Skrevet av Emne: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!  (Lest 13929 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

pedro

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #90 på: Januar 29, 2008, 10:52:50 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3267232.ece

Noen betraktninger, inneholder flere av antagelsene her inne på vårt forum.
Leedsomaniac

Kato

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #91 på: Januar 29, 2008, 10:56:45 »
Fullstendig uforståelig hva Newcastle skal med den mannen i en slik rolle.

At vi i tillegg får betalt for å sende han er jo fantastisk.
 

Dennis

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #92 på: Januar 29, 2008, 10:59:03 »
Jeg håper som sagt på Chris Coleman, men tviler sterkt på at han tar turen til League One!

Allikevel er jeg ikke hundre prosent sikkert på at vi ikke kan få en godt profilert manager. Selvsagt ville ikke Coleman tatt over Northampton eller Cheltenham, men i størrelse er Leeds blant de 6-7 største klubbene på øyriket. Det kan være en ypperlig oppgave for enhver manager. Tanken på å være 'den som reddet Leeds' bør da også kunne friste?

Men så er det penger da. Penger, penger, penger. Jeg er drittlei hele greia. Alt handler om det. Dennis Wise forlot skuta av en eneste grunn. Penger. Han får ikke verken taktisk innsyn eller muligheten til å plukke ut spillere i N'castle. Han vil jo i praksis ha en overflødig stilling, opprettet for han selv. Helt idiotisk karrierevalg spør du meg. Men han får vel godt betalt da.  :(
Marching on together!

pedro

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #93 på: Januar 29, 2008, 11:00:48 »
Fullstendig uforståelig hva Newcastle skal med den mannen i en slik rolle.

At vi i tillegg får betalt for å sende han er jo fantastisk.

 :D Enig og les denne; http://www.football365.com/story/0,17033,13320_3087511,00.html, de bekymrer seg allerede for at KK vil bli sur og forsvinne fra St James Park før en vet ordet av det ;D Måtte det skje og DW overta for så og kjøre klubben ned i CCC.
Leedsomaniac

SveinArve

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #94 på: Januar 29, 2008, 11:21:46 »
Dennis Wise, who gives a f**k, we`re Super Leeds and we`re going up!!!
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Sheridan

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #95 på: Januar 29, 2008, 11:36:55 »
Det skuffer meg at Dennis Wise ikke stod sesongen ut i det minste.
Newcastle kunne og ville sikkert ventet til sommeren.
Da kunne han reist med en viss form for ære og respekt.
Det gjør han ikke nå. Utrolig skuffet over dette.

Promotion 2010

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #96 på: Januar 29, 2008, 11:40:09 »
nedtur....igjen....

Du tenker på dette sitatet:

"The recruitment process is already in progress. We'll make the decision who we feel is the best man for the job, not on the basis of who has the most popularity among the fans."

...da blir det neppe John Sheridan!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #97 på: Januar 29, 2008, 11:43:13 »
Etter det jeg forstår har Wise trolig fått jobben pga en felles bekjent av klubbeier Ashton, som er i eiendomsbransjen.

Jeg mener dette har lite med illojalitet å gjøre når du får doblet lønna, en fantastisk jobb i en av Englands største klubber, og dessuten hovedsete i hjembyen. Dessuten tror jeg kanskje Wise har mistet litt av Leeds-go'en etter at Poyet stakk (noe som skuffet Wise stort). Når Bates i tillegg ikke har noe imot det, så får det være.

Siden Wise var på rullerende kontrakt fikk vi ikke større kompensasjon enn en drøy årslønn for han, altså rundt en halv million pund. At dette var "greit for Bates så lenge han fikk penger" handler ikke om at han skal putte penger i egen lomme, for en erstatter vil trolig koste nesten det samme - uansett er dette bortimot småpenger.

Mange kandidater ryktes inn, og jeg har ingen formening om hvem som er mest aktuell. Jeg føler meg også litt likegyldig akkurat nå, for kandidatene kan høres så dårlige eller gode ut som bare det - hvordan de takler å ta over Leeds i den situasjonen vi er i, og med de forventninger fansen har, kan bli veldig tilfeldig. Dette handler om hvordan mennesker "matcher", og selv en på papiret glimrende kandidat kan feile. Ã… ta over et lag og ta det til opprykk - etter at overgangsvinduet er stengt og troppen "satt" er ikke nødvendigvis en enkel jobb.

Samtidig er det utrolig spennende. Kanskje kan den nye mannen tilføre ny energi, et nytt gir til troppen?

Jeg tror Dennis Wise passet perfekt i den situasjonen Leeds var i fra sommeren og første del av sesongen. Han klarte, sammen med Poyet, å få ut en samlet energi fra troppen sin, og det skal han ha skryt for. De to siste månedene har vært noe annerledes, presset har endret seg og kanskje handler det nå mer om å være stødig og profesjonell snarere enn å "have a go".

Vi rakk så vidt å få med avgangen på en side i TPN - håper på forståelse at vi ikke rakk mer. Samtidig er enkelte andre artikler skrevet ut i fra at Wise fortsatt er manager, men det forstår dere sikkert når dere leser det.

Svend Anders

Promotion 2010

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #98 på: Januar 29, 2008, 11:45:27 »
Han vil alltid huskes som manageren som førte oss ned i det dypeste mørket. Nå er det kun å bli kvitt den gamle geitebukken, så kan oppturen starte.

Kan ikke si noe annet enn at dette gledet meg.

Nå forventer jeg egentlig noen lange innlegg opm hvem som bør inn, og så forventer jeg at du tar tak i Bates så vi får inn kvalitet i managerrollen!

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sheridan

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #99 på: Januar 29, 2008, 11:47:52 »
nedtur....igjen....

Du tenker på dette sitatet:

"The recruitment process is already in progress. We'll make the decision who we feel is the best man for the job, not on the basis of who has the most popularity among the fans."

...da blir det neppe John Sheridan!

 :)


Shez kunne vært en god mann.
Vært mer en brukbar i Oldham.
Men han er nok altfor populær  ::)

berlin

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #100 på: Januar 29, 2008, 12:10:19 »
Med all respekt, Shez kan ikke vise til noe spesielt, enkelte good runs har de hatt, spesielt i fjor, men Oldham er ikke den minste klubben i L1,
og har nok større ambisjoner enn de fleste L1-klubben. Jeg ville vært veldig usikker om det hadde blitt Shez. Føler meg ganske sikker på at
det kommer inn en person som har en suksess å vise til som manager på et eller annet nivå. Tror det er Bates filosofi denne gang.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #101 på: Januar 29, 2008, 12:53:01 »
Det er nærliggende å slenge lojalitetskortet tilbake i fleisen på Wise og kalle ham en ’greedy bastard’, men som småbarnspappa i en evig tidsklemme har jeg relativt stor forståelse for Wise sitt valg.

Jeg tror at pendlingen mellom familie og småbarn i Buckinghamshire og stillingen som som 'handson' manager i Leeds har gitt enorm slitasje på Wise, og slitasjen begynte antakeligvis å bli virkelig tyngende fra det tidspunktet Poyet ble borte.

Da virker det kanskje absurd å ta en ny jobb i en klubb enda lenger nord i landet, men slik jeg forstår det vil Wise få en jobb i Newcastle som i stor grad kan skjøttes fra Londonområdet, og dermed vil gi rom for at Wise kan gjenopprette en noenlunde harmonisk familiesituasjon. At lønna hans etter sigende tredobles er vel heller ingen ulempe….

Synes denne artikkelen fra The Guardian var informativ å lese – i og med at den går litt mer i dybden på situasjonen Wise har stått overfor, og også gir et godt innblikk i Wise sin rolle i den nye managementstrukturen Newcastle ønsker å etablere:

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2248462,00.html
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #102 på: Januar 29, 2008, 14:00:24 »
Bra artikkel, den beste til nå. Bør leses!

Dennis

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #103 på: Januar 29, 2008, 14:25:03 »
Jeg har faktisk en voksende forståelse for Wises karrierevalg. Han tjener mer penger og får altså større tid til familien.

Det jeg derimot ikke forstår er at han går fra å være den sportslige sjefen i en klubb, til å bli en sporstlig... "supervisor", kan man kalle det det? Han skal visstnok være innblandet i ungdomsavdelingen, speiding osv, men han vil ikke få makt over verken laguttak eller taktikk. Han mister altså den sportslige innflytelsen. I mine øyne er dette en stilling opprettet for å få plass til han, ikke en stilling han har blitt headhuntet til. Disse oppgavene han er hentet til å gjøre, blir da også gjort i andre klubber, uten den spesielle tittelen. Virker for meg som om dette kan sammenlignes med Svein Mathisens tittel i Start, bortsett fra at den virker enda mer overflødig.

I den grad synes jeg det er merkelig!

Og illojal? Ja, det vil jeg si han bør kunne klassifiseres som. Ikke fordi han tar en jobb som er mer praktisk og betaler mer, men på grunn av hans krasse uttalelser med tanke på Bradley Johnsons overgang og spillere som vi "ikke trengte, fordi de ikke ønsket å spille for Leeds", samt "the long haul." Jeg har ekstremt mye større forståelse for Poyets valg.

Og hvorfor skulle Newcastle i det hele tatt ha Wise? Og i den rollen?
« Siste redigering: Januar 29, 2008, 14:28:08 av Mr Kaizer »
Marching on together!

flynn

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #104 på: Januar 29, 2008, 14:32:46 »
Hold opp da folkens...

Jeg er også "in it for the long haul" i nåværende jobb. Det vil i praksis si at det jeg gjør på jobben forsøksvis gjøres for å sikre selskapet en god fremtid. Akkurat nå ser jeg meg selv ansatt her også om 5 år, hvilket betyr at det som er bra for selskapet er bra for meg.
Men, i morgen kan dette endres. Rent teoretisk sett kan jeg få et jobbtilbud som innebærer vesentlig høyere lønn, mer tid til kjerring og unger, og en sjanse til å markere meg i fagmiljøene både innenlands og utenlands. Med mindre jeg stjeler med meg ideer og løsninger fra dagens jobb, eller på annen måte opptrer til skade for selskapet i oppsigelsestida, ville jeg ikke akseptert å bli kalt illojal fordi om jeg endte opp med å skifte jobb  :o

flynn

Jon R

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #105 på: Januar 29, 2008, 16:43:48 »
Sakset fra timesonline:

Never give up, never give in - Dennis Wise loves to prove fans, managers and pundits wrong. He has been doing it all his career. He is a small man with a huge heart, which is why I cannot figure out this move.

Wise leaves Leeds United with the job half-done. He was in charge when they went down and the Wise I know would desperately want to be the man who takes them back up. He is not the sort to leave unfinished business.


Jeg må le. Snakker om skivebom:

Millwall: left unfinished business
Swindon: left unfinished business
Leeds United: left unfinished business

Har Wise gjort noe annet enn å forlate unfinished business i sin manageriale karierre?


Jeg tror uansett at Wise gjorde det rette for sin egen del: Nedturen hadde allerede begynt og han innså selv at herifra ville det bli vanskelig å fortsette oppturen som startet i august , som stagnerte utover høsten og som hadde en klar nedadgående tendens fra det øyeblikket Gus Poyet forlot klubben. "In for the long haul" var bare en frase for å please fansen og lojaliteten brast så fort den ble satt på prøve. Good riddance!
« Siste redigering: Januar 29, 2008, 22:03:59 av Jon R »
Jon R.