Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 369426 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Bates
« Svar #1200 på: Februar 01, 2012, 20:04:41 »
Overraskende!!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: Bates
« Svar #1201 på: Februar 01, 2012, 20:07:50 »
Aiaiaiai, her er det rom for tolkninger!

Hvem skal man legge skylden på? Bates som ikke bruker nok penger? Eller kanskje at Grayson ikke har brukt pengene han har fått godt nok?

Jeg legger skylden på Ken Grayson, eller Simon Bates om dere vil! Kunne vi brukt mer penger? Ja. Har vi for mange spillere i stallen som ikke gjør annet enn å heve lønn? Ja.

Og da er det selvfølgelig manageren som må gå.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1202 på: Februar 01, 2012, 20:09:04 »
Unødvendig å poste et fake intervju!!

auren

Er det fake? keiser?

4ever arcticwhite

Sv: Bates
« Svar #1203 på: Februar 01, 2012, 20:11:14 »
Unødvendig å poste et fake intervju!!

auren
fake???
Lurer i alle fall meg - enda!
The future's so White I've got to wear shades 8)

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1204 på: Februar 01, 2012, 20:14:48 »
Unødvendig å poste et fake intervju!!

auren

Er det fake? keiser?

Stygge beskyldinger der Joachim, her er intervjet;

http://soundcloud.com/back2basics/ken-bates-post-sg-sacking

auren

Sv: Bates
« Svar #1205 på: Februar 01, 2012, 20:21:23 »
Beklager til Dennis... Jeg trodde selvsagt ikke at han selv hadde laget dette intervjuet, men funnet det på Waccoe.. Og det hadde han jo. Og det var ekte! Og jeg er veldig overrasket! Overraskende slakting av Grayson. Selv om han har mye rett i det han sier. Bates prøver å legge skylden over på andre. Tydelig at Grayson hadde fått nok i går, og ikke ville være hans lakei mer..

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1206 på: Februar 01, 2012, 20:22:57 »
Han slakter ihvertfall LUST og "minoriteten" som misliker han.

berlin

Sv: Bates
« Svar #1207 på: Februar 01, 2012, 20:57:24 »
Bates i sitt ess. Det er dette han er god til. Men her er det mye som skyter tilbake på han selv.
Så, intet nytt. Jeg biter ikke på.


Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1208 på: Februar 01, 2012, 22:54:50 »
Midt inne i alle bortforklaringene og vridningene så har Bates noen fornuftige poenger om Graysons utvikling som trener i Leeds.

Jeg frykter dessverre at Bates tror dette løser alle problemer med den gryende skepsisen blant supporterne. For det gjør det selvsagt ikke. Selv om mange egentlig er ok med at vi finner en ny manager, så er Bates fortsatt ansvarlig, fortsatt den som setter billettprisene og som fortsetter å latterliggjøre egne fans.

Selv om det ikke vises så åpenbart utad, er det åpenbart bekymring i ledelsen over det som skjer blant supporterne. Det merkes på sesongkortsalget, på tilskuertallet som i går kveld. På kort sikt er det bare en real opptur i formen til laget og reelle sjanser for opprykk som kan lokke folk tilbake på kamp.

SA

Odin

Sv: Bates
« Svar #1209 på: Februar 01, 2012, 23:12:59 »
Bates er nok ute etter en "lojal" manager som finner seg i å være en klar nummer 3 i klubben, etter seg selv og Shaun Harvey.
Jeg tror Neil Redfearn får prøve seg i hele februar, og går det rimelig bra, blir jeg ikke forundret om han sitter ut sesongen.
Tror ikke vi får framgang så lenge Bates er ved roret, han har ingen klubbfølelse og er en PR disaster i alt han foretar seg.
Skal til Bristol på lørdag, det blir interessant å se hvilke 11 som stiller fra start.   

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1210 på: Februar 01, 2012, 23:16:07 »
Bates er nok ute etter en "lojal" manager som finner seg i å være en klar nummer 3 i klubben, etter seg selv og Shaun Harvey.

Du glemmer en vesentlig person her, nemlig Gwyn Williams. Hans posisjon er langt mer innflytende på det som skjer på TA enn det f.eks Harveys er.

SA

Odin

Sv: Bates
« Svar #1211 på: Februar 01, 2012, 23:32:24 »
Bates er nok ute etter en "lojal" manager som finner seg i å være en klar nummer 3 i klubben, etter seg selv og Shaun Harvey.

Du glemmer en vesentlig person her, nemlig Gwyn Williams. Hans posisjon er langt mer innflytende på det som skjer på TA enn det f.eks Harveys er.

SA
Det har du sikkert rett i SA, du kjenner forholdene der bedre enn meg. Poenget mitt er at jeg har vanskelig for å se en sterk kjent manager komme inn. En som vanligvis trenger midler for å lykkes på kort sikt. Hvem vil finne seg i og stille seg bak de ukontrollerte uttalelsene Bates kommer med skriftlig og verbalt med jevne mellomrom? Hvilken fornuftig mann vil jobbe med en Chairman som har slike visjoner og personlige verdier? Jeg tror det blir vanskelig å finne noen utenfor ER på kort sikt.

Pheriox

Sv: Bates
« Svar #1212 på: Februar 02, 2012, 00:16:24 »
Det blir vanskeligere og vanskeligere å beskrive Bates med ord som egner seg på trykk...
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1213 på: Februar 02, 2012, 00:26:40 »
Vanskelig og være uenig med det meste av det bukken sier her, bare synd han ikke aksjonerte for lenge siden!

Han er jo ikke dum, han er bare en smule eksentrisk...;) Litt artig å se at vi bruker dobbelt så mye penger på lønn som Barnsley, hvis det stemmer da...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1214 på: Februar 02, 2012, 00:28:47 »
Midt inne i alle bortforklaringene og vridningene så har Bates noen fornuftige poenger om Graysons utvikling som trener i Leeds.

Jeg frykter dessverre at Bates tror dette løser alle problemer med den gryende skepsisen blant supporterne. For det gjør det selvsagt ikke. Selv om mange egentlig er ok med at vi finner en ny manager, så er Bates fortsatt ansvarlig, fortsatt den som setter billettprisene og som fortsetter å latterliggjøre egne fans.

Selv om det ikke vises så åpenbart utad, er det åpenbart bekymring i ledelsen over det som skjer blant supporterne. Det merkes på sesongkortsalget, på tilskuertallet som i går kveld. På kort sikt er det bare en real opptur i formen til laget og reelle sjanser for opprykk som kan lokke folk tilbake på kamp.

SA

Finner han en manager som får oss på vinnersporet igjen så slipper Bates mye fokus. Godt at Ken skjønner såpass...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1215 på: Februar 02, 2012, 08:44:25 »
Ikke bare Bates som er en smule eksentrisk...

Sitat
Steve Morgan, the Wolverhampton Wanderers owner, was so upset with the 3-0 home defeat against Liverpool on Tuesday night that he went into the dressing room after the final whistle and delivered a scathing attack on the players.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sveifors

Sv: Bates
« Svar #1216 på: Februar 02, 2012, 15:39:12 »
Jeg synes ikke at Ken Bates er noen ideell eier for Leeds , men det er han vi har  og vi må leve med det.
Jeg synes  enkelte fans mange ganger skyter bom når Grayson frikjennes for alt og er geni, mens Bates er skurken.

1.Ken Bates er ikke noen supermillionær, og han har ikke midler slik enkelte eiere i PL er, så selv om han ville har han nok ikke nok grunker

2. Ken Bates driver Leeds etter prinsippet at bunnlinja skal være grønn, altså ingen underskudd.

Ut ifra dette må vi ha en smart manager med kompetanse på de fleste områder

Synes at ofte debatten drukner i følelser og feil fakta, enn den virkelig verden.

NB. Jeg er ingen Ken Bates-fan

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

pedro

Sv: Bates
« Svar #1217 på: Februar 02, 2012, 15:59:16 »
Jeg synes ikke at Ken Bates er noen ideell eier for Leeds , men det er han vi har  og vi må leve med det.
Jeg synes  enkelte fans mange ganger skyter bom når Grayson frikjennes for alt og er geni, mens Bates er skurken.

1.Ken Bates er ikke noen supermillionær, og han har ikke midler slik enkelte eiere i PL er, så selv om han ville har han nok ikke nok grunker

2. Ken Bates driver Leeds etter prinsippet at bunnlinja skal være grønn, altså ingen underskudd.

Ut ifra dette må vi ha en smart manager med kompetanse på de fleste områder


Synes at ofte debatten drukner i følelser og feil fakta, enn den virkelig verden.

NB. Jeg er ingen Ken Bates-fan



Words :)
Leedsomaniac

marve

Sv: Bates
« Svar #1218 på: Februar 02, 2012, 16:37:35 »
Jeg synes ikke at Ken Bates er noen ideell eier for Leeds , men det er han vi har  og vi må leve med det.
Jeg synes  enkelte fans mange ganger skyter bom når Grayson frikjennes for alt og er geni, mens Bates er skurken.

1.Ken Bates er ikke noen supermillionær, og han har ikke midler slik enkelte eiere i PL er, så selv om han ville har han nok ikke nok grunker

2. Ken Bates driver Leeds etter prinsippet at bunnlinja skal være grønn, altså ingen underskudd.

Ut ifra dette må vi ha en smart manager med kompetanse på de fleste områder

Synes at ofte debatten drukner i følelser og feil fakta, enn den virkelig verden.

NB. Jeg er ingen Ken Bates-fan


Hvor finner man en smart manager med kompetanse på de fleste områder da ,og ikke minst hvor mye vill det koste ?????
Vi er i en økonomisk situasjon som gjør at vi må bruke tid på å bygge et lag ,kjøpe billig og selge dyrt for å kunne  ha råd til å til slutt beholde våre beste spillere .
 

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1219 på: Februar 02, 2012, 19:56:20 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ØBS

Sv: Bates
« Svar #1220 på: Februar 02, 2012, 20:23:26 »
Jeg synes ikke at Ken Bates er noen ideell eier for Leeds , men det er han vi har  og vi må leve med det.
Jeg synes  enkelte fans mange ganger skyter bom når Grayson frikjennes for alt og er geni, mens Bates er skurken.

1.Ken Bates er ikke noen supermillionær, og han har ikke midler slik enkelte eiere i PL er, så selv om han ville har han nok ikke nok grunker

2. Ken Bates driver Leeds etter prinsippet at bunnlinja skal være grønn, altså ingen underskudd.

Ut ifra dette må vi ha en smart manager med kompetanse på de fleste områder

Synes at ofte debatten drukner i følelser og feil fakta, enn den virkelig verden.

NB. Jeg er ingen Ken Bates-fan



Som jeg skulle sagt det sjøl...

Hvert eneste punkt...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Kato

Sv: Bates
« Svar #1221 på: Februar 02, 2012, 20:23:41 »
1. Ken Bates har i hele sin yrkeskarriere operert i en økonomisk gråsone, som ikke alle synes like mye om.

2. Ken Bates har operert i en minst like tvilsom gråsone når det gjelder eierskapet til min kjære klubb.

3. Ken Bates opererer ikke troverdig i forhold til den økonomiske driften av min kjære klubb.

4. Sist men ikke minst drar Ken Bates vår flotte klubb ned i søla gjennom en væremåte som er forkastelig. Ethvert fornuftig budskap drukner så snart kjeften åpnes.
 

Mats-

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1222 på: Februar 02, 2012, 20:56:06 »
Jeg synes ikke at Ken Bates er noen ideell eier for Leeds , men det er han vi har  og vi må leve med det.
Jeg synes  enkelte fans mange ganger skyter bom når Grayson frikjennes for alt og er geni, mens Bates er skurken.

1.Ken Bates er ikke noen supermillionær, og han har ikke midler slik enkelte eiere i PL er, så selv om han ville har han nok ikke nok grunker

2. Ken Bates driver Leeds etter prinsippet at bunnlinja skal være grønn, altså ingen underskudd.

Ut ifra dette må vi ha en smart manager med kompetanse på de fleste områder

Synes at ofte debatten drukner i følelser og feil fakta, enn den virkelig verden.

NB. Jeg er ingen Ken Bates-fan



Som jeg skulle sagt det sjøl...

Hvert eneste punkt...

Word!

Flere her inne tror at et 80 gammel mann, som allerede har en del spenn og har hus i Monaco, bruker Leeds for å øke sin formue ytterligere. Hallo, se på Bates, verdens minst forfengelige mann. Han hatt den samme frakken og de samme brillene (ihvertfall før øyeoperasjonen) i 20 år. Han har ikke behov for ei krone til og tror ikke han ønsker noe mer heller. Jeg er ingen fan av han, og kunne tenkt meg en rik araber. Men han er helt grei å ha. Han tror at han kan nå PL ved å drive en fotballklubb som en profittmaksimerende bedrift og kommer til å ha Leeds helt til han klarer det eller tar kveld...for godt. Forhåpentligvis ser han langsiktig å bygger opp en organisasjon som ikke er avhengig av investorer men som står på egne bein. Jeg satser på en 5 årsperiode og at vi får som fortjent snart  ;)

Kato

Sv: Bates
« Svar #1223 på: Februar 02, 2012, 20:57:23 »
Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler.
 

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1224 på: Februar 02, 2012, 23:31:54 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)

Hva foretrekker du selv, Leedsfan? Et litt slitent sete og et godt fotballag, eller De luxe sittekomfort og et middelmådig til svakt fotballag? Jeg vet ihvertfall hva jeg ville velge.

Og "klubben" er jo først og fremst mennesker det! Spillere, managment, støtteapparat, og ikke minst dens viktigste ressurs: Supporterne. Spiller du ikke på lag med dem er du dømt til å tape i det lange løp.

Bates utgangspunkt er derfor rimelig meningsløst, samtidig som det forklarer hvordan mannen tenker og hvorfor ting har blitt som de har blitt.

Jon R.

Blank_File

Sv: Bates
« Svar #1225 på: Februar 02, 2012, 23:33:14 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)

Hva foretrekker du selv, Leedsfan? Et litt slitent sete og et godt fotballag, eller De luxe sittekomfort og et middelmådig til svakt fotballag? Jeg vet ihvertfall hva jeg ville velge.

Og "klubben" er jo først og fremst mennesker det! Spillere, managment, støtteapparat, og ikke minst dens viktigste ressurs: Supporterne. Spiller du ikke på lag med dem er du dømt til å tape i det lange løp.

Bates utgangspunkt er derfor rimelig meningsløst, samtidig som det forklarer hvordan mannen tenker og hvorfor ting har blitt som de har blitt.


Hvis Bates virkelig mener at klubben må bygges først, hvorfor i huleste driver han å pusser opp noe han ikke eier?

Andersen

Sv: Bates
« Svar #1226 på: Februar 02, 2012, 23:41:43 »
Spot on! THE MAN MUST HAVE A CRUEL PLAN !  :o

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1227 på: Februar 02, 2012, 23:43:16 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)

Hva foretrekker du selv, Leedsfan? Et litt slitent sete og et godt fotballag, eller De luxe sittekomfort og et middelmådig til svakt fotballag? Jeg vet ihvertfall hva jeg ville velge.

Og "klubben" er jo først og fremst mennesker det! Spillere, managment, støtteapparat, og ikke minst dens viktigste ressurs: Supporterne. Spiller du ikke på lag med dem er du dømt til å tape i det lange løp.

Bates utgangspunkt er derfor rimelig meningsløst, samtidig som det forklarer hvordan mannen tenker og hvorfor ting har blitt som de har blitt.


Hvis Bates virkelig mener at klubben må bygges først, hvorfor i huleste driver han å pusser opp noe han ikke eier?

Han har vel en pris og en plan både når det gjelder ER og TA?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

newsome

Sv: Bates
« Svar #1228 på: Februar 02, 2012, 23:48:37 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)

Hva foretrekker du selv, Leedsfan? Et litt slitent sete og et godt fotballag, eller De luxe sittekomfort og et middelmådig til svakt fotballag? Jeg vet ihvertfall hva jeg ville velge.

Og "klubben" er jo først og fremst mennesker det! Spillere, managment, støtteapparat, og ikke minst dens viktigste ressurs: Supporterne. Spiller du ikke på lag med dem er du dømt til å tape i det lange løp.

Bates utgangspunkt er derfor rimelig meningsløst, samtidig som det forklarer hvordan mannen tenker og hvorfor ting har blitt som de har blitt.


Helt riktig Jon!!!!!

Pheriox

Sv: Bates
« Svar #1229 på: Februar 03, 2012, 00:03:06 »
Har lest i flere intervju i det siste at Bates er åpen om at klubben skal bygges først og så laget (club first, team second)... Vet at mange mener at man burde bygge lag først og så klubb..

Hvem har egentlig rett? Forresten så ser fasaden fin ut på West Stand...:)

Hva foretrekker du selv, Leedsfan? Et litt slitent sete og et godt fotballag, eller De luxe sittekomfort og et middelmådig til svakt fotballag? Jeg vet ihvertfall hva jeg ville velge.

Og "klubben" er jo først og fremst mennesker det! Spillere, managment, støtteapparat, og ikke minst dens viktigste ressurs: Supporterne. Spiller du ikke på lag med dem er du dømt til å tape i det lange løp.

Bates utgangspunkt er derfor rimelig meningsløst, samtidig som det forklarer hvordan mannen tenker og hvorfor ting har blitt som de har blitt.

Et viktig tilleggspoeng her er at det ville være mulig å bygge klubben mye raskere i PL, iom. at det er veldig mye mer penger å hente der. Selv om man ikke satset noe på laget ved et evt. opprykk, ville man uansett dra med seg en fallskjerm ned i Championship igjen som man kunne bygge klubben med.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014