Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1493522 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7350 på: August 30, 2022, 09:39:31 »
Dan James har ikke så mange fans her inne, men jeg syns å la han gå i dette vinduet ville vært meget merkelig business. Angrepet skriker etter en spiller, så nå skal vi eventuelt låne bort en som kan bekle tre posisjoner fremme i banen (med varierende hell). Vi burde supplere med James i stallen. Leies han ut blir det rent matematisk et behov for to angrepsspillere, i mitt hode.

Phil Hay sier i PH Show at det fortsatt er Junior Firpo som er planen på venstreback - med Struijk som utfordrer. Er det ingen i Leeds som verken så fjoråret til Firpo eller har tatt en kikk på skadehistorikken hans gjennom hele karrieren?

Med en såpass lovende jobb ellers på overgangsmarkedet i sommer, er det merkelig at ikke en venstreback og spiss er hentet inn for lengst.
« Siste redigering: August 30, 2022, 09:43:39 av Dennis »
Marching on together!

SupALeedS

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7351 på: August 30, 2022, 10:49:46 »
Dan James kan løpe, det er han god til, alt annet er han på Championship nivå på syntes jeg. Alt for lite målpoeng til å være en angrepsspiller.

En spiller jeg mente vi betalte alt for mye penger for. Det må finnes spillere i markedet som kan erstatte Dan James. Det tror jeg de fleste ser.

Forstår at Rodrigo har startet bra, men vi ser at Bamford har ikke kommet i gang med sesongen enda, i fjor var han også stort sett skadet, vi kan ikke basere sesongen 2022/2023 på kun 1 spiss. Ja vi har en ung og fremadstormende spiss i Gelhardt, men han skal ikke bære det presset på å levere 10-12 mål i PL enda. Det er for naivt å tro.

Dermed BØR vi hente inn en spiss til. Samme situasjonen hadde vi med Firpo, en spiller som trenger tid til å tilpasse seg, om han i det hele tatt gjør det. Sliter med skader, at klubben velger å tro at Pascal skal ta den oppgaven sesongen igjennom er også alt for naivt. Da velger jeg å tro at penge sekken er tom om de sier at stallen er bra nok.

Merkelig er det da at vi sto klar med 400 milllioner for en viss belgier tidligere i sommer. Nei la oss drømme , men jeg tviler sterkt at klubben faktisk gjør noe mer. Kanskje om vi snubler i kveld at de våkner?

Når det er sagt er jeg veldig fornøyd med både Adams, Aaronsen, Kristensen , Roca, Luis Sinisterra ser ut som spillere som styrker bredden. Nå trenger vi at klubben tar det siste skrittet å signerer en spiss og en back. Da er jeg rimelig sikker på at vi ikke kommer til å ligge i bunnen også denne sesongen.

MOT!
Alex

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7352 på: August 30, 2022, 11:10:02 »
Høres helt merkverdig ut. Vi hadde bud på CDK på 40 millioner euro inne....er noe som skurrer noe jævlig her.

Leeds All Over
@LeedsAllOver
🙃David Ornstein on #LUFC's possible transfers (1/3):
“Everything we’re hearing from Leeds is that there’s no finance available to do incoming business, so if they were to, I’d presume it would have to be a loan."

(via
@TheAthleticUK
 Football Podcast, 29/8)

Ornstein (2/3): “They were one of the clubs strongly in for Cody Gakpo, but the level of finance it would take now would presumably be unrealistic, especially because they decided against cashing in on Jack Harrison, who has been the subject of 2 offers from #NUFC."

Ornstein (3/3): “So they had the option there to trade, but they haven’t done so, so far. Leeds are always one you can see doing some manoeuvring but I don’t think it’ll be for great finance by the sounds of it.”

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7353 på: August 30, 2022, 11:33:06 »
Vi har jo byttet ut veldig mange spillere fra før. Et varslet skifte av stall. Men..
Bytte Harrison med en ny spiller eller James med en ny er for høy risiko. Samme gjelder backposisjonene. Vi har god nok dekning. Var ikke mange ukene siden Klich helst skulle vært ute for en ny inn. Til nå har det vist seg at å satse på Klich også denne sesongen har vært en smart avgjørelse. Samme gjelder Harrison og Strujik og sikkert snart vil det vise seg med James og. Marsch har fått en hel pre-season i tillegg til flere av sine "egne" spillere inn. Nå er det på tide å videreutvikle systemet og de spillerne vi har her. Stallen er mer enn god nok sammenligner man med flere andre klubber rundt oss der vi ønsker å være.

Vi er snart i september. Vi har hatt nok av tid til å  velge å stå med mannskapet vi har nå og si at de er gode nok til å holde oss i divisjonen denne sesongen. Ser ikke argumentene for og i siste liten begynne å reversere det.
Å fortsette med å vise tillitt i form av kontuinitet,  lengre kontrakter og at man satser på de vi allerede har til rådighet har vært en viktig faktor tidligere.
Tviler sterkt på at denne bytteleken med "lik kvalitet" som hersker her inne er noe gunstig.
Dukker det opp en spiss så for all del så lenge vi har den uavklarte situasjonen rundt vår nr 9, men hva gjelder resten så er vi good til go.
I tillegg er det stort sett systemet og den kollektive strukturen motstandere har utnyttet. Et bytte av James mot han Wolves spilleren vil neppe fikse det. Ei heller backen fra MLS mot Strujik, skal man ta disse ryktene seriøse.
Tar man vekk James er jo både Strujik, Harrison og Klich dem som har fungert best av samtlige i dette systemet til nå.
Rasmus og har gradvis forbedret seg fra de to første kampene. Sjansene kommer først og fremst på Strujiks side sist mot Brighton. 3 enkle avslutninger hadde Solly March. Den siste bør han sette.
Dette må vi klare å luke vek med analyse og taktikktavla og ikke nytt spillerkjøp. Såpass må vi kunne forlange av trenerteam med de ressursene dem har til rådighet.
Steng vinduet og heller utvikle systemet, kollektive og de individuelle  posisjoneringen. Gi de litt slack. Er langt mer positive elementer fra sesongens første kamper enn hva det er negative. Det er progresjon på de fleste plan spillemessig fra hva vi så i våres.
Klart vi hele tiden skal forbedre oss, men da må spillerne inn være vesentlige bedre enn de som er våre antatt beste. Det som er blitt linket i det siste er ikke vesentlige bedre og tiden dette drøyer (hvis vi i det hele tatt er aktive) ut tyder og på at ingen pr nå er vesentlig bedre enn det vi allerede har.
« Siste redigering: August 30, 2022, 12:11:26 av leedslife »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7354 på: August 30, 2022, 12:59:18 »
Høres helt merkverdig ut. Vi hadde bud på CDK på 40 millioner euro inne....er noe som skurrer noe jævlig her.

Leeds All Over
@LeedsAllOver
🙃David Ornstein on #LUFC's possible transfers (1/3):
“Everything we’re hearing from Leeds is that there’s no finance available to do incoming business, so if they were to, I’d presume it would have to be a loan."

(via
@TheAthleticUK
 Football Podcast, 29/8)

Ornstein (2/3): “They were one of the clubs strongly in for Cody Gakpo, but the level of finance it would take now would presumably be unrealistic, especially because they decided against cashing in on Jack Harrison, who has been the subject of 2 offers from #NUFC."

Ornstein (3/3): “So they had the option there to trade, but they haven’t done so, so far. Leeds are always one you can see doing some manoeuvring but I don’t think it’ll be for great finance by the sounds of it.”

Det var vel Jack Harrison som skulle betale for CDK? Enig at det skurrer, Kinnear sier jo hele tiden 'the funding is there...', men de kan ikke unngå å se problematikken i stallsammensetning. Fra mangel på topp, back og spiss, har vi nå mangler på back og spiss og kanskje en spiller for mye sentralt på midten.

Så, om klubben har £40 mill tilgjengelig for en spiller som valgte en annen klubb, er det rart at ikke deler av disse er brukt til å dekke de klare manglene i spillerstallen. Jeg kjøper ikke at det kun er var en enhjørning de ønsket seg og det var CDK.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7355 på: August 30, 2022, 13:06:44 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7356 på: August 30, 2022, 13:15:03 »
Høres helt merkverdig ut. Vi hadde bud på CDK på 40 millioner euro inne....er noe som skurrer noe jævlig her.

Leeds All Over
@LeedsAllOver
🙃David Ornstein on #LUFC's possible transfers (1/3):
“Everything we’re hearing from Leeds is that there’s no finance available to do incoming business, so if they were to, I’d presume it would have to be a loan."

(via
@TheAthleticUK
 Football Podcast, 29/8)

Ornstein (2/3): “They were one of the clubs strongly in for Cody Gakpo, but the level of finance it would take now would presumably be unrealistic, especially because they decided against cashing in on Jack Harrison, who has been the subject of 2 offers from #NUFC."

Ornstein (3/3): “So they had the option there to trade, but they haven’t done so, so far. Leeds are always one you can see doing some manoeuvring but I don’t think it’ll be for great finance by the sounds of it.”

Det var vel Jack Harrison som skulle betale for CDK? Enig at det skurrer, Kinnear sier jo hele tiden 'the funding is there...', men de kan ikke unngå å se problematikken i stallsammensetning. Fra mangel på topp, back og spiss, har vi nå mangler på back og spiss og kanskje en spiller for mye sentralt på midten.

Så, om klubben har £40 mill tilgjengelig for en spiller som valgte en annen klubb, er det rart at ikke deler av disse er brukt til å dekke de klare manglene i spillerstallen. Jeg kjøper ikke at det kun er var en enhjørning de ønsket seg og det var CDK.


Nei, det er hvertfall ikke slik jeg har fortstått det. Budet på CDK var jo inne og salg av JH har ikke vært på agendaen. Mr Hay himself har heller ikke lagt det frem sånn og Radz har direkte avfeid et salg.

Det er meget frustrende om de gjør de samme feilene nok en sesong. Vi er to signeringer unna et strålende vindu. Per nå har ikke Radz brukt noe av egen lomme, Rapinha og Phillips har finansiert de nye. Jeg kjøper bare ikke dette bullshit narrativet om at det er så vanskelig å finne spillere som passer inn i Leeds. Stort sett ingen andre klubber har dette problemet. Vi har litt mer bredde enn forrige sesong, men er bare et par skader unna trøbbel igjen. La oss si at Bamford forblir skadeforfulgt og Rodrigo drifter tilbake til det vi har sett så altfor mye av tidligere så er vi plutselig helt avhengig av Joffy....som også har små niggles hele tiden.

Bjosse77

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7357 på: August 30, 2022, 13:27:26 »
Fordelen med å selge James overskygger at vi mister en i bredde. Vi hadde ikke brukt spilletid som kunne vært brukt bedre, og vi får han aldri inn som spiss igjen. Vi får neppe særlig med penger for han, men cashe inn halve kjøpssummen hadde vært bra.

Angående å starte Gelhardt uke etter uke, hvorfor ikke? Han nærmer seg stygt 20 år, og er han ikke nær nå, så er han ikke god nok.
Jeg tenker vi skal roe ned nå, og jeg tror ikke vi må fylle på noen posisjoner. bra med bredde, men syns det ser ganske bra ut. Bedre enn på maaaange år.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7358 på: August 30, 2022, 14:09:14 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
Marching on together!

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7359 på: August 30, 2022, 14:27:44 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
En ny back eller ny ving ville jo satt store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk.
Begge pos har vært nøkkelpos siste to sesongene vedr spillerlogistikk. Vi har brukt mye ressurser på de. Både Firpo og James er på begynnelsene av sine kontrakter. Bare overgangssum er vel et sted mellom 40-50 mill. Vi vil ikke være i nærheten av få igjen det vi gav. Vi har unggutter bak dem som pr nå tydeligvis ikke er gode nok tar man utgangspunkt i tilitten som er vist dem av to forskjelligere trenere og trenerteam. Så sjansene for av vi blir svekket i kvalitet er stor.
Skal vi bytte profil mot profil i disse to casene er risikoen stor for at vi bommer igjen. Ingen indikasjon på at vi treffer med et nytt vingkjøp eller nytt backkjøp hvis vi ikke traff tidligere på noe vi har brukt så mye tid på. Vil også stille spørsmålstegn rundt modellen. Den tydelige modellen der viktigheten av å utvikle spillere stod høyt går man vekk i fra?
I verstefall ser det ut som vi skroter den totalt.. Vi viser jo heller ikke hensyn til gruppen med Greenwood, Summerville, Drameh, Hjelde etc.. Eller i dette tilfelle Summerville, Strujik, Hjelde som er utfordrere til disse posisjonene. De vil jo ikke akkurat få flere minutter hvis vi er så heldig at treffer på en ny kant eller en ny vback som blåser oss av banen.
Målet må jo være å gi James og Firpo som jeg bruker som eks her tid og tilitt i sine vante posisjoner, så får vi samtidig prøve å øke nivået til de ungguttene som kommer bak som forhåpentligvis kan gå inn i posisjoner der vi underpresterer. På sikt må jo det være en bedre måte å fase ut spillere på.
Men spillere bak må jo først og fremst prestere bedre enn de svakeste ellers starter vi jo i feil rekkefølge.
« Siste redigering: August 30, 2022, 14:31:18 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7360 på: August 30, 2022, 14:46:05 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
En ny back eller ny ving ville jo satt store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk.
Begge pos har vært nøkkelpos siste to sesongene vedr spillerlogistikk. Vi har brukt mye ressurser på de. Både Firpo og James er på begynnelsene av sine kontrakter. Bare overgangssum er vel et sted mellom 40-50 mill. Vi vil ikke være i nærheten av få igjen det vi gav. Vi har unggutter bak dem som pr nå tydeligvis ikke er gode nok tar man utgangspunkt i tilitten som er vist dem av to forskjelligere trenere og trenerteam. Så sjansene for av vi blir svekket i kvalitet er stor.
Skal vi bytte profil mot profil i disse to casene er risikoen stor for at vi bommer igjen. Ingen indikasjon på at vi treffer med et nytt vingkjøp eller nytt backkjøp hvis vi ikke traff tidligere på noe vi har brukt så mye tid på. Vil også stille spørsmålstegn rundt modellen. Den tydelige modellen der viktigheten av å utvikle spillere stod høyt går man vekk i fra?
I verstefall ser det ut som vi skroter den totalt.. Vi viser jo heller ikke hensyn til gruppen med Greenwood, Summerville, Drameh, Hjelde etc.. Eller i dette tilfelle Summerville, Strujik, Hjelde som er utfordrere til disse posisjonene. De vil jo ikke akkurat få flere minutter hvis vi er så heldig at treffer på en ny kant eller en ny vback som blåser oss av banen.
Målet må jo være å gi James og Firpo som jeg bruker som eks her tid og tilitt i sine vante posisjoner, så får vi samtidig prøve å øke nivået til de ungguttene som kommer bak som forhåpentligvis kan gå inn i posisjoner der vi underpresterer. På sikt må jo det være en bedre måte å fase ut spillere på.
Men spillere bak må jo først og fremst prestere bedre enn de svakeste ellers starter vi jo i feil rekkefølge.

Hæ ? What? En ny back eller ving vil sette store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk?? Helt uenig, de store spørsmålstegene blir stilt NÅ i mangel av ny back hvertfall. En oppgradering av ving; les James, hadde vært et hyggelig tilskudd dog selv om det strengt tatt er en ST vi trenger.

Firpo kosta i underkant av 15 millioner pund og har ikke levert noe i nærheten av hva vi forventa. Det er ikke sånn at at han på magisk vis plutselig blir god defensivt når han har sett ut som en komedie i de kampene han har spilt. Ja, han har noe for seg offensivt, men den back-rollen i systemet til Marsch krever langt, langt mer. Skjønner at dette er et prestisjeprosjekt for Orta, men her burde vi bare cut our losses og fått inn en oppgradering for lengst. Forøvrig har vi altså EN dedikert LB i klubben, selv på U-21 laget bruker vi square pegs in a round hole på denne posisjonen. Direkte ufproft av en klubb i PL.

James....trenger vi si noe mer? Det meste er sagt over flere poster på dette forumet. Vi ble rævkjørt på pris av SCUM og de ler vel fortsatt, men dette var altså prestisjeprosjektet til Bielsa. James skulle inn uansett. Nå virker det som de aller fleste gjerne bytter han ut med noen som faktisk klarerer å gjøre noe med en fotball....bortsett fra å sparke den langt foran seg å løpe da.
« Siste redigering: August 30, 2022, 14:48:01 av Fantasyland »

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7361 på: August 30, 2022, 15:01:36 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
En ny back eller ny ving ville jo satt store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk.
Begge pos har vært nøkkelpos siste to sesongene vedr spillerlogistikk. Vi har brukt mye ressurser på de. Både Firpo og James er på begynnelsene av sine kontrakter. Bare overgangssum er vel et sted mellom 40-50 mill. Vi vil ikke være i nærheten av få igjen det vi gav. Vi har unggutter bak dem som pr nå tydeligvis ikke er gode nok tar man utgangspunkt i tilitten som er vist dem av to forskjelligere trenere og trenerteam. Så sjansene for av vi blir svekket i kvalitet er stor.
Skal vi bytte profil mot profil i disse to casene er risikoen stor for at vi bommer igjen. Ingen indikasjon på at vi treffer med et nytt vingkjøp eller nytt backkjøp hvis vi ikke traff tidligere på noe vi har brukt så mye tid på. Vil også stille spørsmålstegn rundt modellen. Den tydelige modellen der viktigheten av å utvikle spillere stod høyt går man vekk i fra?
I verstefall ser det ut som vi skroter den totalt.. Vi viser jo heller ikke hensyn til gruppen med Greenwood, Summerville, Drameh, Hjelde etc.. Eller i dette tilfelle Summerville, Strujik, Hjelde som er utfordrere til disse posisjonene. De vil jo ikke akkurat få flere minutter hvis vi er så heldig at treffer på en ny kant eller en ny vback som blåser oss av banen.
Målet må jo være å gi James og Firpo som jeg bruker som eks her tid og tilitt i sine vante posisjoner, så får vi samtidig prøve å øke nivået til de ungguttene som kommer bak som forhåpentligvis kan gå inn i posisjoner der vi underpresterer. På sikt må jo det være en bedre måte å fase ut spillere på.
Men spillere bak må jo først og fremst prestere bedre enn de svakeste ellers starter vi jo i feil rekkefølge.

Hæ ? What? En ny back eller ving vil sette store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk?? Helt uenig, de store spørsmålstegene blir stilt NÅ i mangel av ny back hvertfall. En oppgradering av ving; les James, hadde vært et hyggelig tilskudd dog selv om det strengt tatt er en ST vi trenger.

Firpo kosta i underkant av 15 millioner pund og har ikke levert noe i nærheten av hva vi forventa. Det er ikke sånn at at han på magisk vis plutselig blir god defensivt når han har sett ut som en komedie i de kampene han har spilt. Ja, han har noe for seg offensivt, men den back-rollen i systemet til Marsch krever langt, langt mer. Skjønner at dette er et prestisjeprosjekt for Orta, men her burde vi bare cut our losses og fått inn en oppgradering for lengst. Forøvrig har vi altså EN dedikert LB i klubben, selv på U-21 laget bruker vi square pegs in a round hole på denne posisjonen. Direkte ufproft av en klubb i PL.

James....trenger vi si noe mer? Det meste er sagt over flere poster på dette forumet. Vi ble rævkjørt på pris av SCUM og de ler vel fortsatt, men dette var altså prestisjeprosjektet til Bielsa. James skulle inn uansett. Nå virker det som de aller fleste gjerne bytter han ut med noen som faktisk klarerer å gjøre noe med en fotball....bortsett fra å sparke den langt foran seg å løpe da.

Mulig det er meg det er noe galt med. Men hvis vurderingene fra sportslig ledelse og trenerteam er så totalt bak mål, sier ikke dette alt om en spillerlogistikk der man har bommet totalt?

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7362 på: August 30, 2022, 15:05:06 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
En ny back eller ny ving ville jo satt store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk.
Begge pos har vært nøkkelpos siste to sesongene vedr spillerlogistikk. Vi har brukt mye ressurser på de. Både Firpo og James er på begynnelsene av sine kontrakter. Bare overgangssum er vel et sted mellom 40-50 mill. Vi vil ikke være i nærheten av få igjen det vi gav. Vi har unggutter bak dem som pr nå tydeligvis ikke er gode nok tar man utgangspunkt i tilitten som er vist dem av to forskjelligere trenere og trenerteam. Så sjansene for av vi blir svekket i kvalitet er stor.
Skal vi bytte profil mot profil i disse to casene er risikoen stor for at vi bommer igjen. Ingen indikasjon på at vi treffer med et nytt vingkjøp eller nytt backkjøp hvis vi ikke traff tidligere på noe vi har brukt så mye tid på. Vil også stille spørsmålstegn rundt modellen. Den tydelige modellen der viktigheten av å utvikle spillere stod høyt går man vekk i fra?
I verstefall ser det ut som vi skroter den totalt.. Vi viser jo heller ikke hensyn til gruppen med Greenwood, Summerville, Drameh, Hjelde etc.. Eller i dette tilfelle Summerville, Strujik, Hjelde som er utfordrere til disse posisjonene. De vil jo ikke akkurat få flere minutter hvis vi er så heldig at treffer på en ny kant eller en ny vback som blåser oss av banen.
Målet må jo være å gi James og Firpo som jeg bruker som eks her tid og tilitt i sine vante posisjoner, så får vi samtidig prøve å øke nivået til de ungguttene som kommer bak som forhåpentligvis kan gå inn i posisjoner der vi underpresterer. På sikt må jo det være en bedre måte å fase ut spillere på.
Men spillere bak må jo først og fremst prestere bedre enn de svakeste ellers starter vi jo i feil rekkefølge.

Hæ ? What? En ny back eller ving vil sette store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk?? Helt uenig, de store spørsmålstegene blir stilt NÅ i mangel av ny back hvertfall. En oppgradering av ving; les James, hadde vært et hyggelig tilskudd dog selv om det strengt tatt er en ST vi trenger.

Firpo kosta i underkant av 15 millioner pund og har ikke levert noe i nærheten av hva vi forventa. Det er ikke sånn at at han på magisk vis plutselig blir god defensivt når han har sett ut som en komedie i de kampene han har spilt. Ja, han har noe for seg offensivt, men den back-rollen i systemet til Marsch krever langt, langt mer. Skjønner at dette er et prestisjeprosjekt for Orta, men her burde vi bare cut our losses og fått inn en oppgradering for lengst. Forøvrig har vi altså EN dedikert LB i klubben, selv på U-21 laget bruker vi square pegs in a round hole på denne posisjonen. Direkte ufproft av en klubb i PL.

James....trenger vi si noe mer? Det meste er sagt over flere poster på dette forumet. Vi ble rævkjørt på pris av SCUM og de ler vel fortsatt, men dette var altså prestisjeprosjektet til Bielsa. James skulle inn uansett. Nå virker det som de aller fleste gjerne bytter han ut med noen som faktisk klarerer å gjøre noe med en fotball....bortsett fra å sparke den langt foran seg å løpe da.

Enig, kan ikke skjønne at et salg av James skal ødelegge noe spillerlogistikk eller filosofi. Vi bommet. Det skjer alle lag. Så enkelt. At vi bommet på James og kanskje Firpo automatisk øker sjansene for at vi bommer på erstatterne også er jo bare vås.

Angående James. Han er rett og slett ikke god nok, så han trenger vi ikke. Sats på Summerville med Sinisterra, Harrison, Aaronson. Det dekker fint vingbehovet, frem til januar. Vi har flere som kan vikariere på vingene når Jesse ikke spiller med brede vinger.

Uenig ang Firpo. Alt gikk galt for han i fjor. Vi var fullstendig lekk bakover. Å komme ny inn i et lag som ikke fungerer eller henger sammen kan ikke være lett. Tipper at selvtilliten til Firpo fikk seg en real knekk i fjor. Under Jesse er vi tettere og mer strukturert. Litt gambling, men jeg håper og tror vi ser en helt annen Firpo i år.

En siste ting. Ser noen kritiserer Andrea for å ikke bruke penger fra egen lomme - Det er drøyt å mene at han skal gjøre det. Han er ikke av de rikeste eierne i bransjen. Ingen her vet hvor mye cash han har å bruke og mest sannsynlig er vel mesteparten av formuen låst i andre interesser. Ingen vet heller om han faktisk bruker eller har brukt egne midler på Leeds.  Hvis en eier hele tiden må bruke egne penger så lukter det litt usunn klubbdrift. Så vil heller vinkle det til at heldigvis så har vi en eier som ikke ødsler ut penger av egen lomme.

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7363 på: August 30, 2022, 15:10:06 »
Tap i kveld og ingen tegn til signeringer før deadline. Skulle ikke forundre meg en smule.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7364 på: August 30, 2022, 15:20:41 »
Tap i kveld og ingen tegn til signeringer før deadline. Skulle ikke forundre meg en smule.

Det blir seier i kveld forhåpentligvis så dette svir litt mindre (fra Phil Hay):

Transfer wise it's extremely quiet and as it stands, all signs are pointing to the deadline passing without any more significant ins or outs. You'll have seen the links between Tottenham and James but sources at Leeds expect him to stay. There's also been no progress in terms of bringing in another forward.

Bare slutte å poste i denne tråden nå, faen så trist.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7365 på: August 30, 2022, 15:22:18 »
I De Ketelaere så dem et potensiale der vi kunne fått tilbake med renter om noen år. Når dem ikke får han så betyr det ikke at de kan svi av 40 mill på Che Adams, Ryan Kent og en random venstreback.

Pengene er der hvis den rette spillern dukker opp. I den rette vil jeg nok tro at videresalgspotensiale er høyt.

Ikke like sikker som deg. Det er mange spillere som kan fylle en solid rolle på back og spiss, som ikke trenger koste £40 mill eller halvparten, for den saks skyld.

Om det ikke skurrer, er det i beste fall naivt å prøve seg på dette her igjen. Det er bare uker siden vi kunne puste letta ut etter et snaut år med høye skuldre.

Jeg føler meg bra trygg på at klubben ikke rykker ned, men det trodde jeg heller ikke får et år siden.
En ny back eller ny ving ville jo satt store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk.
Begge pos har vært nøkkelpos siste to sesongene vedr spillerlogistikk. Vi har brukt mye ressurser på de. Både Firpo og James er på begynnelsene av sine kontrakter. Bare overgangssum er vel et sted mellom 40-50 mill. Vi vil ikke være i nærheten av få igjen det vi gav. Vi har unggutter bak dem som pr nå tydeligvis ikke er gode nok tar man utgangspunkt i tilitten som er vist dem av to forskjelligere trenere og trenerteam. Så sjansene for av vi blir svekket i kvalitet er stor.
Skal vi bytte profil mot profil i disse to casene er risikoen stor for at vi bommer igjen. Ingen indikasjon på at vi treffer med et nytt vingkjøp eller nytt backkjøp hvis vi ikke traff tidligere på noe vi har brukt så mye tid på. Vil også stille spørsmålstegn rundt modellen. Den tydelige modellen der viktigheten av å utvikle spillere stod høyt går man vekk i fra?
I verstefall ser det ut som vi skroter den totalt.. Vi viser jo heller ikke hensyn til gruppen med Greenwood, Summerville, Drameh, Hjelde etc.. Eller i dette tilfelle Summerville, Strujik, Hjelde som er utfordrere til disse posisjonene. De vil jo ikke akkurat få flere minutter hvis vi er så heldig at treffer på en ny kant eller en ny vback som blåser oss av banen.
Målet må jo være å gi James og Firpo som jeg bruker som eks her tid og tilitt i sine vante posisjoner, så får vi samtidig prøve å øke nivået til de ungguttene som kommer bak som forhåpentligvis kan gå inn i posisjoner der vi underpresterer. På sikt må jo det være en bedre måte å fase ut spillere på.
Men spillere bak må jo først og fremst prestere bedre enn de svakeste ellers starter vi jo i feil rekkefølge.

Hæ ? What? En ny back eller ving vil sette store spørsmålstegn rundt spillerlogistikk?? Helt uenig, de store spørsmålstegene blir stilt NÅ i mangel av ny back hvertfall. En oppgradering av ving; les James, hadde vært et hyggelig tilskudd dog selv om det strengt tatt er en ST vi trenger.

Firpo kosta i underkant av 15 millioner pund og har ikke levert noe i nærheten av hva vi forventa. Det er ikke sånn at at han på magisk vis plutselig blir god defensivt når han har sett ut som en komedie i de kampene han har spilt. Ja, han har noe for seg offensivt, men den back-rollen i systemet til Marsch krever langt, langt mer. Skjønner at dette er et prestisjeprosjekt for Orta, men her burde vi bare cut our losses og fått inn en oppgradering for lengst. Forøvrig har vi altså EN dedikert LB i klubben, selv på U-21 laget bruker vi square pegs in a round hole på denne posisjonen. Direkte ufproft av en klubb i PL.

James....trenger vi si noe mer? Det meste er sagt over flere poster på dette forumet. Vi ble rævkjørt på pris av SCUM og de ler vel fortsatt, men dette var altså prestisjeprosjektet til Bielsa. James skulle inn uansett. Nå virker det som de aller fleste gjerne bytter han ut med noen som faktisk klarerer å gjøre noe med en fotball....bortsett fra å sparke den langt foran seg å løpe da.

Enig, kan ikke skjønne at et salg av James skal ødelegge noe spillerlogistikk eller filosofi. Vi bommet. Det skjer alle lag. Så enkelt. At vi bommet på James og kanskje Firpo automatisk øker sjansene for at vi bommer på erstatterne også er jo bare vås.

Angående James. Han er rett og slett ikke god nok, så han trenger vi ikke. Sats på Summerville med Sinisterra, Harrison, Aaronson. Det dekker fint vingbehovet, frem til januar. Vi har flere som kan vikariere på vingene når Jesse ikke spiller med brede vinger.

Uenig ang Firpo. Alt gikk galt for han i fjor. Vi var fullstendig lekk bakover. Å komme ny inn i et lag som ikke fungerer eller henger sammen kan ikke være lett. Tipper at selvtilliten til Firpo fikk seg en real knekk i fjor. Under Jesse er vi tettere og mer strukturert. Litt gambling, men jeg håper og tror vi ser en helt annen Firpo i år.

En siste ting. Ser noen kritiserer Andrea for å ikke bruke penger fra egen lomme - Det er drøyt å mene at han skal gjøre det. Han er ikke av de rikeste eierne i bransjen. Ingen her vet hvor mye cash han har å bruke og mest sannsynlig er vel mesteparten av formuen låst i andre interesser. Ingen vet heller om han faktisk bruker eller har brukt egne midler på Leeds.  Hvis en eier hele tiden må bruke egne penger så lukter det litt usunn klubbdrift. Så vil heller vinkle det til at heldigvis så har vi en eier som ikke ødsler ut penger av egen lomme.

Det er jo bare tull. Vi har jo budsjett og rammer og forholde oss til. Også vår egen posisjon i fotballpyramiden vedr konkurranse og hvem vi har mulighet til å hente.
Bruker Leeds 50 mill pund på to spillere i nøkkelposisjoner i 11éren der de blir ledende på lønn, får lange kontrakter og de må selges/erstattes allerede sesongen etter så er det en kjempebom hva gjelder spillerlogistikk. Legger man i tillegg på at det er summer vi ikke er i nærheten av hente igjen ved et salg så er det enda styggere.
Vi må klare å skille mellom spillerkjøpene.
 Nå er det ikke mine ord av vi har bommet sånn. Men skal man bare avfeie hvert kjøp eller vær prestasjon med at andre klubber bommer og så vil man jo aldri kunne måle noe. Her snakker vi jo den viktigste jobben for å få sportslig suksess. To store kjøp i vår sammenheng og det som burde vært store bidragsytere som feiler og man evner altså ikke kritisere vurderingene  som er gjort innenfor våre rammer var spillerlogistikk. Veldig spesielt.
Det vil jo forundre meg voldsomt hvis klubben ikke bruker feilsigneringer eller ansettelser som videre grunnlag i nye spillerkjøp. Det er jo ihvertfall alfa omega i whyscout systemet som fleste europeiske klubber bruker.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7366 på: August 30, 2022, 15:29:24 »
Du har gode poenger i det du skriver, Leedslife og prinsipielt er jeg enig med deg. Jeg tror derimot vi kanskje leser dagens situasjon litt forskjellig ut av en grunntanke vi er enige om.

Først av alt; jeg er mer glad i tanken på en trimmet stall, enn en tropp full av overflødigheter. Likevel må stallen være stor nok, som vi smertelig merka i fjor. Noe av skylda må denne perfekte stormen av skadeplager ta, men selv det har nok delvis forklaring i slitasje over lengre tid på en relativt liten ryggrad av nøkkelspillere.

Det er her poenget mitt ligger. Som du sier, Junior Firpo var en nøkkelanskaffelse i fjor. Selv ikke mora hans kan påstå at dette - så langt - har vært et lykkelig ekteskap. Firpo var direkte dårlig i flesteparten av kampene. Så kan man argumentere for at han ikke taklet mannsmarkering, kom inn på et elendig tidspunkt for laget som helhet og har slitt med skader. Så bør vi merke oss en ting: Han var på banen i 24 kamper i fjorsesongen. Ingen er i tvil om at skadene ødela sesongen hans. Likevel, dette var den sesongen gjennom hans karriere, hvor han tangerte sin besterekord! Junior Firpo har på seniornivå aldri spilt flere ligakamper enn 24 over en hel sesong! Etter disse to bestenoteringene, har han ikke nådd flere enn 17.

Selv om han hadde vært Tony Dorigos second coming, burde klubben ha hentet inn en utfordrer. Når han høyst sannsynlig vil være borte i perioder, blir det raskt Pascal Struijk og Leo Hjelde som må ta opp hansken. Struijk har forsåvidt levert flere gode kamper så langt, men han er uansett ingen type som som vil være i stand til å dundre opp og ned venstresiden gjennom en kamp. Å satse alt på en eneste dedikert venstreback i form av skadeskutte Junior Firpo er helt merkelig i mitt hode.

Så nevner du Dan James. Jeg er heller ikke uenig her. Faktisk er jeg blant de som klart ser nytte av å ha James i denne stallen. Han løper kampen gjennom og har god hurtighet. Han kan også bekle begge vingposisjonene, samt at han er i stallen allerede. Vil med andre ord ikke koste oss noe å beholde (utover lønn). Også han hadde en svært svak sesong i fjor, men så spilte han også som en komplett spiss - noe han absolutt ikke er. Og igjen blir dette poenget mitt: Dan James burde aldri vært valget (etter Bamford) på topp. Han burde utfordret kantposisjonene og fått konsentrere seg om det. Vi mangler rett og slett spillere i denne posisjonen.

Det er ikke så enkelt som at alle de unge skal spille masse, så blir de kanongode. Mange må spilles sakte, men sikkert inn. Gi dem et par kamper og ansvar, for så å la de (mentalt) hvile litt. Et av de store problemene i fjor var ikke nødvendigvis spillerkvaliteten på de som skulle steppe inn for de erfarne, skadde spillerne, men at det var så mange som måtte gjøre det på likt. Med tanke på mentalitet tror jeg for eksempel det ikke er noe problem med Joffy Gelhardt. Han er ung og uredd, men også han har slitt med skadeplager hele fjoråret igjennom. Foreløpig står han med to mål i Premier League, jeg tror ikke vi skal forvente at han fyller Bamfords sko riktig enda.

Jeg syns det er rart hvordan kommunikasjonen fra klubbens side har gått fra veterankeeper (done), venstreback og spiss, til at det nå virker mer eller mindre som man er godt fornøyd. Igjen, vi har vært her før. Tror ikke vi rykker ned med denne stallen, men jeg tror mangel av bredde på back og angrepsplass kan koste oss godt med poeng over en hel sesong.

« Siste redigering: August 30, 2022, 15:49:42 av Dennis »
Marching on together!

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7367 på: August 30, 2022, 15:49:42 »
Junior Firpo. 11 gule kort på 24 kamper i fjor. Flest i PL. En skandale signering som plutselig skal redde sesongen vår. Helt enig med Dennis. Helt latterlig å tro noe sånt.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7368 på: August 30, 2022, 18:48:28 »
Du har gode poenger i det du skriver, Leedslife og prinsipielt er jeg enig med deg. Jeg tror derimot vi kanskje leser dagens situasjon litt forskjellig ut av en grunntanke vi er enige om.

Først av alt; jeg er mer glad i tanken på en trimmet stall, enn en tropp full av overflødigheter. Likevel må stallen være stor nok, som vi smertelig merka i fjor. Noe av skylda må denne perfekte stormen av skadeplager ta, men selv det har nok delvis forklaring i slitasje over lengre tid på en relativt liten ryggrad av nøkkelspillere.

Det er her poenget mitt ligger. Som du sier, Junior Firpo var en nøkkelanskaffelse i fjor. Selv ikke mora hans kan påstå at dette - så langt - har vært et lykkelig ekteskap. Firpo var direkte dårlig i flesteparten av kampene. Så kan man argumentere for at han ikke taklet mannsmarkering, kom inn på et elendig tidspunkt for laget som helhet og har slitt med skader. Så bør vi merke oss en ting: Han var på banen i 24 kamper i fjorsesongen. Ingen er i tvil om at skadene ødela sesongen hans. Likevel, dette var den sesongen gjennom hans karriere, hvor han tangerte sin besterekord! Junior Firpo har på seniornivå aldri spilt flere ligakamper enn 24 over en hel sesong! Etter disse to bestenoteringene, har han ikke nådd flere enn 17.

Selv om han hadde vært Tony Dorigos second coming, burde klubben ha hentet inn en utfordrer. Når han høyst sannsynlig vil være borte i perioder, blir det raskt Pascal Struijk og Leo Hjelde som må ta opp hansken. Struijk har forsåvidt levert flere gode kamper så langt, men han er uansett ingen type som som vil være i stand til å dundre opp og ned venstresiden gjennom en kamp. Å satse alt på en eneste dedikert venstreback i form av skadeskutte Junior Firpo er helt merkelig i mitt hode.

Så nevner du Dan James. Jeg er heller ikke uenig her. Faktisk er jeg blant de som klart ser nytte av å ha James i denne stallen. Han løper kampen gjennom og har god hurtighet. Han kan også bekle begge vingposisjonene, samt at han er i stallen allerede. Vil med andre ord ikke koste oss noe å beholde (utover lønn). Også han hadde en svært svak sesong i fjor, men så spilte han også som en komplett spiss - noe han absolutt ikke er. Og igjen blir dette poenget mitt: Dan James burde aldri vært valget (etter Bamford) på topp. Han burde utfordret kantposisjonene og fått konsentrere seg om det. Vi mangler rett og slett spillere i denne posisjonen.

Det er ikke så enkelt som at alle de unge skal spille masse, så blir de kanongode. Mange må spilles sakte, men sikkert inn. Gi dem et par kamper og ansvar, for så å la de (mentalt) hvile litt. Et av de store problemene i fjor var ikke nødvendigvis spillerkvaliteten på de som skulle steppe inn for de erfarne, skadde spillerne, men at det var så mange som måtte gjøre det på likt. Med tanke på mentalitet tror jeg for eksempel det ikke er noe problem med Joffy Gelhardt. Han er ung og uredd, men også han har slitt med skadeplager hele fjoråret igjennom. Foreløpig står han med to mål i Premier League, jeg tror ikke vi skal forvente at han fyller Bamfords sko riktig enda.

Jeg syns det er rart hvordan kommunikasjonen fra klubbens side har gått fra veterankeeper (done), venstreback og spiss, til at det nå virker mer eller mindre som man er godt fornøyd. Igjen, vi har vært her før. Tror ikke vi rykker ned med denne stallen, men jeg tror mangel av bredde på back og angrepsplass kan koste oss godt med poeng over en hel sesong.
Jeg er nok enig med deg i det aller, aller meste hva gjelder fotball og Leeds, Dennis.
Litt usikker på hva jeg svarer på da jeg følger deg på alt du skriver over her.

Hvorfor jeg ikke er så kritisk akkurat nå er fordi jeg velger å la dette Marsch prosjektet få tiden det trenger. Har jo nesten like mye kritiske spørsmål som i vinter/ vår, men en etter en knekker laget og enkeltspillere noen koder, så enn så lenge velger jeg heller å stille meg bak dem i håp om at positiv energi gir dette prosjektet det lille ekstra det mangler i erfaring og kvalitet.
Materialet Marsch har å jobbe med idag kontra  det som var tilgjengelig sommeren 2018 er av et helt annet kaliber ,selv om det er fortsatt er mangler,  i en konkurranse -hverdag et hakk opp.

Grunnen til at jeg vil gi dette prosjektet en real sjanse er fordi jeg så hvor mye man klarte å utvikle enkeltspillere, kollektiv og spillesystem under forrige trener.  Ellers er det for meg helt åpenlyst at vi som klubb, der vi ligger nå, er avhengig av å maksimere potensiale i våre dyreste kjøp som hentes inn på lange kontrakter og som tar plass øverst i lønnsmodellen vår. Klarer vi ikke den jobben der vil jo modellen vår totalt mislykkes.
Det er jo stor forskjell på å hente Gelhart fra Wigan enn feks James fra Manu. Bommer vi på Gelhart har jo det lite å si for modellen og spillerlogistikken vår i det store bildet nettopp pga økonomi og det vil over tid kreve et lengre perspektiv og annet tankesett for å finne "the one". Bommer vi på James, Firpo eller begge forringer vi ikke bare 11éren i en konkurransesituasjon vi hele tiden må ha resultat, i to viktige posisjoner vi skulle vært klart forsterket, men vi taper stort på det økonomisk. Noe som igjen vil bety at neste lignende case blir langt fra like lett å overbevise for Orta. Verken til potensielle caser eller til de som sitter å bestemmer over pengesekken. Hvis folk ikke forstår disse sammenhengende blir jeg skremt. Det vil jo også mest sannsynlig gjøre noe med spillergruppa hvis man i det hele tatt ser på den gruppa som ei gruppe eller et lag. Igjen tilbake til utvikling av spillere. Suksessfaktorene våre siste årene er jo nettopp tilitt og tro på de som er hentet inn eller det er gitt lengre kontrakter til de som har stått for kontuinitet. Alle kan jo se at ferdighetsmessig er det bedre kollektiv og enkeltspillere med mer xfactor og spissferdigheter der ute, men gi meg en mer profesjonell gruppe som lever og ånder under mottoet klubben har satt. Den gruppa og den kulturen blir jo knapt nevnt her inne selv om det er en vesentlig ting med å bygge en slagkraftig spillertropp/enhet. Altså en av tingene Orta skal treffe aller best på. Det er jo tross alt en lagsport vi utøver.

Blir Marsch sparket i November så tar jo ikke han med seg sommerens kjøp eller står lengre ansvarlig ovenfor prestasjonene dems. Dette er jo sportslig avd ansvar.
Det er jo for å billedgjøre det jeg mente i innlegget over. Hvis James på 22 år, som ble signert for 5 år August 21, var et prestisjeprosjekt fra Bielsa på rullerende 1 års kontrakt og året etterpå er verdien halvert og han tydeligvis er så svak at han ikke har noe i en middels PL klubb å gjøre, så er det jo noe riv ruskende galt som skjer ved de som faktisk har det fulle ansvaret for ALT som skjer med sport, nemlig Victor Orta. Han har jo det overordnede ansvaret for både trenere, spillere,lag i Leeds, men er så heldig at blir det ikke tilstrekkelig resultater så kan han sparke treneren helt til omgivelsene har fått nok og ønsker at klubben endrer kurs.
Nå må jeg nok en gang understreke at Firpo og James er gode spillere som jeg mener fortsatt bør få tillitt og tid i sine posisjoner.
Kommentaren kom som et resultat av at enkelte nærmest slaktet dem og de samme ofte bruker 1-2 spillere som en evigvarende grunn alene hvis vi taper fotballkamper selv om problemene langt på vei er så overfladisk som det.

Hva gjelder ungguttene er jeg helt enig med deg, men jeg har vært litt kritisk til kamphverdagen vi gir dem. Nå gjenstår det en for meg og det er avklaring rundt Drameh. Får vi lånt ut han er jeg veldig fornøyd. Igjen så er det resultat av kommentarer over. Selger vi 1 eller 2 faste spillere så er det ingen automatikk i at Summerville eller Hjelde tar det nivået akkurat nu. Mao - risikoen vi tar er for stor og sannsynligheten for at vi kvalitetsmessig blir svekket pr September 2022 er for stor. I min bok en for stor risiko. Nivået dems i treningshverdag og hva uttalige trenere ser i kamphverdag må jo være noe av det de har mest kontroll på. Presset fra spillerne selv eller omgivelsene kan jo ikke være i nærheten av det samme hvis en høyt gasjert seniorspiller ikke får minutter derfor tenker jeg at Gelhart, Greenwood, Summerville på nye kontrakter faktisk kan fases inn gjennom cuprunder. Ihvertfall de to siste. Han første vil nok uten tvil få nok med minutter, nok med assist og nok av scoringer holder han seg skadefri.
Jeg tenker og vedr spillerlogistikk og langsiktig plan her har de god kontroll selv om vi som supportere naturlignok ønsker flest mulig unggutter inn.

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg diskuterer dette med deg. Gudene må vite om jeg svarte deg på noe av det du rettet mot meg. Vi er jo helt enig i alt du  og jeg følger deg stort sett i hvilken tråd du diskuterer i ellers og.
Man kan være kritisk til flere ting som blir gjort eller ikke gjort på sport, men det er alt for tidlig å dra ut enkelte som flopper eller andre som bighitters 4 runder ut i en sesong der vi faktisk har startet veldig bra.

Og ja siste der. Kommunikasjon. Helt enig, den rundansen har vi vært gjennom tidligere. Når resultatene og gjennomføringene er som de er så skal jeg tie, men igjen så er det familiært fra tidligere. Det er litt merkelig at de ikke lærer. Om det er rett eller galt for være en ting, men det blir en faktor som veldig enkelt kan brukes mot dem hvis resultatene ikke går veien. All historier viser det.
 Veldig spesielt at noe sånt forplanter seg ut når man har en PR mann på toppen, samt amerikanere som bruker være veldig forsiktig i kommunikasjon ut mot omgivelser

Og helt til slutt. Ja, spiss er jeg helt enig i at vi må ha inn. Vi har medisinsk apparat i klubben så regner jo med de er med i en vurdering av vår nr 9, men hvis det viser seg at han igjen ikke spiller fotballkamper sesongen 22/23 så er det jo helt vilt av klubben.
= Ja, spiss må inn dette vinduet. Ellers bygg på det vi har og gi spillere tid og goodwill. Ser man kampen i opptak og bruker statistikk ved siden av så er det sjeldent de er så dårlige i et kollektiv som man vil ha det til. Man ser seg fort blind på en, to svake egenskaper eller en,to gode.
« Siste redigering: August 30, 2022, 19:39:58 av leedslife »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7369 på: August 30, 2022, 22:02:45 »
Kommer det ikke en angriper i morra, så tror jeg rett og slett det er tomt i kassa.
Marching on together!

SupALeedS

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7370 på: August 30, 2022, 23:05:16 »
Har vel blitt bekreftet at vi ikke skal hente flere?
Alex

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7371 på: August 30, 2022, 23:20:15 »
Kommer det ikke en angriper i morra, så tror jeg rett og slett det er tomt i kassa.
Kan jo komme på torsdag......vi får håpe at Rodrigos skade bidrar til et spisskjøp.
MOT

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7372 på: August 30, 2022, 23:41:59 »
Er kassa tom er der vare å selge James. Spiss må inn.
 

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7373 på: August 30, 2022, 23:47:48 »
Er kassa tom er der vare å selge James. Spiss må inn.

Isåfall vinn vinn om det skjer.

Jeg tror det skjer. James ut og Hwang inn. Wolves har hentet en 200 cm spiss i dag..

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7374 på: August 31, 2022, 00:02:20 »
[...]
[...]
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg diskuterer dette med deg. Gudene må vite om jeg svarte deg på noe av det du rettet mot meg. Vi er jo helt enig i alt du  og jeg følger deg stort sett i hvilken tråd du diskuterer i ellers og.
Man kan være kritisk til flere ting som blir gjort eller ikke gjort på sport, men det er alt for tidlig å dra ut enkelte som flopper eller andre som bighitters 4 runder ut i en sesong der vi faktisk har startet veldig bra.
[...]

Det trenger jo heller ikke være rettet kun mot meg. :)

Syns du skriver et glimrende innlegg som har mye av ting jeg er enig i, men det er i grunn ikke hele poenget. For selv om man ikke måtte være enig (i alt), så er det flere måter å se ting på . uten at det er en fasit. Veldig mye avhenger av flyt, unngå skader og "stang inn". Det kan være mange, mange poeng forskjell på den samme spillerstallen avhengig av forskjellige faktorer.

Uansett så tolker jeg deg både som positiv og konstruktiv. Jeg har dessverre begynt å bli noe mer negativ og grinete rundt Leeds enn jeg var tidligere, så det er bare fint å tas litt i nakkeskinnet og se at dagens situasjon kan være positiv på sikt.

For, selv etter 1-1 mot "geniet" Lampard, så tror jeg fortsatt ikke vi havner i sumpa. Tror vi kan se fremover og oppover, fremfor over skuldra denne sesongen.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7375 på: August 31, 2022, 00:07:54 »
Har vel blitt bekreftet at vi ikke skal hente flere?

Kinnear i matchprogrammet ja, men Marsch etter kampen nei
next two days could be fun. kinnear in his notes and jess post match saying we are ready to make signings. bids are in, let’s see what the next 48 hours and 6 minutes bring

https://twitter.com/deancore/status/1564733244343558148?s=20&t=SzGCv3YHCx__ZEW_ORKNFA

JM presser was a total contrast to AK programme notes. He suggested the club were looking at transfer options.
It also wasn't a resounding "we are keeping DJ". He likes DJ but we will see, sounds like he could be off.
Suggested we were thin at 9.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7376 på: August 31, 2022, 07:44:26 »
Har vel blitt bekreftet at vi ikke skal hente flere?

Kinnear i matchprogrammet ja, men Marsch etter kampen nei
next two days could be fun. kinnear in his notes and jess post match saying we are ready to make signings. bids are in, let’s see what the next 48 hours and 6 minutes bring

https://twitter.com/deancore/status/1564733244343558148?s=20&t=SzGCv3YHCx__ZEW_ORKNFA

JM presser was a total contrast to AK programme notes. He suggested the club were looking at transfer options.
It also wasn't a resounding "we are keeping DJ". He likes DJ but we will see, sounds like he could be off.
Suggested we were thin at 9.
Dette begynner å bli et stort problem. Som jeg har vært inne på tidligere, skaper Jesse STORE forventninger med slike uttalelser. Enten er han kun ubetenksom, eller så gjør han dette for å legge press på ledelsen. Etter mitt skjønn er ingen av delene heldig for klubben. Uenigheter som dette MÅ tas internt.

PetterH

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7377 på: August 31, 2022, 07:55:48 »
Er kassa tom er der vare å selge James. Spiss må inn.

Isåfall vinn vinn om det skjer.

Jeg tror det skjer. James ut og Hwang inn. Wolves har hentet en 200 cm spiss i dag..

Hwang , hva skal vi med han ? Vi trenger en mål scorer vi.
Totalt 54 Kamper i Tyske Bundeliga og Premier League , hele 5 mål totalt etter hva jeg kan se....
« Siste redigering: August 31, 2022, 08:04:52 av PetterH »
 

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7378 på: August 31, 2022, 08:01:43 »
Har vel blitt bekreftet at vi ikke skal hente flere?

Kinnear i matchprogrammet ja, men Marsch etter kampen nei
next two days could be fun. kinnear in his notes and jess post match saying we are ready to make signings. bids are in, let’s see what the next 48 hours and 6 minutes bring

https://twitter.com/deancore/status/1564733244343558148?s=20&t=SzGCv3YHCx__ZEW_ORKNFA

JM presser was a total contrast to AK programme notes. He suggested the club were looking at transfer options.
It also wasn't a resounding "we are keeping DJ". He likes DJ but we will see, sounds like he could be off.
Suggested we were thin at 9.
Dette begynner å bli et stort problem. Som jeg har vært inne på tidligere, skaper Jesse STORE forventninger med slike uttalelser. Enten er han kun ubetenksom, eller så gjør han dette for å legge press på ledelsen. Etter mitt skjønn er ingen av delene heldig for klubben. Uenigheter som dette MÅ tas internt.
Jeg er ikke helt oppdatert her HåvardK. Han deancore  på twitter har jo vært ute å fablet om mye rart før.
Hva er det eksakt Kinnear har skrevet? Dette har ikke vært en greie der noen har plukket litt her og litt der?
Vil jo se på det som veldig merkelig og ikke minst uprofesjonelt hvis to ledere i klubben kommuniserer to helt forskjellige ting.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7379 på: August 31, 2022, 08:31:46 »
Har vel blitt bekreftet at vi ikke skal hente flere?

Kinnear i matchprogrammet ja, men Marsch etter kampen nei
next two days could be fun. kinnear in his notes and jess post match saying we are ready to make signings. bids are in, let’s see what the next 48 hours and 6 minutes bring

https://twitter.com/deancore/status/1564733244343558148?s=20&t=SzGCv3YHCx__ZEW_ORKNFA

JM presser was a total contrast to AK programme notes. He suggested the club were looking at transfer options.
It also wasn't a resounding "we are keeping DJ". He likes DJ but we will see, sounds like he could be off.
Suggested we were thin at 9.
Dette begynner å bli et stort problem. Som jeg har vært inne på tidligere, skaper Jesse STORE forventninger med slike uttalelser. Enten er han kun ubetenksom, eller så gjør han dette for å legge press på ledelsen. Etter mitt skjønn er ingen av delene heldig for klubben. Uenigheter som dette MÅ tas internt.
Jeg er ikke helt oppdatert her HåvardK. Han deancore  på twitter har jo vært ute å fablet om mye rart før.
Hva er det eksakt Kinnear har skrevet? Dette har ikke vært en greie der noen har plukket litt her og litt der?
Vil jo se på det som veldig merkelig og ikke minst uprofesjonelt hvis to ledere i klubben kommuniserer to helt forskjellige ting.

Deancore må man ta med en solid skje salt. Humoristisk innnslag på Twitter, men denne "inside" infoen hans har slått ut fulltstendig feil tidligere. Virker på meg som han sitter og konstruerer egne scenarier i hodet sitt som han twittrer ut.

Kinnear, han har jo mildt sagt hatt noen uheldige uttaleser tidligere og jeg tror de fleste er lei av å høre dette pisset han lirer av seg ref overganger. De kommuniserer strengt tatt ikke forskjellige ting, Marsch er bare litt mer offensiv. Vi får se da......hadde vært nydelig med et par overraskelser, men jeg holder ikke pusten for å si det sånn.