Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Dennis

Quote from: auren on August 12, 2024, 11:14:54Kan også tenkes at vi primært ønsket Sara, men i diskusjonene så ble Rowe luftet fra Norwich sin side. Vi verdsatte ham til 7 millioner pund, mens de ønsket det dobbelte, derfor ble det aldri noe offisielt bud.

Denne CP-vingen er vi visst kun interessert i som kjøp. Men 15 mill høres mye ut. Kanskje dog er dette grensen på erstatteren for Summerville og at en av de øverste på lista, Clarke, ikke var mulig å kjøpe for den summen.

Vanskelig å ikke kritisere ledelsen her. Vi får uansett telle opp 2. september, men frykter vi må gå en del ned på lista over targets.

Tick, tock...

auren

Ja, for all del, kritikken ligger hos ledelsen om det ikke blir en god nok stall. Det jeg mente var isolert sett på Rowe. Han har ett år igjen av kontrakten og dersom Marseille har kommet inn med penger Leeds ikke har mulighet til å matche, så er det sånn det er.

Min kritikk - som vel er det du også mener - er at de ikke er flere alternativer. At vi var ute etter Gabby Sara er solid. Da jeg maste om han i vinter hadde jeg overhodet ingen tro på at han kunne komme i denne divisjonen. Det viste seg jo forsåvidt å være tilfelle til slutt, men det var realistisk likevel. Nå vet jeg ikke noen detaljer om Sheff Utds økonomi, utover at de skal ha slitt med å betale til forfall i våres og derfor startet med poengtrekk, men Gustavo Hamer ville vært en statement signering. Så er det neppe realistisk all den tid Sheff Utd nok anser seg som en reell utfordrer til topp to og dermed direkte tabellrival til Leeds og ikke Norwich som er presset til å selge og nok anser denne sesongen som en middelhavsfarer som med medvind og sola i ryggen kan snuse på play off. For dem ville det ikke vært krise å selge til Leeds om de fikk nok penger, men det vil nok Sheff Utd unngå. Dessuten er nok Hamer på en solid lønn etter et år i PL (selv om de nok er mer fornuftig enn vår administrasjon og har innlemmet lønnskutt, fremfor låneklausul).

Tick tock, indeed, men (heldigvis) er det langt viktigere å treffe riktig på et sted mellom en og tre investeringer de siste snaut tre ukene, enn det er å hente et visst antall. Jeg ønsker meg først og fremst en #10er-type, ettersom vi da kan ha Rutter som alternativ på kanten også. Vi manglet det i fjor og vi mangler det i år. Det ville ticket flere bokser fremme. Ideelt sett en kreativ pasningsspiller som også kan gjøre godt defensivt pressarbeid. Kommer det en god signering der, samt dekning/utfordring på venstreback så er vi bra skodd.

Gjør det ikke det, er vi veldig avhengig av å unngå skader. Og der var vi ganske heldige i fjor, med få samtidige skader på Firpo/Byram og Kamara/Gruev når Struijk måtte ut.
Marching on together!

Kato

Ingen rykte, men mitt tips er at vi til slutt kjøper Rak-Sakyi.

GeirO

Quote from: morten1966 on August 12, 2024, 05:37:27
Quote from: GeirO on August 11, 2024, 21:36:16Veldig rart hvis vi har tilbudt 15 mill for den unge Palacevingen, kilde LeedsLive. Og så byr vi under halvparten for å få Rowe. Noe som ikke stemmer her...

LeedsLive er vel like troverdig som søndag/søndag....
Ikke mitt inntrykk.
MOT

peacock

Quote from: Kato on August 12, 2024, 11:15:11Svært liten tillit til det vi har surra med (eller aller helst ikke surra med) på transfermarkedet i sommer. Serien er i gang, vi blør poeng allerede, og Farke sier han vil ha spillere inn. På tide å få ut fingeren å gjøre noe da. 25 ut porten, og 3-4 inn.

25 ut porten? Vær så snill; har du tatt med dama som vasker kantinen?
Hvor mange av disse 25 spilte kamper forrige sesong?

auren

Lyall Thomas
@SkySportsLyall
Jesurun Rak-Sakyi is understood to be heading to #SheffieldUnited for a medical today ahead of season-long loan from #CrystalPalace. #Leeds, #Burnley also tried late moves over weekend. #Norwich made inquiries too. More here: https://skysports.com/transfer-centre #sufc #lufc

Ryktes på Waccoe at Palace har krevd minimum spilletid for Rak-Sakyi og at de kan hente ham i januar hvis de ønsker. Og at det er årsaken til at Leeds har takket nei.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: peacock on August 12, 2024, 13:10:32
Quote from: Kato on August 12, 2024, 11:15:11Svært liten tillit til det vi har surra med (eller aller helst ikke surra med) på transfermarkedet i sommer. Serien er i gang, vi blør poeng allerede, og Farke sier han vil ha spillere inn. På tide å få ut fingeren å gjøre noe da. 25 ut porten, og 3-4 inn.

Sam Greenwood
Marc Roca
Darko Gyabi
Diego Llorente
Crysencio Summerville
Kristoffer Klaesson
Archie Gray
Liam Cooper
Luke Ayling
Ian Poveda
Rasmus Kristensen
Glen Kamara
Jamie Shackleton
Charlie Cresswell
Connor Roberts
Jaidon Anthony
Lewis Bate
Cody Drameh
Robin Koch
Stuart Dallas
Leo Hjelde
Djed Spence
Sonny Perkins
Luis Sinisterra

Fra deadline day i august til nå er det forsvunnet 24 spillere fra klubben. Varierende spilletid, og noen utlånt. Men du verden det må ta ned lønnsnivået noe (selv om noen er billigere).

På samme tid har vi hentet inn:

Jaidon Anthony (lån, borte igjen)
Connor Roberts (lån, borte igjen)
Alex Cairns 3. keeper, neppe voldsomme kostnader.
Jayden Bogle
Joe Rothwell

Vi må jo spare voldsomt med penger på lønn. Aaronson og Wøber tilbake, og øker sikkert lønnskostnadene noe.

Ingen kantinedamer med i dette.

Eriksen55

Quote from: Kato on August 12, 2024, 13:26:46

Sam Greenwood
Marc Roca
Darko Gyabi
Diego Llorente
Crysencio Summerville
Kristoffer Klaesson
Archie Gray
Liam Cooper
Luke Ayling
Ian Poveda
Rasmus Kristensen
Glen Kamara
Jamie Shackleton
Charlie Cresswell
Connor Roberts
Jaidon Anthony
Lewis Bate
Cody Drameh
Robin Koch
Stuart Dallas
Leo Hjelde
Djed Spence
Sonny Perkins
Luis Sinisterra

Fra deadline day i august til nå er det forsvunnet 24 spillere fra klubben. Varierende spilletid, og noen utlånt. Men du verden det må ta ned lønnsnivået noe (selv om noen er billigere).

Jayden Bogle
Joe Rothwell

Vi må jo spare voldsomt med penger på lønn. Aaronson og Wøber tilbake, og øker sikkert lønnskostnadene noe.

3,5 spillere av betydning- Summerville, Gray, Kamara og en halv tilsammen på Cooper og Shack. Resten var ikke tilgjengelig eller var for dårlige.
Syntes det har blitt gjort en veldig god ryddejobb i sommer jeg.

Blør allerede poeng? Deg om det  ::)

leedslife

Quote from: Kato on August 12, 2024, 13:26:46

Sam Greenwood
Marc Roca
Darko Gyabi
Diego Llorente
Crysencio Summerville
Kristoffer Klaesson
Archie Gray
Liam Cooper
Luke Ayling
Ian Poveda
Rasmus Kristensen
Glen Kamara
Jamie Shackleton
Charlie Cresswell
Connor Roberts
Jaidon Anthony
Lewis Bate
Cody Drameh
Robin Koch
Stuart Dallas
Leo Hjelde
Djed Spence
Sonny Perkins
Luis Sinisterra

Jayden Bogle
Joe Rothwell

Nå er det fortsatt noen uker igjen, men innser nok at jeg har vært noe naiv og faktisk trodd at tilstanden har vært bedre.
Det skal sies at jeg har hele tiden fryktet at Rasmus, Woeber og Brenden ville bli tunge caser.
Også opplagt for meg som de fleste andre at pga manglende resultater og progresjon så må man selge 1-2 av sine beste når man står igjen på perrongen på nivå 2.
Men at vi står med Bogle, Rothwell og Cairns 12 august er jo ikke veldig imponerende.
Gjør de 11éren bedre?
Er mulighetene fra benken bedre?
Er utviklingspotensiale bedre ser man på ins and outs?

Slik det ser ut nå synes jeg forslaget ditt vedr Woeber er det som virker mest sannsynlig.
Hva i all verden skal du med en slik spiller på benken i CC og hva i all verden skal du med to så like caser som Strujik/Woeber i samme stall når handlingsrommet vårt er så begrenset?
Nå er jo Cresswell solgt, men det må jo være langt bedre at en ung spiller covrer en slik posisjon når nivået er som det er.

Kato

Vi kan jo nesten ikke si at vi har kjøpt spillere i sommer. Bogle på tilbudspris med et år igjen av kontrakten, og Rothwell som reserve der han kom fra. Cairns nevner jeg ikke engang.

auren

Quote from: Kato on August 12, 2024, 14:45:49Vi kan jo nesten ikke si at vi har kjøpt spillere i sommer. Bogle på tilbudspris med et år igjen av kontrakten, og Rothwell som reserve der han kom fra. Cairns nevner jeg ikke engang.

Vi har jo kjøpt Rodon for 10 millioner. Glemt han?

auren

Kato

Quote from: auren on August 12, 2024, 15:09:40
Quote from: Kato on August 12, 2024, 14:45:49Vi kan jo nesten ikke si at vi har kjøpt spillere i sommer. Bogle på tilbudspris med et år igjen av kontrakten, og Rothwell som reserve der han kom fra. Cairns nevner jeg ikke engang.

Vi har jo kjøpt Rodon for 10 millioner. Glemt han?

auren

Ja egentlig så glemte jeg han.

leedslife

Den skal absolutt tas med.
Det er en signering det lukter ambisjoner av og som i 9 av 10 ganger ender i en nedre del PL klubb.

auren

Plutselig mye om Rowe igjen:

Graeme Bailey
@GraemeBailey
Understand that Jonathan Rowe is ready to feature for Norwich City.

Contrary to reports, Rowe was fully available for Norwich at the weekend - but the club decided he should not feature against Oxford.

Interest from Leeds and Marseille remains.

James Marshment
@marshyleeds
Marseille may have made the first move for Jonathan Rowe, but @TEAMtalk understands that Leeds are now ready to make an official approach of their own.

Leeds have some belief a deal is there to be done. C/o @FrazFletcher

Fraser (Fletcher) Gillan
@FrazFletcher
Leeds still very keen on Jonothan Rowe, Marseille working on it and winger keen on move but #LUFC are keen to try and hijack the deal.
@TEAMtalk
. #NCFC

auren

GeirO

Legg 15 mill på bordet, så har vi han.
MOT

auren

Quote from: GeirO on August 12, 2024, 16:06:39Legg 15 mill på bordet, så har vi han.

Ikke hvis vi kan få ham for rundt 10 mill...

auren

auren

Waccoe-rykte, så ta det med en klype salt. Men en god poster der inne skriver følgende:

"Apparently they still want Rowe. If that fails we could be looking at Whittaker with Gelhardt going the other way.

Da han blir spurt om hvor han har dette fra, skriver han:

"Someone who should have an idea. Fingers crossed. 🤞
Club believes they are being ambitious with its targets and think signing Rodon and Bogle should be evident of the calibre they are after. Reiterating what I said the other day. Money to spend and they want to spend."

"Last thing. Was also told that what Norwich are demanding for Rowe is more than being reported in the media. They want more upfront and sell ons etc. "

En god del av posterne på Waccoe synes ikke noe særlig om Whittaker, selv om statsen hans var bra i fjor, særlig første halvdel av sesongen.

Noe må skje snart!

auren

Kato

Norwich får 9,5 mill pund for Idah til Celtic. Gjør dem finansielt bedre i stand til å beholde Rowe. Men hjelper vel lite når spilleren nekter å spille, og trener med U-21.

SupALeedS

1. Jeg syntes vi gjør transfer for seint i vinduet, ja jeg kan kjøpe at da vet man mer, om hvem klubbene ønsker og beholde etc, MEN i fjor sa Farke at de kom litt skjevt ut pga overganger etc, men skjer jo akkurat det samme i år. Som trener vil jeg tro at man ALLTID er tjent med å ha innkjøpene klare, og ikke minst hvem han skal jobbe med i kommende sesong. Nå den 13.08, har vi for kort tid siden solgt vår aller beste spiller i Summerville, en mann som sto for 21 målpoeng i fjor, og bærte laget i tunge perioder omtrent alene.
GREIT nok, vi fikk salg, for en spiller som åpenbart ville spille Premier League, det er ikke så vanskelig å forstå, det jeg IKKE forstår, er at vi velger å selge uten å ha en erstatter på plass. I Disse dager skrives det mye om en Rowe i Norwich, men det blir med hard konkurranse. Skulle ønske vi hadde en litt mer plan på ting, enn hva det i hvert fall fremstår i mediene.

Vi har hentet et gammelt talent av en keeper, som vi knapt kommer til å se på banen. ( Cairns) En Rothwell som er en bra signering, og en stopper som var delvis god i fjor. Der stopper det, itillegg til dette mistet vi Archie Gray, en som spilte omtrent alt av kamper i fjor. Skal ikke hugge hode av dem enda, da vinduet enda ikke er stengt, men jeg syntes det virker litt amatør messig hele opplegget, med tanke på timingen.

Time will show, om vi ender opp med Rowe, som bør være en god erstatter, eneste jeg mener er at vi kan ikke tenke at sesongen er lang, det er den riktig nok, men vi så på slutten av fjoråret at hvert poeng teller.

Flere som deler denne frustrasjonen?
Alex

Eriksen55

Sammenlikningen med i fjor blir fjern. I fjor var det kaos. Farke visste ikke hva han hadde disponibelt. Nå snakker vi om å krydre en allerede god stall. Men ja, jeg ønsker svært gjerne en erstatter for Summerville inn raskt :)

Kato

Quote from: Eriksen55 on August 13, 2024, 13:02:11Sammenlikningen med i fjor blir fjern. I fjor var det kaos. Farke visste ikke hva han hadde disponibelt. Nå snakker vi om å krydre en allerede god stall. Men ja, jeg ønsker svært gjerne en erstatter for Summerville inn raskt :)

Men vi ser ut til å handle på samme tid som i fjor. Uten at det er kaos. Hva er greia med det? Jeg er spent på hvor mye de amerikanerne egentlig åpner pengesekken.

auren

Glasset halvfullt eller halvtomt?

Farke on transfers:

No panic, we have to be patient

Can't afford to spend a fortune

New signings need to tick all boxes

Need to be in driving seat for the deal and affordable, even if it's a loan deal.

Total trust we can get things done in next couple of weeks. Good talks are happening.

Permanent signings are better if possible. We can't guarantee game time for loans.

Loan market is an option, but we also desire permanent options (preferred).

auren

Dennis

Marching on together!

Dennis

Quote from: auren on August 13, 2024, 15:50:15Glasset halvfullt eller halvtomt?

Farke on transfers:

Need to be in driving seat for the deal and affordable, even if it's a loan deal.

Total trust we can get things done in next couple of weeks. Good talks are happening.

Permanent signings are better if possible. We can't guarantee game time for loans.

auren

Jeg er som regel en halvfull-type, men utfordringen med disse sitatene er at de i seg selv ikke betyr noe som helst. Patient, tick all boxes, good talks. Alt er egentlig bare floskler. Han kan jo ikke si noe annet heller.

Er ikke i tvil om at det stemmer at de arbeider med rekruttering, men handling må følge opp ord før de får en faktisk betydning. Inntil det, blir det akkurat samme type copy and paste-ord som spillere bruker etter overganger både til og fra Leeds.

Inntil videre er jeg ikke enig i Padraag Marathe som mente at et Archie Gray-salg ville sette Leeds i den beste posisjonen til å rykke opp. Etter det har vi solgt Kamara og Summerville også. Det er 154 kamper dem imellom fra fjoråret borte, inkludert den enkeltspilleren vi var klart mest avhengige av. Rothwell og Bogle har erstattet to av disse, men det er jo ett skritt tilbake og ett fram igjen + masse penger i pluss. Foreløpig har ikke salget av Gray (og Summerville) satt Leeds i en bedre posisjon på noen måte. 

Leeds har pt den minste stallen i Championship med kun 20, to spillere bak WBA på 19 og hele 14 bak den største stallen (Burnley, 34). Sistnevnte er nok for stor, men andre opprykksfavoritter som Sheff Utd og Coventry har 25 og 27 som er mer i midtsjiktet. Merk at selv om Leeds skulle hente tre spillere i uttalte ønskeposisjoner (ving, sentral midt og back), så vil vi ha blant de minste stallene.

Enten er det nesten tomt i kassa grunnet kreditorene som banker på døra i sommer, eller så sitter det to veldig kalde hoder i rekrutteringsrommet. Håper på det siste. Det er to uker + veksel igjen til det stenger, men dumt å vente så lenge i år igjen.

Så øker plutselig farta på ryktene rundt Rowe igjen.
Marching on together!

GeirO

Quote from: auren on August 13, 2024, 15:50:15Glasset halvfullt eller halvtomt?

Farke on transfers:

auren
Jeg tolker Farke slik at klubben og han har panikk, de er blakke og finner ingen spillere som er billige nok (tic the boxes)...jeg er kanskje litt halvtom da?
MOT

GaryMac

Jeg tror at vi vil slite med å få inn unge lovende lånespillere fra PL. De (og klubbene) ønsker mest mulig - og gjerne garantert - spilletid. Vi har en sterk første- ellever, for ikke å si første 14-15 hvis vi teller inn Byram, Wøber, Aaronson, Piroe, Bamford. Så det må nesten flere skader til for at det skal bli mye spilletid på lånespillere. De skadene kommer nok, men vi kan ikke garantere spilletid.
Enten må vi låne noen som PL-klubbene ikke får solgt, eller så må vi hente fra utlandet for en litt billigere penge.

Kato

Quote from: GaryMac on August 13, 2024, 18:29:45Jeg tror at vi vil slite med å få inn unge lovende lånespillere fra PL. De (og klubbene) ønsker mest mulig - og gjerne garantert - spilletid. Vi har en sterk første- ellever, for ikke å si første 14-15 hvis vi teller inn Byram, Wøber, Aaronson, Piroe, Bamford. Så det må nesten flere skader til for at det skal bli mye spilletid på lånespillere. De skadene kommer nok, men vi kan ikke garantere spilletid.
Enten må vi låne noen som PL-klubbene ikke får solgt, eller så må vi hente fra utlandet for en litt billigere penge.

Det lukter 3dje-sorterings ja.

Josch

Quote from: Kato on August 13, 2024, 19:06:57
Quote from: GaryMac on August 13, 2024, 18:29:45Jeg tror at vi vil slite med å få inn unge lovende lånespillere fra PL. De (og klubbene) ønsker mest mulig - og gjerne garantert - spilletid. Vi har en sterk første- ellever, for ikke å si første 14-15 hvis vi teller inn Byram, Wøber, Aaronson, Piroe, Bamford. Så det må nesten flere skader til for at det skal bli mye spilletid på lånespillere. De skadene kommer nok, men vi kan ikke garantere spilletid.

Det lukter 3dje-sorterings ja.

Jeg tror vi nå merker konsekvensene av Brexit.

For å få arbeidstillatelse i England må spilleren komme fra gode ligaer (med spilletid) eller ha landskamper.

Vi hadde ikke klart å hente et talent som Summerville nå.

I England er de største talentene støvsugd av de store klubbene. Og de forlanger spilletid for spillere som lånes ut.

Det betyr at man må kjøpe dyrt eller velge på en lavere hylle.

Sydhagen

EXCLUSIVE: as per Henry Winter Sources close to Leeds suggest Jaiden Anthony is close to returning to #LUFC on another season long loan. Farke rates the winger highly having had him last season. Official announcement could come within 24 hours #transfers

[@thetimes]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Quote from: Sydhagen on August 13, 2024, 19:45:55EXCLUSIVE: as per Henry Winter Sources close to Leeds suggest Jaiden Anthony is close to returning to #LUFC on another season long loan. Farke rates the winger highly having had him last season. Official announcement could come within 24 hours #transfers

[@thetimes]

Ambisjonsfritt å hente Anthony. Squadplayer. Begynner oppriktig å mistro amerikanerne.

Hallgeir *

Quote from: Kato on August 13, 2024, 19:48:00
Quote from: Sydhagen on August 13, 2024, 19:45:55EXCLUSIVE: as per Henry Winter Sources close to Leeds suggest Jaiden Anthony is close to returning to #LUFC on another season long loan. Farke rates the winger highly having had him last season. Official announcement could come within 24 hours #transfers

[@thetimes]

Ambisjonsfritt å hente Anthony. Squadplayer. Begynner oppriktig å mistro amerikanerne.

Må si meg enig her. Anthony fikk ikke så veldig mye spilletid forrige sesong. Ja, Summerville er solgt, men ambisjonsnivået som klubben viser er ikke veldig høyt. Ser ikke for meg at Anthony vil være en starter.
Super Leeds since 1968