lagt til 3-5 millioner pund til sommeren og året etter, med en god slump penger med en gang. Vi har jo ikke mottatt på langt nær alt for de vi har solgt og det meste har gått til å betale gammel moro. Dersom Leeds ikke skulle rykke opp, vil også en slik investering plutselig bli en bør å bære. Så er det også sånn at det ikke finnes investering uten risiko og om Leeds er fryktelig forsiktig med penger i sommer, så vil det neppe betale seg i lengden som nevnt over. No risk, no reward kunne vært brukt, men for oss kan det fort bli at vi uten risiko vil tas igjen av et tohodet-spøkelse i form av PSR (på litt lengre sikt) og store betalinger som forfaller neste sommer. Da hadde det vært gull å ha et langt større inntektsgrunnlag.

Hvis Leeds kjøper Hamer, etter å ha hentet Ramazani og det kommer et par supplement til, så skal jeg tilgi salg av Rutter, Summerville og (ikke helt, men nesten) Archie Gray.

Som Kato sier til amerikanere: Show me the money.
Hva gjelder potensialet og kraften av Red Bull-avtalen langsikt så er vi vel også relativt vingeklippet hvis vi ikke rykker opp denne sesongen?

Man vil jo igjen møte seg selv i døren med potensielle salg av Joseph, Gnonto og kanskje Brenden.

Hadde vært fantastisk om man som Leedssupporter for en gang skyld hadde kommet ut med en slik følelse når vinduet stenger.

auren

Hmmm... kjenner ikke til ham. Ingen Hamer da kan man tro...

Mail Sport
@MailSport
Leeds United open talks with Fortuna Dusseldorf over a deal for Japan international Ao Tanaka, with Championship club ready to trigger release clause of £2.65m

auren

auren

Fantasyland

Quote from: auren on August 27, 2024, 17:57:58Hmmm... kjenner ikke til ham. Ingen Hamer da kan man tro...

Mail Sport
@MailSport
Leeds United open talks with Fortuna Dusseldorf over a deal for Japan international Ao Tanaka, with Championship club ready to trigger release clause of £2.65m

auren

Han var i bildet før forrige sesong også. Kjenner ikke noe til spilleren utover det. På Waccoe er det noen som sier at Ipswich fansen ravet om han etter en treningskamp mot Düsseldorf under pre-season.

Dennis

Quote from: Fantasyland on August 27, 2024, 18:17:02
Quote from: auren on August 27, 2024, 17:57:58Hmmm... kjenner ikke til ham. Ingen Hamer da kan man tro...

Mail Sport
@MailSport

auren

Han var i bildet før forrige sesong også. Kjenner ikke noe til spilleren utover det. På Waccoe er det noen som sier at Ipswich fansen ravet om han etter en treningskamp mot Düsseldorf under pre-season.

Husker også han er nevnt tidligere. Av det jeg har sett og lest av han, har jeg veldig troa! Ja takk!

Ikke lik spiller som Hamer, så det utelukker ikke han eventuelt. Om Hamer-linken i det hele tatt er reell, selvsagt.

Japansk landslagsmann. Hardtarbeidende og dynamisk midtbanespiller med noen mål i seg. 2,65 mill er så og si uten risiko.
Marching on together!

auren

Tanaka er sikkert god nok han, men tipper vår nr. 1 og 2 target denne sommeren i 8-er rollen har vært Sara og Hamer. I stedet for å gå all in på Hamer, og ikke ha noe igjen, tipper jeg klubben nå går for Tanaka og forhåpentligvis Sallai samt Aarons på lån. At vi i tillegg får Hamer ser jeg på som urealistisk nå som Tanaka er nære. Blir Summerville og Rutter erstattet av disse fire, er det bra business:

Ramazani
Solomon
Sallai
Tanaka

auren

leedslife

Drømmer fortsatt om Hamer.
På benken ikveldens cupkamp ihvertfall.

Kato

Quote from: leedslife on August 27, 2024, 19:48:40Drømmer fortsatt om Hamer.
På benken ikveldens cupkamp ihvertfall.

Same.

Andersen

Skal si ledelsen i Leeds virkelig har is i magen om dagen rett før overgangsvinduet stenger. Det skrives om flere spillere som Leeds er interessert i både i England , Skotland , Tyskland , og Østerrike. Farke ønsker seg en venstre back , midtstopper , og en spiss .

Johnnyj

Mail Sport
@MailSport

auren

Yes!!
For den prisen er han et skikkelig røverkjøp. Da tolker jeg det sånn at vi har droppet Ljubicic, og det er vel like greit. Tanaka er en mye bedre løsning. Skal ikke se bort i fra at han kunne kapret plassen ved siden av Ampadu.

Tanaka, Hamer og en back inn nå så trekker jeg tilbake alt jeg sagt om 49'ers. Imponerende!

Kato

Det er Hamer og Sallai som i første omgang vil gjøre en forskjell for oss.

morten1966

Det var vel Hamer og Gyökeres fra fra Coventry vi skulle kjøpt i Januar 2023 Hadde vi gått for dem så hadde vi holdt oss i PL. Vi gikk for Rutter som da var helt ukjent... Tok litt tid før Rutter slo til!

Fantasyland

Ben Mattinson
@Ben_Mattinson_
Not one single link of Belloumi to Leeds prior to the thread where I suggested him as the main RW for them....

...until now.

Would be an insane level of quality for the Championship, genuinely a game changing signing. Raphinha profile.

(Leeds, 49ers, etc. my DM's are open lol)

⭐️Squadra Khadra🇩🇿
@Squadra213
🚨Leeds United manifeste de l'intérêt pour Bachir Belloumi. 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿👀
(
@Record_Portugal
)

GeirO

Quote from: auren on August 27, 2024, 18:02:59Solomon nå bekreftet av Leeds.

auren
Egentlig veldig bra. Men kun hvis han spiller de fleste kampene. Han er rusten nå etter et år ute og skadeutsatt. Det kan gå hur som helst...
MOT

Dennis

Marching on together!