Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torpe-do

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #90 på: November 22, 2012, 21:59:39 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

Ja, det synes jeg det skal være. Jeg håper, tror og forventer noe lignende.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #91 på: November 22, 2012, 22:16:48 »
Selv om det ikke er store summer for dagens to nye spillere, er det betryggende å se at det skjer noe positivt. Godt signal fra GFHC.

Hilser fra optimistiske Leeds!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Runar

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #92 på: November 22, 2012, 22:41:26 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

Ja, det synes jeg det skal være. Jeg håper, tror og forventer noe lignende.

Om pris skal si noe om nivå vil jeg påstå at det er mye mer behov for tre spillere inn til 2 mill hver.
 

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #93 på: November 22, 2012, 22:44:52 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

Ja, det synes jeg det skal være. Jeg håper, tror og forventer noe lignende.
Veldig usikker....uansett blir januar en indikator på hva de nye eierne tenker og har av midler. Vil jo si at et kjøp av en spiller til £1mill har for oss de siste årene under KB sitt regime, vært fullstendig utopisk :(

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #94 på: November 22, 2012, 22:50:26 »
Hvis vi skal ta igjen litt av det tapte på transfermarkedet fra de siste ti år, så bør vi handle for 250 mill i januar  ;D
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #95 på: November 22, 2012, 22:59:08 »
Hvis vi skal ta igjen litt av det tapte på transfermarkedet fra de siste ti år, så bør vi handle for 250 mill i januar  ;D
Ja, da har vi vel råd til Torres, Carroll og ... Ronaldo  da!  ::)

lojosang

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #96 på: November 23, 2012, 02:29:13 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

I himmelens navn! NEI!! Da snakker vi ca 25 nye spillere på Colin på en enkelt sesong med et lag han overtok ett poeng bak playoff. Og da snakker vi også en stall på et halvt hundre spillere eller noe sånt?
- Leif Olav

Torpe-do

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #97 på: November 23, 2012, 09:24:28 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

I himmelens navn! NEI!! Da snakker vi ca 25 nye spillere på Colin på en enkelt sesong med et lag han overtok ett poeng bak playoff. Og da snakker vi også en stall på et halvt hundre spillere eller noe sånt?

I form av "brukte penger", i det minste. Hvordan det blir brukt på lønn, sign of fees, overgangssummer eller oppsigelser for den del, er meg om dagen temmelig likegyldig  :-\ Poenget mitt er vel mer at dersom det ikke vises litt vilje snart kommer det til å klikke for meg  :-[

 :)

martind

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #98 på: November 23, 2012, 11:10:52 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

I himmelens navn! NEI!! Da snakker vi ca 25 nye spillere på Colin på en enkelt sesong med et lag han overtok ett poeng bak playoff. Og da snakker vi også en stall på et halvt hundre spillere eller noe sånt?

I form av "brukte penger", i det minste. Hvordan det blir brukt på lønn, sign of fees, overgangssummer eller oppsigelser for den del, er meg om dagen temmelig likegyldig  :-\ Poenget mitt er vel mer at dersom det ikke vises litt vilje snart kommer det til å klikke for meg  :-[

 :)

3 GODE forsterkninger er bedre enn 6 middels forsterkninger. En tropp med for mye utskiftninger er verre. Noen gode navn som gir hele troppen nyvunnen tro vil være bra. Vi har jo fortsatt noen spillere som enda ikke har fått ut sitt potensiale.
MOT!! We are Leeds!

Runar

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #99 på: November 23, 2012, 11:12:32 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

I himmelens navn! NEI!! Da snakker vi ca 25 nye spillere på Colin på en enkelt sesong med et lag han overtok ett poeng bak playoff. Og da snakker vi også en stall på et halvt hundre spillere eller noe sånt?

I form av "brukte penger", i det minste. Hvordan det blir brukt på lønn, sign of fees, overgangssummer eller oppsigelser for den del, er meg om dagen temmelig likegyldig  :-\ Poenget mitt er vel mer at dersom det ikke vises litt vilje snart kommer det til å klikke for meg  :-[

 :)


Tørr banne på at snitt pirsen på spillerne Warnock har hentet allerede er på omlag 1 mill pund pr hodet dersom du inkluderer sign on fee, lønn med transferpenger.
 

SuperLeeds!

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #100 på: November 23, 2012, 11:17:23 »
Ønsker de nye eierne til lykke med investeringen. Håper de ikke bare ønsker å dra penger ut av klubben, men også føre mye tilbake! :)

Lundewhites

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #101 på: November 23, 2012, 11:33:21 »
Meget skeptisk til disse nye eierene!!

We won`t be looking at anyone major and we will have to be sensible with our targets and get value for money." Warnock.  :-\

Er heller ikke voldsom optimist med tanke på de to nye lånespillerne.
Tate har vel nesten ikke spilt fotball på laaaang tid og Jerome har blitt skadd gang på gang. Hadde ønsket meg noe mer og bedre en disse og ikke minst en spiss og en back eller to....
Vet Colin fikk dårlig tid, men ser ikke ut som han handlet på øverste hylle og som vi ser av sitatet øverst.... kommer nok ikke så mye glasur i januar heller.... 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Joe Jordan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #102 på: November 23, 2012, 11:56:09 »
Er bare glad for at denne farsen endelig er over. Har ikke særlig tro på at det kommer noen virkelige profiler til klubben, kunne tenke meg 3 VIRKELIGE klassespillere i første omgang. Men tipper det blir en 5-6 midt-på-treet beinbrytere i januar.



 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

palle

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #103 på: November 23, 2012, 13:30:23 »
"Current owner Ken Bates will remain as chairman until the end of the season, when he will become president."

Dette ligner jo litt på situasjonen i Zimbabwe, og der er jo folk veeeeldig fornøyd.

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

martind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #104 på: November 23, 2012, 13:41:04 »
Nå har det som vi har håpet i det lengste på endelig skjedd! Hva ser vi da? jo da fortsetter vi etter et døgn med nye eiere å være pessimistiskte og negative over masse ting vi ikke vet en skit om enda. Hva som skjer i januar er det ingen som vet. Og hva vet vi om hvilke spillere som faktisk ønsker å spille for klubben i VÃ…RE hjerter?
Selv om vi får nye eiere og aldri så mye penger, så kan vi ikke plukke spillere på øverste hylle. Vi ligger på 18. plass på nivå 2. 37 klubber er pr dags dato bedre enn oss i england.

Jeg for min del er fornøyd med både takeover, 2 lånespillere og at jeg selv skal over idag! SÃ… får januarvinduet komme når det kommer. Synes hvertfall ikke klubben skal gå ut med hvor mye vi skal kjøpe for offentlig. det vil bare skyte prisene i været!

Heia Leeds! Marching on together!

Dette var mitt bidrag til dagens diskusjon :) joho! se positivt på livet folkens! Rollen Bates nå har i klubben er kun på papiret!
MOT!! We are Leeds!

Odin

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #105 på: November 23, 2012, 13:55:02 »
Godt at takeover endelig skjedde. Alt er bedre enn en Bates med full kontroll.
Warnock må ha hatt veldig liten tid denne gangen, og signerte 2 spillere som bare kan hjelpe oss i en kort overgangsfase for å stoppe tapsrekken.
Vi har vært dårlige hele denne sesongen og kollapsen har vært ventet siden vi ikke har dominert i noen kamper (kanskje med unntak av mot Everton og Peterborough).
Med dagens spillemateriell må vi være fornøyd med å berge plassen iår. Er skuffet over Warnock's spillestil og typen spillere han signerer. Vi er blitt et pole-lag som spiller Senja fotball og skaper lite foran mål.
Fra januar er det på tide å signere/kjøpe spillere som kan duge i PL, og ikke spillere over 30 som ikke kommer med på Swansea og WBA. Det betyr at vi må holde på egne lovende unge spillere samt kjøpe smart (som bl. a Norwich og Swansea har gjort)
Synd at ikke Bates ble borte, da ville vi fått 7000 mer på kampene. Nå frykter jeg at folk avventer..
MOT vi har startet vandringen ut av ørkenen....

Erik M

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #106 på: November 23, 2012, 14:19:52 »
De harde fakta viser at vi må ta igjen 8 poeng på 28 kamper for å redde play-off.  Det tror jeg absolutt er mulig.  Vi må dra med oss en god del poeng før jul og, ikke minst, få nye gode spillere på plass tidlig i januarvinduet for å ha en fair sjanse.

Jeg syns kritikken mot Warnock (spillestil, tynn tropp, feil spillere) er meget urimelig.  Han er ansatt som landets fremste opprykksmanager og jeg er helt sikker på at han ikke har lovet vakker fotball.  Warnock var veldig tidlig på hugget i sommerens vindu og hadde riktig spennede og gode spillere på blokka.  Så vet vi vel alle hva som skjedde.  Han har ikke fått lov å handle og har  heller ikke vært fri til å låne.  Fryktelig patetisk å hevde at han ikke innfrir.  Jeg syns han har gjort det overraskende bra i en vanskelig situasjon - ja, helt til de siste få ukene da.  Nå har det falt litt sammen, men det skyldes vel skader og røde kort i en fra før tynn tropp.

Jeg håper på fullt hus og stormende jubel og at supportere kjenner sitt ansvar fremover.  Vi trenger et løft og jeg håper vi slipper tilbakeholdenhet på Elland Road slik vi ser en del av i dette forumet.

MOT
 

Torpe-do

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #107 på: November 23, 2012, 14:20:41 »
Hva kan vi forvente oss av kjøp i januar? Mitt mål er at seks spillere kjøpes inn, med en snittpris på 1 mill. pund. Dvs. 6 mill. pund brukes på kvalitetsspillere.

Er dette realistisk?

I himmelens navn! NEI!! Da snakker vi ca 25 nye spillere på Colin på en enkelt sesong med et lag han overtok ett poeng bak playoff. Og da snakker vi også en stall på et halvt hundre spillere eller noe sånt?

I form av "brukte penger", i det minste. Hvordan det blir brukt på lønn, sign of fees, overgangssummer eller oppsigelser for den del, er meg om dagen temmelig likegyldig  :-\ Poenget mitt er vel mer at dersom det ikke vises litt vilje snart kommer det til å klikke for meg  :-[

 :)

3 GODE forsterkninger er bedre enn 6 middels forsterkninger. En tropp med for mye utskiftninger er verre. Noen gode navn som gir hele troppen nyvunnen tro vil være bra. Vi har jo fortsatt noen spillere som enda ikke har fått ut sitt potensiale.

Enig! Warnock har vel også uttalt dette tidligere, at han har troppen, men mangler "kremen"!

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #108 på: November 23, 2012, 14:50:32 »
Nå har det som vi har håpet i det lengste på endelig skjedd! Hva ser vi da? jo da fortsetter vi etter et døgn med nye eiere å være pessimistiskte og negative over masse ting vi ikke vet en skit om enda. Hva som skjer i januar er det ingen som vet. Og hva vet vi om hvilke spillere som faktisk ønsker å spille for klubben i VÃ…RE hjerter?
Selv om vi får nye eiere og aldri så mye penger, så kan vi ikke plukke spillere på øverste hylle. Vi ligger på 18. plass på nivå 2. 37 klubber er pr dags dato bedre enn oss i england.

Jeg for min del er fornøyd med både takeover, 2 lånespillere og at jeg selv skal over idag! SÃ… får januarvinduet komme når det kommer. Synes hvertfall ikke klubben skal gå ut med hvor mye vi skal kjøpe for offentlig. det vil bare skyte prisene i været!

Heia Leeds! Marching on together!

Dette var mitt bidrag til dagens diskusjon :) joho! se positivt på livet folkens! Rollen Bates nå har i klubben er kun på papiret!

Takk!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #109 på: November 23, 2012, 15:04:56 »
De harde fakta viser at vi må ta igjen 8 poeng på 28 kamper for å redde play-off.  Det tror jeg absolutt er mulig.  Vi må dra med oss en god del poeng før jul og, ikke minst, få nye gode spillere på plass tidlig i januarvinduet for å ha en fair sjanse.

Jeg syns kritikken mot Warnock (spillestil, tynn tropp, feil spillere) er meget urimelig.  Han er ansatt som landets fremste opprykksmanager og jeg er helt sikker på at han ikke har lovet vakker fotball.  Warnock var veldig tidlig på hugget i sommerens vindu og hadde riktig spennede og gode spillere på blokka.  Så vet vi vel alle hva som skjedde.  Han har ikke fått lov å handle og har  heller ikke vært fri til å låne.  Fryktelig patetisk å hevde at han ikke innfrir.  Jeg syns han har gjort det overraskende bra i en vanskelig situasjon - ja, helt til de siste få ukene da.  Nå har det falt litt sammen, men det skyldes vel skader og røde kort i en fra før tynn tropp.

Jeg håper på fullt hus og stormende jubel og at supportere kjenner sitt ansvar fremover.  Vi trenger et løft og jeg håper vi slipper tilbakeholdenhet på Elland Road slik vi ser en del av i dette forumet.

MOT

Det er ironiknappen du bruker her ja??
 

Sølvreven

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #110 på: November 23, 2012, 15:46:05 »
Positiv til de to forsterkningene. Vi er hardt skadeutsatt for tiden, og de er foreløpig kun på lån til januar. Da tror jeg Warnock kommer til å handle inn de spillerne han virkelig vil ha. Personlig har jeg tro på at vi får en massiv fremgang fra januar og utover. Dette ender med opprykk i mai. For første gang på mange år så har jeg virkelig troen på PL spill i 2013  ;D
MOT!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Erik M

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #111 på: November 23, 2012, 18:23:31 »
De harde fakta viser at vi må ta igjen 8 poeng på 28 kamper for å redde play-off.  Det tror jeg absolutt er mulig.  Vi må dra med oss en god del poeng før jul og, ikke minst, få nye gode spillere på plass tidlig i januarvinduet for å ha en fair sjanse.

Jeg syns kritikken mot Warnock (spillestil, tynn tropp, feil spillere) er meget urimelig.  Han er ansatt som landets fremste opprykksmanager og jeg er helt sikker på at han ikke har lovet vakker fotball.  Warnock var veldig tidlig på hugget i sommerens vindu og hadde riktig spennede og gode spillere på blokka.  Så vet vi vel alle hva som skjedde.  Han har ikke fått lov å handle og har  heller ikke vært fri til å låne.  Fryktelig patetisk å hevde at han ikke innfrir.  Jeg syns han har gjort det overraskende bra i en vanskelig situasjon - ja, helt til de siste få ukene da.  Nå har det falt litt sammen, men det skyldes vel skader og røde kort i en fra før tynn tropp.

Jeg håper på fullt hus og stormende jubel og at supportere kjenner sitt ansvar fremover.  Vi trenger et løft og jeg håper vi slipper tilbakeholdenhet på Elland Road slik vi ser en del av i dette forumet.

MOT

Det er ironiknappen du bruker her ja??

Fullstendig fritt for..
 

Peter7

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #112 på: November 23, 2012, 18:36:19 »
De harde fakta viser at vi må ta igjen 8 poeng på 28 kamper for å redde play-off.  Det tror jeg absolutt er mulig.  Vi må dra med oss en god del poeng før jul og, ikke minst, få nye gode spillere på plass tidlig i januarvinduet for å ha en fair sjanse.

Jeg syns kritikken mot Warnock (spillestil, tynn tropp, feil spillere) er meget urimelig.  Han er ansatt som landets fremste opprykksmanager og jeg er helt sikker på at han ikke har lovet vakker fotball.  Warnock var veldig tidlig på hugget i sommerens vindu og hadde riktig spennede og gode spillere på blokka.  Så vet vi vel alle hva som skjedde.  Han har ikke fått lov å handle og har  heller ikke vært fri til å låne.  Fryktelig patetisk å hevde at han ikke innfrir.  Jeg syns han har gjort det overraskende bra i en vanskelig situasjon - ja, helt til de siste få ukene da.  Nå har det falt litt sammen, men det skyldes vel skader og røde kort i en fra før tynn tropp.

Jeg håper på fullt hus og stormende jubel og at supportere kjenner sitt ansvar fremover.  Vi trenger et løft og jeg håper vi slipper tilbakeholdenhet på Elland Road slik vi ser en del av i dette forumet.

MOT
off topic ... det er en egen tråd for positivitet og optimisme ...  ;)
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #113 på: November 23, 2012, 18:39:49 »
Positiv til de to forsterkningene. Vi er hardt skadeutsatt for tiden, og de er foreløpig kun på lån til januar. Da tror jeg Warnock kommer til å handle inn de spillerne han virkelig vil ha. Personlig har jeg tro på at vi får en massiv fremgang fra januar og utover. Dette ender med opprykk i mai. For første gang på mange år så har jeg virkelig troen på PL spill i 2013  ;D
MOT!
Håp er en farlig ting for oss Leedssupportere....bedre å være skeeeeptiiiisk...

p0ndus

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #114 på: November 23, 2012, 18:43:57 »
Noen som har oversikt over alle  spillerne som er på kontrakt eller på lån hos oss pr i dag.?
Må jo være veldig mange etterhvert?
Kanskje Yorkshires største arbeidsgiver snart:)
Håper GFH får foretatt en skikkelig utrenskning etterhvert.

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #115 på: November 23, 2012, 20:25:12 »
De harde fakta viser at vi må ta igjen 8 poeng på 28 kamper for å redde play-off.  Det tror jeg absolutt er mulig.  Vi må dra med oss en god del poeng før jul og, ikke minst, få nye gode spillere på plass tidlig i januarvinduet for å ha en fair sjanse.

Jeg syns kritikken mot Warnock (spillestil, tynn tropp, feil spillere) er meget urimelig.  Han er ansatt som landets fremste opprykksmanager og jeg er helt sikker på at han ikke har lovet vakker fotball.  Warnock var veldig tidlig på hugget i sommerens vindu og hadde riktig spennede og gode spillere på blokka.  Så vet vi vel alle hva som skjedde.  Han har ikke fått lov å handle og har  heller ikke vært fri til å låne.  Fryktelig patetisk å hevde at han ikke innfrir.  Jeg syns han har gjort det overraskende bra i en vanskelig situasjon - ja, helt til de siste få ukene da.  Nå har det falt litt sammen, men det skyldes vel skader og røde kort i en fra før tynn tropp.

Jeg håper på fullt hus og stormende jubel og at supportere kjenner sitt ansvar fremover.  Vi trenger et løft og jeg håper vi slipper tilbakeholdenhet på Elland Road slik vi ser en del av i dette forumet.

MOT

Det er ironiknappen du bruker her ja??

Fullstendig fritt for..
Så da kan du sikkert fortelle oss om alle områdene med forbedringer siden NW  overtok en tropp som lå og vaket rett under play off plass ultimo februar.  Egentlig holder det å nevne bare et område hvor vi beviselig har forbedret oss i løpet av snart 9 mnd under Warnocks ledelse.
« Siste redigering: November 23, 2012, 20:26:47 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #116 på: November 23, 2012, 20:41:56 »
Positiv til de to forsterkningene. Vi er hardt skadeutsatt for tiden, og de er foreløpig kun på lån til januar.
MOT!

Har det skjedd noe spesielt på trening denne uken som jeg ikke har fått med meg?  ??? Det er vel bare Austin som er skadd av de spillerne som er å regne med?

 ( regner ikke med Nunez og Bromby da de uansett ikke inngikk i Warnocks planer og Somma har vel vært skadet i snart to år...)
Jon R.

Hallgeir *

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #117 på: November 23, 2012, 20:50:55 »
Info i Tips om overtakelsen + uttalelser fra Svend Anders. Regner med at det er av interesse for de fleste...

- En ny æra


Av Kim Marki   //   http://twitter.com/KimMarki·23.11.2012


SuperLeeds returnerer! Det er i hvert fall hva den trofaste fansen håper på etter denne ukes oppkjøp og tilførsel av hardt tiltrengt kapital.
 
Snart åtte år er gått siden Ken Bates inntok sjefsstolen på Elland Road i Leeds. Den omstridte forretningsmannen hadde kjøpt og solgt Chelsea, og var klar for en siste utfordring før han skulle lene seg tilbake og nyte resultatene. Så langt er det liten grunn for Bates til å være stolt av noe som helst, men onsdag kom uansett nyheten Leeds-tilhengerne har ventet så sårt på. Nye eiere, GHF Capital, overtar med umiddelbar virkning, og med like umiddelbar overføringer av kapital.
 
De aller ivrigste, som livslang supporter Svend Anders Karlsen-Moum, satte seg umiddelbart på flyet for å ta del i feiringen med resten av fansen.
 - Dette har vi ventet lenge på, og vi håper og tror dette er eieren som kan føre klubben tilbake til fordums storhet. Det er lang vei å gå, men dette er et langt og viktig steg i riktig retning, sier Karlsen på vei fra Heathrow og London til Leeds.
 
Ny giv
 Karlsen, som er redaktør for det skandinaviske Leeds-magasinet The Peacock News, skal feire oppkjøpet med likesinnede, samtidig som han suger til seg ny og lystigere atmosfære og samtidig forhåpentligvis opplever strake hjemmeseirer i toppkampene på Elland Road mot Crystal Palace og Leicester.
 
Om nye spillere rekker å styrke laget er usikkert, da lånevinduet hadde deadline torsdag ettermiddag, men Karlsen tror uansett United står styrket.
 - Det er behov for en spiller i hvert ledd, og kanskje spesielt på midtbanen hvor skaden på Austin har skapt problemer. Om man rekker å hente noen er usikkert, men vi går likevel til de to neste kampene med fornyet optimisme. Oppkjøpet fører mye positivt med seg, og jeg tror vi vil få merke det fra både banen og tribunene, sier Leeds-supporteren som mener oppgavene står i kø for forretningsmennene fra Dubai som til slutt fikk tilslaget på den tradisjonsrike Yorkshire-klubben.
 
- Forsterkning av spillerstall og sportslig suksess er naturligvis det første man tenker på, men det er mange brikker som må på plass. Forholdet til fansen har ikke vært det beste under Ken Bates’ ledelse, og dette er noe man snarest må få gjort noe med. Samtidig er det svært viktig at Elland Road og treningsanlegget Thorp Arch kommer tilbake på klubbens hender. Klubben betaler ekstremt mye leie til private eiere, fullstendig bortkastede penger, mener Karlsen.
 
Verdt ventetiden
 Leeds-tilhengerne har klaget sin nød over tiden Ken Bates har brukt på å overføre klubben til nye eiere, men den omdiskuterte 80-åringen lover at de nye eierne har vært verdt å vente på.
 - Det finnes litt for mange eksemplet på overtakelser som har gått galt grunnet tidspress. Det finnes drøssevis av parasitter som bare ønsker å gjøre raske penger, uten å tenke på klubbens langsiktige ve og vel, sier Bates til lokalavisa Yorkshire Evening Post.
 
Bates selv blir sittende som styreleder ut sesongen. Ikke før neste sesong skal Bates lene seg tilbake og se innhøstingen av fruktene, da som president. Inntil da vil han bidra til at overtakelsen går mest mulig smertefritt.
 - De nye eierne kan mye om mangt, men er ikke kjent med hvordan Leeds United drives fra dag til dag. Jeg vil med glede jobbe sammen med dem, for at denne lærekurven skal gå så knirkefritt som overhodet mulig, sier Bates.
 
Warnock på vent
 Nye eiere fører umiddelbart til spekulasjoner om nye spillere og ny manager. Neil Warnock overtok tømmene etter Simon Grayson i februar, og tegnet da kontrakt som gjelder ut inneværende sesong. 63-åringen teller på knappene og har heller ikke, selv med arbeidsforhold og økonomi tatt i betraktning, tilført sportslig suksess verdt å skrive hjem om.
 
- Mitt tips er at han blir sittende ut kontraktsperioden, og at en ny manager hentes inn i sommer. Nye eiere fører gjerne med seg litt ekstra støy, men styret på Elland Road vil ikke inneholde mange nye overraskelser den nærmeste tiden, da livslang Leeds-tilhenger David Haigh er den eneste som kommer inn umiddelbart. Warnock virker i øyeblikket ikke innstilt på å gå løs på en lang periode. Det er vel tvilsomt da om det er rett medisin å gi en manager på avgang kontroll over pengesekken til kjøp av spillere som skal føre klubben tilbake til hvor den hører hjemme, sier Karlsen som noe motvillig innrømmer at det fortsatt er håp om umiddelbart opprykk til Premier League.
 
- Den senere tids resultater skulle tilsi at vi kjempet for å unngå nedrykk, men det ser nok verre ut enn det egentlig er. Vi har ikke vunnet på 7 kamper, men det er fortsatt bare 8 poeng frem til play-off. Vi har fortsatt tro, og det siste døgnets utvikling gir oss alle litt ekstra forventninger. Håpet er at den nye given skal gi seg umiddelbare utslag på gressteppet, gjerne i form av seks poeng fra de to neste kampene, sier Karlsen håpefullt til Tips Fotball Extra.
« Siste redigering: November 23, 2012, 20:54:04 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #118 på: November 24, 2012, 13:18:57 »
Det er en ting som plager meg fortsatt med hele overtakelsen, og det er følgende:
Hvis man har rikelig med penger og virkelig ønsker å kjøpe et produkt - hvorfor i huleste bruker man da 7 måneder på å handle..? er det selger eller kjøper som er skyld i dette? er dessverre skeptisk til dette...

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #119 på: November 24, 2012, 13:53:08 »
Det er en ting som plager meg fortsatt med hele overtakelsen, og det er følgende:
Hvis man har rikelig med penger og virkelig ønsker å kjøpe et produkt - hvorfor i huleste bruker man da 7 måneder på å handle..? er det selger eller kjøper som er skyld i dette? er dessverre skeptisk til dette...

Det er noe som plager oss alle., og alle har nok mange spørsmål til ønsker å få svar på. Det er nok mange faktorer som gjør at dette har tatt så lang tid. Først og fremst tror jeg grunnen er Bates. Er det virkelig troverdig at GFHC ville at Bates skulle ha en rolle i klubben videre? Neppe. Dette er vel en av tingene som har blitt forhandlet frem under denne perioden. Hvorfor takket ikke Bates ja til andre bud? Var det fordi GFHC var de eneste som var villige til å gi Bates en rolle klubben etter overtagelsen?

Uansett, fremtiden ser lysere ut nå enn den har gjort på MANGE år. Så jeg er positiv til de nye eierne, helt til det motsatte eventuelt er bevist!