EX-SPILLER nå U21 Coach: Jonny Howson ..

Started by Kickthemdown, December 24, 2006, 05:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morten1966

tror dette er et godt salg jeg...

auren

En Howson i en 4-4-2 formasjon er mye enklere å erstatte enn en Howson i 4-2-3-1.. Uansett, det er ikke kvaliteten på spilleren folk sørger over.. Hadde en av de verste dagene som Leedssupporter i går.  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Quote from: auren on January 19, 2012, 18:10:04
En Howson i en 4-4-2 formasjon er mye enklere å erstatte enn en Howson i 4-2-3-1.. Uansett, det er ikke kvaliteten på spilleren folk sørger over.. Hadde en av de verste dagene som Leedssupporter i går.  :(

auren
Korrekt. Jeg kjenner jeg gir faen i hele Leeds United i dag.

bmoen

Quote from: kolstad on January 18, 2012, 20:27:35
Som Leeds supporter over 40 år har jeg opplevd mange salg. Dette er ikke av de verste, hvis Howson velger å forlater Leeds. Vi spiller på nivå to i England. Er ikke vanskelig å forstå at spillere ønsker å spille på høyeste nivå. Alle forstår at også at lønningene er mye høyere i premier league. Grayson gjør en god jobb ut i fra de ressursene han har til rådighet. Det er ikke Grayson sin skyld at det er lite penger i klubben. Nå har vi mange unge attraktive spillere på gang. Er helt naturlig at de blir ettertraktet av andre klubber som har bedre tilgang til økonomi enn det vi har for øyeblikket. Jeg forsvarer salgene av Gradel og Schmeichel sist sommer. De ble solgt fordi klubben forsto at de mest sansynlig ikke ville fornyet kontrakten sin før den gikk ut. Da er det bedre å selge enn å sitte igjen med ingenting sommeren 2012. Klubben håpet sikkert å overtale Howson til å fornye sist høst. Nå i ettertid viser det seg at det beste har vært å latt han også gått sist sommer. Men dette er en vanskelig balansegang, økonomi mot sportslig satsing. White sin kontrakt går ut til sommeren. Tviler på om han fornyer. Pengene og spill på høyere nivå frister nok. Er ikke som tidligere, klubbfølelsen sitter ikke så tjukk lenger.
Snodgrass, McCormack, Clayton og Thompson har kontrakt til 2013. De tre første har sikkert allerede interesse fra andre klubber. Hva gjør klubben i sommer? Synes det er bedre å få inn noen pund til sommeren enn ingenting sommeren 2013. Det er pengene som rår. Klubber med feite eiere og spill i Premier league har større økonomisk handlerom enn oss. Men ikke gi skylden på det til Grayson. Konklusjonen er at det blir viktig å rykke opp denne sesongen. Når det er sagt så er mesteparten av lagene i divisjonen våres i samme situasjon som oss. Er veldig få lag som kan satse med store kjøp og feite lønninger.

Enig i dette resonementet. Så lenge Bates ikke er villig til å satse penger, blir Leeds der de er og spillere som er gode nok ønsker jeg vekk når tilbudene kommer. Det er helt naturlig! Leeds er ingen klubb å være i for talenter. Det er pengene som rår og Bates er ikke interessert i å bruke penger på Leeds. Det er dårlig butikk, etter Bates' syn.!
BMo - Leeds-fan siden 1964

KingHowson

har lest noen steder at han gikk for 2mil pund og noen steder 500 000. Vet noen hva som er den rette sum? At vi supportere får noen glede av noen av de pengene uansett er vel heller tvilsomt. Men om miraklenes tid ikke er forbi og vi plutselig begynner og bruke penger så kunne vel austin vært en suveren erstatter? Om de 2 mil stemmer så er det vel ikke mye mer en det vi trenger for og hente han heller.

RoarG

Quote from: bmoen on January 19, 2012, 20:32:19
Quote from: kolstad on January 18, 2012, 20:27:35
Som Leeds supporter over 40 år har jeg opplevd mange salg. Dette er ikke av de verste, hvis Howson velger å forlater Leeds. Vi spiller på nivå to i England. Er ikke vanskelig å forstå at spillere ønsker å spille på høyeste nivå. Alle forstår at også at lønningene er mye høyere i premier league. Grayson gjør en god jobb ut i fra de ressursene han har til rådighet. Det er ikke Grayson sin skyld at det er lite penger i klubben. Nå har vi mange unge attraktive spillere på gang. Er helt naturlig at de blir ettertraktet av andre klubber som har bedre tilgang til økonomi enn det vi har for øyeblikket. Jeg forsvarer salgene av Gradel og Schmeichel sist sommer. De ble solgt fordi klubben forsto at de mest sansynlig ikke ville fornyet kontrakten sin før den gikk ut. Da er det bedre å selge enn å sitte igjen med ingenting sommeren 2012. Klubben håpet sikkert å overtale Howson til å fornye sist høst. Nå i ettertid viser det seg at det beste har vært å latt han også gått sist sommer. Men dette er en vanskelig balansegang, økonomi mot sportslig satsing. White sin kontrakt går ut til sommeren. Tviler på om han fornyer. Pengene og spill på høyere nivå frister nok. Er ikke som tidligere, klubbfølelsen sitter ikke så tjukk lenger.
Snodgrass, McCormack, Clayton og Thompson har kontrakt til 2013. De tre første har sikkert allerede interesse fra andre klubber. Hva gjør klubben i sommer? Synes det er bedre å få inn noen pund til sommeren enn ingenting sommeren 2013. Det er pengene som rår. Klubber med feite eiere og spill i Premier league har større økonomisk handlerom enn oss. Men ikke gi skylden på det til Grayson. Konklusjonen er at det blir viktig å rykke opp denne sesongen. Når det er sagt så er mesteparten av lagene i divisjonen våres i samme situasjon som oss. Er veldig få lag som kan satse med store kjøp og feite lønninger.

Enig i dette resonementet. Så lenge Bates ikke er villig til å satse penger, blir Leeds der de er og spillere som er gode nok ønsker jeg vekk når tilbudene kommer. Det er helt naturlig! Leeds er ingen klubb å være i for talenter. Det er pengene som rår og Bates er ikke interessert i å bruke penger på Leeds. Det er dårlig butikk, etter Bates' syn.!
Det er ikke spillermangel som er problemet i Leeds. Det er at manageren vår ikke klarer å skille de skikkelig gode fra de middelmådige.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rasmussen7

Problemet er vell egentlig at de virkelig gode ikke vil spille for Leeds pga et alt for lavt ambisjonsnivå. Ikke så lett å vinne en god en da.

Mr. Leeds

Quote from: Rasmussen7 on January 20, 2012, 12:05:06
Problemet er vell egentlig at de virkelig gode ikke vil spille for Leeds pga et alt for lavt ambisjonsnivå. Ikke så lett å vinne en god en da.

Her er du nok inne på det vesentlige. I flere år nå har jeg hørt på LU"TV" og innringingsprogrammet etter kampene. I league 1 ble det sagt at få spillere ville ta steget ned fra championship til L1. I denne sesongen er det bare flytta opp ett hakk på stigen. Dette problemet er forsåvidt greit nok - spillere vil være i PL om mulig. Ikke vanskelig å forstå.

Likevel så er det klubber som satser for å komme til PL. Hva velger spilleren? Spille for Leeds for £3000 i uka og minimal sjans for opprykk - og liten vilje til å satse... Eller går man til en klubb som følger opp uttalelsene med handling?
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Spacebob

Quote from: auren on January 19, 2012, 18:10:04

auren

Amen. Tenker det samme her. Er tungt å se kaptein og local-lad forsvinne ut til en røteklubb som Norwich. Har Leeds blitt redusert til ett ok farmerlag, merker æ blir kvalm  :'(

ollan

Mye skrik om Howson for tiden.....men er han solgt?
Ollan

RoarG

Quote from: ollan on January 20, 2012, 13:43:47
Mye skrik om Howson for tiden.....men er han solgt?
Bare de personlige betingelsene gjenstår. Går nok i orden. Spilleren er svært motivert til å ta steget opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Kortsiktig valg av Howson. Slett ikke umulig at han spiller i Championship neste sesong. Burde valgt en ordentlig PL-klubb.
MOT

Kickthemdown

Quote from: GeirO on January 20, 2012, 18:51:03
Kortsiktig valg av Howson. Slett ikke umulig at han spiller i Championship neste sesong. Burde valgt en ordentlig PL-klubb.
Uhm..  :o

kalle_92

Quote from: Alta-White on January 20, 2012, 19:48:33
Det er jo faktisk et poeng, og en mulighet. Blackpool hadde vel også bra med poeng med halvspilt sesong, men raknet i andre halvdel av sesongen...

mac_gyver

Lykke til videre Jonny! Det er forferdelig trist at du drar, men kommer fortsatt til å gå stolt rundt med Leedsdrakta mi med "Howson 14" på ryggen.
Pride of Yorkshire

flynn

Howson er Leeds through-and-through. Men, som fotballspiller er man selvsagt interessert i å prøve seg på høyest mulig nivå, og å hente inn så mange penger som mulig i de årene man har sjansen. Hadde Leeds sett ut som en klokkeklar opprykkskandidat er jeg overbevist om at Howson hadde vist tålmodighet og sett an situasjonen. Når vi styrer mot en mid-table situasjon, og en mulighet byr seg, er det ikke til å undres på at han velger å gå.

Noen kritiserer ham for å velge Norwich, i beste fall en middelhavsfarer i PL, og trolig tilbake i CCC etter ett år eller to. Jeg er uenig. Howson har pr. dags dato ingenting å fare med i de beste PL-klubbene, og ville risikert å råtne på rot. Nå får han sjansen på et lag hvor han er garantert å få prøvd seg, og som vil være et utrolig utstillingsvindu for ham om han skulle lykkes.
Dessuten virker Norwich å være en klubb med struktur og system i sysakene. Det hersker en familefølelse og en teamspirit som helt sikkert vil hjelpe Howson i starten.

Jeg håper han og Bradley viser seg som en kanonduo på midten, og at Norwich holder plassen med grei margin. Det er Leeds sin skyld at han ikke er hos oss lengre, ikke hans.

MOT,
flynn

bmoen

Quote from: flynn on January 20, 2012, 22:23:39
Howson er Leeds through-and-through. Men, som fotballspiller er man selvsagt interessert i å prøve seg på høyest mulig nivå, og å hente inn så mange penger som mulig i de årene man har sjansen. Hadde Leeds sett ut som en klokkeklar opprykkskandidat er jeg overbevist om at Howson hadde vist tålmodighet og sett an situasjonen. Når vi styrer mot en mid-table situasjon, og en mulighet byr seg, er det ikke til å undres på at han velger å gå.

Noen kritiserer ham for å velge Norwich, i beste fall en middelhavsfarer i PL, og trolig tilbake i CCC etter ett år eller to. Jeg er uenig. Howson har pr. dags dato ingenting å fare med i de beste PL-klubbene, og ville risikert å råtne på rot. Nå får han sjansen på et lag hvor han er garantert å få prøvd seg, og som vil være et utrolig utstillingsvindu for ham om han skulle lykkes.
Dessuten virker Norwich å være en klubb med struktur og system i sysakene. Det hersker en familefølelse og en teamspirit som helt sikkert vil hjelpe Howson i starten.

Jeg håper han og Bradley viser seg som en kanonduo på midten, og at Norwich holder plassen med grei margin. Det er Leeds sin skyld at han ikke er hos oss lengre, ikke hans.

MOT,
flynn

Helt enig!

bmoen

Quote from: kalle_92 on January 20, 2012, 20:05:37
Det er jo faktisk et poeng, og en mulighet. Blackpool hadde vel også bra med poeng med halvspilt sesong, men raknet i andre halvdel av sesongen...

Burde valgt enn annen PL-klubb? Saken er vel den at det ikke foreligger noen andre interesserte klubber, og Norwich er sansynlig en klubb hvor man får sjansen til å spille. Det er på tide å legge denne overgangen bak seg og se framover. Spilleroverganger er en del av hverdagen i fotballen og det kommer haugevis av slike overganer i framtida. Det er som en annen skriver; det er ikke hans feil at han forlater Leeds, det er Leeds Uniteds feil!

kalle_92

Quote from: bmoen on January 21, 2012, 08:31:13
Quote from: kalle_92 on January 20, 2012, 20:05:37

Burde valgt enn annen PL-klubb? Saken er vel den at det ikke foreligger noen andre interesserte klubber, og Norwich er sansynlig en klubb hvor man får sjansen til å spille. Det er på tide å legge denne overgangen bak seg og se framover. Spilleroverganger er en del av hverdagen i fotballen og det kommer haugevis av slike overganer i framtida. Det er som en annen skriver; det er ikke hans feil at han forlater Leeds, det er Leeds Uniteds feil!
Det er jeg selvsagt ikke uenig i. Sier bare at det er hypotetisk mulig at de rykker ned. Men jeg tror ikke de gjør det. Tror både Swansea og Norwich kan klare å holde seg oppe.

Ferre

Går rykter på twitter og diverse forum at Ben Parker har sagt at Hoswon vil bli i klubben, men Leeds vil selge.

Leedsfan

Quote from: Ferre on January 21, 2012, 15:33:16
Går rykter på twitter og diverse forum at Ben Parker har sagt at Hoswon vil bli i klubben, men Leeds vil selge.

Det er forskjell å ville bli i klubben, og det å ville bli i klubben helt til kontrakten går ut slik at han kan velge klubb og samtidig få mer penger...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

Uansett riktig og selge hvis budet er godt nok og han ikke vil skrive under på ny kontrakt!

Tom S

Vist han vil bli så signerer han kontrakten med Leeds.
COME ON LEEDS !!

KingHowson

Om han hadde snudd no og heller signert med leeds og vi hadde hatt en midtbane med delph-clayton-howson. Hadde vært julaften, 16 mai, nyttårsaften, 2 juledag på en og samme dag

Jon R

Ingen bombe, da dette stemmer godt overens med hva som tidligere har blitt signalisert fra både klubb og spiller. Howson ønsker å spille PL fotball. Helst med Leeds, men deadline er ved sesongslutt. Med mindre Howson ønsker å signere en ny kontrakt NÃ..., mener jeg det er det mest riktige å selge i og med at Jonnyboy er skadet og opprykk virker som en fjern og urealistisk drøm.

En annen ting er at vi aldri skulle kommet i denne situasjonen. Klubben skulle ha sikret Howsons signatur på en ny langtidskontrakt da opprykket til CCC var et faktum.
Jon R.

KingHowson

Vi burde signert han lenge før han hadde et halvt år igjen. Men er en av få spillere i dagens stall som vi kan ha med oss opp til PL. Så vil absulutt ha han med videre

Dennis

Jeg liker egentlig ikke å spekulere i rykter (utover overganger), men det går på Twitter at Ben Parker skal ha fortalt det som det er på Pavilion: Howson vil bli i Leeds, men klubben (les: Bates) vil ha pengene for han.

Parker hadde nok ikke fått ny kontrakt, men med dette avgjør han definitivt fremtiden i Leeds. Tøft gjort å fortelle det som det er, når det er (Leeds)karrieren din som står på spill.

Andrew Haigh RETWEET

3m Reply Retweet Favorite · Open
#lufc-lorimer losing it in the members lounge!
Retweeted by Andrew Haigh

@liamlufcmarsh 3m Reply Retweet Favorite · Open
Lorimer struggling. Ruined his legacy #batesout

@matty_shay 1m Reply Retweet Favorite · Open
At least Ben Parker is speaking the truth in here which we haven't heard for 7 years? #batesout

@LUFC_GerC93 3m Reply Retweet Favorite · Open
ben parker has come out and said howson wants to stay but the club want the money morelies from bates! #lufc #7yearsoflies #batesout

@lds120188: Parker just said Howson wants to stay at #lufc not got to #Ncfc he said the club said they wanted the money not Howson
Marching on together!

auren

Faen meg et galehus i Leeds for tiden. Møkklei nå, og er ikke litt happy en gang over tre poeng i kveld. Det har ALDRI før skjedd...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Peter7

Eddie Gray sa på radioen i kveld at Grayson motsatte seg salg av Beckford - derfor ble han heldigvis i Leeds til kontrakten løp ut, mens han ikke motsatte seg et salg av Howson - derfor blir han solgt.

Sa også at Howson ikke har spilt bra denne sesongen, når han i tillegg i øyeblikket er skadet og med bare et halvt år igjen av kontrakten så er vel dette greit rent rasjonelt.

Siden det er uttalt at Delph ikke er noen Howsonerstatter så må det forventes signering av en kvalitetsspiller nå ... en nasty type a la Vinnie Jones ville vært fint (vi har jo Brown, da).
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Leedsfan

Quote from: Peter7 on January 21, 2012, 19:01:09
Eddie Gray sa på radioen i kveld at Grayson motsatte seg salg av Beckford - derfor ble han heldigvis i Leeds til kontrakten løp ut, mens han ikke motsatte seg et salg av Howson - derfor blir han solgt.

Sa også at Howson ikke har spilt bra denne sesongen, når han i tillegg i øyeblikket er skadet og med bare et halvt år igjen av kontrakten så er vel dette greit rent rasjonelt.

Siden det er uttalt at Delph ikke er noen Howsonerstatter så må det forventes signering av en kvalitetsspiller nå ... en nasty type a la Vinnie Jones ville vært fint (vi har jo Brown, da).

Eddie sa mye fornuftig i dag og er enig i hans vurdering av Howson. Han er ikke god nok i 4-4-2, men er meget god i 4-5-1. Blir vel Howson og Hoolahan som spiller offensiv midtbane i Norwich..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.