Tema: ALT HÃ…P ER IKKE UTE ELLER !?

Started by kjelvi, March 04, 2007, 10:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

venadis

Ja optimismen har eg aldri mista og må faktisk innrømma at den er voksende etter tre kamper uten tap og skaderammede spillere på veg tilbake. Må allikavel innrømma at det er de tre nevnte nedrykkslagås form så inspirere meg for tiå
quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by venadis

Eg har tippa det lenge, Luton, Barnsley og Burnley rykker ned. Me klarer oss garantert og med det laget me nå kan stilla på banen er ikkje trua blitt mindre[;)] Neste år blir det ikkje play off, men direkte opprykk til PL[8D]

Det var da svært til optimisme da. [:)]
Da er du enig med Leeds utd Mad redaktøren mhp hvem som rykker ned.

Jostein.

Leeds Carajo!

fmtj

quote:
Originally posted by venadis

Eg har tippa det lenge, Luton, Barnsley og Burnley rykker ned. Me klarer oss garantert og med det laget me nå kan stilla på banen er ikkje trua blitt mindre[;)] Neste år blir det ikkje play off, men direkte opprykk til PL[8D]

Rett og slett imponerende optimisme kaller jeg dette...skulle ønske det også kunne kalles realisme, men hvem vet, time will shåvv!
Yeboahs vitne

kjelvi

We are still in the race - Poyet

Leeds assistant boss Gus Poyet admits the Whites will have only themselves to blame if they are relegated this season.

Rock-bottom Leeds have seven games to make up a four-point gap and climb out of the drop zone and assistant manager Poyet stresses survival is still in their hands.
"We are still in the race and we have to win our home games," Poyet told the club's official website.
"It's in our hands and we cannot blame anyone.
"We can't wait for the (Preston) game. We've gone three unbeaten now and this has given the players the confidence for the last seven games. Preston is at home and we have to win the points."

Kilde: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1786_2015703,00.html

RoarG

Vel, jeg opprettholder tipsene mine:
22: Burnley
23: Leeds
24: Luton
Ser at en del håper at Barnsley sprekker p.g.a. noe tull i sesonginnspurten. Grunnen til at jeg tror at Leeds ikke holder seg er at jeg ikke tror at Leeds får 15 pts.,men 5! Skal Leeds berge plassen nå må minst 3 lag ha kollaps, for det er vi nemlig avhengige av ettersom vi ikke greier å skaffe mange poeng selv.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

quote:
Originally posted by RoarG

Ser at en del håper at Barnsley sprekker p.g.a. noe tull i sesonginnspurten. Grunnen til at jeg tror at Leeds ikke holder seg er at jeg ikke tror at Leeds får 15 pts.,men 5! Skal Leeds berge plassen nå må minst 3 lag ha kollaps, for det er vi nemlig avhengige av ettersom vi ikke greier å skaffe mange poeng selv.

Nå ja, tonen kan igjen bli annerledes (optismistisk) hos deg Roar. Ikke mange som tror på det, men blir det seier mot Preston, ser alt plutslieg lysere ut. Jeg er rimelig sikker på Leeds tar mer enn 5 poeng på de siste kampene, men det er ikke sikkert det holder for det.

Per-Stian

No har Lewis gjort ein meget bra jobb som venstreback, men eg ser på signeringa av Micky Gray som eit positivt signal. Han var kjempegod for oss ifjor, og håpar han kan gjenta prestasjonane i den uhyre spennande innspurten.

Rart kor mykje èin ny spelar kan bety for optimismen, men eg vart iallfall ikkje meir pessimistisk. Og så skal ryktene ha det til at Kelly kan gjere eit raskt comeback, han som eg hadde avskrive for lenge sidan. Ein backfirar med Kelly-Marques-Heath/Michalik-Gray ser mange hakk betre ut enn det vi har stilt opp med den siste tida. Tru og håp kan flytte fjell...

Trygve

5 poeng ??????????? Tror ikke de andre blir stående på den poengsummen de har i dag, de har også noen kamper igjen.
Vi må nok ha rundt 10 poeng til gor og holde oss,klarer vi bare 5 ewr det nok rett ned

RoarG

5 pts. høres kanskje litt vel lite ut, men så mange flere enn det er jeg redd for at det ikke blir (5-8). Spørs om det blir tilstrekkelig når man tenker på de få kampene som gjenstår. Husk at Leeds ligger SIST, og er avhengig av "hjelp" fra andre lag. Dvs.:TRE LAG MÃ... TRYNE. Det er ikke tilstrekkelig å passere et (helt sikker på at vi gjør) eller to lag (litt mer usikker på at vi gjør). Derfor er jeg ganske sikker på at Leeds rykker ned. Er det noe jeg virkelig frykter er det at Leeds blir nr. 22, og går ned med margin på ett poeng, eller enda verre, på målforskjell/antall scorete mål. Så jeg beklager overfor alle de "troende" her på forumet: det er altfor mange faktorer som peker i Leeds' disfavør. Møkkaresultatet i Southend ødela alt. Så får heller spillere, trenere og andre ønsketenkere mene noe annet. Leeds er ikke kong Theoden. Mektige venner kommer ikke til unnsetning i farens stund.[B)]
quote:

quote:

Nå ja, tonen kan igjen bli annerledes hos deg Roar. Ikke mange som tror på det, men blir det seier mot Preston, ser alt plutslieg lysere ut. Jeg er rimelig sikker på Leeds ta mer enn 5 poeng på de siste kampene, men det er sikkert det holder for det.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Personlig tror jeg at vi får minst dobbelt så mange poeng ( 10 poeng ) på de siste 7 kampene, men det gir i såfall bare 46 poeng totalt, og det blir nok høyst sannsynlig for lite. Det er hva jeg tror, men jeg håper selvfølgelig på enda 3-4 poeng.

Jostein.

Det ser veldig mørkt ut, men får vi seier mot Preston(Fredag)kan det gå! Alt Leeds trenger er at moralen i laget stiger. Sånn sett har vi et meget godt lag nå som de fleste spillerene er klar til fredag. Healy scoret 3 mål i helgå også, helsikken at han ikke kan score for klubben sin!!
Leeds Carajo!

kjelvi

Fra minneboka....
------------------

Caught in time
Leeds win the Second Division, 1964

So how can the current Leeds United side avoid relegation to League One? One way would be to find a Bobby Collins. Don Revie, the manager in 1962, pulled off the coup and never looked back.

Collins was 5ft 3in tall, weighed 10 stone and wore size four boots, but the diminutive Scotland midfielder saved his club in crisis. He was 31 years old and believed to be past his sell-by-date at Everton when a desperate Revie got word that he might be available. After initial talks, the manager waited five hours in his car for Collins and then chatted to him until 2.30am, persuading him to join the struggling Second Division side. The £24,000 deal was sealed and, on March 3, 1962, Collins moved across the Pennines.

His first task was to stop Leeds from sinking into the Third Division. They went nine games unbeaten and secured their safety. Then followed a season of rebuilding and by late 1963 they were ready to launch a title challenge. The combative Collins, with a new lease of life, was their fulcrum, cajoling and inspiring the young players around him.

Norman Hunter, a tough-tackling defender, recalls the period with fondness. “It was my second season. I was 19 at the time and we had a very young side. What started it all rolling was the signing of Bobby Collins. He was a huge influence. He was our captain and set our mentality with his determination.”

With the acquisition of Johnny Giles for £33,000 from Manchester United, Revie bolstered his midfield for a promotion tussle with Sunderland. Leeds had a strong finish to the season, winning eight of their last 10 games and drawing the other two. They clinched the title with a 2-0 win at Charlton on the final day. Sunderland finished second, two points adrift.

“When we got promoted,” says Jim Storrie, a Scottish striker, “nobody was talking about relegation the next season. The targets were set much higher. Revie sat us down and said he would give us incentive bonuses. Every week we were in the top four, we would be paid extra. If we dropped out of the top four, we would get nothing. He also gave us a crowd bonus. If gates were between 15,000 and 20,000, we would get something and more for 20,000 to 25,000. There was extra for anything over 25,000. He dangled these carrots for us and we spent most of the season in the top four and had full houses for our games.”

Leeds had a superb season, finishing run-ners-up to Manchester United in the First Division and losing 2-1 to Liverpool in the FA Cup final. It was the start of the finest era in the club’s history.

However, their robust style and win-at-all-costs attitude had its detractors, even among their own. “We played high-pressure football which didn’t suit my style,” says Storrie. “I spent the afternoon chasing fullbacks and it was soul destroying when you came off the field after the team had scored a late goal to win a game. The end justified the means. Leeds played it hard and people didn’t like playing against us. One of the things that Revie got out of the players was that everybody played for each other.”

Hunter agrees. “He created a them-and-us mentality which we quite enjoyed. He used to show us what people had been writing about us. Other footballers appreciated what we achieved. They used to say: ‘We hated you, but what a good side you were’. Teams were intimidated. I saw sides that were beaten before they even stepped on to Elland Road.”

1 Willie Bell The Scotland fullback managed Birmingham and Lincoln and then moved to the United States where he was a coach in Virginia. He and his wife run a Christian ministry which visits prisons around Britain

2 Paul Reaney A motor mechanic before his football career took off, the England fullback runs coaching courses and works for charity

3 Freddie Goodwin A Lancashire county cricketer in his playing days, the wing-half managed Brighton, Birmingham and Scunthorpe before moving to the United States where he coaches

4 Gary Sprake A Wales goalkeeper who once threw the ball into his own net in front of Liverpool’s Kop, he is a business training officer in Birmingham. His autobiography is called Careless Hands

5 Brian Williamson The reserve team goalkeeper played five league games for Leeds and moved to Aus-tralia to settle in Erina, New South Wales

6 Norman Hunter An England central defender, he managed Barnsley and now works for Radio Yorkshire

7 Ian Lawson An England youth inside forward, he spent three years at Leeds and finished his career at Port Vale. Has dropped out of football circles

8 Johnny Giles A Republic of Ireland midfielder, he managed West Brom and the Republic and is a panellist on Irish television’s Match of the Day

9 Billy Bremner Dynamic Scotland midfielder who won 54 caps and managed Leeds to the 1987 FA Cup semi-finals. He died at the age of 54 in December 1997

10 Jim Storrie A forward who managed St Johnstone and then worked at a sports centre in Cumernauld for 14 years. Also worked at Stirling University and now retired

11 Bobby Collins The Scotland midfielder coached, managed and then worked in the wholesale fashion business. He was a driver at Leeds University. Now retired

12 Don Weston A much-travelled goalscorer, he was a senior salesman for a Ford dealership in Wrexham

13 Jimmy Greenhoff A Leeds apprentice who had spells with Stoke City and Manchester United, he works in insurance in Audley, Stoke

14 Jack Charlton A lanky World Cup-winning England defender, he managed Middlesbrough and the Republic of Ireland and is a football analyst, after-dinner speaker and fisherman

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/article1563663.ece

kjelvi

quote:
Originally posted by kjelvi

Bråk i Barnsley!
Ikke all verden til oppladning til innspurten.
--
BARNSLEY LAUNCH PROBE
Barnsley have launched an investigation after the arrest of three players in connection with a racist attack on a taxi driver.
Kilde: http://www.football365.com/story/0,17033,8669_2012333,00.html

No 'race' charge for Tykes trio

South Yorkshire Police have released Barnsley trio Paul Reid, Brian Howard and Marc Richards from police bail without charge.
Barnsley launched an internal investigation after the players' arrest for an alleged racist attack on a taxi driver, who claimed he was assaulted by two players while a third verbally abused him at the end of a night out in Sheffield on March 7.
A police statement read: "Three men aged in their mid-20s - two from the Barnsley area and one from the Wakefield area - who were arrested in connection with an alleged racial incident which apparently occurred on March 7 have been released from police bail without charge."
A Barnsley club statement read: "After an internal investigation the club found all three players had done no wrong and this was confirmed when the police formally dropped the matter without action.
"South Yorkshire Police have confirmed that, following their enquiries, no charges will be brought against any player. All three have been released from police bail without any further action.
"The players have had the complete backing of Barnsley Football Club throughout and remain focused on getting the points needed to keep the team in the Championship this season, starting with Saturday's game against Derby County at Oakwell."

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_2019935,00.html

Tom S

Etter å ha lagt inn tenkte resultat i predictoren (endå ein gang) ser det ut som vi klarer oss med eit nødskrik.
Luton, QPR og Barnsley rykker ned...

Eg la inn 4 heimesigrar og null poeng borte; 48p.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

RoarG

Beklager. Jeg deler ikke din optimisme. Leeds tar ikke 4 hjemmeseire. Preston knuser det vesle som er igjen av håp på fredag kveld, eller vi klarer som best enda et meningsløst uavgjort resultat som vi skryter inn i rekken av ubeiseirete kamper, og dermed blir evaluert til å være "en god prestasjon". Gode prestasjoner er ikke tilstrekkelige - bare overmenneskelige, samt kollaps fra minst tre lag foran oss. Det er over.[xx(]
quote:
Originally posted by Tom S

Etter å ha lagt inn tenkte resultat i predictoren (endå ein gang) ser det ut som vi klarer oss med eit nødskrik.
Luton, QPR og Barnsley rykker ned...

Eg la inn 4 heimesigrar og null poeng borte; 48p.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Trygve

Når du legger inn resultatene vil de nok helle din vei, bevist eller ubevist.
At Luton rykker ned skal jeg være enig i,og det er veldig sansynlig at Barnsley følger med ned.
Fra helgen og de neste 10 dagene så blir det avgjort. Nå har de hatt 14 dager pause,så får vi se hvem som har fått mest ut av den. Men har fått med meg at qpr har noen sterke resultater i de siste kampene, og at de var uheldig mot Derby som ikke tok alle 3.
Tror de klarer seg med den stigende formen.
Leeds har desverre det dårligste utgangspunktet,vi må plukke mer poeng en de andre lagene.
Og det betyr at vi er avhengig av at det går vår vei, både egne og andres resultater.
Sorry ,har ikke troen på at dette skal gå.

berlin

pr. 27.mars: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 30.mars: Nei, det er ikke det ( alt hpå er ikke ute )
pr. 31.mars: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 3.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 6.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 7.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 9.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 14.april:?
pr. 17.april:?
pr. 20.april:?
pr. 21.april:?
pr. 23.april:?
pr. 28.april:?
pr. 6.mai:?

Merkelig liste, hva?
Datoene representerer når Leeds spiller eller et av de vi kjemper mot spiller. Med 3 fortløpende tap mot PNE,
Plymouth og Colchester, så er det ikke sikkert det er en teoretisk sjanse for overlevelse en gang ( hvis minst 4 av de andre laga samler veldig mye poeng samtidig )
Pessimister, realister eller optimister, jeg tror alle innerst inne håper på seier mot PNE. Det kan skje.

RoarG

Dersom vi legger tilsvarende resultater fra fjorårs-sesongen til grunn, og antyder at vi klarer oss som i fjor, får Leeds 9 pts., som er fire pts. mer enn mitt pessimistiske 5 pts.-estimat. Det blir 36+9=45 pts. Laget på 21. plass har pt. 41 poeng. Colchester møtte vi ikke i fjor. Et tips som hverken er optimistisk (3 pts.) eller pessimistisk (0 pts.), vil være uavgjort(1 pts.). I så fall får Leeds 10 pts. på de 7 gjenstående kampene (isolert sett "bra"), og totalt 46 poeng. Så kan man spørre seg om lag nr. 21 ikke tar mer enn 4(5) poeng på 7 kamper. En betraktning som melder seg da er: hvorfor i all verden skal lag nr. 24 ta flere poeng enn lag 21, 22 og 23 når man ikke har klart dette før? Har disse lagene noen mindre grunn til å kjempe for livet enn oss? Så derfor: de 4-5 nederste lagene vil røft regnet få det samme antall poeng - altså mer eller mindre status quo plasseringsmessig. Om Leeds blir nr. 22, 23 eller 24 spiller ingen rolle for utfallet: nedrykk.

PS! Skal se vi spiller alle kampene U (7 pts). Da vil vil avslutte sesongen med 10 kamper ubeseiret! En del naive fans, samt spillere og trenere vil nok greie å lese noe positivt inn i dette, men med 43 pts. er vi i alle fall nede.
Nei, kjære Leedsfans: vi får stålsette oss for (minst) en sesong i 3.divisjon.

berlin

quote:

Dersom vi legger tilsvarende resultater fra fjorårs-sesongen til grunn, og antyder at vi klarer oss som i fjor, får Leeds 9 pts., som er fire pts. mer enn mitt pessimistiske 5 pts.-estimat. Det blir 36+9=45 pts. Laget på 21. plass har pt. 41 poeng. Colchester møtte vi ikke i fjor. Et tips som hverken er optimistisk (3 pts.) eller pessimistisk (0 pts.), vil være uavgjort(1 pts.). I så fall får Leeds 10 pts. på de 7 gjenstående kampene (isolert sett "bra"), og totalt 46 poeng. Så kan man spørre seg om lag nr. 21 ikke tar mer enn 4(5) poeng på 7 kamper. En betraktning som melder seg da er: hvorfor i all verden skal lag nr. 24 ta flere poeng enn lag 21, 22 og 23 når man ikke har klart dette før? Har disse lagene noen mindre grunn til å kjempe for livet enn oss? Så derfor: de 4-5 nederste lagene vil røft regnet få det samme antall poeng - altså mer eller mindre status quo plasseringsmessig. Om Leeds blir nr. 22, 23 eller 24 spiller ingen rolle for utfallet: nedrykk.

PS! Skal se vi spiller alle kampene U (7 pts). Da vil vil avslutte sesongen med 10 kamper ubeseiret! En del naive fans, samt spillere og trenere vil nok greie å lese noe positivt inn i dette, men med 43 pts. er vi i alle fall nede.

det er analyse basert på statistikk. Det slår sjelden til.

RoarG

Leeds ligger sist i CCC. Det skyldes selvsagt at laget har spilt divisjonens dårligste fotball denne sesongen. Vi trenger et tosifret antall poeng (12-15) for å være helt sikre. Det skjer ikke. Hvorfor skal Leeds begynne å vinne nå når de har vist seg udugelige i snart 8 måneder. Vi kommer til å bli satt grundig på plass av Preston fredag kveld.[xx(]
quote:

quote:

berlin

quote:

Leeds ligger sist i CCC. Det skyldes selvsagt at laget har spilt divisjonens dårligste fotball denne sesongen. Vi trenger et tosifret antall poeng (12-15) for å være helt sikre. Det skjer ikke. Hvorfor skal Leeds begynne å vinne nå når de har vist seg udugelige i snart 8 måneder. Vi kommer til å bli satt grundig på plass av Preston fredag kveld.[xx(]
quote:

quote:

pkt 1: Snittet gjør at "nedrykkslagene" ligger der de gjør nå. Men hva med Burnley og Luton, du kan da ikke si at deres innsats avspeiler hele sesongen? Her er det en meget fallende trend.
pkt 2: Hvorfor skulle alle de andre 5laga få en rimelig god run?
pkt 3: Hvorfor skule ikke Leeds få en god run-in. Det kan faktsikt skje.

Tipping hadde vært lett, om det hadde dreid seg om statistikk.
Det vil forundre meg om de 6 lagene generer poeng basert på snittet så langt.
Usikkert: Hvor mange og hvilke lag får en dårlig run-in?
Det kan være Leeds, men det kan også skje med andre lag.

Jeg tror at det er umulig å tippe, og slik sett har Leeds fortsatt en sjanse, selv om de må ta 4 poeng mer enn 4 andre lag.

Per-Stian

kjelvi

Healy mener tydigvis at han er Leeds' Messias....

HEALY EAGER TO SAVE LEEDS

David Healy is determined to replicate his remarkable form at international level and spare Leeds the ignominy of dropping into the third tier of English football for the first time.

The 27-year-old striker scores goals for fun for a Northern Ireland side, who have suddenly become a force in the Euro 2008 qualifiers.
He took his tally to nine in six games in the stunning 2-1 victory against Sweden that propelled the province to top spot in Group F.
Yet his record at domestic level pales in comparison to what he achieves on the international stage.
Healy has managed just eight goals in 25 games and Leeds find themselves rooted to the foot of the table.
Looking on at Windsor Park was his club boss Dennis Wise, who had to endure the mischievous taunts of the home supporters.

Healy, however, defended his boss.
He said: "It was a bit embarrassing hearing the chants.
"To be fair to Dennis he has given me my chance and I have not scored enough goals.
"But I am in good form with five goals in two games and that has given me confidence.
"Now I am looking forward to getting back to Leeds and getting the goals that will keep us in the Championship."
Healy has become a big player in a remarkable campaign by Northern Ireland. He scored hat-tricks against Spain and Liechtenstein as well as the winner against Latvia.
The bigger the opposition, the better he seems to perform and his goal against England in a World Cup qualifier sealed a famous victory.
Manager Lawrie Sanchez said: "I have run out of words to describe David as his record for Northern Ireland is self-evident.
"But the great thing about him is he is so unassuming."

Kilde: http://www.football365.com/story/0,17033,8652_2025404,00.html

flynn

Synes det er flott at han uttaler seg slik jeg, og ikke strør salt i sårene ved å si at han ikke gis tillit, ikke får spille ren spiss, ikke får den samme støtten av medspillerne på klubblaget osv. Mye av dette er nok tanker han har selv, men det er sympatisk å ikke trekke fram dett nå, og heller innrømme at hans egne prestasjoner i Leeds ikke har vært av samme standard som det han gjør for landslaget.
Regner det som sikkert at han får sjansen til å vise hvor god klubbspiller han kan være i de neste kampene, og som jeg har sagt mange ganger før, Healy er selve nøkkelen til overlevelse!

flynn

berlin

Gode venner, denne posten ble postet første gang 27.mars 2007:

pr. 27.mars: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 30.mars: Leeds-Preston 2-1 ( alt håp er ikke ute )
pr. 31.mars: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 3.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 6.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 7.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 9.april: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 14.april:? Revidert 30.3: Nei, det er ikke det ( alt håp er ikke ute )
pr. 17.april:?
pr. 20.april:?
pr. 21.april:?
pr. 23.april:?
pr. 28.april:?
pr. 6.mai:?

Merkelig liste, hva?
Datoene representerer når Leeds spiller eller et av de vi kjemper mot spiller. Med 3 fortløpende tap mot Plymoth, Colchester og Burnley, så er det ikke sikkert det er en teoretisk sjanse for overlevelse en gang ( hvis minst 4 av de andre laga samler veldig mye poeng samtidig )
Pessimister, realister eller optimister, jeg tror alle innerst inne håper på seier mot PNE Plymouth. Det kan skje.

Sorry, men jeg kommer til å repetere dennne posten fremover.

leeds-4-eva

Vel, det er 6 kamper til og vi må fortsatt ha minst 10 poeng tror jeg, så venter i spenning på morgendagsens resultater.

baste

Alt håp er nå ikke ute..det e sikkert..Opp til Leeds nu..vi e i klart bedre form..har faktisk ett lag på gang..spørs bare om det er for seint...skal sette 100 ,- på at LEEDS berger plassen..trur vi gjør det....og da er målet direkte opprykk..til PL igjen..Come on

Lids

6 kamper igjen, 18 poeng å sloss om. Vi har ikke tapt på fire kamper, dette går veien - såvidt.

Thomas
Thomas

Leeds04

ALT HÃ...P ER IKKE UTE ELLER !?

Nei, nå går dette veien. Vi er for første gang også heldige med resultatene i de andre kampene.

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

kjelvi

Six more 'cup finals' for United
ONE down, six more "cup finals" to go for Leeds United, writes Tony Harber.

The great escape rolls on to Elland Road again this Saturday with the Whites up against Plymouth hoping to recreate the atmosphere and excitement of a special night last Friday.
OK, it was only three points gained in a relegation battle that still sees Leeds up against it, but the victory against Preston signalled so much more.
First of all it was against a side who came to Elland Road in fourth place in the Championship, showing that the Whites need fear no side in the run-in. For the first time this season they came from behind to win a game and importantly for morale it lifted the team off the bottom of the table, taking them to within two points of fifth from bottom Barnsley.
And United now go into the Plymouth game on a four-match unbeaten run. Confidence is edging back into the side and Dennis Wise's bunch of loan players, short term contracted players and leftovers from the Kevin Blackwell era is finally blending into a team.
Supporters have got the message too and although there were only 18,433 diehards in the ground for the Sky televised Preston game the fans' backing played a big part in keeping the players going right to the end.
That end was a thrilling one with David Healy completing his amazing week by following up five international goals with a priceless 90th minute winner for the team that pays his wages.
Robbie Blake had earlier equalised with another classic striker's finish after Preston had led from the sixth minute when one-time Leeds striker Brett Ormerod was allowed the freedom of Elland Road to latch on to a through ball from another ex-Leeds player, Danny Pugh.
It looked to be another of those nights as efforts from Richard Cresswell, Healy and Matt Heath all went inches wide and one goalbound shot from Jonathan Douglas was kept out by one of his own teammates. But the luck finally turned with the second half goals and a hint that it just might be all right after all came when another ex-Leeds striker, Michael Ricketts, incredibly blazed over from no more than five yards out with the goal gaping at the Kop end.
United earned their victory with a committed display that showed the players are working hard for each other now. More of the same attitude will be demanded for the visit of Plymouth and with renewed hope a big crowd can be expected, especially as ticket prices have been reduced again.
Plymouth have enjoyed an improved season under colourful manager Ian Holloway, but stand in mid-table, 13 points ahead of Leeds, and they were beaten 2-1 by the Whites back in November.
Another three points are a must for Wise's men and with another match to follow on Monday afternoon at Colchester the manager hopes his side's fortunes have finally turned.
"It was a massive win. We deserved to win it with the chances we had and the performance we gave," said Wise.
"We believed. We looked at it and we're very confident with the team we have now. There's a certain target and we haven't got to worry about the other teams. We are in the group now and it's good. The players believe in what they can achieve. They all worked hard and they have a target which they want to achieve, which is to keep Leeds from going down."
l United have extended the loan spell of midfielder Radostin Kishishev until the end of the season.
The Charlton midfielder has been a key figure in the side's recent revival, but his initial month at Elland Road was up after last Friday's game. He can now stay for the last six games, but there is a 24-hour recall as part of the extended deal.

morleytoday.co.uk