Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603892 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #270 på: Desember 21, 2012, 13:20:53 »
Ikke akkurat hva jeg hopper i havet av dette.

GFH Capital are the new owners of Leeds United.

Some quotes from the Press Conference today are below. Reaction on BBC Radio Leeds throughout this afternoon.

On buying Leeds: "We looked at a number of clubs - Leeds United was the most attractive."
...
On investment: "We're not going to spend crazy money, it's about making LUFC sustainable."

On the future: "The Premier League is where we hope to take this club to. But our business model not dependent on it."

On finances: "There's no debt. We're looking forward to the future."

On January transfer window: "It's not a great time to do business, but we've got a good squad. We're going to try our best to help Neil Warnock."

Det siste er rett aa slett svada. Det betyr at de ikke vil bruke penger paa nye spillere
Velig bra at dette er i boks selv om jeg ikke har de helt store forventingene om noen revolusjon ( i den grad det trengs) før Bates er helt ute av bildet. Jeg tenker da først og fremst på må måten man behandler og snakker om andre mennesker generelt, og supporterne spesielt.

Helt riktig av de nye eierne å dempe forventningene. Selv er jeg drit lei av festtaler, løgner og brutte løfter. Dessuten har de helt rett: Vi har en brukbar stall hvis vi inkluderer lånespillerne. Det skal ikke så mye til for å løfte oss fra et mediokert til tilfredstillende nivå. (som matcher Play-off ambisjonene)

Jeg er betinget optimist før januarvinduet!  :)

Naa viste kampen mot Chelsea at vi mangler kvalitet i alle ledd da. Vi er rett og slett ikke gode nok for spill mot de store gutta. Men at vi kanskje havner rett bak Play off. Ja det er en mulighet

Per-Stian

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #271 på: Desember 21, 2012, 13:25:46 »
Ikke akkurat hva jeg hopper i havet av dette.

GFH Capital are the new owners of Leeds United.

Some quotes from the Press Conference today are below. Reaction on BBC Radio Leeds throughout this afternoon.

On buying Leeds: "We looked at a number of clubs - Leeds United was the most attractive."
...
On investment: "We're not going to spend crazy money, it's about making LUFC sustainable."

On the future: "The Premier League is where we hope to take this club to. But our business model not dependent on it."

On finances: "There's no debt. We're looking forward to the future."

On January transfer window: "It's not a great time to do business, but we've got a good squad. We're going to try our best to help Neil Warnock."

Det siste er rett aa slett svada. Det betyr at de ikke vil bruke penger paa nye spillere
Velig bra at dette er i boks selv om jeg ikke har de helt store forventingene om noen revolusjon ( i den grad det trengs) før Bates er helt ute av bildet. Jeg tenker da først og fremst på må måten man behandler og snakker om andre mennesker generelt, og supporterne spesielt.

Helt riktig av de nye eierne å dempe forventningene. Selv er jeg drit lei av festtaler, løgner og brutte løfter. Dessuten har de helt rett: Vi har en brukbar stall hvis vi inkluderer lånespillerne. Det skal ikke så mye til for å løfte oss fra et mediokert til tilfredstillende nivå. (som matcher Play-off ambisjonene)

Jeg er betinget optimist før januarvinduet!  :)

Naa viste kampen mot Chelsea at vi mangler kvalitet i alle ledd da. Vi er rett og slett ikke gode nok for spill mot de store gutta. Men at vi kanskje havner rett bak Play off. Ja det er en mulighet

Med den logikken skulle stallen tilseie at vi kan kjempe i toppsjiktet av Premier League sidan vi slo Everton på ein meget overbevisande måte ;)

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #272 på: Desember 21, 2012, 13:26:22 »
Ikke akkurat hva jeg hopper i havet av dette.

GFH Capital are the new owners of Leeds United.

Some quotes from the Press Conference today are below. Reaction on BBC Radio Leeds throughout this afternoon.

On buying Leeds: "We looked at a number of clubs - Leeds United was the most attractive."
...
On investment: "We're not going to spend crazy money, it's about making LUFC sustainable."

On the future: "The Premier League is where we hope to take this club to. But our business model not dependent on it."

On finances: "There's no debt. We're looking forward to the future."

On January transfer window: "It's not a great time to do business, but we've got a good squad. We're going to try our best to help Neil Warnock."

Det siste er rett aa slett svada. Det betyr at de ikke vil bruke penger paa nye spillere
Velig bra at dette er i boks selv om jeg ikke har de helt store forventingene om noen revolusjon ( i den grad det trengs) før Bates er helt ute av bildet. Jeg tenker da først og fremst på må måten man behandler og snakker om andre mennesker generelt, og supporterne spesielt.

Helt riktig av de nye eierne å dempe forventningene. Selv er jeg drit lei av festtaler, løgner og brutte løfter. Dessuten har de helt rett: Vi har en brukbar stall hvis vi inkluderer lånespillerne. Det skal ikke så mye til for å løfte oss fra et mediokert til tilfredstillende nivå. (som matcher Play-off ambisjonene)

Jeg er betinget optimist før januarvinduet!  :)

Naa viste kampen mot Chelsea at vi mangler kvalitet i alle ledd da. Vi er rett og slett ikke gode nok for spill mot de store gutta. Men at vi kanskje havner rett bak Play off. Ja det er en mulighet

Vi skal ikke spille mot de store gutta. Ennå. Foreløpig må vi konsentrere oss om spill mot de mellomstore gutta.  :)
Jon R.

martind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #273 på: Desember 21, 2012, 13:27:46 »
Ikke akkurat hva jeg hopper i havet av dette.

GFH Capital are the new owners of Leeds United.

Some quotes from the Press Conference today are below. Reaction on BBC Radio Leeds throughout this afternoon.

On buying Leeds: "We looked at a number of clubs - Leeds United was the most attractive."
...
On investment: "We're not going to spend crazy money, it's about making LUFC sustainable."

On the future: "The Premier League is where we hope to take this club to. But our business model not dependent on it."

On finances: "There's no debt. We're looking forward to the future."

On January transfer window: "It's not a great time to do business, but we've got a good squad. We're going to try our best to help Neil Warnock."

Det siste er rett aa slett svada. Det betyr at de ikke vil bruke penger paa nye spillere
Velig bra at dette er i boks selv om jeg ikke har de helt store forventingene om noen revolusjon ( i den grad det trengs) før Bates er helt ute av bildet. Jeg tenker da først og fremst på må måten man behandler og snakker om andre mennesker generelt, og supporterne spesielt.

Helt riktig av de nye eierne å dempe forventningene. Selv er jeg drit lei av festtaler, løgner og brutte løfter. Dessuten har de helt rett: Vi har en brukbar stall hvis vi inkluderer lånespillerne. Det skal ikke så mye til for å løfte oss fra et mediokert til tilfredstillende nivå. (som matcher Play-off ambisjonene)

Jeg er betinget optimist før januarvinduet!  :)

Naa viste kampen mot Chelsea at vi mangler kvalitet i alle ledd da. Vi er rett og slett ikke gode nok for spill mot de store gutta. Men at vi kanskje havner rett bak Play off. Ja det er en mulighet

Nå skal vi ikke sammenligne Chelsea med noen av lagene i championship da. Dett vi viste frem til 2-1 viser at laget har kvaliteter til å holde et høyt nivå i divisjonen vi ligger.

Om vi rykker opp vil uansett ikke de 11 som spilte den kampen starte i PL.

Jeg tror definitivt det er store sjanser for å havne på playoff iår!!

For en gledens dag!!!
MOT!! We are Leeds!

Annesj

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #274 på: Desember 21, 2012, 13:28:15 »
Tror det blir litt mye å forlange å skaffe oss et lag i januar som spiller jevnt med chelski. Vi er nok ikke goe nok for direkte opprykk muligens men at det laget vi har forutsatt lånegutta beholdes er mer enn godt nok til å ta en PO plass å det må da sies å være skritt i riktig retning.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #275 på: Desember 21, 2012, 13:34:47 »
Deler av dagens pressekonferanse hvis noen er interessert;

http://www.youtube.com/watch?v=Wf7mlN7SGok
« Siste redigering: Desember 21, 2012, 13:41:04 av Rudi G. »

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #276 på: Desember 21, 2012, 13:42:13 »

For en gledens dag!!!

 Bra Martin! :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #277 på: Desember 21, 2012, 14:20:08 »
For at vi skal huske datoen;



DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #278 på: Desember 21, 2012, 15:46:23 »

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #279 på: Desember 21, 2012, 15:57:09 »
Det er en start. Sjansen for at det blir verre enn det har vært er svært liten. Symbolet på alt som har vært galt i LUFC blir med videre... Jeg prøver så godt jeg kan å være mer enn mellomfornøyd, men jeg makter det ikke.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #280 på: Desember 21, 2012, 15:58:34 »
Hele pressekonferansen;

http://www.leedsunited.com/page/TV/InterviewsDetail/0,,10273~3016175,00.html

Salem Patel presiserer at KB kun kommer til å bli president i fotballstyret og ikke i Leeds United, det vil si en bortgjemt og enda mer ubetydelig president en først fryktet :)

Manager

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #281 på: Desember 21, 2012, 16:07:51 »
En fantastisk dag for alle som er glad i Leeds United  ;D Vi skal uansett ikke ta noe for gitt, det blir vanskelig og vi vet vel egentlig lite om hvor mye penger våre nye eiere kan/vil bruke for å opnå resultater. Men utrolig herlig å få tilbake troen, håp og ny entusiasme. KB er nå å regne som en "ikke person" i vår klubb, hvilken glede  :D ;D.

GOD JUL til alle Leeds fan, julegaven har vi allerede fått  :D 

sveifors

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #282 på: Desember 21, 2012, 16:42:19 »
Det neste blir nok å spekulere i hvem som står bak av finansiell muskler. Om det blir I Man City regionen eller Portmouth....



Hvorfor må det på død å liv være enten eller.

Man C drives med milliarder i minus og kan bære det, men blir vel snart betegnet son økonomisk doping.

Portsmouth eierne hadde ikke penger, det er helt i den andre enden.


Finnes et hel verden imellom som er fornuftig
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #283 på: Desember 21, 2012, 16:50:22 »
De nye eierne har investert i Leeds United og forventer avkastning på investeringen.
De store pengene kan klubben først få inn når vi er i PL, derfor vil det være nr 1 på dagsorden.

GHF Capital driver med buisness/banking og er IKKE en veldedighetsorganisasjon som hiver penger bort uten grunn. Det trenger ikke å være negativt for oss.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

marve

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #284 på: Desember 21, 2012, 17:09:57 »
Ikke akkurat hva jeg hopper i havet av dette.

GFH Capital are the new owners of Leeds United.

Some quotes from the Press Conference today are below. Reaction on BBC Radio Leeds throughout this afternoon.

On buying Leeds: "We looked at a number of clubs - Leeds United was the most attractive."
...
On investment: "We're not going to spend crazy money, it's about making LUFC sustainable."

On the future: "The Premier League is where we hope to take this club to. But our business model not dependent on it."

On finances: "There's no debt. We're looking forward to the future."

On January transfer window: "It's not a great time to do business, but we've got a good squad. We're going to try our best to help Neil Warnock."

Det siste er rett aa slett svada. Det betyr at de ikke vil bruke penger paa nye spillere
Synes de prater fornuftig jeg .Hvorfor avsløre hva en har å rutte med ,må jo bare betale mer for de en ønsker da jo .
 

gudme

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #285 på: Desember 21, 2012, 17:13:34 »
Gratulerer så mye til alle som love Leeds. Personlig har jeg trua på at GFH blir bra for vårt kjære Leeds. At det drog ut i lengste laget får så være. Er optimist  ;D MOT
LEEDS 4 EVER

nord

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #286 på: Desember 21, 2012, 19:22:15 »
Til lykke allesammen. Vi må håpe at dette er folk som er fornuftige og planlægger langsigtet.  ;D
 

berlin

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #287 på: Desember 21, 2012, 19:27:21 »
Veldig gledelig at eierskapsaffæren er i havn. 21.12.12 kan bli en merkedag, også fordi jordkloden ikke gikk ad dundas i dag. End of Maya - start of new LUFC era!

God pressekonf. Fornuftig overordnet informasjon. La heller handling bygge optimisme enn heftige lovnader ala "Venkys".

« Siste redigering: Desember 21, 2012, 19:36:16 av berlin »

oivindh

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #288 på: Desember 21, 2012, 20:21:23 »
Tror dette er noe av det beste vi kunne håpe på, som CL-klubb.. Det har tatt lang tid, og hadde det vært andre interessenter med mye mer penger, hadde nok de fått muligheten også.. ALT kan kjøpes .-P

Geiremann

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #289 på: Desember 21, 2012, 21:12:33 »
Jeg velger å se på dette som noe veldig positivt, til eventuelt det motsatte er bevist.
Member of "The Peterborough eight".

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #290 på: Desember 21, 2012, 22:24:45 »
Lest meg gjennom dagens uttalelser.

Synes det kommer mye fornuftig fra de nye eierne.

Håper på noe investeringsvilje, men vi trenger ikke bli de nye City.

Heller ingen vits å prate opp prisene før januarvinduet.
 

HåvardK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #291 på: Desember 21, 2012, 22:48:32 »
Lest meg gjennom dagens uttalelser.

Synes det kommer mye fornuftig fra de nye eierne.

Håper på noe investeringsvilje, men vi trenger ikke bli de nye City.

Heller ingen vits å prate opp prisene før januarvinduet.
Kato pleier å være fornuftig og nøktern. Jeg merker at jeg blir litt oppstemt når jeg aner en viss optimisme her. Og ingen av oss vil vel ble de nye City.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #292 på: Desember 21, 2012, 22:50:28 »
Lest meg gjennom dagens uttalelser.

Synes det kommer mye fornuftig fra de nye eierne.

Håper på noe investeringsvilje, men vi trenger ikke bli de nye City.

Heller ingen vits å prate opp prisene før januarvinduet.
Kato pleier å være fornuftig og nøktern. Jeg merker at jeg blir litt oppstemt når jeg aner en viss optimisme her. Og ingen av oss vil vel ble de nye City.

Vel nøktern for noen
 

Joensen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #293 på: Desember 22, 2012, 00:37:45 »
Håper vi går lysere tider i møte :)

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #294 på: Desember 22, 2012, 01:36:32 »
Håper vi går lysere tider i møte :)

Det gjør vi utvilsomt.  ;)
Jon R.

Larsen.

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #295 på: Desember 22, 2012, 10:57:05 »
Pride of Yorkshire

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #296 på: Desember 22, 2012, 11:29:23 »
BBC med reportasje:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JglemW6QAzk

Blir klubben solgt i løpet av et par år?

"You never know, we are businessmen!"

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #297 på: Desember 22, 2012, 14:38:33 »
Det er vel derfor jeg ikke tar helt av. Disse gutta skal bruke "minst" mulig penger for at investeringen skal lønne seg til slutt.

Når Leeds United rykker opp så øker omsetningen fra 30 mill pund til 150 mill pund over natten. Da kjøper de tilbake TA og ER til de fastsatte summene. Så selger de klubben for 200 mill pund.

Det vil bli en stor forbedring fra Bates, men jeg tar allikevel ikke av. En liten ting, tallene over er hypotetiske..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

MrK

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #298 på: Desember 22, 2012, 18:50:45 »
Det blir tiårets beste Christmas Party ikveld, wish I was there, MOT!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28928
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #299 på: Desember 22, 2012, 20:41:17 »
Det er gutta sine. De gjorde et godt inntrykk på våre folk i RightInTheGaryKellys



Exclusive – David Haigh & Salem Patel Interview
Now we all know as proud Leodensians that yesterday was `Mad Friday’ when common sense is put aside, in favour of Viking style lager consumption, and indeed Viking style pillage. A night when traffic cones, kebab shop owners, and taxi drivers alike quake in fear and dread.
 
At RITGK our Friday night was little mad for different reasons, as our site editor received a tweet inviting us to meet up with David Haigh & Salem Patel at a smart Leeds City Centre Hotel the following morning, Did that just happen – erm yes it did.
 
An earlier than anticipated train ride from Birmingham & Wakefield for Matt BB & Matt M, saw us land in rain soaked Leeds not knowing quite what to expect.
 
We randomly bumped into David first in the reception, and once we’d ensured the scene was clear of prying eyes and ears we spoke, more openly possibly that we might have imagined after 7 years of a `nearly’ closed media shop at Leeds – why?
 
Well as per Salem Patel “Not because this is a PR Exercise – it’s the right thing to do. To re-engage with fans groups, with the wider community” a decent opening line. And more was to follow
 
We asked what they considered job one as they sat at their desks – their response? Well they didn’t have desks as yet – one imagines ken might be leasing those as a secondary part of the deal (we jest of course)
 
David Haigh’s take was “we’ve been doing this now for at least 7 months, there wasn’t a day one really”
 
Agreeing Salem Patel added that the key job in terms of a sound bite was “getting it right for Leeds on and Off the Pitch”
 
It strikes you one of the key points for GFH is re-engagement of fans, and this struck us as very definitely their `job one’ – Salem asked us twice (at least)
 
 What do we need to do to bring the fans back? It’s a good question, No fans – no football club – a simple equation”
 
So perhaps the days of fans concerns being disregarded as the angry murmurs of `morons’ are behind us, there seems a genuine energy and drive to understand why fans aren’t in Elland Road each home game packing it to the rafters.
 
David & Salem both wanted to know if we were at the Chelsea game (Matt M was Matt BB at this point nods gamely and feels a deep sense of shame!) They want that atmosphere `more regularly’
 
That the feeling of elation when Becchio scored was so unstoppable that “Even Ken stood up” – Well you heard it here first, Ken Bates does stand up at football grounds.
 
They both pointed to the release of half season tickets as wanting to make a statement of intent that fans are welcome, wanted and an essential part of their plans longer term. Also that they immediately opened up a twitter account to ensure communication lines were open.
 
They again asked our opinions about whether we felt these were good ideas – and yes they are.
 
How long has it been since we felt like the club wanted to listen to supporters opinions? It’s a tough job watching Leeds United., but trying to express opinions over the last 7 years has been tougher still with Bates in charge.
 
But what of Ken? An 8 month courtship was surely not easy – why did it take so long?
 
David tells us there is still a confidentiality agreement in place but referred to a 300 page legal document that was created in the process. Ken himself?  Well perhaps my favourite quote – his opening line to David? “How old are you?”
 
David compared Ken to Bernie Ecclestone, an entertaining character, with “great stories” and a fondness for strepsils. We didn’t push this one too much further because as per yesterday’s press conference this process is definitely about the future, but it definitely struck us that our chairman offered a `firm’ approach to them on initial advance.
 
So why Leeds United?
 
3 Key points as per Salem –
 
Did the club have debts? – no, did it possess a decent stadium – yes, there is little that needs doing to the stadium. And finally what about the manager – when we saw his track record we knew he was the right man and as per yesterdays press conference it was a contractual requirement he was in place”
 
So backing Warnock is critical. Will they put their money where their mouth is in January?
 
The message here was that we have a “good nucleus and spine to the team already” but that they wanted to focus on ensuring players like Tate and Thomas become somewhat more secure, whether that means season loans or transfers isn’t abundantly clear  What was telling though was that Salem referred to “strengthening in the summer”
 
Which as we wrote yesterday seems logical in terms of continuity.
 
As the conversation moved back towards the business side of things Salem Patel was keen to point out another key advantage for Leeds.
 
With UEFA Financial Fair Play (UFFP) coming into effect 2013/4 “Leeds are at an advantage to clubs with smaller gates, and fanbases” according to Patel.
 
The days of “Sheikh Mansour and Abramovich” throwing vast transfer fees into loss making businesses were highlighted as unsustainable, he has an eye on the bottom line, but wants to do things sensibly and responsibly.
 
Are you reading Peter Ridsdale? If you are this is not an opportunity for another consultancy role..
 
Leeds have good gates, strong revenue streams, and managed properly it was made clear they gave us potential. But the conversation quickly turned to their main drive
 
Re-engage the club with eh City. Place it at the heart of the community. Root and Branch.”
 
Haigh & Patel both highlighted the almost invisibility of Leeds shirts on the high street, or in shop frontages. They want that visibility to `increase’
 
And here we couldn’t resist – What about thorp arch? Will we see Leeds getting first dibs on the next Micah Richards? Seb Hines? Aaron Lennon? We opined that as a club this was almost as critical to Leeds fans as seeing success – that the success came from the city itself.
 
And music to our Ears Salem chips in -
 
We want to see Leeds kids at Thorp Arch, that they choose us over Man United or Man City. We’ll work hard with Shaun Harvey to see what we can do to achieve this.”
 
But this is only part of the plan.
 
“Businesses, the council, Schools, Colleges, the armed forces aboard” were cited as people they wanted to engage with.
 
Not just one supporters group – but ALL supporters groups”
 
David Haigh then spoke off the `unexploited worldwide potential of Leeds United” that he’s about to do an arctic trek and even up in the Arctic Circle he’s bumping into fellow whites. Not polar bears, but Swedish, Danish, Norwegian fans. So there you have it – we’re everywhere even at the North Pole.
 
Leeds has a bright future with these guys as the picture shows. And potentially the tallest football director in the league in David Haigh!
 
MOT!


http://rightinthegarykellys.com/2012/12/22/exclusive-david-haigh-salem-patel-interview/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan