Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Har egentlig ikke sett noe som nelst bekreftelse på bud. Hverken fra Bates eller de andre. Kanskje ikke  Bates har budt i det hele tatt i og med at han anser sitt bud på 1 p pr pund som han først gjorde i juni som det reelle. Han vil da muligens si ved det å legge inn et nytt bud at han byr på en klubb som er rettmessig hans egen som feil

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

tori_no

Sleivind

Flere timer uten noen "skikkelige" nyheter. Hva skjer?

Ove

Jeg ser at det spekuleres i at KPMG skal kvalitetssikre! sin avgjørelse med ligaen og PL? og deretter offentligjøre avgjørelsen i kveld eller morgen tidlig. Det er etter mitt skjønn en helt riktig avgjørelse. Jeg gremmes ved tanken på at noen økonomer, kanskje uten snev av fotballinteresse/kunnskap skal sitte og bestemme fremtiden til vår klubb.

GeirO

At økonomer bestemmer dette bidrar vel til ikke å akseptere Bates' bud, så jeg håper på økonomene denne gang.

PS: Jeg er ikke økonom.
MOT

Roy

Javel?! Har oppfattet BBC online slik at det er 4 bud.Men noen har slaat sammen budene, gjerne dette du sikter til. [8D][8D]

quote:
Originally posted by Sleivind

Flere timer uten noen "skikkelige" nyheter. Hva skjer?

Stand up and sing for LEEDS UNITED

fairclough80

"Jeg gremmes ved tanken på at noen økonomer, kanskje uten snev av fotballinteresse/kunnskap skal sitte og bestemme fremtiden til vår klubb."

En kan mene så mangt om økonomer, men det dersom flere av disse hadde kommet på banen tidligere, ville kanskje ikkje Risdale skapt dette problemet i utgangspunktet...

Diabolus fecit, ut id facerem
Diabolus fecit, ut id facerem

Adis

Prøvde å legge til den MSN adressa di jeg SA men det skjer ikke stort. Du er vel kanskje ikke tilstede foran maskina :)

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Lids

Thomas

pesi

Ser at noen mener det ikke kommer svar før innen 3 dager, mens noen "eksperter" mener det kommer svar innen lunchtime i morgen...

Marching UP Together!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Stephenjazz

quote:
Originally posted by pesi

Ser at noen mener det ikke kommer svar før innen 3 dager, mens noen "eksperter" mener det kommer svar innen lunchtime i morgen...

Marching UP Together!

Hvis Bates har vunnet ville det nok kommet en kommentar fra han antagligvis i ettermiddag, tviler på om han er så selvsikker nå som var tidligere i år
Det blir aldri umoderne å vinne

Ferre

quote:
Originally posted by pesi

Marching UP Together!

La oss håpe det blir avgjort i morgen. Nervene mine tåler ikke en dag til av denne ventingen.

-WE'LL BE BACK-

Erik M

Ser at leedsunited.com har gårr fra "Chairman update" til "KPMG update".  I den situasjonen Bates er i ville han definitivt brukt egen web side, men denne er ikke under hans kontroll.  Ã˜nsketenkning?

jarle

Hvem ga KGB-MG jobben som admin... Synes de opptrer veldig urrydig... Ingen vet noe... ingen vet hvem som byr... ingen frister holdes... ting utsettes...

Dette burde være en åpen prosess... her sitter fans og media samt potensielle investorer å vet svært lite???

NÃ...R NÃ...R NÃ...R... skal elendigheten slutte... hver gang det temaet tas opp her ser det ut som heisen enda er i fritt fall...
Mitt ønske er å få stoppet denne heisen snarest... og at noen trykker på Penthouse knappen... UP UP UP!!! Øverste etage takk...

4ever arcticwhite

Akkurat nå håper jeg bare at h.b. sin "Denne skal kun brukes til å si hvem som vant" tråd ikke havner på side 2 på forumet før den kan brukes....

Trekker ut i tid dette, men håper for guds skyld at vi får vite noe i morgen. I alle fall hvem som har bydd osv. Men det er vel kanskje ikke uvanlig at bud gis med betingelse om anonymitet dersom man ikke skulle vinne.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Ferre

McMidjo

Slapp av - dette er vanskeligere saker å håndtere enn noen av oss aner, og jo lengre tid som går nå - jo mindre er risikoen for at det oppstår mye kødd i etterkant av beslutningen.

Jeg kan tenke meg at KPMG har stått med bud som ikke umiddelbart har vært sammenlignbare, og som det har vært svært arbeidskrevende å vurdere opp mot hverandre. Budene kan ha bestått av relativt omfattende dokumenter som ikke bare har inneholdt et pengebud upfront, men også:

- mer eller mindre fyldige outlines ang hvordan budgiver planlegger å styre klubben videre - økonomisk, administrativt og sportslig - både på kort sikt og lang sikt.

- dokumentasjon på hvordan budgiver vil møte de finansielle forpliktelser som ligger i budet

- sannsynligvis et fyldig sett av betingelser/forutsetninger budgiver ønsker å knytte til budet, f.eks. ifm de 'forsvunne' inntektene fra sesongbillettene.

Noen budgivere kan også ha bedt om full konfidensialitet i sine bud, noe som neppe er uvanlig i slike prosesser (og jeg skal personlige juble høyt om Leeds får inn en eier som er mindre mediekåt enn Bates eller Morris/Redbus).

Gitt det tempo det har vært på denne prosessen, er jeg ganske sikker på at budene har inneholdt flere uklarheter som KPMG har vært nødt til å få oppklart med de respektive budgivere.

Alt dette tar naturligvis tid, og jeg blir ikke overrasket om dette drøyer til fredag.

At KPMG involverer The Football League er som forventet, og bør sikre at Leeds kommer igang med fotballsesongen jo før jo heller.

At Premier League er involvert stusser jeg mer på, og jeg håper ikke at dette betyr at HMRC nå legger opp til å kjøre denne saken som en prinsippsak, for å få en rettslig behandling av prinsippet om at fotballrelatert gjeld har prioritet foran myndighetenes skattekrav....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Jeg hadde håpet å drøye litt med mitt innlegg nummer 3.000 i påvente av gode nyheter, men jeg gir herved opp ventingen.

Dessverre har jeg nettopp fått ytterligere info som mer eller mindre bekrefter (i den grad noe kan "bekreftes" via velinformert hold) at Ken Bates vinner budgivningen. De endelige papirene ventes å bli signert i morgen tidlig, om det ikke skjer i natt. Vet ikke sikkert, men budet han har vunnet med skal være 8 penny i pundet med ytterligere 5 mill på deling ved opprykk til PL innen 10 sesonger.

Etter det jeg skjønner skal avtalen med skattemyndighetene som KPMG gjorde på fredag være at de trakk klagen sin på CVA-avstemningen, mot at klubben ble lagt ut for salg en gang til, slik den altså ble. Igjen, dette er bare det jeg blir fortalt - så skal skattemyndighetene ha garantert at de ikke kom til å blande seg mer uansett hvem som vant denne budgivningen, så lenge alle fikk en fair sjanse (så kan en jo bare spekulere i om det finnes juridiske muligheter for å forfølge denne delen, dersom den stemmer).

Hvordan kan Bates vinne? Vel, hans største fordel er å kjenne klubben ut og inne, vite hvor det trengs å poengtere at det må gjøres noe, osv. Med andre ord et sterkt kort hva gjelder delen om å kunne drive videre. En god plan kan være like god som eventuelle lovnader om pengeinnskytninger vil jeg tro. Franks har jo allerede innrømmet at budet hans er senket, og trolig er budet langt dårligere gjennomført (les: kort tidsfrist) enn Bates.

Jeg har i øyeblikket ingen ytterligere info om hvem de øvrige budene kom fra, antallet bud eller hvor store de var.

Bates skal ha ny hovedsponsor linet opp (har stått klar siden mai i påvente av at alt dette skal bli avklart) og forhåpentligvis er de amerikanske investorene fortsatt klare til å gå inn med noe midler i løpet av høsten. Det skal også stå en "backer" klar til å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch. Hvem den vil havne i henda på vet jeg ikke, men det vil i det minste spare klubben for 20 mill NOK i årlige leieutgifter.

Planen er visstnok å selge seg ut i - eller innen - 2009. Innen det skal vi ha klart å rykke opp minst en gang, og da kan Bates trolig regne med å få igjen de penga han og kompanjongene har tapt til nå, og kanskje litt ekstra.

Dette bryter sikkert humøret på de fleste av dere, men det er lite vi kan gjøre dersom dette stemmer. KPMG skal også ha vært i møter med Football League og FA for å forsikre seg om at alt nå kan legges dødt når de først går ut med annonseringen (denne infoen er fra annet hold enn over). Det positive oppe i alt dette er, tross alt, at vi nå - trolig - kan komme oss videre og ha fokus på det sportslige. Vi trenger ikke bekymre oss for om vi får lov til å starte sesongen eller ei. Vi har ingen gjeld, ingen konkursbegjæringer over oss.

Dette er ikke noe forsøk på å forsvare Ken Bates, men jeg tror mange av oss bare vil kunne se 11 mann i hvitt spille (god) fotball og ikke miste nattesøvnen over at klubben ruineres for godt.

I øyeblikket tror jeg at jeg har gitt dere det meste av den infoen jeg har fått i løpet av kvelden. Jeg har ingen peil på hva andre misfornøyde aktører foretar seg, eller om de har noen virkningsfulle grep som kan velte dette på overtid.

Med det avslutter jeg innlegg 3.000 - skulle gjerne si jeg kommer med bedre nyheter i innlegg 3.001, men tviler sterkt.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

auren

Der kom du med en dårlig og en god nyhet gitt... Uansett - det å kun tenke fotball, lagoppstilling og transfers skal bli deilig! Så får vi slite med skjeggebussen litt lenger...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SveinArve

jaja, så lenge ting har "ordnet" seg så skal man vel ikkje klage? Får håpe Bates no har jobbet som en helt for å fått klubben gjeldsfri og at han har en plan om å få klubben opp i PL igjen. Amerikanske investorer og en "backer" som står klar for å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch er ord som klinger i mine ører. Får håpe det er hold i orda til Bates og at vi får se resultater i form av gode spillerkjøp, investeringer med tange på annlegg osv...
Jeg er fotball-fan, ikkje debet-kredit-fan.
No gleder jeg meg til de neste ukene og er spent på hva som skal skje.
Vi er ubeseiret hittil!! Joho!!

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com

------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Ferre

Ã... sitte igjen med Bates er vel bedre enn å gå konkurs. Håper virkelig vi blir positivt overrasket i morgen, med nye eier(e) og nok av penger til å bygge opp laget. Føler vi har "oppnådd" det vi kan oppnå med Bates nå, har ikke følelesen av at gamlefar har så mye mer å bidra med.

-WE'LL BE BACK-

Gunnien

tja.. kan`kje for det men er skeptisk... blir liksom litt kvalmen av heile Batesen..

berlin

quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg hadde håpet å drøye litt med mitt innlegg nummer 3.000 i påvente av gode nyheter, men jeg gir herved opp ventingen.

Dessverre har jeg nettopp fått ytterligere info som mer eller mindre bekrefter (i den grad noe kan "bekreftes" via velinformert hold) at Ken Bates vinner budgivningen. De endelige papirene ventes å bli signert i morgen tidlig, om det ikke skjer i natt. Vet ikke sikkert, men budet han har vunnet med skal være 8 penny i pundet med ytterligere 5 mill på deling ved opprykk til PL innen 10 sesonger.

Etter det jeg skjønner skal avtalen med skattemyndighetene som KPMG gjorde på fredag være at de trakk klagen sin på CVA-avstemningen, mot at klubben ble lagt ut for salg en gang til, slik den altså ble. Igjen, dette er bare det jeg blir fortalt - så skal skattemyndighetene ha garantert at de ikke kom til å blande seg mer uansett hvem som vant denne budgivningen, så lenge alle fikk en fair sjanse (så kan en jo bare spekulere i om det finnes juridiske muligheter for å forfølge denne delen, dersom den stemmer).

Hvordan kan Bates vinne? Vel, hans største fordel er å kjenne klubben ut og inne, vite hvor det trengs å poengtere at det må gjøres noe, osv. Med andre ord et sterkt kort hva gjelder delen om å kunne drive videre. En god plan kan være like god som eventuelle lovnader om pengeinnskytninger vil jeg tro. Franks har jo allerede innrømmet at budet hans er senket, og trolig er budet langt dårligere gjennomført (les: kort tidsfrist) enn Bates.

Jeg har i øyeblikket ingen ytterligere info om hvem de øvrige budene kom fra, antallet bud eller hvor store de var.

Bates skal ha ny hovedsponsor linet opp (har stått klar siden mai i påvente av at alt dette skal bli avklart) og forhåpentligvis er de amerikanske investorene fortsatt klare til å gå inn med noe midler i løpet av høsten. Det skal også stå en "backer" klar til å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch. Hvem den vil havne i henda på vet jeg ikke, men det vil i det minste spare klubben for 20 mill NOK i årlige leieutgifter.

Planen er visstnok å selge seg ut i - eller innen - 2009. Innen det skal vi ha klart å rykke opp minst en gang, og da kan Bates trolig regne med å få igjen de penga han og kompanjongene har tapt til nå, og kanskje litt ekstra.

Dette bryter sikkert humøret på de fleste av dere, men det er lite vi kan gjøre dersom dette stemmer. KPMG skal også ha vært i møter med Football League og FA for å forsikre seg om at alt nå kan legges dødt når de først går ut med annonseringen (denne infoen er fra annet hold enn over). Det positive oppe i alt dette er, tross alt, at vi nå - trolig - kan komme oss videre og ha fokus på det sportslige. Vi trenger ikke bekymre oss for om vi får lov til å starte sesongen eller ei. Vi har ingen gjeld, ingen konkursbegjæringer over oss.

Dette er ikke noe forsøk på å forsvare Ken Bates, men jeg tror mange av oss bare vil kunne se 11 mann i hvitt spille (god) fotball og ikke miste nattesøvnen over at klubben ruineres for godt.

I øyeblikket tror jeg at jeg har gitt dere det meste av den infoen jeg har fått i løpet av kvelden. Jeg har ingen peil på hva andre misfornøyde aktører foretar seg, eller om de har noen virkningsfulle grep som kan velte dette på overtid.

Med det avslutter jeg innlegg 3.000 - skulle gjerne si jeg kommer med bedre nyheter i innlegg 3.001, men tviler sterkt.

SA

Takk for infoen, SA, absolutt intreessant. Jeg undrer meg imidlertid over at det er mulig at informasjon (les: dine kilder) kan lekke ut fra KPMG/LUFC innen KPGM har fullført behandlingen. Nå kjenner ikke jeg deg rent personlig, men det er naturlig å tro at ikke du er den eneste som fremskaffer slik informasjon, og det ville ikke være bra for konklusjonen om det blir mye fuzz før og etter gjennom større media enn luscos.com. Hadde jeg vært sjef for KPMG-delegasjonen,
hadde jeg beordret absolutt taushet til det var over, men det kan kanskje være folk innen LUFC de ikke har kontroll over?

Svend Anders

quote:
Originally posted by berlin

Takk for infoen, SA, absolutt intreessant. Jeg undrer meg imidlertid over at det er mulig at informasjon (les: dine kilder) kan lekke ut fra KPMG/LUFC innen KPGM har fullført behandlingen. Nå kjenner ikke jeg deg rent personlig, men det er naturlig å tro at ikke du er den eneste som fremskaffer slik informasjon, og det ville ikke være bra for konklusjonen om det blir mye fuzz før og etter gjennom større media enn luscos.com. Hadde jeg vært sjef for KPMG-delegasjonen,
hadde jeg beordret absolutt taushet til det var over, men det kan kanskje være folk innen LUFC de ikke har kontroll over?

Vel infoen kommer ikke fra KPMG-hold, med folk i Bates-leier'n. Jeg tolket siste beskjed til meg om at "papers to be signed tomorrow" som et tegn på at Bates-folka mer eller mindre har fått beskjed om at de har vunnet, om i form av "innkalling".

Men så lenge papirene ikke er underskrevet vet man jo aldri 110 prosent. Kanskje er Bates-folket for optimistiske, kanskje de til og med lurer seg selv og imorgen finner ut at møteinnkallingen (om det finnes en møteinnkalling) istedet er en info om hvem ANDRE som har vunnet.

Kjenner jeg derimot på magefølelse, tidligere erfaringer og "our luck" så går det derimot slik jeg er blitt fortalt.

For min egen del føler jeg meg ganske utmattet etter de siste to månedene. Selv om vi har håpet på flere andre alternativer tror jeg det først og fremst vil føles deilig å bli ferdig med kreditor-snakk og få hovedfokus på fotball-snakk og mulige overganger, om dette altså bekreftes imorgen.

SA

Følges på:

berlin

overmåte enig i siste avsnitt, SA. Ellers takk for respons. Krysser fingre for at denne eier-sagaen snart er blott.

Svend Anders

quote:
Originally posted by berlin

overmåte enig i siste avsnitt, SA. Ellers takk for respons. Krysser fingre for at denne eier-sagaen snart er blott.

Jeg er forøvrig like spent på å se om dette stemmer som noen andre, mtp kilden min. Om det skjer slik beskrevet (om enn noe upresist med tid), tyder det jo på at vi kan få en del spennende info i fremtiden også.

Om kilden tar feil er det takk og farvel til både kilden og Bates - og da gir jeg blaffen i om han ga feil info. :-)

Oppdatert 23.58: På en annen diskusjonsside hevdes det at det kommer en pressemelding klokken 11.00 norsk tid imorgen. Har aldri vært borti denne info-kilden før så aner ikke om det stemmer. Han mener også å vite at det kom en "mystery bidder" på banen med et bud som betalte all gjeld (og vant) - høyst tvilsomt, selvsagt.

Oppdatert 00.25: Fått personlig PM med denne ukjente debattanten og han hevder det pågikk møter så sent som 23.00 norsk tid (kanskje fremdeles) - der KPMG fortsatt jobber med å sjekke opp dette budet som visstnok skal betale all gjeld. Det skal dreie seg om hvorvidt bevisene for finansene stemmer eller ei. Om de gjør det vinner dette budet, om ikke blir det som beskrevet over med Bates som vinner. Totalpakka som er presentert skal ha en verdi på £55 millioner. Understreker at dette kan være sprøyt fra ende til annen, men for de som liker å spekulere/drømme...

SA

Følges på:

McMidjo

Takk for den SA! Om dette stemmer synes jeg det faktisk er godt nytt - iom at dette er det alternativet som forhåpentligvis gir mest ro og kontinuitet - og minst usikkerhet - ift den kommende sesongen.

Etter min oppfatning lå det antakeligvis både bedre og verre alternativer på bordet....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Det går forøvrig mot at denne tråden imorgen er lest over 10.000 ganger. Det må vel være bortimot rekord?

For de som lurer på hvorfor jeg fortsetter å poste så har jeg ikke søvn i kroppen akkurat nå. Skulle gjerne skrudd klokka frem til annonseringstidspunktet og få stoppet lidelsen. FINNES denne mystery bidderen (og pengene hans) - eller er det den vanlige oasen i ørkenen etter tre dager i 65 grader celsius uten vann?

Følges på:

Asbjørn

Fra høye håååp til dype daler i ett sett...

Får håpe vi er på "bølgetoppen" når sluttsignalet går da...

Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bye

Det blir en søvnløs natt ja,frykter jeg..jeg er skikkelig nervøs nå.
Trønder i Bergen!