Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 362190 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #270 på: Juli 11, 2011, 16:01:46 »
"Our aim this year is to get in the Premier League and not be a breeding ground for others."


En målsetning vi alle liker, og kanskje forventer. Men jeg kjenner jeg blir mer og mer såret for hver dag som går over dette utsagnet. Det er ikke en eneste ting som har blitt gjort så langt som tyder på at vi skal oppnå målsetningen.

Når Bates flesker til med slike utsagn, må en jo kunne forvente at handlingene står i stil med målsetningen.

Det skal mye til for at jeg blir fornøyd denne sommeren. En 34 år gammel Brown er ikke det jeg forventer når vi skal gå for opprykk denne sesongen.
At dere gidder å tro på disse utsagnene til MUN. Det er jo helt trygt å melde at målsettingen er å rykke opp.Da har man ikke lovet noe som helst egentlig.Hvis man derimot sier at målet er å holde seg i divisjonen så billig som mulig.. ;D da ville det blitt aksjoner, men jeg tror over halvparten av lagene vil si offentlig at målet er å rykke opp eller nå playoff..
Etter min mening viser det seg tydligere dag for dag hvordan denne klubben blir drevet.Snart vil til og med folk her på forumet og selveste Peter Lorimer innse dette.Problemet med å ha en supporter som manager viser seg også tydelig etter min mening.Hvilken manager med respekt for seg selv ville funnet seg i dette?vi snakker jo ikke akkurat om en liten klubb i ligasystemet...?

Det er et eller annet med dette innlegget som jeg drar kjensel på, deja vu??
« Siste redigering: Juli 11, 2011, 16:41:12 av Asbjørn »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #271 på: Juli 11, 2011, 16:16:37 »
"Our aim this year is to get in the Premier League and not be a breeding ground for others."


En målsetning vi alle liker, og kanskje forventer. Men jeg kjenner jeg blir mer og mer såret for hver dag som går over dette utsagnet. Det er ikke en eneste ting som har blitt gjort så langt som tyder på at vi skal oppnå målsetningen.

Når Bates flesker til med slike utsagn, må en jo kunne forvente at handlingene står i stil med målsetningen.

Det skal mye til for at jeg blir fornøyd denne sommeren. En 34 år gammel Brown er ikke det jeg forventer når vi skal gå for opprykk denne sesongen.
At dere gidder å tro på disse utsagnene til MUN. Det er jo helt trygt å melde at målsettingen er å rykke opp.Da har man ikke lovet noe som helst egentlig.Hvis man derimot sier at målet er å holde seg i divisjonen så billig som mulig.. ;D da ville det blitt aksjoner, men jeg tror over halvparten av lagene vil si offentlig at målet er å rykke opp eller nå playoff..
Etter min mening viser det seg tydligere dag for dag hvordan denne klubben blir drevet.Snart vil til og med folk her på forumet og selveste Peter Lorimer innse dette.Problemet med å ha en supporter som manager viser seg også tydelig etter min mening.Hvilken manager med respekt for seg selv ville funnet seg i dette?vi snakker jo ikke akkurat om en liten klubb i ligasystemet...?

Det er et eller annet med dette innlegget som jeg drar kjensel på, deja vu??
Så fint,kanskje du får det inn snart ;D
« Siste redigering: Juli 11, 2011, 16:40:59 av Asbjørn »

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #272 på: Juli 11, 2011, 17:54:31 »
"Our aim this year is to get in the Premier League and not be a breeding ground for others."


En målsetning vi alle liker, og kanskje forventer. Men jeg kjenner jeg blir mer og mer såret for hver dag som går over dette utsagnet. Det er ikke en eneste ting som har blitt gjort så langt som tyder på at vi skal oppnå målsetningen.

Når Bates flesker til med slike utsagn, må en jo kunne forvente at handlingene står i stil med målsetningen.

Det skal mye til for at jeg blir fornøyd denne sommeren. En 34 år gammel Brown er ikke det jeg forventer når vi skal gå for opprykk denne sesongen.
At dere gidder å tro på disse utsagnene til MUN. Det er jo helt trygt å melde at målsettingen er å rykke opp.Da har man ikke lovet noe som helst egentlig.Hvis man derimot sier at målet er å holde seg i divisjonen så billig som mulig.. ;D da ville det blitt aksjoner, men jeg tror over halvparten av lagene vil si offentlig at målet er å rykke opp eller nå playoff..
Etter min mening viser det seg tydligere dag for dag hvordan denne klubben blir drevet.Snart vil til og med folk her på forumet og selveste Peter Lorimer innse dette.Problemet med å ha en supporter som manager viser seg også tydelig etter min mening.Hvilken manager med respekt for seg selv ville funnet seg i dette?vi snakker jo ikke akkurat om en liten klubb i ligasystemet...?

Det er et eller annet med dette innlegget som jeg drar kjensel på, deja vu??
Så fint,kanskje du får det inn snart ;D

Jeg har fått det inn for lenge siden, men kjøper det allikevel ikke...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

David Harle

Sv: Bates
« Svar #273 på: Juli 11, 2011, 18:28:20 »
+1

4ever arcticwhite

Sv: Bates
« Svar #274 på: Juli 12, 2011, 09:06:44 »
Et innlegg fra en som har et litt nyansert syn på Bates gjøren og laden:

http://www.thesquareball.net/leeds-united/2011/07/12/time-for-some-bates-balance/

The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #275 på: Juli 12, 2011, 09:17:27 »
MEGET bra skrevet!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Boxman

Sv: Bates
« Svar #276 på: Juli 12, 2011, 09:24:22 »
MEGET bra skrevet!!

Vanskelig å være uenig i noe av det som står der. Selv om jeg er sikker på at noen klarer det. får skylde på språkvansker evt. :-)

Jeg er selv meget frustrert over siste års transferpolitikk, men når en leser dette innlegget, så får en satt ting litt i perspektiv.

Jeg husker faktisk når vi solgte Jordan og McQueen. Jeg husker frustrasjonen sist vi var i Championship(2. div), og forventet opprykk, og opplevde å måtte selge Ian Snodin. Jeg husker i detalj kvelden hvor vi solgte Cantona. Og sånn kan vi fortsette.

Dette er mao ikke noe nytt. Alle har sin pris, og vi er ikke noe mer en selgende klubb nå, enn vi har vært de siste 35 årene. At vi glemmer historien er en ting, at vi ikke kjenner den, vel, det er noe annet....
Proud to be Leeds!

jarle

Sv: Bates
« Svar #277 på: Juli 12, 2011, 09:32:38 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!



Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #278 på: Juli 12, 2011, 09:41:25 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #279 på: Juli 12, 2011, 09:47:13 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Hva er det som er rotete og surrete med denne artikkelen?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Sv: Bates
« Svar #280 på: Juli 12, 2011, 10:14:23 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.



Så de siste 3,5 årene har vært meget bra... ;D
2/3 av de har vel vært de dårligste i Leeds United sin historie!

fjellhaugen

Sv: Bates
« Svar #281 på: Juli 12, 2011, 10:50:33 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.



Så de siste 3,5 årene har vært meget bra... ;D
2/3 av de har vel vært de dårligste i Leeds United sin historie!


jo vi har vært lavere ned i systemet en noen gang men du må se på hva sydhagen skriver også.
om man går til bunns så må oppturen også starte en plass.....
tar man kampstatistikken uavhengig av divisjon har vi en god historikk i ligasamennheng i sydhagens nevnte periode
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jarle

Sv: Bates
« Svar #282 på: Juli 12, 2011, 10:59:38 »
Er du seriøs nå...

Så du mener Leeds skal være stolte og ha blitt slått ut av Cuper av lag ingen har hørt navnet på... vinne ligakamper mot lag med 3000 tilskuere i snitt... ( gatekryss og bakgårder)
Noen ganger tror jeg folk har har glemt hvilket lag de holder med...

Legg til at det var Bates sin skyld at vi ble 3 år nede i sumpa ( admin og minuspoeng) så er jo ironien total)


martind

Sv: Bates
« Svar #283 på: Juli 12, 2011, 11:08:02 »
Er du seriøs nå...

Så du mener Leeds skal være stolte og ha blitt slått ut av Cuper av lag ingen har hørt navnet på... vinne ligakamper mot lag med 3000 tilskuere i snitt... ( gatekryss og bakgårder)
Noen ganger tror jeg folk har har glemt hvilket lag de holder med...

Legg til at det var Bates sin skyld at vi ble 3 år nede i sumpa ( admin og minuspoeng) så er jo ironien total)



Da lurer jeg på: hva var alternativet? Hvilke andre styrtrike kjøpere sto på trappa til å ta over og sende Leeds til himmels? Hva skulle vært gjort annerledes? Det virker her som at du sitter på en fasit i etterkant.... og at ting er så enkelt, slik at Leeds uten Bates, ville ligget i toppen av PL nå.....
MOT!! We are Leeds!

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #284 på: Juli 12, 2011, 11:11:48 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.



Så de siste 3,5 årene har vært meget bra... ;D
2/3 av de har vel vært de dårligste i Leeds United sin historie!


Tror du misforstår meg litt.
Klart at jeg ikke er fornøyd med at Leeds ligger i L1 og Championship, men utviklingen til Leeds siste 3 årene har vært positiv! Eller er du uenig der også?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Sv: Bates
« Svar #285 på: Juli 12, 2011, 11:23:17 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.



Så de siste 3,5 årene har vært meget bra... ;D
2/3 av de har vel vært de dårligste i Leeds United sin historie!


Tror du misforstår meg litt.
Klart at jeg ikke er fornøyd med at Leeds ligger i L1 og Championship, men utviklingen til Leeds siste 3 årene har vært positiv! Eller er du uenig der også?


Men... positivt fra hva da... du kan da ikke mene at vi ikke skal ha positive resultater mot lag vi ikke engang skulle spilt mot? som knapt fortjener å møte oss i pre seasson.

Og poenget med artikkelen var vel Bates og hans virke... og det står til STRYK!

Kato

Sv: Bates
« Svar #286 på: Juli 12, 2011, 11:42:26 »
£2 mill på spillere de siste to årene. Stemmer ikke mye overens med ambisjoner om opprykk.
 

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #287 på: Juli 12, 2011, 12:26:55 »
£2 mill på spillere de siste to årene. Stemmer ikke mye overens med ambisjoner om opprykk.
Nei,og det finnes ingen fremtidig plan virker det som. Synes som om at man signer rasket som er igjen som ingen vil ha....og de som ligger på et høyere nivå blir lånt...pengene skal altså brukes på en stadion ingen vet hvem eier..?Pga dette ser det ut som ingen vil kjøpe.. >:(Jeg har fullstendig gitt opp.Har elsket denne klubben i 35 år,men de siste årene har vært grusomme :(

Jon R

Sv: Bates
« Svar #288 på: Juli 12, 2011, 12:45:55 »
Jeg synes artikkelen verken var særlig god eller nyansert.

For meg synes det rimelig opplagt at mye av dagens misnøye og frustrasjon blant supporterne har røtter i Bates egne uttalelser. Når vi solgte Kasper fikk vi høre at dette var en god deal og at vi trenger en bedre keeper. B.J og Kilkenny skulle erstattes av bedre spillere. Ambisjonene iår er opprykk til PL. Talk is cheap men må omsettes i handling. Dagens misnøye er legitim men vil snu med et par gode spillere inn. Sprøsmålet er om rammebetingelsene som Bates legger til grunn gjør dette mulig. Selv har jeg begynt å tvile. Prove me wrong, mr Chairman.

Når det gjelder Bates som businessmann: 1,5 - 2 mill brukt på spillerkjøp dekker ikke over det faktum at vi i all hovedsak bringer inn spillere på free transfer og lån med en enorm turnover i spillergruppen som resultat. Særlig "billig" er neppe denne politikken i det lange løp med Mc Sheffery og McCartney friskt i minne: Dyrt, dårlig og kortsiktig.  Og som forfatteren selv skriver: De 6 mill £ Delph pengene er det fortsatt uklart hva klubben har fått ut av. Det samme gjelder relativt store beløp cashet inn på ungutter som Garbutt og Swan. Bates egen utrykte målsetning om tilbakekjøp av Torp Arch ble heller ingen realitet. Istedet bruker vi store penger på å pusse opp en stadion vi ikke eier, mens spillerstallen pr medio juli er langt svakere enn den vi avsluttet sesongen med.

Misnøye blir sjelden veldig nyansert og spesielt ikke overfor en mann som selv er sort-hvitt til fingerspissene. Bates er en uspiselig fyr med forretningsmetoder som i beste fall er grumsete. Jeg mener at det minste vi kan kreve for å være positiv til en slik fyr er sportslig fremgang og en satsing som står i stil med de utykte ambisjonene. Bates har nå sittet 6 og et halvt år år i sjefstolen.  5 sesonger med tilbakegang er har blitt til to år med fremgang men vi befinner oss pr idag (rent sportslig sett) på omtrent på samme nivå som da han tok over, selv om Bates i sine festtaler sier noe annet. Stagnasjon og tilbakegang på dette stadiet er derfor ikke noe vi så inderlig vel skal tåle fordi Bates angivelig "reddet klubben" i 2005.
Jon R.

Per-Stian

Sv: Bates
« Svar #289 på: Juli 12, 2011, 12:53:30 »
Jeg synes artikkelen verken var særlig god eller nyansert.

For meg synes det rimelig opplagt at mye av dagens misnøye og frustrasjon blant supporterne har røtter i Bates egne uttalelser. Når vi solgte Kasper fikk vi høre at dette var en god deal og at vi trenger en bedre keeper. B.J og Kilkenny skulle erstattes av bedre spillere. Ambisjonene iår er opprykk til PL. Talk is cheap men må omsettes i handling. Dagens misnøye er legitim men vil snu med et par gode spillere inn. Sprøsmålet er om rammebetingelsene som Bates legger til grunn gjør dette mulig. Selv har jeg begynt å tvile. Prove me wrong, mr Chairman.

Når det gjelder Bates som businessmann: 1,5 - 2 mill brukt på spillerkjøp dekker ikke over det faktum at vi i all hovedsak bringer inn spillere på free transfer og lån med en enorm turnover i spillergruppen som resultat. Særlig "billig" er neppe denne politikken i det lange løp med Mc Sheffery og McCartney friskt i minne: Dyrt, dårlig og kortsiktig.  Og som forfatteren selv skriver: De 6 mill £ Delph pengene er det fortsatt uklart hva klubben har fått ut av. Det samme gjelder relativt store beløp cashet inn på ungutter som Garbutt og Swan. Bates egen utrykte målsetning om tilbakekjøp av Torp Arch ble heller ingen realitet. Istedet bruker vi store penger på å pusse opp en stadion vi ikke eier, mens spillerstallen pr medio juli er langt svakere enn den vi avsluttet sesongen med.

Misnøye blir sjelden veldig nyansert og spesielt ikke overfor en mann som selv er sort-hvitt til fingerspissene. Bates er en uspiselig fyr med forretningsmetoder som i beste fall er grumsete. Jeg mener at det minste vi kan kreve for å være positiv til en slik fyr er sportslig fremgang og en satsing som står i stil med de utykte ambisjonene. Bates har nå sittet 6 og et halvt år år i sjefstolen.  5 sesonger med tilbakegang er har blitt til to år med fremgang men vi befinner oss pr idag (rent sportslig sett) på omtrent på samme nivå som da han tok over, selv om Bates i sine festtaler sier noe annet. Stagnasjon og tilbakegang på dette stadiet er derfor ikke noe vi så inderlig vel skal tåle fordi Bates angivelig "reddet klubben" i 2005.

Eg tykkjer innlegget ditt, Jon, er knakande godt og nyansert ;)

Kato

Sv: Bates
« Svar #290 på: Juli 12, 2011, 13:01:57 »
I tillegg, Jon, vil jeg legge til et punkt i forhold til kommunikasjon og opptreden fra chairman og manager: Omdømme.

Og da tenker jeg spesielt på omdømme hos de viktigste aktørene nemlig spillerne.

Flåsete intervjuer, kritikk av spillere offentlig, kommentarer rundt lønn i offentlige fora, ja lista kunne sikkert vært lengre.

Dette legges helt sikkert merke til i den britiske fotballverdenen. I tillegg prates det sikkert mye spillere mellom.

Vi siden av svekket omdømme hos øvrigheten, er jeg mer redd for at vi skremmer bort potensielle spillere med amatørmessig opptreden.

Paradokset er at stort sett det eneste som kompenserer en slik opptreden, er god lønn til spillerne. Og det er jo noe vi ikke har.
 

David Harle

Sv: Bates
« Svar #291 på: Juli 12, 2011, 13:07:56 »
Er du seriøs nå...

Så du mener Leeds skal være stolte og ha blitt slått ut av Cuper av lag ingen har hørt navnet på... vinne ligakamper mot lag med 3000 tilskuere i snitt... ( gatekryss og bakgårder)
Noen ganger tror jeg folk har har glemt hvilket lag de holder med...

Legg til at det var Bates sin skyld at vi ble 3 år nede i sumpa ( admin og minuspoeng) så er jo ironien total)



Tenker du på Arsenal, Tottenham og Liverpool? Man U slo vi ut dersom du har glemt det! Det kan vel diskuteres hvem som er seriøs! De siste tre årene har utvilsomt vært en framgang. Økonomisk stabilisering, opprykk og en solid førstesesong i Championship. Et par spillere til nå så er vi opprykkskandiddater.

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #292 på: Juli 12, 2011, 13:13:22 »
Bare surr og rot hele artikkelen...

Vi har ikke beveget oss 1 mm på 7 år under Bates...
7 år inkl 3 år i 3 divisjon...  MEGET BRA!




Jeg vil faktisk dele denne 7-års perioden inn i 2 perioder.
Første perioden var dårlig, mens andre perioden, frem til nå, er meget bra.
Mye av grunnen til at den første perioden var så dårlig som den var er selvfølgelig den økonomiske situasjonen.



Så de siste 3,5 årene har vært meget bra... ;D
2/3 av de har vel vært de dårligste i Leeds United sin historie!


Tror du misforstår meg litt.
Klart at jeg ikke er fornøyd med at Leeds ligger i L1 og Championship, men utviklingen til Leeds siste 3 årene har vært positiv! Eller er du uenig der også?


Men... positivt fra hva da... du kan da ikke mene at vi ikke skal ha positive resultater mot lag vi ikke engang skulle spilt mot? som knapt fortjener å møte oss i pre seasson.

Og poenget med artikkelen var vel Bates og hans virke... og det står til STRYK!

Alt er relativt. Viss man sammenligner med 60-70 tallet så vil jo alt være en fiasko...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

p0ndus

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #293 på: Juli 12, 2011, 13:22:05 »
Er du seriøs nå...

Så du mener Leeds skal være stolte og ha blitt slått ut av Cuper av lag ingen har hørt navnet på... vinne ligakamper mot lag med 3000 tilskuere i snitt... ( gatekryss og bakgårder)
Noen ganger tror jeg folk har har glemt hvilket lag de holder med...

Legg til at det var Bates sin skyld at vi ble 3 år nede i sumpa ( admin og minuspoeng) så er jo ironien total)



Tenker du på Arsenal, Tottenham og Liverpool? Man U slo vi ut dersom du har glemt det! Det kan vel diskuteres hvem som er seriøs! De siste tre årene har utvilsomt vært en framgang. Økonomisk stabilisering, opprykk og en solid førstesesong i Championship. Et par spillere til nå så er vi opprykkskandiddater.

Klart når Bates lirker  Messi (lekekamerat til Becchio) og Snejder ut av jakkeermet så begynner det og ligne noe. ;)
Seriøst, tror desverre vi er mer enn et par spillere unna og ligne en opprykkskandidat men håpet vil vi alltid ha . MOT.

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #294 på: Juli 12, 2011, 13:37:17 »
Jeg synes artikkelen verken var særlig god eller nyansert.

For meg synes det rimelig opplagt at mye av dagens misnøye og frustrasjon blant supporterne har røtter i Bates egne uttalelser. Når vi solgte Kasper fikk vi høre at dette var en god deal og at vi trenger en bedre keeper. B.J og Kilkenny skulle erstattes av bedre spillere. Ambisjonene iår er opprykk til PL. Talk is cheap men må omsettes i handling. Dagens misnøye er legitim men vil snu med et par gode spillere inn. Sprøsmålet er om rammebetingelsene som Bates legger til grunn gjør dette mulig. Selv har jeg begynt å tvile. Prove me wrong, mr Chairman.

Når det gjelder Bates som businessmann: 1,5 - 2 mill brukt på spillerkjøp dekker ikke over det faktum at vi i all hovedsak bringer inn spillere på free transfer og lån med en enorm turnover i spillergruppen som resultat. Særlig "billig" er neppe denne politikken i det lange løp med Mc Sheffery og McCartney friskt i minne: Dyrt, dårlig og kortsiktig.  Og som forfatteren selv skriver: De 6 mill £ Delph pengene er det fortsatt uklart hva klubben har fått ut av. Det samme gjelder relativt store beløp cashet inn på ungutter som Garbutt og Swan. Bates egen utrykte målsetning om tilbakekjøp av Torp Arch ble heller ingen realitet. Istedet bruker vi store penger på å pusse opp en stadion vi ikke eier, mens spillerstallen pr medio juli er langt svakere enn den vi avsluttet sesongen med.

Misnøye blir sjelden veldig nyansert og spesielt ikke overfor en mann som selv er sort-hvitt til fingerspissene. Bates er en uspiselig fyr med forretningsmetoder som i beste fall er grumsete. Jeg mener at det minste vi kan kreve for å være positiv til en slik fyr er sportslig fremgang og en satsing som står i stil med de utykte ambisjonene. Bates har nå sittet 6 og et halvt år år i sjefstolen.  5 sesonger med tilbakegang er har blitt til to år med fremgang men vi befinner oss pr idag (rent sportslig sett) på omtrent på samme nivå som da han tok over, selv om Bates i sine festtaler sier noe annet. Stagnasjon og tilbakegang på dette stadiet er derfor ikke noe vi så inderlig vel skal tåle fordi Bates angivelig "reddet klubben" i 2005.
Meget bra innlegg!

Od

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #295 på: Juli 12, 2011, 15:00:49 »
Helt enig.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #296 på: Juli 13, 2011, 17:33:23 »
What Ken Said:

Sitat
Taken from Yorkshire Radio’s interview with Leeds United owner Ken Bates today…

‘Mr Chairman’ speaks to Ben Fry about the sad passing of Lord Harewood, pre-season in Scotland, Paddy Kisnorbo’s contract, Michael Brown signing, greedy agents and greedy players, the new shirt and other stuff you can spend your hard-earned on.

Ben Fry: Chairman, we’ll start with the sad news that Lord Harewood passed earlier this week at the age of 88. Nearly 50 years as president of of the club, he will be a great loss.

Ken Bates: Well, he will be. I mean I’ve obviously only known him for, what, six years or just over six years. Throughout our relationship, if you like, he was very supportive both of me and Leeds United and even towards the end he still had a razor-sharp mind. I’m reminded of two particular incidents. On a matchday, he used to come in wearing yellow socks so I chided him upon his dress code or dress taste. He sort of looked at me and gave me that aristocratic look and said nothing. The next home game he presented me, or his wife Patricia presented me, Lady Harewood presented me with a present. When I opened it when I got home, there were two pairs of yellow socks with the suggestion of ‘you follow my dress code, I won’t follow yours’. And another case last year, Susannah was talking to him because she always sat next to him in his request. She was talking to him and was trying to describe a previous visitor, who was actually Robbie Di Matteo’s wife Zoe, who was rather beautiful actually. Susannah said to him ‘Of course you remember, you know’ and he sort of shook his head. She said ‘of course, you must remember, she flirted with you outrageously all afternoon’. He paused and said ‘Par for the course, my dear’ (laughs). So even at 87 he was still full of beans and that. He is a loss, he will be a loss, he will be missed at Leeds and obviously he’ll be missed by his family, many of who we met and lid very much. Our thoughts go out to Lady Harewood but they had 52 years and they were happy and very lucky together and we were lucky to know them.

BF: You mentioned Lady Harewood. I believe you have spoken to her about a role at the club.

KB: Yes. I gave a lot of thought about it and we would like her to become our patron from now on, which she accepted and it’s typical of her humility that she actually said ‘would it be alright if I come next season’. So I said ‘OK, in that case we’ll have to update your ticket and make sure it’s still valid’. Of course she is very welcome. Of course she is going to be our patron and we’re honoured and delighted that she will be. So we will continue our connection with the Harewood family.

BF: When the East Stand development is finished, there will be a fitting tribute in there as well.

KB: Well, the whole thing is, the story about it is, Lord Harewood never knew it. We had planned to do, in recognition of his 50 years, we planned to name the new Chairman’s Suite in the East Stand the Harewood Suite. We still intend to do that of course so there will be a permanent record of what he has done for the club in the last 50 years, including his famous encounter with Lord Mawhinney. I’m only sorry that even though I discussed it with Lady Harewood, I said to her ‘will you not tell him for the moment, we would like it to be a bit of surprise for him’. Unfortunately, of course, fate intervened. So he did not know about it but it will still be there.

BF: Now the team are playing their first pre-season game tonight at Falkirk and there will be a minute’s silence and black armbands in memory of Lord Harewood.

KB: Yes, that’s true. I think we are planning something slightly different for the first home game against Middlesbrough. I think we’re going to have a minute’s applause, which I think is more fitting because you are recognising his life rather than mourning his death.

BF: Let’s move on to club matters. I mentioned the game against Falkirk. It’s the first chance for fans to see the team running out for pre-season. The game will be live on LUTV Pay-Per-View and you will be able to hear it on Yorkshire Radio. I know it’s an old cliche, but do we put the result to one side tonight? Is it all about performance and getting fit?

KB: Well I think that is the important thing. It’s a first game. There are a few new signings who have got to get to know each other. I think that Simon will be more concerned about a) their fitness b) how they’re blending c) they don’t pick up any injuries. Fortunately, all the rain they’ve had in Scotland over the last month means the pitch shouldn’t be too hard and there should be plenty of grass on the pitch which should be a nice change.

BF: What has Simon made of the Scotland tour so far? Has he been pleased with how it is going?

KB: Well, you say a tour, it’s not a tour. They are based in Glasgow University and they are running their guts out twice a day. He’s determined to make sure they are fit this year with double and even treble seasons. He hasn’t picked up any injuries as yet, which is positive as far as he is concerned. Tonight will be the first test of how they are going and of course there is another game on Saturday against Motherwell. Then they’ll be home and start cracking with the ones around town; Rochdale, Sheffield Wednesday and Newcastle. But in between we’re nipping across to Norway quickly to play a game there in a new stadium and on a new pitch. And after Newcastle that’ll round up our preparation. One, two, three, four, five, six games. A pretty hard pre-season.

BF: You mention a couple of new signings. I suppose Patrick Kisnorbo seems like a new signing after signing his two-year deal after being missing for so long.

KB: Well yes. We missed Paddy last year. I think that if he had been with us, we many have been a bit higher than seventh. It’s always a worry when somebody has a long-term injury. Unlike many players today, Paddy recognised a) what we did for him last year in spending a lot of money to try get him better and he negotiated his contract accordingly. I’m very pleased. I think that if he had played with us last year we would have been a bit higher than seventh. I hope very much that he… his contract is in two parts, I hope very much going to be in the second half of it. We are delighted to have him back. The reports I’m getting is he is showing all his old sharpness, which is very encouraging.

BF: And another new addition this week, Michael Brown has joined on a one-year deal. He is already up in Scotland with the squad. Is he a player you have been looking at for a while.

KB: Well we tried to get him last year on loan but unfortunately he had a deal in his contract where if he played so many games extra at Portsmouth, he would get a new contract at Portsmouth. So he didn’t want to come to us because it would impound on his future, which we could understand. In the event, he didn’t play the games, didn’t get a new contract, was free and we took him as quickly as we could. I know he’s 34 but he’s a very sharp 34. He’s been round the block and I think he might give us that bit of steel perhaps we were lacking in midfield last year.

BF: Are you close to any more additions? Are there any more incomings on the way?

KB: Well there are conversations going on all the time but it was interesting watching Sky Sports News this morning. When Peter Coates the Stoke City chairman said he had pulled out of two deals with two players because of their wage demands. It’s interesting, forget the Big Four, the Ugly Four, whatever you want to call them, throwing their money around as if it is waste paper but the other clubs, even the Premiership are being far more cautious and players are beginning to realise the crock of gold is almost empty. There was one player, no names, who we were negotiating with, we offered him an increase of over a third on him existing salary and he turned it down and came back with a bigger demand so we ignored it. He came back yesterday, his agent said ‘we’re happy to accept the offer you made’. I said ‘what offer, you turned it down?’. ‘No, no’ the agent said, ‘we’ve changed our mind’. ‘Yes’ said Shaun Harvey, ‘and so have we’. He can stick where he is and not get a rise because he’s being too bloody greedy or the agent was. So it’s difficult. We are not going to break the bank, we are not going to put our financial security in jeopardy and as we move on towards August 6, I think you’ll find that players who at the moment are on jobseekers allowance of £89 a week will become more realistic as to what their value is. The short version of that long answer to your question is yes, we are still negotiating and looking for extra players.

BF: Now you mentioned August 6, the date we are all looking towards the start of the new season. This week though the end of season DVD for last year has come out in the Elland Road store and online. It leads me into the question, what was your favourite moment of last season? Which is the game that sticks out for you?

KB: I think there’s more than a favourite moment. It’s the double over QPR. Max Gradel’s two brilliant goals on December 18 and his equaliser and McCormack’s subsequent winner at QPR which dent, it didn’t spoil but it dented, their celebrations. So, they were the two highlights, I think, as far as I’m concerned, even more than the Arsenal game.

BF: Of course, that end of season DVD is available now in the Elland Road store and online at LeedsUnited.com.

KB: And of course, don’t forget, now that we have got our sponsors in place, we launch our shirts on July 16, the new season shirts. They will be available in the Elland Road store from then. Our July programme will be coming out, I think in a fortnight. That will be posted to all season ticket holders and obviously subscribers. And of course, our renewals are coming in very well now. We’ve almost equalled last year’s season ticket sales, our memberships are just a tad under 30,000, our programme subscriptions are 560, and funny enough our executive club renewals and memberships for next season have never been higher and I think we’ve sold another new East Stand box this week. So all-in-all, the fans know what we are trying to do and are behind us and are supporting us. There’s always one or two people who have a moan and a groan but that’s football. And it’s also democracy as well. So we’re looking good and so is the East Stand. Can’t wait for the season to start.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #297 på: Juli 13, 2011, 17:36:24 »
Sitat
There was one player, no names, who we were negotiating with, we offered him an increase of over a third on him existing salary and he turned it down and came back with a bigger demand so we ignored it. He came back yesterday, his agent said ‘we’re happy to accept the offer you made’. I said ‘what offer, you turned it down?’. ‘No, no’ the agent said, ‘we’ve changed our mind’. ‘Yes’ said Shaun Harvey, ‘and so have we’. He can stick where he is and not get a rise because he’s being too bloody greedy or the agent was.

Lonergan??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Bates
« Svar #298 på: Juli 13, 2011, 19:39:57 »
Sitat
There was one player, no names, who we were negotiating with, we offered him an increase of over a third on him existing salary and he turned it down and came back with a bigger demand so we ignored it. He came back yesterday, his agent said ‘we’re happy to accept the offer you made’. I said ‘what offer, you turned it down?’. ‘No, no’ the agent said, ‘we’ve changed our mind’. ‘Yes’ said Shaun Harvey, ‘and so have we’. He can stick where he is and not get a rise because he’s being too bloody greedy or the agent was.

Lonergan??

He-he. KB i storform. Bra intervju!  ;D
Jon R.

newsome

Sv: Bates
« Svar #299 på: Juli 13, 2011, 23:00:35 »
Jeg synes artikkelen verken var særlig god eller nyansert.

For meg synes det rimelig opplagt at mye av dagens misnøye og frustrasjon blant supporterne har røtter i Bates egne uttalelser. Når vi solgte Kasper fikk vi høre at dette var en god deal og at vi trenger en bedre keeper. B.J og Kilkenny skulle erstattes av bedre spillere. Ambisjonene iår er opprykk til PL. Talk is cheap men må omsettes i handling. Dagens misnøye er legitim men vil snu med et par gode spillere inn. Sprøsmålet er om rammebetingelsene som Bates legger til grunn gjør dette mulig. Selv har jeg begynt å tvile. Prove me wrong, mr Chairman.

Når det gjelder Bates som businessmann: 1,5 - 2 mill brukt på spillerkjøp dekker ikke over det faktum at vi i all hovedsak bringer inn spillere på free transfer og lån med en enorm turnover i spillergruppen som resultat. Særlig "billig" er neppe denne politikken i det lange løp med Mc Sheffery og McCartney friskt i minne: Dyrt, dårlig og kortsiktig.  Og som forfatteren selv skriver: De 6 mill £ Delph pengene er det fortsatt uklart hva klubben har fått ut av. Det samme gjelder relativt store beløp cashet inn på ungutter som Garbutt og Swan. Bates egen utrykte målsetning om tilbakekjøp av Torp Arch ble heller ingen realitet. Istedet bruker vi store penger på å pusse opp en stadion vi ikke eier, mens spillerstallen pr medio juli er langt svakere enn den vi avsluttet sesongen med.

Misnøye blir sjelden veldig nyansert og spesielt ikke overfor en mann som selv er sort-hvitt til fingerspissene. Bates er en uspiselig fyr med forretningsmetoder som i beste fall er grumsete. Jeg mener at det minste vi kan kreve for å være positiv til en slik fyr er sportslig fremgang og en satsing som står i stil med de utykte ambisjonene. Bates har nå sittet 6 og et halvt år år i sjefstolen.  5 sesonger med tilbakegang er har blitt til to år med fremgang men vi befinner oss pr idag (rent sportslig sett) på omtrent på samme nivå som da han tok over, selv om Bates i sine festtaler sier noe annet. Stagnasjon og tilbakegang på dette stadiet er derfor ikke noe vi så inderlig vel skal tåle fordi Bates angivelig "reddet klubben" i 2005.
Hvis det er noe som heter veldig enig,så er jeg det her!!!!