Skrevet av Emne: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff  (Lest 68711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #420 på: April 29, 2008, 08:54:55 »

Nottingham har forresten vært stille, ser ut til at de i stedet vil konsentrere seg om seg selv. Sørenden har vært forholdsvis rolige de også, men det blir vel uansett et helvete fra alle klubber om vi får igjen de 15 poengene!

Men da rettes nok skytset MOT Ligaen. Hittil har det vært rettet mot Leeds United med et lite håp om at vi skal trekke søksmålet.
Vinner vi, så er det jo vi som har rett og Ligaen som har tabbet seg ut.

Ja og jeg er litt i tvil om FL tør å utsette seg for det presset ved å innrømme feil...

Blir de dømt, så innrømmer de nok ikke noe, men tar dommen til etterretning. Som Kjelvi sakset inn tidligere, så er Ligaens regelverk så frynsete at flere direktører nok ønsker at det blir spisset litt før andre benytter seg av hullene også.

Vi er altså ikke avhengig av noen innrømmelse av Ligaen. Hvis dommen går i vår fordel, så får vi poengene automatisk. Dette har Ligaen gått med på ved å sende saken til arbi....abri...abi....æuischichion!!! ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Wannabe

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #421 på: April 29, 2008, 09:04:03 »
Er det bare meg, eller har vi blitt litt off topic her nå..? Kan dere ikke opprette en egen tråd for personangrep på andre forumdeltakere i stedet for å søple ned den her? ::)
Det må vel være greit å gå litt off topic i ventetiden vel, bare vi ikke skjener ut i bushen, glir over i ukjent land og mister retningssansen tilbake, og slik gjør det vanskelig å orientere seg til tråder med emner man ønsker å diskutere...

Alle sidesprang her vil korte ventetiden, noe som definitivt er av det gode!

MOT
 

Promotion 2010

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #422 på: April 29, 2008, 09:10:30 »
http://www.teamtalk.com/football/yoursay/0,19082,982,00.html

Her ser vi et leserinnlegg på teamtalk som gir oss lite håp om poeng tilbake, desverre :-\ :'(

Stemmer disse antagelser får vi rykke opp via play off, ville egentlig være en større bragd å klare det. I den formen vi er inne i nå om dagen (+ med flaksen på vår side) så er det fullt mulig.
Ulidende spennende blir det hvertfall og gjett om jeg gleder meg til live kamp på Elland Road på lørdag :D

Det er vel dette du refererer til:

guys - i work for a sports solicitors firm in london. We are certinaly not dealing with the case, but fair to say our director does with the team administering this case. The decision has been made the leeds are receiving 0 points back unfortunately. The club along with the rest of the league are being informed as we speak and the decision will be in the public domain on wednesday morning. It was made quite clear to our director that the letter sent by Harvey has given the panel an easy ticket to basically throw this case out. Its similar to a member of a prosecution team being seen to be communicating with a witness on the defence side for example - the court case would be seen as no longer valid and therefore impossible to try. I'm a life long leeds fan and its only my pestering of my big boss that he's been able to get some gossip coming out of the court (which actually isn't a court as such for cases like these). I predicted this would happen but lets take our frustration out on forest and southend in the play offs. MOT!!!

The editor says.... Doesn't surprise me. Cheers for the heads up. I haven't heard anything more official but will keep everyone posted obviously. -Marshy


Vanskelig å si hvor seriøst man skal ta et sånt innlegg, men jeg er uansett like overbevist nå som før at det blir 0 poeng tilbake. Så her må man gjøre jobben sjøl...

De resterende klubbene har ingenting med panelet å gjøre. Det er ikke de som har noen bevisbyrde i denne saken. Leeds fronter en sak mot fotballforbundet der de mener at behandling og straff bryter med engelsk lovverk.

Det eneste som brevet til Harvey kan ha vært et brudd imot, er taushetsplikten Leeds underskrev for å få poengene tilbake. Harvey og Leeds mener at innholdet i brevet var "public knowledge" - allrerede kjent gjennom  pressen. Jeg tviler på om Harvey slapp noen viktige juridiske gullkorn i dette brevet. Det var nok mer ment som en forklaring til de andre klubbene om hvorfor Leeds ikke godtok dommen. Neppe noen "big deal".

Hvis Leeds selv har brutt avtalen med Ligaen, så ville det være svært så rigide regler som velter klubbens sak.

I vanlig rettspraksis så prøves det først ut om det er en sak. Dvs man finner først ut om det er forhold som kan hindre at saken kommer til doms en gang til. Dette er blir det først tatt stilling til. Deretter vurderer man saken på nytt. Slik jeg forstår det er det nettopp dette som har skjedd. SAKEN ER VURDERT PÃ…NYTT AV ET UAVHENGIG PANEL! Dvs at brevet til Harvey ikke har stått i veien for en ny vurdering.

Men.....man vet aldri!

Hadde det vært Mænju, Chelski, Liverpul, Arse-nal, hvemsomhelst..... Så hadde alle lag vunnet, men LEEDS UNITED........det eneste laget i verden som sannsynligvis taper en slik sak.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #423 på: April 29, 2008, 09:25:37 »
Hadde det vært Mænju, Chelski, Liverpul, Arse-nal, hvemsomhelst..... Så hadde alle lag vunnet, men LEEDS UNITED........det eneste laget i verden som sannsynligvis taper en slik sak.

Tipper det er akkurat dette de andre klubbene i L1 sier: Typisk at storklubben Leeds får medhold og 15 poeng tilbake...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #424 på: April 29, 2008, 10:52:05 »
Huff, nå merker jeg hvor inderlig lei jeg er av denne tråden, og alle lignende tråder for den del. Fotballkamper og opprykk/nedrykk skal avgjøres på fotballbanen, ikke i rettssaler !

Og tidspunktet for endelig avgjørelse av denne saken er jo midt sagt patetisk. Jeg har null forhåpninger til at vi får tilbake nok poeng til å rykke rett opp, men klarer ikke helt å slippe tanken før katta er ute av sekken. 1.mai blir en lettelse, uansett!

flynn

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #425 på: April 29, 2008, 11:08:33 »
Huff, nå merker jeg hvor inderlig lei jeg er av denne tråden, og alle lignende tråder for den del. Fotballkamper og opprykk/nedrykk skal avgjøres på fotballbanen, ikke i rettssaler !

Og tidspunktet for endelig avgjørelse av denne saken er jo midt sagt patetisk. Jeg har null forhåpninger til at vi får tilbake nok poeng til å rykke rett opp, men klarer ikke helt å slippe tanken før katta er ute av sekken. 1.mai blir en lettelse, uansett!

flynn

.....og første mai får vi beskjed om at saken er utsatt antagelig!  ::)
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #426 på: April 29, 2008, 11:10:37 »
Jeg tror også at hadde det vært brevet som fikk panelet til å trekke seg tilbake i 10 dager, så ville det vært gjort på 10 minutter å nekte for at saken skulle komme opp påny. Nå vipper jo saken fra sise til side, nettopp pga Leeds sin sterke sak!

Hvis brevet og panelets usikkerhet rundt dette skal ligge til grunn for sendrektighet, tror jeg neppe Ligaens øvrige lag blir særlig blide.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #427 på: April 29, 2008, 11:48:06 »
Jeg lurer svært på om denne dommen er endelig. Kan vi vente nye saker og etterspill dersom Leeds skulle få 10-15 poeng og rykke direkte opp? Får vi en ny summer of 07?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sølvreven

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #428 på: April 29, 2008, 11:53:49 »
Ja Auren. Det tror jeg at vi kan regne med. Summer 08 kommer til å handle om diverse rettssaker.  :-\
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Promotion 2010

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #429 på: April 29, 2008, 12:22:12 »
Jeg lurer svært på om denne dommen er endelig. Kan vi vente nye saker og etterspill dersom Leeds skulle få 10-15 poeng og rykke direkte opp? Får vi en ny summer of 07?

auren

Begge parter sier at dommen for dem blir endelig!

Hva som skjer i forhold til de andre klubben må nok Ligaen ta på sin kappe.

Et eventuelt opprykk ved at vi får tilbake poeng blir nok ikke berørt. Den avgjørlelsen vil nok ikke stride med engelsk lovverk!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #430 på: April 29, 2008, 12:38:03 »
Det slo meg nettopp, vi kommer ikke til å få noen poeng igjen! Men vi vinner play-off finalen 3-0! Tror jeg må ha fått et snev av den 6. sans!

KeyserSoze

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #431 på: April 29, 2008, 12:58:58 »
Det slo meg nettopp, vi kommer ikke til å få noen poeng igjen! Men vi vinner play-off finalen 3-0! Tror jeg må ha fått et snev av den 6. sans!

Så lenge vi rykker opp til slutt er det greit det. Bare kroppen takler påkjenningen...

Egentlig hadde dette vært den beste løsningen, da vi kommer til å få mye shit hvis vi rykker opp fordi vi får igjen poengene.
 

flynn

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #432 på: April 29, 2008, 13:21:08 »
Det slo meg nettopp, vi kommer ikke til å få noen poeng igjen! Men vi vinner play-off finalen 3-0! Tror jeg må ha fått et snev av den 6. sans!

Men når season-long for finalen skal leveres er du nok der med ditt vanlige 0-1 tips  ;)

flynn

B_Ød

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #433 på: April 29, 2008, 14:04:28 »
prøver her også jeg...er jeg helt på viddene her eller snakker vi om ingen eller alle poengene tilbake ?? Hvis dette er et juridisk spørsmål, må jo nesten det bli saken ??
Ups & Ups!!

KeyserSoze

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #434 på: April 29, 2008, 14:16:00 »
prøver her også jeg...er jeg helt på viddene her eller snakker vi om ingen eller alle poengene tilbake ?? Hvis dette er et juridisk spørsmål, må jo nesten det bli saken ??

Det er mange som tolker det slik ja. Men 100% sikker kan man ikke være.
 

Wannabe

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #435 på: April 29, 2008, 14:27:59 »
prøver her også jeg...er jeg helt på viddene her eller snakker vi om ingen eller alle poengene tilbake ?? Hvis dette er et juridisk spørsmål, må jo nesten det bli saken ??
Det er neppe grunnlag for å påstå at du er helt på viddene.

Men man mangler presedens, og spørsmålet er om man hadde "adgang til" å ilegge oss dette poengtrekket. Etter norske forhold kan ikke jeg tenke meg at svaret ville vært noe annet enn ja, og at vi ikke hadde hatt sjanse til å få et eneste poeng tilbake.

Spørsmålet om alle eller ingen tilbake tror jeg likevel kan få en mellomløsning her, nettopp fordi man mangler presendens. Ikke alt ligger så strømlinjeformet til rette at det må bli alle eller ingen, og jeg tror vi må stålsette oss for at det KAN komme en mellomløsning som i vår nåværende situasjon tilsier at vi blir avspist med gråstein fremfor gull, dessverre. Men jeg håper på noe annet, la det være helt klart!

MOT
 

rd1

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #436 på: April 29, 2008, 14:28:17 »
Jeg ser for meg at saken drar ut i tid og avklaring foreligger først når vi har rykket opp via play-off og Leeds vinner saken, får sine 15 poeng tilbake. Det finne med denne vrien, er at vi starter neste sesong med + 15poeng :)
"Who needs Cantona??"

Wannabe

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #437 på: April 29, 2008, 14:40:37 »
Jeg ser for meg at saken drar ut i tid og avklaring foreligger først når vi har rykket opp via play-off og Leeds vinner saken, får sine 15 poeng tilbake. Det finne med denne vrien, er at vi starter neste sesong med + 15poeng :)
Nei! Selv lorder i klovnekostyme tror jeg faktisk skjønner følgende enkle fakta: SISTE FRIST FOR Ã… GI OSS POENG TILBAKE ER 9. MAI, SLIK AT DE RIKTIGE LAGENE SPILLER DEN/DE KAMPER SOM SKAL GÃ… DEN DAGEN.

Ã… ta med oss disse poengene over i ny sesong er og blir vissvas, er jeg redd!

MOT
 

torivar

  • Gjest
Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #438 på: April 29, 2008, 14:47:14 »
Får for all del ikke håpe det blir "noen" poeng igjen. Får vi null vil nok mange juble. Skaper et slikt utfall presendens er det mange som skal få spise den jubelen med tid og stunder. Tror dette får fatale konsekvenser, og da snakker jeg ikke om Leeds. Stakkars jævler.

Alt eller ingenting!

Ove

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #439 på: April 29, 2008, 15:14:15 »
Jeg har stusset på de trenger så lang tid på denne saken. Alle fakta forelå vel når saken startet?
Kan det være sånn at avgjørelsen drøyer fordi denne saken vil skape presedens for senere saker, som dukker opp like rundt neste sving? Derfor vil de vurdere grundig alle sider. Kanskje innhenter de ekstra opplysninger, eller kanskje de rett og slett er i dialog med de andre berørte partene for å dempe virkningene av en avgjørelse til fordel for Leeds. Hvem vet hva som foregår. Vi får snart svaret.
 

Erik_

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #440 på: April 29, 2008, 20:29:03 »
Sky Sports News har meldt at resultatet av saken offentliggjøres

KL 18.00 torsdag 1. mai

Promotion 2010

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #441 på: April 29, 2008, 20:51:21 »
Sky Sports News har meldt at resultatet av saken offentliggjøres

KL 18.00 torsdag 1. mai

Da er nok resultatet klart og noen er i ferd med å slikke sine sår... Tja, man kan jo håpe!  :)

Hvorfor la det drøye ut i det uendelige? Hva vet Ligaen den 1.mai som den ikke vet nå!? Her er det noen som trenger tid!

Hvorfor kunne ikke Swanshit fått pokalen sist helg? Det er neppe Harveys brev som har ført til denne langdryge prosessen.

Som før nevnt brukte panelet en ekstra dag til bevisførsel og for Leeds sin del var dette såpass kraftig kost at det slett ikke er enveiskjøring for Ligaen.

No news is good news!

MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

abbe

  • Gjest
Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #442 på: April 29, 2008, 21:19:37 »
Sky Sports News har meldt at resultatet av saken offentliggjøres

KL 18.00 torsdag 1. mai

Da er nok resultatet klart og noen er i ferd med å slikke sine sår... Tja, man kan jo håpe!  :)

Hvorfor la det drøye ut i det uendelige? Hva vet Ligaen den 1.mai som den ikke vet nå!? Her er det noen som trenger tid!

Hvorfor kunne ikke Swanshit fått pokalen sist helg? Det er neppe Harveys brev som har ført til denne langdryge prosessen.

Som før nevnt brukte panelet en ekstra dag til bevisførsel og for Leeds sin del var dette såpass kraftig kost at det slett ikke er enveiskjøring for Ligaen.

No news is good news!

MOT

Man kan vel frykte at man leter med lys og lykter etter noe å gjemme seg bak... F.eks. si "Joda, Leeds har krav på å få sine 15 poeng tilbake, men p.g.a. en prosedyrefeil (Ikke stor bokstav i begynnelsen av en setning, svar sent flere nanosekund for seint e.l.) så kan de ikke få det alikevel. Dermed redder ligaen skinnet sitt i forhold til Leeds og alle fremtidige liknende saker.  >:(
« Siste redigering: April 29, 2008, 21:24:24 av abbe »

Erik M

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #443 på: April 29, 2008, 21:52:04 »
Ville rykter sider at beslutningen er tatt for en stund siden, men at det jobbes med løsninger for å minimere skadene.  En av modellene skal være å la fire lag rykke opp i CCC...
 

Ronald

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #444 på: April 29, 2008, 22:22:14 »
Utfallet er nok desverre at man rir to hester. Leeds får tilbake noen poeng som likevel ikke får innvirkning på hvilke lag som rykker direkte opp. Dermed slipper FA noe større problem med rettsak i ettertid.  :( :(

Gi no f...! Leeds får bare motbevise at de er et dårlig cup-lag og vinne resterende kamper, såre enkelt.  :D :D

Leedsulf

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #445 på: April 29, 2008, 22:56:53 »
Ville rykter sider at beslutningen er tatt for en stund siden, men at det jobbes med løsninger for å minimere skadene.  En av modellene skal være å la fire lag rykke opp i CCC...

Litt surt for det ekstra laget som da rykker ned fra CCC for å opprettholde samme antall lag  :P
Blir uansett ulidelig spennende å se hva som skjer på torsdag.

Sleivind

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #446 på: April 29, 2008, 23:19:40 »
Sky Sports News har meldt at resultatet av saken offentliggjøres

KL 18.00 torsdag 1. mai

18.00 norsk eller engelsk tid?

Promotion 2010

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #447 på: April 29, 2008, 23:37:13 »
Twisting and turning....  ::)

Attached is another posting from Seaside white on 606. He is the guy with a contact in KPMG and is known to 606 posters:

Only got back from hols this afternoon having been abroad so not upto scratch with news (know we won on Friday and league positions etc) but thought I should share e-mail posted to me last evening. " Found out that one of the main concerns of F.L with Leeds administration process is the commitment they have given to pay more money to debtors i.e HMC/tax if they become succesful at some future date. The F.L feel Leeds have given the tax man a leaver to use at other clubs affected by administration,as you know the F.L. & HMC/Taxman are in dispute over preffered debt status. They have claimed that Leeds should have notified them about the deal before agreeing to it so they could at least comment, they claim this is in F.L rules?. Unfortunetly for Leeds it seems the panel have accepted this point and one or two other smaller points BUT are reported to feel they do not warant a 15pt penalty and that Leeds acted in good faith after the initial CVA was lost.
I now believe that at the begining of last week the Leeds lawyers were offered 8pts return from F.L, this was rejected and the full 15pts requested. In the manner in which arbitraition is conducted I know believe the panel will award Leeds 10pts which would be a compromise between the 8pts offered and the 15 demanded,moving slighlty towards the organising body i.e Football League. However I understand that both parties are still in contact with the panel so anything can still happen. I am sorry if I built your hopes up too much.
My feeling is this story could have grain of truth in it. Have I missed anything this past nine days that fits in with this news? Cheers

http://www.bbc.co.uk/dna/606/F9799680?thre...650&show=50

His post is on page 34.

--------------------
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SOL

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #448 på: April 29, 2008, 23:38:30 »
18.00 norsk tid. Er vel likevel ikke helt sikker på om de venter sålenge, men vi får bare vente. Det florerer en del positive rykter, men det er akkurat det, rykter. Tror nok vi må sørge for opprykk via Play Off. Så la oss håpe at Play Off for tredje gang kan bringe oss lykke ;)
 

SOL

Sv: Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff
« Svar #449 på: April 29, 2008, 23:40:42 »
Det er dessverre mange som påstår de har venner som har venner som kjenner en som kjenner, bla,bla,bla............. >:(