2006: Hvem blir den nye manageren?

Started by erik-oslo, September 14, 2006, 05:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lids

quote:
Originally posted by Jon R

Viktig å ikke gå i "nostalgifella" nok en gang når en ny manager skal utnevnes i Leeds United.

Jon R.

Helt riktig, Jon R.

Thomas
Thomas

Robert H.

Enig, men tviler sterkt på at Bates går i en slik felle. Mannen er ikke akkurat Leeds "through and through"...

quote:
Originally posted by Lids

quote:

Viktig å ikke gå i "nostalgifella" nok en gang når en ny manager skal utnevnes i Leeds United.

Jon R.

Helt riktig, Jon R.

Thomas

Sheridan

Gary Mac kunne godt få prøve seg for min skyld.
Bedre med ei nostalgifelle til, enn alle Chelsea fellene som lurer [:p]

JanT

Hvilke erfarne managere er så ledige på markedet?
Curbs er jo helt ok, men ryktene sier at han har takket nei.
Ranieri, fikk jo ikke utrettet allverden med sine fantasillioner
i Chelsea.
Souness, gud forby.
Bryan Robson, holder rett og slett ikke mål.
Glenn Hoddle, er jo klin gær`n.
Faktum er at de aller fleste erfarne og flinke managere er
utilgjengelig og de som er tilgjengelig er ikke villig til å ta steget ned.

Jan Tore
Jan Tore, luscos 1119

Sheridan

Skal banne på det blir Dennis Wise...så får vi se!
Og for alt en vet så kan det være en match made in heaven det.
Da kommer Bates på banen med en pengesekk.

veteranen

quote:
Originally posted by Sheridan

Skal banne på det blir Dennis Wise...så får vi se!
Og for alt en vet så kan det være en match made in heaven det.
Da kommer Bates på banen med en pengesekk.

Bates og Wise - a match made in heaven? Ja, du kan få sagt det du, Ole!

Den overkjørende og skruppeløse Bates, sammen med den primitive voldsmannen Wise, er litt av en match. Men den matchen er nok i såfall skapt helt andre steder enn i "heaven"!

Sheridan

Den kan være skapt i heite helvete for min skyld - bare kombinasjonen måtte funke for Leeds United Football Club. Men ja, lederene i storklubbene har en tendens til å være litt overkjørende. Kanskje Bates litt mer enn de fleste. Hva Wise's tabbe i fylla har med saken å gøre forstår jeg mindre av...

veteranen

quote:
Originally posted by Sheridan

Den kan være skapt i heite helvete for min skyld - bare kombinasjonen måtte funke for Leeds United Football Club. Men ja, lederene i storklubbene har en tendens til å være litt overkjørende. Kanskje Bates litt mer enn de fleste. Hva Wise's tabbe i fylla har med saken å gøre forstår jeg mindre av...

Hvilken "tabbe" tenker du på? Er det overfallet på taxisjåføren? Er det kanskje den gang han fikk sparken i Leicester etter at han brakk kjevebenet på en lagkamerat? Eller tenker du kanskje på en annen "tabbe"...? [:)]

Sheridan

Tenkte på de to. Chelsea relasjonen blir alltid vanskelig å svelge for Leeds fans verden over. Sånn er det bare. Men resultater besierer alt. Og Yorkshire folket samt Leeds fansen spessielt, er ikke akkurat kjent for å være speidergutter, men av ett litt grovere kaliber. Så de plettmerkene tror jeg vi skal glatt overleve...hehe

Det har NADA-NIKS-NULL å gjøre med Dennis kvaliteter eller mangel på dem som manager.

Tom S

The League Paper is reporting that Swindon Town's current cash crisis may change Dennis Wise's mind about taking up the vacant managers job at Leeds.

The paper also reports that Wise has already turned down the chance to join Leeds as assistant to Claudio Ranieri, who played down speculation about the Leeds job, but has been at the clubs last four matches.

Kven vert ny manager - thats the question ???

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sheridan

On 20th September 2006 Kevin Blackwell had his contract terminated as manager of Leeds United following a poor start to the season. There has however been reports that Blackwell was dismissed for gross misconduct. Current names being mentioned for the job include Dennis Wise, Joe Royle, Glenn Hoddle, Kevin Keegan, Alan Curbishley and John Carver yet the favourite seems to be Claudio Ranieri. The second favourite Alan Curbishley has almost ruled himself out stating he wants to complete his 6 months out of football before he accepts a position, meaning if the club wanted him they must wait another 3 weeks. Curbishley has previously turned down positions in the Premiership and abroad to keep to his 6 month sabbatical from football. John Carver has been installed as the Caretaker manager until a permenant appointment can be made.

????

4ever arcticwhite

Hvis du sikter til "gross misconduct", så har Bates sagt at Blackie ikke fikk sparken grunnet svake sportslige resultater, men fordi han skadet klubben (og formannen) med stadige uttalelser om hvor dårlig det sto til økonomisk i klubben.
Om dette er Bates ærlige mening, eller et forsøk på å slippe unna å betale noen mill til Blackwell vites ikke.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Jon R

Dette med økonomien, samt hentydningen om en eller annen "sannhet" om klubben som vil komme for en dag før eller senere, er vel bare noen av flere argumenter Bates bruker for alt det er verdt....[V]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Han fikk nå lira av seg jævla mye tåpelig også, den godeste Blackwell.

Peter7

quote:

Dette med økonomien, samt hentydningen om en eller annen "sannhet" om klubben som vil komme for en dag før eller senere, er vel bare noen av flere argumenter Bates bruker for alt det er verdt....[V]

Jon R.

"me and Gary Kelly" [:X] bokstavelig talt?

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Totto

Oddsen på tidligere Irland manager Brian Kerr har stupt fra 20/1 til 3/1 i dag...

Kan det være mannen, og er det rett mann for oss da? [?]

Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Karl Hot Shot

Hvorfor har oddsen på iren Brian Kerr stupt i dag? Har det kommet fram noe i media som tyder på at Kerr er høyaktuell for Leeds United? Ikke det at Kerr ikke har bein i nesa og veit hvordan fotballspillere skal behandles, men jeg hadde trodd at Bates stilet noe høyere.

lojosang

Når oddsen raser er det vel vanligvis på grunn av at mange setter penger på vedkommende. Hvorvidt disse gamblerne sitter på infio, eller har snappet opp løse rykter på nettet er jo vanskelig å si noe om [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Ferre

quote:
Originally posted by lojosang

Når oddsen raser er det vel vanligvis på grunn av at mange setter penger på vedkommende. Hvorvidt disse gamblerne sitter på infio, eller har snappet opp løse rykter på nettet er jo vanskelig å si noe om [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates

Er helt sikkert det, tror ikke vi skal legge for mye i det. Går forresten nye rykter om Guulit og O'Leary nå...

-WE'LL BE BACK-

Karl Hot Shot

Hvem har lavest odds på å bli ny manager for Leeds United nå? Det forundrer meg at det er så stille rundt saken. Jeg leste forresten i en engelsk avis i helga at Alan Curbishley har en avtale med Charlton Athletic, som gjør at han ikke vil skrive noen ny kontrakt som manager et annet sted før 2. november 2006. Avtalen dreier seg om en fallskjerm på hele £1 mill som Curbishley skal motta for å ha klart å holde Charlton i Premier League.

Erik_

Jeg kom over her forleden at Hibs manager Tony Mowbray er høyaktuell for WBA, men også Leeds.

Synes å huske at du bruker mye tid på å følge Hibernians, Karl.
Ville denne mannnen ha gjort seg som vår nye manager, eller synes du Penney er å foretrekke?

Robert H.

SkyBet har nå McAllister som soleklar favoritt til kun 1,80 i odds.

Deretter kommer Carver og Hoddle på delt 2. plass med 3,75 i odds.

Forøvrig gir Ranieri nå hele 21 ganger pengene så han kan vi kanskje utelukke?

Enrique: Mowbray har 67 i odds så nå kan du bli rik!

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvem har lavest odds på å bli ny manager for Leeds United nå? Det forundrer meg at det er så stille rundt saken. Jeg leste forresten i en engelsk avis i helga at Alan Curbishley har en avtale med Charlton Athletic, som gjør at han ikke vil skrive noen ny kontrakt som manager et annet sted før 2. november 2006. Avtalen dreier seg om en fallskjerm på hele £1 mill som Curbishley skal motta for å ha klart å holde Charlton i Premier League.

Ferre

For all del ikke McAllister eller Hoddle. Håper helst på Ranieri eller Curbs (begge to virker vel usannsynelige nå), men hvis Carver gjør en god jobb så er det bare å ansette han.

-WE'LL BE BACK-

Erik_

quote:
Originally posted by Robert H.

Enrique: Mowbray har 67 i odds så nå kan du bli rik!

Hehe. Tja... skal jeg stole blindt på Bates så er det jo ikke noe vits. Men skal jeg følge innstinktet å høre på deg Robert.

Valgets kvaler dette...[8D]

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Enrique

Jeg kom over her forleden at Hibs manager Tony Mowbray er høyaktuell for WBA, men også Leeds.

Synes å huske at du bruker mye tid på å følge Hibernians, Karl.
Ville denne mannnen ha gjort seg som vår nye manager, eller synes du Penney er å foretrekke?

Tony Mowbray har nettopp skrevet ny kontrakt med Hibernian på Edinburghs østkant. Mowbray har gjort en fantastisk jobb med ungguttene på Easter Road. Men med i saligheten hører også akademidirektør John Park. Park reiser verden rundt for å se på talenter. Hibernian er nemlig avhengig av å selge spillere hele tida, for å holde skuta flytende. Det er ikke nok med tilskuere og sponsorer til å dekke de nødvendige utgiftene, selv om spillerlønningene er utrolig beskjedne, så de beste spillerne må selges til Parkhead (sist var det jo kaptein og midtstopper Gary Caldwell som ble solgt, mannen som scora vinnermålet for Skottland mot Frankrike).

Tony Mowbray er enkemann (kona døde av kreft mens han avslutta karrieren som spiller for Celtic). Han har de menneskelige egenskapene til å styre en liten klubb i SPL. Men vil han være mannen til å styre en storklubb i England med en styreformann som heter Ken Bates? Jeg tror du forstår hva svaret er. Mowbray ville nok takke nei, akkurat som han visstnok har gjort det med Norwich nettopp.

John Park kommer nå en tur til Norge og Sverige for å se noen aldersbestemte landslag i sving. Kanskje vil vi igjen få se nordmenn i aksjon for Hibernian, slik Svein Matta Mathisen og Isak Arne Refvik gjorde det på slutten av 70-tallet?

Jeg tror det er langt mer realistisk med Dave Penney som Leeds United-manager. Penney er life-long Leeds United-supporter. Han er Yorkshire-gutt og vil nok garantert vite mer om "livet med Bates (Larkin)" enn Mowbray gjør.

Erik_

Takk for et utfyllende svar, Karl.

Jeg ble litt sjarmert av det lille jeg hadde lest om han nemlig. Men du ga meg svar godt nok.

Jeg går dermed offisielt ut og avkrefter at jeg vil sette penger på Mowbray, eller noen andre. Da de andre ikke vil gjøre meg noe som helst rik.

Ps. Vår egen lille Robert aka. ForeverLeeds aka. 26Killa, har/skulle prøvespille for Hearts. Kanskje kan det bli bedre i eventuelt Hibs, som den nye (irske)Matta.

Ps. Ps. Gudene vet hvorfor han skiftet nick. Gjorde "søk" vanskeligere enn det trenger å være.[:I]

Bakke

Æ vil ha Jørn Andersen. Han har bevist han kan klatre i divisjonene med lite midler i Tyskland.

flynn

quote:
Originally posted by Bakke

Æ vil ha Jørn Andersen. Han har bevist han kan klatre i divisjonene med lite midler i Tyskland.

Av alle forslag hittil er dette etter min mening det absolutt dårligste jeg har hørt [V].
Jeg skal vokte meg vel for å si hva jeg mener om JA, den slags personkarakteristikker er det nok av her på forumet for tiden. Nøyer meg derfor med å fastslå at han totalt mangler erfaring fra engelsk fotball, og at hans navn er fullstendig ukjent for dagens spillere og Leeds-fans.
Sorry Bakke, her er vi fundamentalt uenige.

flynn

Bakke

He-he, det er helt greitt flynn. Lov og være uenig. Poenget mitt ligger litt i at vi trenger en manager som henter fram det beste i stallen, som jeg mener er nedrykkskandidater kvalitetsmessig. Kommer f.eks Hoddle melder jeg sporenstreks ut av alt som heter Leeds.

www.gallok.com

Jon R

Jeg synes ikke Jørn Andersen var noe dårliger forslag enn de fleste av navnene som står på bookmakerens lister, Bakke. At han er ukjent for spillere og supportere kan da umulig være relavant? Og hvor mye erfaring og kjennskap til engelsk fotball hadde feks Wenger da han overtok Arsenal? Hvis du først skal dømme et seriøst innspill nord og need, bør du vel ha litt bedre argumenter enn det der, flynn? [:)]

Jon R.
Jon R.