Skrevet av Emne: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!  (Lest 13941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #60 på: Januar 28, 2008, 21:45:45 »
Paul Ince er noe av det mest motbydelige "ever" å ha entret en fotballbane, helt på høyde med Roy Keane og Gary Neville. Han vil jeg ikke ha nær Elland road. Coleman, Job done eller Allardyce høres bra ut.
Var vel en del som syns Wise var i kategori med Ince, Keane og Neville for 15 måneder siden.....
The future's so White I've got to wear shades 8)

kjelvi

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #61 på: Januar 28, 2008, 22:06:12 »
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1226951,00.html
En gledens dag!
Nå er dvergen borte.
Rydd plass for Gary McAllister!
Og dette skal man lese fra en helvetes apekatt fra Stordalen!
Kryp opp i igjen i treet ditt!
Hvor ble det av smiley-tegnet...?
Helvetes apekatt til og med!
Litt nyskjerrig på hvem denne Jan Ove/Janen...  :)

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #62 på: Januar 28, 2008, 22:21:54 »
Flott at han forsvant.  Han viser at han ikke hadde noen følelser eller ambisjoner for laget vårt.  Trenermessig vil han heller ikke bli savnet av meg.  Han var ikke noen god trener.
Hvis det en dag nå kommer beskjed om at Bates forsvinner også da skal det bli en ekstra feiring her i stuen.  Og da kan oppbyggingen av Leeds starte igjen.

Espen J

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #63 på: Januar 28, 2008, 22:30:59 »
Wise er ikke min type. Glad han er borte.
Håper på McAllister!!
 

SveinArve

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #64 på: Januar 28, 2008, 22:33:54 »
Syns han har gjort sine saker bra hittil. Flink med teambuilding og motivasjon. Men ingen taktiker. Tror Wise har tatt Leeds så langt han kunne. No vil jeg ha Allardyce som kan ta Leeds heilt til PL
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Erik_

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #65 på: Januar 28, 2008, 22:40:13 »
Har bare ett ord til Wise i denne saken: http://tinyurl.com/2n6m9l

For en tufs. :)

rastafari

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #66 på: Januar 28, 2008, 22:46:16 »
Farvel Wise, du har nådd ditt kompetansnivå i å bygge et lag for flere uker siden. Din enkle verden var grei yil å motivere gjengen til f.... innsats for å ta igjen 15p. Men å bygge et lag, og utvikle en spilleplan, for å gjøre et opprykk og satse videre i CC, har du dessverre ikke kapasitet. Gjennom å selge Derry og leie ut Thompson, er et av flere bevis på dette.

Så får vi se hva den gamle grinebiteren drar fram fra dypet nå? Kan han ha vett nok til å finne en som kan bli akseptert og kjenner Leeds (Sheridan/McAllister) eller kommer nok en gammel Chelsea mumrik (Vialli).

Bare fri oss fra Allerdyce eller McLaren. Alt er vel egentlig bedre enn disse to.

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

palle

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #67 på: Januar 28, 2008, 23:14:19 »
Til dere som bringer inn ordet loyalitet i sammenheng med fotballmanagere og/eller -spillere: Google Matthew Le Tissier for å finne ut hva dette dreier (dreide) seg om.

"Takk" og farvel, herr Wise. En gledens dag i Leeds (og på Kampen).

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

Torgeir

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #68 på: Januar 28, 2008, 23:16:17 »
Kaoset er fullkomment....Her har vi lånt,kjøpt,leid ut og solgt fotballspillere og ledere over en lav sko siste månedene og så forsvinner han som er ansvarlig for det. Regner med at Basset tar over permanent til sommeren... og Bates forsvinner,slik at vi kan få inn noen med hjerte for klubben.......8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
« Siste redigering: Januar 28, 2008, 23:18:26 av Torgeir »
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Promotion 2010

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #69 på: Januar 28, 2008, 23:54:41 »
Til dere som bringer inn ordet loyalitet i sammenheng med fotballmanagere og/eller -spillere: Google Matthew Le Tissier for å finne ut hva dette dreier (dreide) seg om.

"Takk" og farvel, herr Wise. En gledens dag i Leeds (og på Kampen).

PålK

Jeg er litt treg, men du har et stort poeng! Hvis den neste manageren har connection til Leeds, så får vi en manager som vet hva det dreier seg om! Men finnes han der ute, han som takler presset?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SirOlsen

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #70 på: Januar 29, 2008, 00:25:49 »
oisann... hva nå...
-SirOlsen-

Milou

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #71 på: Januar 29, 2008, 01:35:55 »
Min første reaksjon er at dette er dårleg nytt på kort sikt og at direkte opprykk no er mindre sannsynleg. Eg har imidlertid alltid hatt ein viss skepsis til Wise og på lang sikt kan dette slå godt ut, sjøl om Wise nok er blant dei betre managerane ein kan håpa på så lenge Bates er sjef, som det er sagt tidlegare i denne tråden. Eit managerbytte no er uansett uheldeg i forhold det samme managerbytte ved sesongslutt.

Eg blir stadig forundra over alle som er overraska over manglande lojalitet frå Wise i denne samanhengen. Eg vågar påstanden at minst 95% av oss hadde gjort det samme om ein skulle blitt tilbudt ein jobb der ein tenar 2-3 gangar (minimum - mitt anslag) enn tidlegare. At lojaliteten var så mykje betre før har eg heller ikkje så mykje tru på. Det var berre mykje mindre pengar i fotballen tidlegare, slik at dei økonomiske grunnane til å skifta klubb vanlegvis ikkje spelte nokon stor rolle.

75 SOLLI

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #72 på: Januar 29, 2008, 01:42:09 »
Min første reaksjon er at dette er dårleg nytt på kort sikt og at direkte opprykk no er mindre sannsynleg. Eg har imidlertid alltid hatt ein viss skepsis til Wise og på lang sikt kan dette slå godt ut, sjøl om Wise nok er blant dei betre managerane ein kan håpa på så lenge Bates er sjef, som det er sagt tidlegare i denne tråden. Eit managerbytte no er uansett uheldeg i forhold det samme managerbytte ved sesongslutt.

Eg blir stadig forundra over alle som er overraska over manglande lojalitet frå Wise i denne samanhengen. Eg vågar påstanden at minst 95% av oss hadde gjort det samme om ein skulle blitt tilbudt ein jobb der ein tenar 2-3 gangar (minimum - mitt anslag) enn tidlegare. At lojaliteten var så mykje betre før har eg heller ikkje så mykje tru på. Det var berre mykje mindre pengar i fotballen tidlegare, slik at dei økonomiske grunnane til å skifta klubb vanlegvis ikkje spelte nokon stor rolle.

Heilt enig Milou! Jeg hadde gjort det samme. Vi må huske at Wise en gang hatet Leeds United (som Chelsea spiller)!
Tror ikke at det nødvendigvis vil gjøre det store utslaget hva opprykk i år anngår. De siste 9 kampene har gitt oss 3-3-3, og det er vel ikke noe å skryte av. Håper bare ikke at BassMan blir caretaker resten av sesongen. Vi må få inn en ny manager asap....... GI OSS ET`STORT NAVN

Kickthemdown

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #73 på: Januar 29, 2008, 02:15:19 »
 :o Jeg tror ikke Wise ville forlatt Leeds om han ikke viste at det kommer nye eiere til sommeren... Da kan/kunne han plutselig risikere å få sparken på dagen. Da er det nok like greit å forlate skuta mens en "storklubb" vil ha deg..

Kortsiktig er nok ikke dette noen god løsning. Vi taper i morgen mot Southend ganske så sikkert og vi kommer nok til å gå på en mine eller to til før en ny manager er på plass. Kan en ny manager føre oss opp? JA om vi henter en med litt klasse. Job Done som flere nevner vil jeg gjerne ha til Elland Road. :)

Langsiktig er det ikke noen tvil i mitt sinn om at Leeds United kommer styrket ut av dette. Fyren krangler med alt og alle, Leeds spiller søppel-fotball og han henter kompisene sine(sweeney) eller andre rejects til å spille for Leeds.

Til slutt må jeg bare få si at det viktigste for Leeds nå (6 måneder) er å bli kvitt Bates. eg kan t.o.m nesten ofre et opprykk for den gleden/festen jeg skal ta den dagen han forlater oss.

Ser ut som melodien "get the chelsea out of Leeds" funker....

Alta-White som ser lyst på fremtiden.  :D

Sheridan

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #74 på: Januar 29, 2008, 03:35:43 »
nedtur....igjen....

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #75 på: Januar 29, 2008, 07:29:16 »
Eg blir stadig forundra over alle som er overraska over manglande lojalitet frå Wise i denne samanhengen. Eg vågar påstanden at minst 95% av oss hadde gjort det samme om ein skulle blitt tilbudt ein jobb der ein tenar 2-3 gangar (minimum - mitt anslag) enn tidlegare. At lojaliteten var så mykje betre før har eg heller ikkje så mykje tru på. Det var berre mykje mindre pengar i fotballen tidlegare, slik at dei økonomiske grunnane til å skifta klubb vanlegvis ikkje spelte nokon stor rolle.

Jeg blir ikke forundret, man kan jo bare se på egoistsamfunnet vi lever i.  Men det gjelder å finne den personen som er villig til å trene Leeds og som samtidig tilhører de 5 prosentene dine som ser andre verdier i livet enn tykkelsen på lommeboken.  Og heldigvis finnes det slike folk fortsatt, det er bare å lete ordentlig.

Personlig tror jeg det var mye mer lojalitet tidligere, men samtidig var det andre verdier i samfunnet som telte mer enn en stor bankkonto.

trondt

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #76 på: Januar 29, 2008, 07:34:23 »
Var på Elland Road da Wise-guy leda laget for første gang med seier mot Southend. Trodde den gang på en slags "hvor-var-du-da-Brå-brakk-staven" hendelse, men slik ble det altså ikke. Jeg tror ikke det må være tvil om at Wise har gjort en strålende jobb så langt i denne sesongen, ta en titt på spillerstallen, det oser ikke akkurat av premier league av de navna der. Tror Dennis fikk max ut av det han hadde til rådighet, og sjøl vil jeg takke han for det han har gjort og ønske lykke til videre. Hva som skjer videre med klubben vår er vel heller usikkert. Tror ikke vi kan velge og vrake blant managere med vår den geitebukken/julenissen som sitter som styreformann.
Håpet må vel være at vi får inn en manager som kan få det beste ut av stallen og sikre minst en play-offplass.
Håper for egen del at Leeds United navnet er attraktivt nok fortsatt til at pengesterke folk kan komme inn på eiersiden til sommeren. (Ikke Shepherd). Ønsker meg en eier med solide finansielle muskler, uten altfor mange svin på skogen.

Trygve

  • Gjest
Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #77 på: Januar 29, 2008, 07:46:56 »
Wise har byttet jobb, og det gjør mange av oss. Og man kan vel ikke nekte for at han har sansynligvis har fått et godt jobb tilbud.Han er vel ikke første mann som skifter jobb ,etter og ha fått et tilbud de ikke kan si nei til ???
Synes han har gjort det bra denne sesongen, med all usikkerheten før sesongen. Fikk vel ikke ro rundt klubben før den var sparket igang.Og det har jo vært en utrolig bra høst sesong,det skal han ha.
Tror dette kan slå begge veier for Leeds, kan få et løft etter en dårlig periode .
(Dårlige periode har de fleste lagene i disse div.med det kamp programmet de har.)
 Eller den dårlige perioden kan fortsette, og play off plassen ryker. Denne tiden er normalt veldig viktig for lagen i CC og L, det er ofte en endring i formen til lagene. Noen går inn i en dårlig periode, og noen kommer oppover tabellen med en god flyt.
Og så håper vi at vi er ferdig med den dårlige perioden,og at dette er med og snur det igjen.
En 2 plass er fortsatt ikke umulig ;)

BERGH

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #78 på: Januar 29, 2008, 08:17:12 »
Tror Wisey begynte å føle at han mistet grepet.  Derfor kom tilbudet veldig beleilig for ham og når han i tillegg får 3-tre dobblet lønna si da var det Bye Bye til leeds.  Dypere satt det ikke selv om han sa han var for "long run" i leeds.

Personlig ville jeg hatt den norske treneren Trond Sollied.

Kanskje Rekdal søker, som er leedsfan.    hehehehe

Ser at mange nevner tidligere gode fotballspillere men det er ikke det samme som en god manager.
Et godt eksempel er Bryan Robson i Sheff. U som er helt tragisk etter min mening. 

Leeds er større en lille Wisey men jeg er bekymret for hvem Bates velger.

Nå fikk han antakelig 1 million pund.   Få inn en ny manager og gi ham pengene til å kjøpe en spiss.
 

RoarG

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #79 på: Januar 29, 2008, 08:29:27 »
Wise forsvinner? Ja, ja det er vanlig å bytte arbeidsgiver. Har personlig ikke vært noen stor fan av Wise, men inntrykket ble vel mildnet litt etter innsatsen og resultatene så langt i sesongen. Får bare takke Wise for innsatsen han har gjort, og ønske lykke til videre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ã…sland

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #80 på: Januar 29, 2008, 08:42:38 »
Godt å være kvitt "lømmelen" Wise,resultatene tidlig i sesongen skyldes nok like mye flaks som managerens dyktighet.
Wise er rett og slett ingen managertype,la oss få en mann med hjerte for Yorkshire og Leeds (men det driter nok Bates i tenker eg).
 

stian

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #81 på: Januar 29, 2008, 09:16:06 »
Godt betalt fikk vi også! Følgende spekulasjon på Teamtalk: " Newcastle chairman Chris Mort is thought to have agreed a £1million compensation package with Leeds for the services of Wise".

pedro

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #82 på: Januar 29, 2008, 09:26:56 »
http://www.teamtalk.com/football/news/1,16370,982,00.html

Ikke den beste foranledningen for et fruktbart samarbeid dette her, håper KK og DW klorer øynene ut av hverandre fort som faen :D
Leedsomaniac

auren

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #83 på: Januar 29, 2008, 09:32:45 »
Godt betalt fikk vi også! Følgende spekulasjon på Teamtalk: " Newcastle chairman Chris Mort is thought to have agreed a £1million compensation package with Leeds for the services of Wise".

Vi burde fått en million nå, og en million hvis vi rykker opp denne sesongen. Er redd sjansene for opprykk minsker en del nå.

Skuffet over Wise. Hadde det vært managerjobben i Newcastle han ble tilbydt så kunne jeg akseptert og forstått det bedre. Men ikke i en stilling som fotballdirektør!

Vi må snarlig få inn en ny manager. Håper ikke Bassett får tillit ut sesongen. Hva med denne Gannon?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

KeyserSoze

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #84 på: Januar 29, 2008, 09:38:24 »
Jeg må si jeg har vanskelig for å forstå hva Newcastle skal med Wise som fotballdirektør.
 

Kato

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #85 på: Januar 29, 2008, 09:50:02 »
Han vil alltid huskes som manageren som førte oss ned i det dypeste mørket. Nå er det kun å bli kvitt den gamle geitebukken, så kan oppturen starte.

Kan ikke si noe annet enn at dette gledet meg.
 

HåvardK

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #86 på: Januar 29, 2008, 09:54:23 »
Veldig blandet ifht dette. Kommer ikke til å savne Wise, for all del - men jeg greier liksom ikke å bli så optimistisk at jeg samtidig tror at dette betyr at Bates er på vei ut til fordel for bedre eiere. Det virker i hvert fall illusorisk å tro at sterke personligheter som Big Sam eller Chris Coleman kan være aktuelle i denne sammenhengen.

flynn

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #87 på: Januar 29, 2008, 10:15:45 »
Keegans uttalelse viser kanskje den merkeligste siden ved hele denne saken synes jeg. Her henter Newcastle inn igjen frelseren Keegan, lar ham styre laget i to kamper, og så ansetter de Wise uten å avklare dette med Keegan i det hele tatt! Sannelig er det ikke bare i Leeds det pågår underlige ting  ::)

La gå at det selvsagt ikke skal være manageren som ansetter ny Director of Football, men disse to må regne med å jobbe så tett sammen at det å ansette en uten å ha sjekket (og dobbelsjekket) hvordan disse to kan gå overens er smått utrolig!

Hva angår Wise så er jeg rimelig sikker på at han ville vært happy med å stå løpet ut i Leeds, men når det kommer tilbud av denne typen på bordet forandrer det premissene så mye at jeg tror de aller fleste ville takket ja. Tidligere toppspillere som går for en videre karriere innen fotballen er så ærgjerrige av natur at de vil opp og fram. Takker man nei når sjansen byr seg er det ikke brått sikkert at tilsvarende muligheter kommer tilbake, og utviklingspotensialet i nåværende stillinger/klubber er uendelig mye mer usikre i denne bransjen enn i nær sagt alle andre.

Vedder mye på at Wise har "mixed feelings" i denne saken. På en side ville han gjerne stått ved roret og fullført snuoperajsonen i Leeds, på den annen side ble fristelsen til å kaste seg over enda mer prestisjetunge oppgaver med vesentlig bedre økonomiske betingelser for stor.
De som påstår at Wise er feig, ulojal og en sviker på bakgrunn av dette har sannsynligvis aldri vært i en tilsvarende situasjon selv, eller så lyver de på seg en lojalitet som jeg ikke tror er reell!

flynn

soumoh

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #88 på: Januar 29, 2008, 10:18:29 »
Når sant skal sies, så synes jeg at dette var den beste måten å bli kvitt Wise på. Jeg er redd for at vi hadde aldri klart å bli kvitt Wise på en annen måte, uansett hvor dårlig han hadde prestert.
We'll be back.

auren

Sv: WISE KLAR FOR NEWCASTLE!
« Svar #89 på: Januar 29, 2008, 10:23:31 »
Keegans uttalelse viser kanskje den merkeligste siden ved hele denne saken synes jeg. Her henter Newcastle inn igjen frelseren Keegan, lar ham styre laget i to kamper, og så ansetter de Wise uten å avklare dette med Keegan i det hele tatt! Sannelig er det ikke bare i Leeds det pågår underlige ting  ::)

La gå at det selvsagt ikke skal være manageren som ansetter ny Director of Football, men disse to må regne med å jobbe så tett sammen at det å ansette en uten å ha sjekket (og dobbelsjekket) hvordan disse to kan gå overens er smått utrolig!

Hva angår Wise så er jeg rimelig sikker på at han ville vært happy med å stå løpet ut i Leeds, men når det kommer tilbud av denne typen på bordet forandrer det premissene så mye at jeg tror de aller fleste ville takket ja. Tidligere toppspillere som går for en videre karriere innen fotballen er så ærgjerrige av natur at de vil opp og fram. Takker man nei når sjansen byr seg er det ikke brått sikkert at tilsvarende muligheter kommer tilbake, og utviklingspotensialet i nåværende stillinger/klubber er uendelig mye mer usikre i denne bransjen enn i nær sagt alle andre.

Vedder mye på at Wise har "mixed feelings" i denne saken. På en side ville han gjerne stått ved roret og fullført snuoperajsonen i Leeds, på den annen side ble fristelsen til å kaste seg over enda mer prestisjetunge oppgaver med vesentlig bedre økonomiske betingelser for stor.
De som påstår at Wise er feig, ulojal og en sviker på bakgrunn av dette har sannsynligvis aldri vært i en tilsvarende situasjon selv, eller så lyver de på seg en lojalitet som jeg ikke tror er reell!

flynn

Godt innlegg flynn!

Vi er fordømt flinke til å dømme andre uten egentlig å vite noe som helst.

Kampen i kveld blir nå svæææært vanskelig. Frykter tap. Det er noe med denne Wise og Southend kamper gitt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.