DEBATT: Forsvaret

Started by jarle, January 21, 2007, 00:31:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Henning

Kanskje Bruce er tiltenkt rolla foran stopparane???

regor

Ja dette var for dårlig, Collins er en stoppertype fra middelalderen! men det skal forsvaret ha , de er gode til å rygge:(. synd vi ikke får 2-1.men er for stort mellomrom forsvar/midtbane. noe må gjøres der.
:(

Peter7

Med de spillerne vi har nå synes jeg at Johnson burde spille defensiv midtbane, han har i hvert fall styrke nok - noe man ikke kan si om Kilkenny (som i likhet med Howson er best offensivt). En råsterk spiller foran midstopperne vil gjøre dem mindre utsatt for å gjøre feil (men de blir jo ikke noe særlig raskere av det).
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

ragnar

Tror det var flere som så at vår akkileshæl denne sesongen kanskje blir mangelen på fart i spesielt midtforsvaret.

Collins og Naylor sammen funker ikke i lengden. Men det er ikke bare forsvaret som må gjøre en jobb. her må også midtbanen trå til.

På topp blir det vel tynt med bare Becchio på topp. Ideelt sett hadde han vært høyere og enda litt sterkere i kroppen sånn at han hadde fungert som enslig spiss. Men forhåpentligvis blir det veksling mellom to på topp og enslig svale.
*In El Loco we trust!*

Superfan

Helt enig i det som blir sagt om midtforsvaret. Helt shaky fra start til slutt. Dog hyggelig med Schmeicel som stod en praktkamp.

berlin

Når er egentlig Kisnorbo ventet tilbake?

Deler bekymringen med flere andre her: Naylor, Collins, Bruce, Bromby er på papiret like gode/dårlige. Mikkelikk har jo også fått trøyenr, trodde han ble fortalt at han var ute. Antagelig ingen som ville ha han.

Henning stiller et interessant spørsmål: Er Bruce tiltenkt en ankerrolle, eller er han for treg og klønete til noe slikt? Denne Clayton er jo så og si uten erfaring på førstelagsnivå, han kan da umulig ikke være tiltenkt noe annet backup?

Bites Yer Legs

Quote from: berlin on August 08, 2010, 16:56:31
Når er egentlig Kisnorbo ventet tilbake?

Deler bekymringen med flere andre her: Naylor, Collins, Bruce, Bromby er på papiret like gode/dårlige. Mikkelikk har jo også fått trøyenr, trodde han ble fortalt at han var ute. Antagelig ingen som ville ha han.

Henning stiller et interessant spørsmål: Er Bruce tiltenkt en ankerrolle, eller er han for treg og klønete til noe slikt? Denne Clayton er jo så og si uten erfaring på førstelagsnivå, han kan da umulig ikke være tiltenkt noe annet backup?

Clayton spilte en full sesong ifjor for Carlisle, så han er da ikke helt fersking. Blir spennende å se om City begynner å lempe ut spillere nå, så har vi kanskje inkassert en permanent forsterking her.
KEEP FIGHTING!!

sportcarl1

jag lägger inte så stor vikt vid denna matchen, för den var ingen rättvis värdemätare då alla kan så myclet bättre förutom kahända kasper, är när säsongen är slut vi får besked på hur varje lagdel varit, våra backar är inte så dåliga som många vill påstå här, förra säsongen släppte vi faktiskt in minst mål i league one, det lär vi inte göra i denna divisionen, men jag har ingen panik

lojosang

Med mitt utrente og lettere tilsørte blikk så da begge målene ut som et resultat av elendig kollektivt defansivt arbeid? Hvem tar ansvar og styrer forsvar og defansiv midtbane? Første målet må jo Howson ta på sin kappe. Når han først gjør en sånn pasning må han da feie mannen som snapper ballen over ende og lage frispark?

At vi hadde hatt god bruk for en raskere midtstopper er vel hevet over tvil.
- Leif Olav

sportcarl1

Quote from: lojosang on August 08, 2010, 17:55:13
Med mitt utrente og lettere tilsørte blikk så da begge målene ut som et resultat av elendig kollektivt defansivt arbeid? Hvem tar ansvar og styrer forsvar og defansiv midtbane? Første målet må jo Howson ta på sin kappe. Når han først gjør en sånn pasning må han da feie mannen som snapper ballen over ende og lage frispark?

ligger mycket i vad du skriver, de här 2 målen får man kanske inte belasta innerbackarna för utan kanske mest howson på det första och sam på andra, kanhända en ganska dömd straff, en sådan straff som aldrig leeds får med sig utan mer emot sig

Leechap

Dessverre er det forferdelig langt fram til at Kisnorbo bekler rollen som sjef i midtforsvaret. Nettopp i midten og på sidebackene var det lurvete gjennom hele kampen. Slapp til Derby gang på gang. Rygget seg inn i 16-meteren og lot Derby avslutte.
Defensiv midtbane var fraværende og Sam som opererer på vingen griper inn og lager straffe, men er så pass våken at takler med edel hensikt. Jobben skulle andre ha gjort tidligere, ingen straffe og resultat 1-1?
De to midtstopperne - Collins og Naylor har gått ut på dato, dessverre. Bedriver erke-engelsk tøys som en hver striker "avslører". SG må skaffe annet materiale omgående, eventuelt kjøre inn de som satt på benken.
Har ellers stor sans for White som jobbet helhjertet og hvorfor får Grella kun fem minutter?

Kato

Quote from: Leechap on August 08, 2010, 18:31:31
Dessverre er det forferdelig langt fram til at Kisnorbo bekler rollen som sjef i midtforsvaret. Nettopp i midten og på sidebackene var det lurvete gjennom hele kampen. Slapp til Derby gang på gang. Rygget seg inn i 16-meteren og lot Derby avslutte.
Defensiv midtbane var fraværende og Sam som opererer på vingen griper inn og lager straffe, men er så pass våken at takler med edel hensikt. Jobben skulle andre ha gjort tidligere, ingen straffe og resultat 1-1?
De to midtstopperne - Collins og Naylor har gått ut på dato, dessverre. Bedriver erke-engelsk tøys som en hver striker "avslører". SG må skaffe annet materiale omgående, eventuelt kjøre inn de som satt på benken.
Har ellers stor sans for White som jobbet helhjertet og hvorfor får Grella kun fem minutter?

Jeg spør heller: Hvorfor i all verden settes Grella til å slå dødballer når han kommer inn?

Runar

Ta på sin kappe?

Er det slik at dersom du mister ballen på midtbanen så er det automatisk ingen mulighet for de 4 bak å vinne den igjen. Klart det var svakt å rote vekk ballen der, men det er på ingen måte en direkte forklaring på 1-0.

Elementære forsvarsregler sier at midterste forsvarspilleren støtter på ballfører slik at man har sikring på begge sider, det klarte ikke de 3 forsvarspillerne. Ytterste mann gikk i press og ballen ble enkelt rullet på ut siden og angriper fikk god tid til å plassere skuddet. Svak spill av flere enn Howson!

DenHviteYeboah

Vi kan sikkert diskutere oss grønne på hvem som skulle gjort hva på baklengsmål.I en kamp hvor mye var positivt er det imidlertid en ting som er veldig farlig for oss fremover: ALLE I FORSVARET ER TREIGE!!!Det hjelper lite å være flink til å takle,heade og posisjonere seg hvis man gang på gang blir fraløpt.Grayson kan umulig ha sjekket hva Bessone,Conolly og Collins løper 60 meteren på......Når Rob Hulse virker som en særdeles hurtig spiss,ja det sier vel alt egentlig.....

Borge

Mitt optimistiske sinn sier meg at Norwichfansen diskuterte noe av de samme etter første kampen i fjor...men det ordnet seg etterhvert ;D
Borge

AndyMathie

Quote from: Runar on August 08, 2010, 20:09:31

Ta på sin kappe?

Er det slik at dersom du mister ballen på midtbanen så er det automatisk ingen mulighet for de 4 bak å vinne den igjen. Klart det var svakt å rote vekk ballen der, men det er på ingen måte en direkte forklaring på 1-0.

Elementære forsvarsregler sier at midterste forsvarspilleren støtter på ballfører slik at man har sikring på begge sider, det klarte ikke de 3 forsvarspillerne. Ytterste mann gikk i press og ballen ble enkelt rullet på ut siden og angriper fikk god tid til å plassere skuddet. Svak spill av flere enn Howson!

Helt enig Runar. Her er det flere som må dele på ansvaret. Forsvaret kommer til å bli bedre det er jeg sikker på pga at 50% av forsvarsrekka er helt ferske, men det var ikke mye som tydet på at det var mye å satse på der bak. Virket som alle 4 var klare for benken. Har ikke sett en så dårlig høyreback i Leeds på mange mange år(har vel aldri sett en så dårlig back tidligere).
Utover i andre omgang så var det nesten så jeg ikke trodde det jeg så av Connoly. Ufattelig svak back spill.
We are Leeds and we are proud of it!

Evig Pint

Quote from: Kato on August 07, 2010, 19:12:39
er helt katastrofe. Og denne Collins (som flere av oss har vært veldig skeptisk til), har vi betalt penger for. Grusom med og uten ball, er jo ingenting bedre enn Michalik.

Vi kan ikke spille med to stoppere med slik mangel på fart.

Når vi står høyt med indreløperne i 4-3-3, blir det altfor mye plass bak midtbanen vår. Derby kommer gang på gang rettvendt mot en firer uten fart og solid mangel på posisjonering (det gjelder backene også).

Vi må stå mye høyere med bakre firer (mindre strekk), men det tør de ikke med sin mangel på fart.

Defensivt har vi vært veldig svake. Liten struktur, lite forflytning opp-ned og i side, i tillegg veldig temposvakt.

Stiller meg også undrende til en liten lett spiller som Kilkenny i ankerposisjon. Blir overløpt. Her trengs en spillertype som John Obi Mikel.

Hilsen Bekymret

Kjempeinnlegg, fullstendig enig. I tillegg spiller vi med to backer som begge er utilfredse med ball i beina og heller ikke har hurtighet. At Grayson velger å kjøre dette må han ta ansvar for.
Marching on together

berlin

Quote from: Borge on August 08, 2010, 21:53:04
Mitt optimistiske sinn sier meg at Norwichfansen diskuterte noe av de samme etter første kampen i fjor...men det ordnet seg etterhvert ;D

;D

Masinga

Vi kan vel være enige om at lite stemte for Leeds på lørdag. Det var alt for mange nye spillere inne samtidig, som skal finne sine posisjoner. Ingen samhandling, feilpasningene florerte, lagdelene hang ikke sammen. Fotball er et lagspill og Grayson har mye å terpe på fremover.

For meg er det ikke overraskende at forsvaret blir avslørt når Leeds har den midtbanen man har. Jeg har lenge etterlyst en styrking av midtbanen.

Og det var ingen "heldig" seier til Derby. Den var faktisk fullt fortjent. Vi kan takke Schmeichel for at resultatet ikke ble verre.

Dette blir antagelig Derbys eneste borteseier denne sesongen. Trøsten er at Middlesbrough også gikk på en smell på hjemmebane.
Masinga, medl.nr. 1250

flynn

Quote from: Masinga on August 09, 2010, 09:22:27
Vi kan vel være enige om at lite stemte for Leeds på lørdag. Det var alt for mange nye spillere inne samtidig, som skal finne sine posisjoner. Ingen samhandling, feilpasningene florerte, lagdelene hang ikke sammen. Fotball er et lagspill og Grayson har mye å terpe på fremover.

For meg er det ikke overraskende at forsvaret blir avslørt når Leeds har den midtbanen man har. Jeg har lenge etterlyst en styrking av midtbanen.

Og det var ingen "heldig" seier til Derby. Den var faktisk fullt fortjent. Vi kan takke Schmeichel for at resultatet ikke ble verre.

Dette blir antagelig Derbys eneste borteseier denne sesongen. Trøsten er at Middlesbrough også gikk på en smell på hjemmebane.

Du mener i forhold til direkte opprykk da formoder jeg, ettersom du trekker fram M'Boro?
Det er isåfall mer optimistisk enn jeg har tenkt å være på en stund. Enn så lenge håper jeg at alle andre kamper ender uavgjort, slik at det bare deles ut 2 poeng, ikke 3. Så får vi heller ved juletider finne ut av hvilke lag vi skal håpe taper...
Ingen uavgjorte i første runde  >:(

flynn

Masinga

Nei, nei, nei. Jeg har ingen forhåpninger om opprykk med dette mannskapet. Men en dårlig ligastart betyr ikke nødvendigvis at hele sesongen blir dårlig. Jeg tok Middlesbrough som et eksempel på at også andre kan åpne dårlig for så å komme sterkere. Det gjenstår å se om M`brough klarer direkte opprykk. Men de er en av favorittene. Norwich åpnet dårlig i fjor og vant League One til slutt. Det er mange slike eksempler.

Det er alt for tidlig å begynne å konkludere med noe som helst. Det er i grunnen budskapet.
Masinga, medl.nr. 1250

jackbauer68

Dette er uten tvil den værste backfireren eg noengang har sett for Leeds,og det inkluderer Kenton-Heath-Michailik-Sheehan,og flere andre klassiske legendariske konstellasjoner 8)

McMidjo

Quote from: flynn on August 09, 2010, 10:20:47

Du mener i forhold til direkte opprykk da formoder jeg, ettersom du trekker fram M'Boro?
Det er isåfall mer optimistisk enn jeg har tenkt å være på en stund. Enn så lenge håper jeg at alle andre kamper ender uavgjort, slik at det bare deles ut 2 poeng, ikke 3. Så får vi heller ved juletider finne ut av hvilke lag vi skal håpe taper...
Ingen uavgjorte i første runde  >:(
flynn

Joda - kom på søndag den! Cardiff - Sheff Utd. :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

Quote from: McMidjo on August 09, 2010, 16:48:32
Quote from: flynn on August 09, 2010, 10:20:47

Ingen uavgjorte i første runde  >:(
flynn

Joda - kom på søndag den! Cardiff - Sheff Utd. :)

Ja, så det. Vi har heng på begge de lagene da, mens det har oppstått en kritisk luke opp til de mange lagene med 3 poeng  ;D

flynn

Jon R

Kampen mot Lincoln bør brukes til å teste ut Bruce som anker på midten. Hvis han duger i den rollen er jeg trygg på at vi vil få se en annen og bedre side av våre forsvarere. Det bør også nevnes at stopperne våre viste at de kan være viktige offensive våpen på dødballer. Bortsett fra målet til Becchio, var det vel Collins eller Naylor som var avsluttere på alle våre store målsjanser.
Jon R.

auren

Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet. De var minst like trege som de spillerne vi har nå. Posisjonering og spilleforståelse har vel så mye å si som fart, så spørs det da om Collins og Naylor har så mye av dette heller. Jeg tror vi kan få mye svar på søndag i en kamp som vil være total annerledes fra åpningskampen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Quote from: auren on August 10, 2010, 10:06:56
Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet. De var minst like trege som de spillerne vi har nå. Posisjonering og spilleforståelse har vel så mye å si som fart, så spørs det da om Collins og Naylor har så mye av dette heller. Jeg tror vi kan få mye svar på søndag i en kamp som vil være total annerledes fra åpningskampen.

auren

For ikke å si Fairclough/ Whyte i Leeds United  ;)
Jon R.

samadhi

Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet.

Jeg var ikke klar over at Bruce og Pallister er brødre, og i vertfall ikke at deres far spilte på ManU samtidig med dem på 90 tallet.

marching on together,
derudaf forever...

Kato

Jeg mener å huske at Pallister hadde bra fart, og dermed utfylte de hverandre bra.

Leedsulf

Quote from: samadhi on August 10, 2010, 10:11:12
Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet.

Jeg var ikke klar over at Bruce og Pallister er brødre, og i vertfall ikke at deres far spilte på ManU samtidig med dem på 90 tallet.

;D