Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 162 Guests are viewing this topic.

Russel_Doig

Quote from: Asbjørn on July 22, 2025, 20:46:00
Quote from: Russel_Doig on July 22, 2025, 20:36:23
Quote from: Asbjørn on July 22, 2025, 19:15:44Daniel Farke says Mateo Joseph has asked for a transfer. Was expected to be in Germany, but has stayed on the UK. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/1947706413381218472

Fine by me :)

Akkurat som Gnonto for et par år siden!

Joda. Men dette er en spiller vi ikke trenger i 'nåtiden'. Noen mener han har potensiale og vil helst låne ham ut. Andre vil ha PSR-penger inn NÅÅÅ.

Gnonto trengte vi på banen etter nedrykket.

Tipper det blir småpenger nå!

auren

Spent på om vi får solgt Joseph for det klubben mener han er verdt. Er vel ingen klubber i England som er villige til å betale over 20 millioner pund. Mener å ha lest at Leeds ville ha 24 for ham. Det vil være talentløst å la ham gå for bare 10 mill feks, når man ser på dagens marked. Rimelig sikker på at vi kommer til å angre stort på dette salget. Spanske klubber har vel neppe råd til så mye heller. Et lån er å foretrekke, men hvis Mateo nå ønsker seg vekk blir det fort permanent dessverre, evt lån med kjøpsklausul.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Quote from: Russel_Doig on July 22, 2025, 21:24:28
Quote from: Asbjørn on July 22, 2025, 20:46:00
Quote from: Russel_Doig on July 22, 2025, 20:36:23
Quote from: Asbjørn on July 22, 2025, 19:15:44Daniel Farke says Mateo Joseph has asked for a transfer. Was expected to be in Germany, but has stayed on the UK. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/1947706413381218472

Fine by me :)

Akkurat som Gnonto for et par år siden!

Joda. Men dette er en spiller vi ikke trenger i 'nåtiden'. Noen mener han har potensiale og vil helst låne ham ut. Andre vil ha PSR-penger inn NÅÅÅ.

Gnonto trengte vi på banen etter nedrykket.

Tipper det blir småpenger nå!
Var ikke dette litt overraskende??

auren

Graham Smyth
@GrahamSmyth
Spoke to someone in the Netherlands this morning close to Feyenoord who said there still wasn't a deal with OM, so there was reason for hope. Got to hope the sticking point is the price/structure and OM can't meet it.

Føles litt som De Ketelaere sagaen for noen år siden før han omsider gikk til Milan etter flere uker med spekulasjoner. Ender nok opp i OM etterhvert tenker jeg.

auren

leedslife

Vedr Joseph (og forsåvidt Boast) så er vel klubbens kjøreplan for Harry Gray avgjørende her.
Leeds har vel i ganske mange år visst at de har et helt spesielt talent på hånden her og for Joseph og Boast sitt perspektiv så kan vel det kanskje dette være avgjørende for at de velger alternative veier de neste sesongene?

Hawley

Dumt å selge Joseph. Stort potensial, men vil han ikke, så get rid. Tror muligens han har et holdningsproblem også. Ga ikke akkurat jernet når han fikk sjansen. Men mener virkelig at han har uforløst potensiale

Kato

Quote from: auren on July 22, 2025, 21:27:50Spent på om vi får solgt Joseph for det klubben mener han er verdt. Er vel ingen klubber i England som er villige til å betale over 20 millioner pund. Mener å ha lest at Leeds ville ha 24 for ham. Det vil være talentløst å la ham gå for bare 10 mill feks, når man ser på dagens marked. Rimelig sikker på at vi kommer til å angre stort på dette salget. Spanske klubber har vel neppe råd til så mye heller. Et lån er å foretrekke, men hvis Mateo nå ønsker seg vekk blir det fort permanent dessverre, evt lån med kjøpsklausul.

auren

Hvordan er Joseph verdt mer enn 10 mill pund når han har levert null og nada i Championship?

Russel_Doig

Quote from: Kato on July 22, 2025, 22:08:21
Quote from: auren on July 22, 2025, 21:27:50Spent på om vi får solgt Joseph for det klubben mener han er verdt. Er vel ingen klubber i England som er villige til å betale over 20 millioner pund. Mener å ha lest at Leeds ville ha 24 for ham. Det vil være talentløst å la ham gå for bare 10 mill feks, når man ser på dagens marked. Rimelig sikker på at vi kommer til å angre stort på dette salget. Spanske klubber har vel neppe råd til så mye heller. Et lån er å foretrekke, men hvis Mateo nå ønsker seg vekk blir det fort permanent dessverre, evt lån med kjøpsklausul.

auren

Hvordan er Joseph verdt mer enn 10 mill pund når han har levert null og nada i Championship?

Leverte for dårlig i fjor men har jo alt som en spiss trenger av kvaliteter. Ble stresset av at han ikkje scoret i starten, så hode må på plass. 8 mål på 12 kamper på Spania U21 tilsier at det er rett å kreve en høy pris.

Asbjørn

Square Ball Dan på waccoe og Smyth i YEP lanserer samme løsningen :)

Hear me out. Season at Rangers. Forty goals. A league title. Value doubles. Sell before June 30 for a big PSR boost. Everyone wins. Leeds. Rangers. Joseph. 49ers. Me. You. Let's get it done. Someone tell Romano it's a concrete possibility.

https://x.com/GrahamSmyth/status/1947741590832763336
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Hvorfor kan vi ikke bare hente Mads Hermansen? I stedet for å tråle Europa rundt etter keeper.

Kickthemdown

Quote from: Kato on July 22, 2025, 22:08:21

auren

Spør Real Betis, de bydde det i januar 2025..

auren

Fra Waccoe:

A report from French RMC Sport now saying Paixão to Marseille is not progressing 👀

auren

Kickthemdown

Quote from: auren on July 23, 2025, 00:01:18Fra Waccoe:

A report from French RMC Sport now saying Paixão to Marseille is not progressing 👀

auren
Burde ikke vi få den spinnywank emoijen til waccoe hit @Asbjørn ?

GeirO

Quote from: Kato on July 22, 2025, 22:31:49Hvorfor kan vi ikke bare hente Mads Hermansen? I stedet for å tråle Europa rundt etter keeper.
Høres ut som om West Ham kjøper han for 35 mill. Leeds vil nok ikke bruke så mye penger på han.
MOT

auren

Det er lov å håpe. Fra Waccoe:

Private Flight from Lelystad (The Hague) to Paderborn tomorrow morning. 10:58. Just added.

auren

Kato

Ser Solomon er tilbake på radaren i flere ryktetråder. Vi må nok vente til Frank har vist hvilken tillit han har i Spurs. Ellers syns jeg Nmecha ser tung ut. Trenger fitness, men som spillertype neppe ser han fysisk sterk men veldig treg ut. Kanskje en klassisk 20-minutts spiss når man trenger noe annet. På den annen side så Gray skarp ut på 12 minutteren fra i går. Forventer vi nå legger alt inn på en klar nummer 9. Det er pri 1.

MotLeedsNews linker oss med iranske Mehdi Taremi fra Inter. 33 år, med 3 mål på nesten 50 kamper. Kan ikke tenke meg det er noe i det.

Sydhagen

Adonis Starr:

Marseille's "final offer" for Igor Paixão of €28m was rejected, with #LUFC willing to offer 30+ according to reports on the continent.

Leeds have been saving the pennies for the big transfers like this.

Solomon needs to be replaced and Leeds need at least one statement signing in attack, probably 2.

With defence and midfield looking solid, clarity is still needed over outgoings.

If Leeds are switching to a 4-3-3 with one deep lying defensive mid and two centre midfielders (as opposed to a 10), then United will be prioritising ability in transition in recruitment for the forward line.

While the Premier League is a tough sell to a player like Paixão, who might feel he would excel more easily in France, the way Leeds are planning to play and the open spaces they will have to exploit will offer plenty of opportunities for forward players to flourish.

The club won't like their business being done in public, but they're fishing for big catches in a bigger pond now and these deals are much harder to hide.

But if they get the Rodrigo Muniz transfer done as well as Igor Paixão, you'd be getting close to an 8/9 out of 10 transfer window, matching sense with ambition.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

morten1966

SupALeedS

Enig. Joseph er et talent. Men så er det så enkelt at vil han ikke spille i Leeds, så er saken grei. Vi trenger nå en solid spiss, som vet hvor målet står. Det gjør ikke Joseph pr.dags dato.

Vil han ikke være en squad player , som han ville ha blitt i Leeds , så er det en ærlig sak tenker jeg. Muligheter har han fått. Uten kanskje å gripe de. Det var også i Championship, hvor nivået er dårligere enn i PL.

Lander vi Muniz og Paxairo og selger Joseph og Harrison så er jeg fornøyd i grunn.
Alex

leedslife

Quote from: Sydhagen on July 23, 2025, 10:24:30Adonis Starr:

Marseille's "final offer" for Igor Paixão of €28m was rejected, with #LUFC willing to offer 30+ according to reports on the continent.

Leeds have been saving the pennies for the big transfers like this.

Solomon needs to be replaced and Leeds need at least one statement signing in attack, probably 2.

With defence and midfield looking solid, clarity is still needed over outgoings.

If Leeds are switching to a 4-3-3 with one deep lying defensive mid and two centre midfielders (as opposed to a 10), then United will be prioritising ability in transition in recruitment for the forward line.

While the Premier League is a tough sell to a player like Paixão, who might feel he would excel more easily in France, the way Leeds are planning to play and the open spaces they will have to exploit will offer plenty of opportunities for forward players to flourish.

The club won't like their business being done in public, but they're fishing for big catches in a bigger pond now and these deals are much harder to hide.

But if they get the Rodrigo Muniz transfer done as well as Igor Paixão, you'd be getting close to an 8/9 out of 10 transfer window, matching sense with ambition.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg er delvis enig med Adonis Starr her;

8/9 av 10 er jo i kjent stil noe over the top mtp risk vedr skadeplager på flere av spillerene, ny kultur/liga, samt at 7-8 spillere inn er en stor oppgave når det gjelder å smelte det inn på et harmonisk sett i en prestasjonsgruppe.
Vi må ha i bakhodet at det er en 11er som har levert noe av det ypperste man har sett i CC historisk sett og 11éren i August vil mest sannsynlig ha veldig få innslag av de som spilte klubben opp, MEN.

49ers har gjort en formidabel jobb med å identifisere hvorfor det gikk så fryktelig galt sist og ikke minst hva som kreves i PL.
Forsterkningen til sentralrekka har mest sannsynlig vært helt der oppe hva gjelder ressurser og muligheter.
Får vi inn de to-tre siste så har vi blueprintet på en stall som bør tåle det fysiske aspektet og ikke minst ha kvaliteten til å levere stabilt over 38 ligakamper pluss cupkamper.

Setter man dette opp mot 2022 og det amerikanske prosjektet den gang så vil jeg definitivt gi 8/9 av 10 får vi halt over de siste 2-3 spillerne, men vi vil nok også etterhvert se konkurrenter som får satt sammen sterke staller.

Ser flere journalister stiller spmtegn ved Brentford, men husk at det er en klubb som sømløst erstattet Dean Smith med en relativt ukjent assistent i Thomas Frank, som møtte utfordringer i Brøndby og bare hadde et navn i bransjen i Skandinavia.
De har erstattet Hogan og Gray med Maupay - Maupay med Watkins - Watkins med Toney - Toney med å implementere MBeumo i en annen rolle. Nørgård for Woods. Tarkowski med Egan, Egan med Konza og Konza med Pinnock.
Solgt en xfactor og stor individuell kraft i Behnrama og alikavel videreutviklet et større spekter i sitt offensive spill. (for ikke å glemme Wissa)
For all del, alt har en slutt, men Brentford har vist et blueprint som overgår de fleste konkurrende klubber over tid på øverste nivå.

Mao - Brentford (og flere konkurrenter pr nå) har vist endel gjentakende ting Leeds aldri har klart.

Så får vi håpe at dette endelig er starten på en lengre reise for vår del.

Jeg er mektig imponert over jobben administrasjonen har gjort bak gjennomførignene og resultatene siste to årene i CC.
Dette prosjektet virker langt mer slagkraftig og troverdig. Og personlig så tror jeg det i langt større grad tåler slag mot baugen når den tid kommer over de neste to sesongene.

Kan 49ers være i gang med noe av det samme man har sett med Tony Bloom og Brighton?

Jamestown Analytics har hatt imponerende resultater og vise til siste årene og nettverket bygges stadig ut over hele kontinentet.

stian

Quote from: Kato on July 23, 2025, 09:24:47Ser Solomon er tilbake på radaren i flere ryktetråder. Vi må nok vente til Frank har vist hvilken tillit han har i Spurs. Ellers syns jeg Nmecha ser tung ut. Trenger fitness, men som spillertype neppe ser han fysisk sterk men veldig treg ut. Kanskje en klassisk 20-minutts spiss når man trenger noe annet. På den annen side så Gray skarp ut på 12 minutteren fra i går. Forventer vi nå legger alt inn på en klar nummer 9. Det er pri 1.

MotLeedsNews linker oss med iranske Mehdi Taremi fra Inter. 33 år, med 3 mål på nesten 50 kamper. Kan ikke tenke meg det er noe i det.

Gledelig at det er liv i Solomon-sagaen. Hvis vi ikke lander Paixao må vi ha et alternativ og der er vel Solomon et bra kort. Tror for øvrig ikke han trenger å lure så veldig lenge på hvordan det står til med tilliten fra Frank. Der tror jeg aktiviteten i transfervinduet sier sitt.

Men opplevde du virkelig Nmecha som treg? Enig i at han har en vei å gå på fitness-fronten før han spiller 90 minutt, men jeg synes han så både bevegelig ut og ganske så rask til å være såpass stor. Han har naturligvis ikke de raskeste første metrene, men hbis rytmen i angrep sitter og han får starte i bakrom så tror jeg faktisk han løper fra ganske mange av de stopperne han kommer til å møte.

SupALeedS

Syntes Lukas Nmencha ser bevegelig ut jeg, og gir oss en annen press dimensjon i angrepet kontro feks. Piroe.

Så får vi se om vi får noen mål også, men jeg tror ikke han er tatt inn for å starte kamper , primært- men fin å sette innpå når motstanderen har fått løpt fra seg litt.
Alex

Kato

Quote from: stian on July 23, 2025, 11:47:38
Quote from: Kato on July 23, 2025, 09:24:47Ser Solomon er tilbake på radaren i flere ryktetråder. Vi må nok vente til Frank har vist hvilken tillit han har i Spurs. Ellers syns jeg Nmecha ser tung ut. Trenger fitness, men som spillertype neppe ser han fysisk sterk men veldig treg ut. Kanskje en klassisk 20-minutts spiss når man trenger noe annet. På den annen side så Gray skarp ut på 12 minutteren fra i går. Forventer vi nå legger alt inn på en klar nummer 9. Det er pri 1.

Gledelig at det er liv i Solomon-sagaen. Hvis vi ikke lander Paixao må vi ha et alternativ og der er vel Solomon et bra kort. Tror for øvrig ikke han trenger å lure så veldig lenge på hvordan det står til med tilliten fra Frank. Der tror jeg aktiviteten i transfervinduet sier sitt.

Men opplevde du virkelig Nmecha som treg? Enig i at han har en vei å gå på fitness-fronten før han spiller 90 minutt, men jeg synes han så både bevegelig ut og ganske så rask til å være såpass stor. Han har naturligvis ikke de raskeste første metrene, men hbis rytmen i angrep sitter og han får starte i bakrom så tror jeg faktisk han løper fra ganske mange av de stopperne han kommer til å møte.

Ikke sett spilleren mye, og et klipp på 12 min sier ikke all verden. Men ja, jeg fikk en følelse av litt lite tempo. Ikke helt John Pearson, men at han blir å løpe i ring rundt midtstopperne i Premier League er jeg litt i tvil om.

leedslife

Quote from: SupALeedS on July 23, 2025, 12:17:22Syntes Lukas Nmencha ser bevegelig ut jeg, og gir oss en annen press dimensjon i angrepet kontro feks. Piroe.

Så får vi se om vi får noen mål også, men jeg tror ikke han er tatt inn for å starte kamper , primært- men fin å sette innpå når motstanderen har fått løpt fra seg litt.

Hundre prosent.

Det var så åpenlyst at vi manglet power og karakter da Bamford etterhvert ble skadet sist vi var oppe.
Hvordan han terroriserte Y Mina mot Everton i de få minuttene han var skadefri nest-siste sesongen i PL viste alt hvor avhengig man er av en robust 9er i form av fysikk og karakter.
James, Gelhart, Rodrigo var aldri i nærheten av å fungere selv om de glimtvist hadde OK prestasjoner i kollektivet.

Har langt større tro på Muniz og Nmencha i den posisjonen og Piroe i en heller dypere posisjon i de kampene Leeds får lov og diktere kampene.

Borge

Borge

Asbjørn

Endelig snakker en av ITK'erne på waccoe igjen.
Paixao:
Fees been agreed for sometime, his first choice is OM.
Still got a good chance though, or we think we do as we've not stopped chasing
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: Borge on July 23, 2025, 13:41:56Hva med å hente Bobb på lån fra City ??

Hva skal vi med han?

Trenger ikke flere på midten, som høyreving har vi Gnonto,James, Ramazani, Chambers i tillegg til Aronsson og Schmidt. Ikke vet vi hvor han står etter skaden heller.

Keeper, ving og spiss må inn. Blir vi spillende 4-3-3 så er ikke 10ern like viktig. Tipper både Tanaka og Longstaff kan bidra i 10er sammen med Piroe, Aaronson og Chambers om vi spiller 4-2-3-1..

Vil heller ha Nusa, men er vel ikke mulig. Dessuten er han skadeutsatt og uprøvd i England.

Håper dette skjer i sommer

Harrison og Bamford ut!

Muniz inn som spiss.
En 10er som også kan spille ute på minst ene/ helst begge vinger.

Ny keeper. Helst Brassen fra Lyon.

Joseph ut på lån

Gelhatdt og Greenwood finner seg en klubb hvor de får spille

At Gyabi imponerer såpass at Gruev selges

Solomon inn på lån mot slutten for å styrke bredden

SupALeedS

Litt redd for at vi satser alt på Muniz, håper klubben har en annen i kikkerten om han ryker.

Samme med Paxeiro. Vi får håpe de vet hva de driver med 😅

Jeg tror det kommer en spiss, keeper og ving. Erstatning for Bamford/Joseph , erstatning for Solomon, og en keeper dersom Meslier selges. Vært bra å fått inn disse kjapt nå, går fort til seriestart. Og da kan et poeng telle om overlevelse. Ingen tid å miste!
Alex

GeirO

Ser "alle" vil ha spiss, keeper og ving. Er enig i de to første, men behøver vi ny ving? Vi har fire gode vinger, men selvsagt - får vi tak i Solomon eller Paixao - er det bare å kjøpe.
Men er det ikke følgende vi behøver: Spiss, keeper og 10'er?
MOT

Kickthemdown

Quote from: GeirO on July 23, 2025, 19:38:43Ser "alle" vil ha spiss, keeper og ving. Er enig i de to første, men behøver vi ny ving? Vi har fire gode vinger, men selvsagt - får vi tak i Solomon eller Paixao - er det bare å kjøpe.
Men er det ikke følgende vi behøver: Spiss, keeper og 10'er?
Har vi ? Gnonto, Ramazani, James og ?