EX-SPILLER nå U21 Coach: Jonny Howson ..

Started by Kickthemdown, December 24, 2006, 05:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raggen

jeg skjønner PL spill og høyere lønn frister spillere som howson og andre men hva faen er det klubben holder på med.. greit de har ett lønnstak men det må da stå i stil med forventningene til klubben...er målet oppryk så gar det ikke an og spare seg til det... da må det satses og ta vare på de beste spillerene. dette viser bare at bates/sg og resten av Leeds United Fc er fornyd med og bli en middelfarer i championship og det er Triste greier.....
Forever Leeds United!!!!!!!!

Joe Jordan

Quote from: kolstad on January 18, 2012, 20:27:35
Som Leeds supporter over 40 år har jeg opplevd mange salg. Dette er ikke av de verste, hvis Howson velger å forlater Leeds. Vi spiller på nivå to i England. Er ikke vanskelig å forstå at spillere ønsker å spille på høyeste nivå. Alle forstår at også at lønningene er mye høyere i premier league. Grayson gjør en god jobb ut i fra de ressursene han har til rådighet. Det er ikke Grayson sin skyld at det er lite penger i klubben. Nå har vi mange unge attraktive spillere på gang. Er helt naturlig at de blir ettertraktet av andre klubber som har bedre tilgang til økonomi enn det vi har for øyeblikket. Jeg forsvarer salgene av Gradel og Schmeichel sist sommer. De ble solgt fordi klubben forsto at de mest sansynlig ikke ville fornyet kontrakten sin før den gikk ut. Da er det bedre å selge enn å sitte igjen med ingenting sommeren 2012. Klubben håpet sikkert å overtale Howson til å fornye sist høst. Nå i ettertid viser det seg at det beste har vært å latt han også gått sist sommer. Men dette er en vanskelig balansegang, økonomi mot sportslig satsing. White sin kontrakt går ut til sommeren. Tviler på om han fornyer. Pengene og spill på høyere nivå frister nok. Er ikke som tidligere, klubbfølelsen sitter ikke så tjukk lenger.
Snodgrass, McCormack, Clayton og Thompson har kontrakt til 2013. De tre første har sikkert allerede interesse fra andre klubber. Hva gjør klubben i sommer? Synes det er bedre å få inn noen pund til sommeren enn ingenting sommeren 2013. Det er pengene som rår. Klubber med feite eiere og spill i Premier league har større økonomisk handlerom enn oss. Men ikke gi skylden på det til Grayson. Konklusjonen er at det blir viktig å rykke opp denne sesongen. Når det er sagt så er mesteparten av lagene i divisjonen våres i samme situasjon som oss. Er veldig få lag som kan satse med store kjøp og feite lønninger.

Så det er altså stort sett greit at spillerne selges etter hvert som de markerer seg? Snakker vi om samme lag her? Det høres ut som det refereres til Gillingham, men vi snakker om det eneste laget i en av Englands største byer.

Det har gang på gang blitt uttalt av det gamle skinnet at ambisjonene er opprykk. Når en gang på gang feiler i å beholde stammen i laget viser det at uttalelsene er blank løgn.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Jon R

Quote from: Tom S on January 18, 2012, 20:40:22
Quote from: Jon R on January 18, 2012, 19:10:13
Fordi jeg er moderator kan jeg ikke skrive hva jeg egentlig mener om dette. Velger derfor å telle til 10 000 ti ganger før jeg kommenterer ytterligere.

PS: Flybillett Norwegian t/r Gardermoen - Manchester billig til salgs 16-21 mars.

Vi snakkes i Leeds, Jon :)
MOT

Selvfølgelig gjør vi det, Tom ( og ollan). Point of no return osv..... :)

Vi får ta det som en tur, som det het i gamle dager.  :D

Kven kveit: Allerede om noen dager kan det hende at vi ser lysere på Leeds livet.  :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: kalle_92 on January 18, 2012, 19:43:09
Quote from: ooh aah on January 18, 2012, 19:37:32
Dette er katastrofe. Og 500 000 kan vel ikke være seriøst?
Med 5 måneder igjen på kontrakten, høres aksepten desperat ut... Tenk at vi nå kanskje har betalt mer for Pugh, enn det vi får for Howson? Shame on you Grayson and Harvey!
...ser også argumentet med at han kanskje bare hadde spilt i f.eks. to/tre av de gjenstående månedene. Nå får vi tross alt en del igjen for ham.

...det er ikke salget av Howson isolert sett som er problemet. Det er signaleffekten av slike salg, over tid. Gardel gikk uten å bli erstattet. Man snakker om at man ikke kjøper/leiger bare for å ha til troppen, men i handling finner man noen finner som bare er i ...troppen.

Put your action where your mouth is, Kenny, Larry, Shaun & whoever!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Quote from: MTG super LEEDS on January 18, 2012, 21:19:57
Forstår at spillere vil spille i høyeste nivå, bedre lønn osv... Det som gjør meg forbanna er at Howson er oppvokst Leeds gutt... Så hvis dette blir den endlige løsningen til Howson så ønsker jeg deg lykke til og HÃ...PER DU BLIR FOTBALL INNVALID.................................... Ingen er større enn klubben.... MOT

Ja, det ønsker du vel.
Trist lesning.
COME ON LEEDS !!

ollan

Forstår at spillere vil spille i høyeste nivå, bedre lønn osv... Det som gjør meg forbanna er at Howson er oppvokst Leeds gutt... Så hvis dette blir den endlige løsningen til Howson så ønsker jeg deg lykke til og HÃ...PER DU BLIR FOTBALL INNVALID.................................... Ingen er større enn klubben.... MOT

Patetisk kommentar MTG superLEEDS...sjerpings
Ollan

jackbauer68

QuoteBut he grew up in Leeds and was a supporter for several years before he joined the club as a teenager, so if he can’t be persuaded to remain at Elland Road, what hope is there of the club keeping hold of any of our other top players?

Akkurat!!

fjellhaugen

To tabletter og ring lege
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

HåvardK

Hva f....?! Langt over streken, mods. Få fjernet skiten prompte.

Kickthemdown

Idiot.

Cherry

Du bør kanskje skrive at du var bevistløs når du skrev dette?? ???

Milou

Quote from: kolstad on January 18, 2012, 20:27:35
Som Leeds supporter over 40 år har jeg opplevd mange salg. Dette er ikke av de verste, hvis Howson velger å forlater Leeds. Vi spiller på nivå to i England. Er ikke vanskelig å forstå at spillere ønsker å spille på høyeste nivå. Alle forstår at også at lønningene er mye høyere i premier league. Grayson gjør en god jobb ut i fra de ressursene han har til rådighet. Det er ikke Grayson sin skyld at det er lite penger i klubben. Nå har vi mange unge attraktive spillere på gang. Er helt naturlig at de blir ettertraktet av andre klubber som har bedre tilgang til økonomi enn det vi har for øyeblikket. Jeg forsvarer salgene av Gradel og Schmeichel sist sommer. De ble solgt fordi klubben forsto at de mest sansynlig ikke ville fornyet kontrakten sin før den gikk ut. Da er det bedre å selge enn å sitte igjen med ingenting sommeren 2012. Klubben håpet sikkert å overtale Howson til å fornye sist høst. Nå i ettertid viser det seg at det beste har vært å latt han også gått sist sommer. Men dette er en vanskelig balansegang, økonomi mot sportslig satsing. White sin kontrakt går ut til sommeren. Tviler på om han fornyer. Pengene og spill på høyere nivå frister nok. Er ikke som tidligere, klubbfølelsen sitter ikke så tjukk lenger.
Snodgrass, McCormack, Clayton og Thompson har kontrakt til 2013. De tre første har sikkert allerede interesse fra andre klubber. Hva gjør klubben i sommer? Synes det er bedre å få inn noen pund til sommeren enn ingenting sommeren 2013. Det er pengene som rår. Klubber med feite eiere og spill i Premier league har større økonomisk handlerom enn oss. Men ikke gi skylden på det til Grayson. Konklusjonen er at det blir viktig å rykke opp denne sesongen. Når det er sagt så er mesteparten av lagene i divisjonen våres i samme situasjon som oss. Er veldig få lag som kan satse med store kjøp og feite lønninger.

Som om eg skulle sagt det sjøl. Og om YEP har rett i at prisen var £2M har vi (les:KB) fått i overkant godt betalt for ein spelar med 6 mnd igjen av kontrakten.

Rudi G.

MTG har sikkert nettopp fått med seg hva som skjer og er kjempefrustert, det kan skje den beste!

RoarG

Det er skuffende at Howson forlater oss, men ikke helt uventet grunnet mangel på sportslig satsing. Howson var jo landslagsspiller, og har selvsagt ambisjoner om å spille fast på A-landslaget. Da nytter det ikke å surre nede i nPC. Troikaen Bates, Harvey og Grayson har ansvaret for dette. Bates/Harvey for ikke å ville investere nok i en bedre stall. Grayson har ansvaret for den sportslige utviklingen, som viser tegn på stagnasjon.
Velger å avstå fra å kommentere visse personers forhåpninger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Pheriox

Så lenge vi spiller på nest øverste nivå må vi regne med å miste viktige spillere med jevne mellomrom. Utfordringen er å erstatte disse på en sånn måte at man rekker å samle et godt nok lag til å rykke opp. Min største bekymring er at Grayson og speiderne i Leeds (har de noen?) ikke har vært tilstrekkelig dyktige på det området. Under Grayson har klubben nesten utelukkende signert spillere som har "ramlet ned" foran nesa hans, eller spillere han kjenner fra tidligere.

Lei av at klubben mister sine største lokale talenter, på tide med opprykk...
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Svend Anders

Salget av Johnny Howson isolert sett er ikke problemet her. Vi snakker om en spiller som er skadet en måned til og vil få maks tre måneder til i Leeds-trøya. Jeg vet han gjort det klart at forlengelse av avtalen var uaktuelt per idag grunnet muligheten til å spille i PL. Leeds eneste mulighet ville vært å gamblet på opprykk og få ham signert i sommer. Risikoen er å ikke rykke opp og la ham gå gratis. Det bytter Leeds mot drøyt 1,5 millioner pund.

Problemet er at Leeds havnet i situasjonen i første omgang, der kapteinen har drøyt fem måneder igjen av kontrakten sin. Ikke bare kapteinen, men lagets mestspillende, the local lad, managerens klippekort på laget. Han burde vært signert på langtidskontrakt way back.

Det er forståelig at man er varsom på langtidskontrakter, særlig når man prøver å bevege seg oppover i divisjonene, men Leeds møter seg selv i døren etter å ha gitt en spiller som Bromby 4,5 års-avtale når han joinet som reserve fra Sheff Utd.

Aidy White står i samme posisjon som Howson og ser ikke ut til å signere med det første. Blir det ikke opprykk kan han trolig velge og vrake blant PL-klubber i sommer. Leeds vil ikke ha sjans til å konkurrere, verken i lønn (selv om man skulle finne på å være raus) eller ambisjons/nivåmessig.

Det er derfor det er så pokka viktig å rykke opp denne sesongen. En kvalitetssignering eller to tidlig i januar (i verste fall nå den neste uken) kunne gitt et betydelig signal til både Howson, andre i klubben, fansen og øvrige spillere Leeds håper å få lokket til seg.

I øyeblikket ser det ut til at vi har man kommet ut av kontroll og kjørt i autovernet i stedet. Eller kanskje var det sykkelen som gikk så sakte at man veltet over på siden?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

johnny gangster

Quote from: Svend Anders on January 18, 2012, 23:27:54
Salget av Johnny Howson isolert sett er ikke problemet her. Vi snakker om en spiller som er skadet en måned til og vil få maks tre måneder til i Leeds-trøya. Jeg vet han gjort det klart at forlengelse av avtalen var uaktuelt per idag grunnet muligheten til å spille i PL. Leeds eneste mulighet ville vært å gamblet på opprykk og få ham signert i sommer. Risikoen er å ikke rykke opp og la ham gå gratis. Det bytter Leeds mot drøyt 1,5 millioner pund.

Problemet er at Leeds havnet i situasjonen i første omgang, der kapteinen har drøyt fem måneder igjen av kontrakten sin. Ikke bare kapteinen, men lagets mestspillende, the local lad, managerens klippekort på laget. Han burde vært signert på langtidskontrakt way back.

Det er forståelig at man er varsom på langtidskontrakter, særlig når man prøver å bevege seg oppover i divisjonene, men Leeds møter seg selv i døren etter å ha gitt en spiller som Bromby 4,5 års-avtale når han joinet som reserve fra Sheff Utd.

Aidy White står i samme posisjon som Howson og ser ikke ut til å signere med det første. Blir det ikke opprykk kan han trolig velge og vrake blant PL-klubber i sommer. Leeds vil ikke ha sjans til å konkurrere, verken i lønn (selv om man skulle finne på å være raus) eller ambisjons/nivåmessig.

Det er derfor det er så pokka viktig å rykke opp denne sesongen. En kvalitetssignering eller to tidlig i januar (i verste fall nå den neste uken) kunne gitt et betydelig signal til både Howson, andre i klubben, fansen og øvrige spillere Leeds håper å få lokket til seg.

I øyeblikket ser det ut til at vi har man kommet ut av kontroll og kjørt i autovernet i stedet. Eller kanskje var det sykkelen som gikk så sakte at man veltet over på siden?

SA
Flott innlegg Svend Anders. Er einig i alt du seier. Berre heilt sjukt heile situasjonen som Leeds klarar å rote seg opp i kvar gang.

Kan jeg aldri bruke Howson drakten min igjen btw?

newsome

robbie rodgers work permit accepted

Erstatteren klar!
Og til Bates glede gratis.

http://www.sbnation.com/soccer/2012/1/18/2716808/robbie-rogers-receives-work-permit-deal-with-leeds-united-complete

SindreWikre

At Johnny Howson forlater klubben er ikke hans valg tror jeg men viss pengene kommer på en lapp og er så mye mer enn Leeds kan gi så forstår jeg at han vil prøve seg på større nivå.... elsker gutten og ønsker han alt godt ! han ble nok frustrert over at Bates somler så me papirene ...
Pontus ❤

haak-d

Quote from: job on January 18, 2012, 18:37:07
Quote from: haak-d on January 18, 2012, 17:42:32
Jeg vet ikke hva Bates har tilbydd Howson i lønn, men siden han ikke vil skrive ny kontrakt er det ingen ting å klage på at vi selger han. Howson kan si nei han og skrive ny kontrakt, men gjør han ikke det så lykke til i Norwich. Spillere som ikke er villige til å bli i klubben og kjempe om opprykk kan bare dra.
....spillere som ikke er villige til å bli.......og kjempe om opprykk....
Det er jo nettopp det Howson har villet lenge. Men han har vel sett den talentløse ledelsen av klubben, og at det ikke fører til opprykk.  >:(

Ja, men så lenge han ikke vil det lengre så må vi la han gå nå for noen kroner i stede for null og niks i sommer. Han er vel skadet i enda en mnd å. Er ikke uenig med deg i at vi har en talentløs ledelse av klubben. Hadde vi krevet langtidskontrakt med unggutta når vi rykket opp fra L1, hadde vi stått i denne situasjonen med Howson nå.

Milou

Av og til skjer det ting ein ikkje likar utan at det nødvendigvis er nokon å laste for det. At Howson har ambisjonar om å utvikle seg til ein betre spelar ved å spela på eit høgare nivå - og samtidig få ei mykje betre løn - har eg full forståelse for. Og viss det er slik at Howson har ambisjonane i orden, er det lite truleg at Bates/Grayson kunne gjort noko for å få han til å signera ein kontrakt for ein lengre periode utan nokon klausul om å kunne gå til ein klubb på høgare nivå. Sorry guys but that's life.

Eg ønskjer Howson lukke til i Norwich om han skulle velje å gå dit, og så får vi håpe at han kjem tilbake som ein betre spelar etter at opprykket til PL er i box.

AllWhiteTøyen

Det meste er sagt om denne skandaløse overgangen allerede. Ikke et vondt ord om Howson fra meg, og det er en av våre absolutt beste spillere de siste to sesongene som nå går ut døra.
At han kanskje ikke er noen spiller for historiebøkene får så være. Faktum er at han på dagens lag er en svært viktig spiller.
Han er på ingen måte uerstattelig, men for min del blir det ikke poenget her i det hele tatt.
Hvorfor i helvete klarte ikke klubben å få ham på en ny kontrakt i fjor? Nå ryker sannsynlig White ut snart av samme grunn, og han har enda større potensiale enn Howson.
Signaleffekten av at kapteinen nå er solgt, kan ikke overvurderes. Det blir nok flere enn en spiller som nå vil kvie seg for å signere, når han forstår at vi er et lag som tydeligvis er blottet for ambisjoner.
"Konspirasjonsteorien" om at Bates ikke ønsker opprykk fordi det vil utløse betaling til kreditorer, regjerer sterkere enn noen gang i huet mitt.

Jon R

Vi kan jo saktens mistenke at pengene er det viktigste motivet. Et annet motiv for å dra kan være at Elland Road rett og slett er en mindre hyggelig arbeidsplass om dagen.
Jon R.

Cherry

Quote from: AllWhiteTøyen on January 19, 2012, 08:12:42
Det meste er sagt om denne skandaløse overgangen allerede. Ikke et vondt ord om Howson fra meg, og det er en av våre absolutt beste spillere de siste to sesongene som nå går ut døra.
At han kanskje ikke er noen spiller for historiebøkene får så være. Faktum er at han på dagens lag er en svært viktig spiller.
Han er på ingen måte uerstattelig, men for min del blir det ikke poenget her i det hele tatt.
Hvorfor i helvete klarte ikke klubben å få ham på en ny kontrakt i fjor? Nå ryker sannsynlig White ut snart av samme grunn, og han har enda større potensiale enn Howson.
Signaleffekten av at kapteinen nå er solgt, kan ikke overvurderes. Det blir nok flere enn en spiller som nå vil kvie seg for å signere, når han forstår at vi er et lag som tydeligvis er blottet for ambisjoner.
"Konspirasjonsteorien" om at Bates ikke ønsker opprykk fordi det vil utløse betaling til kreditorer, regjerer sterkere enn noen gang i huet mitt.

DEn siste setningen der har også surret rundt i hodet mitt - men som SA sa i ett annet innlegg" Ett opprykk vil generere mye mere penger enn det - slik at det blir £ igjen til Bates og mer til"- så det KAN IKKE være dette som opptar Bates- kun det at han av "prinsipp" ikke betaler for spillere, eller har det lønnstak som man har i dag....og skyter seg så til gangs i foten!!

asLeeds

Quote from: Jon R on January 19, 2012, 08:54:35
Vi kan jo saktens mistenke at pengene er det viktigste motivet. Et annet motiv for å dra kan være at Elland Road rett og slett er en mindre hyggelig arbeidsplass om dagen.

Heilt enig med denne Jon R.
Forstår desverre Howsen godt...
DALHEIM WHITES

Masinga

Skuffende at Leeds mister Howson! Det taler til Howsons fordel at han velger å gå til Norwich slik at klubben sitter igjen med penger for ham. Han kunne utmerket godt ventet til sommeren og fått sign-on-fee.

Jeg er usikker på om Bates fortjener disse pengene. Jeg skjønner at han vil drive med overskudd. Det burde i grunnen alle klubber. Det er helt sikkert frustrerende for gamle Bates å se at ikke flere klubber går overende, men driver på som før med kunstig tilførsel av oksygen.

Det er en helt ærlig sak å drive klubben etter forretningsmessige prinsipper. Men også i forretningslivet får folk lønn etter prestasjoner og lang og tro tjeneste. Det er dette Bates mangler i sin plan. Leeds får utviklet spillere på løpende bånd. Men når de tar steget får de ikke betalt. I stedet blir man skjelt ut etter noter. Også supporterne. Vi kan finne oss i mye, men ikke bli skjelt ut av den usympatiske Ken Bates! Jeg vet i hvert fall om mange som snakker bedre til hjertene til folk enn Bates. Eller er Elland Road et trivelig sted for tiden?

Jeg vet ikke hva Howson har forlangt i lønn. Sannsynligvis kjenner han markedet og vet hva han er verdt. Når alt kommer til alt betyr klubbfølelsen mindre en pengesekken for 99,99% av dagens spillere.

Men noen ganger kan det være lurt å tegne gode kontrakter med kvalitetsspillere. Det bør man gjøre med White, Clayton og Snodgrass for eksempel. Hvis ikke, viser klubben at man ikke har utviklet seg de siste 5 år. Man fortsetter å selge arvesølvet.
Masinga, medl.nr. 1250

RoarG

Nå som Howson er PL-spiller, stiger verdien hans allerede. Får han karrieren på stell etter skadeavbrekket, kan han regne med flere sesongers spill i PL. Selger Norwich Howson etter noen år, kan de sikkert håve inn det tidobbelte av hva de betalte Leeds (forutsatt at Norwich fremdeles er i PL). Det er også noe å ta i betraktning dersom man driver etter forretningsmessige prinsipper. Det Bates/Harvey sparte på ikke å la Howson gå opp i lønn nå, kunne de ha tjent inn, og vel så det, ved å selge Howson senere, da som (forhåpentligvis) PL-spiller. Onkel Skrue bør ikke styre fotball-klubber.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Quote from: RoarG on January 19, 2012, 11:44:44
Nå som Howson er PL-spiller, stiger verdien hans allerede. Får han karrieren på stell etter skadeavbrekket, kan han regne med flere sesongers spill i PL. Selger Norwich Howson etter noen år, kan de sikkert håve inn det tidobbelte av hva de betalte Leeds (forutsatt at Norwich fremdeles er i PL). Det er også noe å ta i betraktning dersom man driver etter forretningsmessige prinsipper. Det Bates/Harvey sparte på ikke å la Howson gå opp i lønn nå, kunne de ha tjent inn, og vel så det, ved å selge Howson senere, da som (forhåpentligvis) PL-spiller. Onkel Skrue bør ikke styre fotball-klubber.

Howson en 20millionersspiller? Jeg tviler. Hva slags spisskompetanse har han som skulle tilsi at han skulle utvikle seg så voldsomt?
- Leif Olav

RoarG

Quote from: lojosang on January 19, 2012, 16:10:48
Quote from: RoarG on January 19, 2012, 11:44:44

Howson en 20millionersspiller? Jeg tviler. Hva slags spisskompetanse har han som skulle tilsi at han skulle utvikle seg så voldsomt?
Verdien vil stige ettersom han spiller i PL. Hvor høyt den stiger, vil avhenge av videre utvikling.

Rudi G.

Er usikker på hva jeg har kommentert tidligere angående dette, men om JH takker ja til tilbudet fra Norwich har jeg full forståelse for det, at klubben takker ja til £2 mill (hvis det er riktig) forstår jeg det (han ville kanskje max fått 10 kamper til i LU-drakten om han hadde blitt til sommeren), velger JH og takke nei til Norwich og ja til tilbudet som ligger på bordet fra LU (hvis det fremdeles ligger der da) vil han jo få en kultstatus hos fansen, men jeg er usikker på om han er mannen for oss når vi rykker opp, tror rett og slett ikke han er god nok!

Jeg er spent på hva Rogeren kan tilføre laget, er også spent på denne Pattison, om det blir noe av!

Uansett, MOT!