Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1497774 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

peacock

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8370 på: Juni 22, 2023, 10:24:26 »
Leeds United ‘have been informed’ that forward Crysencio Summerville wants to leave Elland Road this summer as former club Feyenoord debate a move.

http://sportwitness.co.uk/leeds-informed-player-wants-leave/
Jeg er ikke overrasket. Har vært en av Crees fremste talsmenn her inne (i hvert fall i egne øyne), men syns ikke han har framstått med nødvendig vilje og sult når han har fått sjansen i siste del av sesongen. Er vel en spiller som setter seg selv foran laget, noe han selvsagt ikke er alene om. La oss i det minste håpe at vi får en god slump for ham. Talentet er uomtvistelig.

Mistenker at han passer dårlig i Championship.
Tenk om vi kan beholde Harrison, Gnonto og Sinisterra. DA har vi god dekning på kant!

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8371 på: Juni 22, 2023, 13:33:35 »
ser ut som Llorente nok en gang blir sendt på lån (uten forpliktelse om kjøp) til Roma: https://motleedsnews.com/transfers/leeds-united-finalise-diego-llorente-loan-return-to-roma-as-announcement-update-emerges/

Det må vel være mulig å få solgt en spansk landslagsstopper permanent. Han kommer aldri til å spille en kamp for oss igjen, og jeg vil tro det interesse for han på kontinentet. Misliker lån av spillere som åpenbart ikke har noen fremtid i klubben. Her bør vi kunne få inn cash til forsterkninger.

Nok en transferstory, som trolig har substans. Paradokset er at Orta drar fordel av den vanvittige klausulen han har klarte å få inn i kontrakten til Rodrigo... ca 30 mill pund ut av vinduet, for en god sesong. https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-news-rodrigos-cut-price-departure-almost-done-as-victor-ortas-inside-knowledge-pays-off-4192796
« Siste redigering: Juni 22, 2023, 13:38:06 av Sterland »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8372 på: Juni 23, 2023, 08:48:41 »
Tynne kilder (CaughtOffside eks), men det meldes at Leeds vurderer Freddie Woodman (Preston), Marek Rodak (Fulham) og Karl Darlow (Newcastle) på keeperplass. Rotherhampkeeper Viktor Johanson har vel også vært nevnt.

Kan ikke si jeg har sett mye av disse selv, men registrerer at sistnevnte får gode skussmål. Darlow er den jeg kjenner best til og det hadde vel ikke vært en dårlig signering på papiret. Har spilt bra med matcher de siste årene, sist på utlån i Hull, er erfaren og neppe dyr heller.

Det er ikke godt å si hvor hardt 49ers vil satse i sommer, men det hadde vært strålende om et salg av Meslier gav et godt overskudd kontra ny keeper slik at de pengene kan brukes andre steder.

Blir alternativet for dyrt, er vel Joel Robles sikkert en helt grei løsning.
Marching on together!

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8373 på: Juni 23, 2023, 09:08:27 »
Tynne kilder (CaughtOffside eks), men det meldes at Leeds vurderer Freddie Woodman (Preston), Marek Rodak (Fulham) og Karl Darlow (Newcastle) på keeperplass. Rotherhampkeeper Viktor Johanson har vel også vært nevnt.

Kan ikke si jeg har sett mye av disse selv, men registrerer at sistnevnte får gode skussmål. Darlow er den jeg kjenner best til og det hadde vel ikke vært en dårlig signering på papiret. Har spilt bra med matcher de siste årene, sist på utlån i Hull, er erfaren og neppe dyr heller.

Det er ikke godt å si hvor hardt 49ers vil satse i sommer, men det hadde vært strålende om et salg av Meslier gav et godt overskudd kontra ny keeper slik at de pengene kan brukes andre steder.

Blir alternativet for dyrt, er vel Joel Robles sikkert en helt grei løsning.

Håper på Johansson eller Woodman. Håper virkelig vi selger Meslier, de pengene kan brukes til mye fornuftig. Trenger keeper med selvtillit.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8374 på: Juni 23, 2023, 10:21:16 »
Tynne kilder (CaughtOffside eks), men det meldes at Leeds vurderer Freddie Woodman (Preston), Marek Rodak (Fulham) og Karl Darlow (Newcastle) på keeperplass. Rotherhampkeeper Viktor Johanson har vel også vært nevnt.

Kan ikke si jeg har sett mye av disse selv, men registrerer at sistnevnte får gode skussmål. Darlow er den jeg kjenner best til og det hadde vel ikke vært en dårlig signering på papiret. Har spilt bra med matcher de siste årene, sist på utlån i Hull, er erfaren og neppe dyr heller.

Det er ikke godt å si hvor hardt 49ers vil satse i sommer, men det hadde vært strålende om et salg av Meslier gav et godt overskudd kontra ny keeper slik at de pengene kan brukes andre steder.

Blir alternativet for dyrt, er vel Joel Robles sikkert en helt grei løsning.

Håper på Johansson eller Woodman. Håper virkelig vi selger Meslier, de pengene kan brukes til mye fornuftig. Trenger keeper med selvtillit.

Ja. Jeg tror Meslier får en kjempefin karriere enda, men tida i Leeds virker å være over. Likevel bør ikke Leeds takke ja til 'underpris' for franskmannen. Ung og har etter hvert fått bra med kamper, så noe vrakpant bør ikke godtas.

Vi har vel snakket om det hundre ganger snart, men det er viktig at Leeds henter de riktige typene. Meslier virker preget, lik Struijk og Summerville. Alle er mer enn gode nok for Championship, men det er når de er på riktig sted. Uansett bør det ikke være bærebjelker i et lag som forhåpentligvis skal kjempe om direkte opprykk.

En solid keeper med gode organisatoriske evner burde vi satse på. Har han godt utviklingspotensiale og riktig alder med tanke på en lang karriere i Leeds er det selvsagt enda bedre. På et tidspunkt ville Leeds satse på to spillere som knapt var 20 år, i Premier League. Det burde vært åpenbart at det blir for mye press på to uerfarne spillere. Det har de siste åra vokst fram en ny type keeper; den aldrende målvakten som ikke er tiltenkt eller forventer kamper, men som er med på trening og lærer bort og kan bidra i et knipetak. Gjør meg ingenting om Robles blir med videre, samt at vi henter en ny førstekeeper og forhåpentligvis sitter igjen med en god slant penger etter salg av Meslier.

Marching on together!

morten1966

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8375 på: Juni 23, 2023, 16:18:48 »
Får vi 10mill pund for Meslier så må vi være fornøyde. SELG!!

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8377 på: Juni 24, 2023, 15:35:29 »
Mer daukjøtt ut:

Gianluca Di Marzio
@DiMarzio
Talks at advanced stage for Rasmus Nissen #Kristensen to join
@OfficialASRoma
 from
@LUFC
. The player has given his approval to the move, he's keen on it. The formula of the deal is still to be understood. 🇩🇰 #LUFC
@SkySport

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8378 på: Juni 24, 2023, 21:59:54 »
Mer daukjøtt ut:

Gianluca Di Marzio
@DiMarzio
Talks at advanced stage for Rasmus Nissen #Kristensen to join
@OfficialASRoma
 from
@LUFC
. The player has given his approval to the move, he's keen on it. The formula of the deal is still to be understood. 🇩🇰 #LUFC
@SkySport
Nok et utlån:( https://insidefutbol.com/2023/06/24/club-will-have-option-to-buy-in-loan-deal-for-leeds-united-man/608036/ Nok en gang er det bend over for Roma.. Vi er et kvarter ute i overgangsvinduet, og vi driver med panikksalg/utlån. Både Llorente og Kristensen ville vi garantert få solgt i en permanent overgang med overgangssum, men vi fortsetter med de helv.. utlånene. Se bare på storsigneringen Costa, som vi har lånt ut både her og der og ender opp med en free transfer (sannsynligvis) Jeg mener uansett det er bedre å beholde Kristensen, og selge Drameh. Her bør vi i alle fall få til en overgang som genererer cash. Lær av klubber som Brighton og Brentford, som står standhaftig og krever det de mener spilleren er verdt/mulig å få inn..

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8379 på: Juni 25, 2023, 00:50:41 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

raggen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8380 på: Juni 25, 2023, 17:04:36 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre
« Siste redigering: Juni 26, 2023, 12:37:14 av raggen »
Forever Leeds United!!!!!!!!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8381 på: Juni 26, 2023, 13:04:12 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre

Ser ut som vi kan takke vår gamle venn Orta for dette kunststykket:

Andrea Russo
@AndRusso_16
According to various Italian media (Di Marzio, Sky Italy, Messaggero, Repubblica), Kristensen has a relegation clause in his contract allowing him to leave on loan (no option-to-buy) for one season.
And it seems several other players have that same clause.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8382 på: Juni 26, 2023, 13:41:00 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre

Ser ut som vi kan takke vår gamle venn Orta for dette kunststykket:

Andrea Russo
@AndRusso_16
According to various Italian media (Di Marzio, Sky Italy, Messaggero, Repubblica), Kristensen has a relegation clause in his contract allowing him to leave on loan (no option-to-buy) for one season.
And it seems several other players have that same clause.

Minner om en som har spilt Football Manager for første gang.
Marching on together!

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8383 på: Juni 26, 2023, 16:52:48 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre

Ser ut som vi kan takke vår gamle venn Orta for dette kunststykket:

Andrea Russo
@AndRusso_16
According to various Italian media (Di Marzio, Sky Italy, Messaggero, Repubblica), Kristensen has a relegation clause in his contract allowing him to leave on loan (no option-to-buy) for one season.
And it seems several other players have that same clause.

Er dette vanlig? Jeg skjønner at klubben vil bli kvitt lønnskostnader hvis man er ett år i chapionship og man kan få spilleren tilbake ved første opprykk.
Men en slik kontrakt vil jo ikke oppmuntre til maks innsats dersom man kjemper i bunnen av Premier League. Da vil jo spilleren tenke: " Rykker vi ned så vil jeg få en god lønn i en annen klubb når jeg blir lånt ut". Da spiller det liten rolle økonomisk for spilleren om Leeds rykker ned.

Men kanskje Ayling  hadde forhandlet en solid bonus for alle spillerne hvis de reddet plassen enda en gang. Det vil spore til innsats.



Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8384 på: Juni 26, 2023, 16:57:58 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre

Ser ut som vi kan takke vår gamle venn Orta for dette kunststykket:

Andrea Russo
@AndRusso_16
According to various Italian media (Di Marzio, Sky Italy, Messaggero, Repubblica), Kristensen has a relegation clause in his contract allowing him to leave on loan (no option-to-buy) for one season.
And it seems several other players have that same clause.

Minner om en som har spilt Football Manager for første gang.

Jeg tenker at dette er jo litt win/win for de spillerne som ikke VIL spille i Championship.

Vi slipper lønnskostnader (håper jeg da), og spillerne vil jo sannsynligvis vise seg fra sin beste side i nye klubber - slik
at når lånet er over så kan man også selge de - om de fortsatt er på kontrakt som Llorente /Kristensen.
For Aronsson`s del så er jeg jo ikke sikker på om PL er noe for ham foreløpig, jeg tror han får bedre tid på seg i Championship
og kan bli en bedre spiller der - tviler på at han er tenkt på noe annet enn squad for Fulham som blir nevnt...men igjen - det kjommer jo
an på hva spilleren VIL da...
Ikke minst så kan vi jo NÅR vi rykker opp i Mai neste år hente de vi vil ha tilbake igjen også ..altså de VI VIL ha tilbake. ;)
Ellers kult at man har satt minimum 30 mill £ på Meslier.
« Siste redigering: Juni 26, 2023, 17:00:34 av Cherry »
 

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8385 på: Juni 26, 2023, 17:25:02 »
Bare å si NEI til lån. Blir bare rot, og vi vet ikke hvilke spillere vi kan forholde oss til framover

enig.. bare rot med å låne ut spillerene. ja det hjelper på lønnsbudsjettet men må da være bedre å få solgt de om de ikke er med i planene videre

Ser ut som vi kan takke vår gamle venn Orta for dette kunststykket:

Andrea Russo
@AndRusso_16
According to various Italian media (Di Marzio, Sky Italy, Messaggero, Repubblica), Kristensen has a relegation clause in his contract allowing him to leave on loan (no option-to-buy) for one season.
And it seems several other players have that same clause.

Minner om en som har spilt Football Manager for første gang.

Jeg tenker at dette er jo litt win/win for de spillerne som ikke VIL spille i Championship.

Vi slipper lønnskostnader (håper jeg da), og spillerne vil jo sannsynligvis vise seg fra sin beste side i nye klubber - slik
at når lånet er over så kan man også selge de - om de fortsatt er på kontrakt som Llorente /Kristensen.

For Aronsson`s del så er jeg jo ikke sikker på om PL er noe for ham foreløpig, jeg tror han får bedre tid på seg i Championship
og kan bli en bedre spiller der - tviler på at han er tenkt på noe annet enn squad for Fulham som blir nevnt...men igjen - det kjommer jo
an på hva spilleren VIL da...
Ikke minst så kan vi jo NÅR vi rykker opp i Mai neste år hente de vi vil ha tilbake igjen også ..altså de VI VIL ha tilbake. ;)
Ellers kult at man har satt minimum 30 mill £ på Meslier.

Win/win er vel i så fall kun for spillerne. Om Leeds ikke ønsker å ha med Kristensen videre, så hadde det nok vært bedre om Leeds fikk inn penger umiddelbart og kunne reinvestere de fremfor å håpe at han viser seg fra sin beste side på utlån en hel sesong.

Hadde likt det bedre om Leeds kunne bestemme selv hvilke spillere de låner ut og selger.

Nok en gang, dersom dette er reelle klausuler.

Stemmer det at vi har sagt £30 mill for Meslier, så liker jeg det godt. Da viser man litt tenner. Så får vi se når vinduet nærmer seg slutten og sesongen har startet, hva slags utfall strategien har. 
Marching on together!

Jostein.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8386 på: Juni 26, 2023, 18:11:29 »
Jeg håper vi beholder Aaronsen i championship, tror han kan utvikle seg til veldig der og bli en solid fremtidig spiller for oss.

Han trenger en fysisk liga for å tilvenne seg PL
Leeds Carajo!

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8387 på: Juni 26, 2023, 23:02:16 »
Sakser fra Waccoe:

the YEP understands Leeds have not received expressions of interest or bids from elsewhere. Likewise, the club insists they have received no bids for centre-back Charlie Cresswell, despite reports to the contrary.

Gnonto is among those identified as key players for the upcoming Championship season, by incoming owners 49ers Enterprises. The Italian, along with Tyler Adams and Jack Harrison, were always likely to be the subject of transfer speculation but 49ers Enterprises hope to be able to convince them to stay this summer. Max Wober is another viewed as a key player.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8388 på: Juni 27, 2023, 08:24:13 »
Denne karen hadde jeg veldig sansen for når jeg så ham i action sist, spørs`hva livet i Nice har gjort med kroppen da!

https://www.leedsunited.news/news/millwall-are-in-talks-for-ideal-junior-firpo-replacement-leeds-wanted-him-in-2018/

En venstrebeint VB med både innleggsfot og offensive gener`hadde vært no`....
 

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8389 på: Juni 27, 2023, 08:45:35 »
Denne karen hadde jeg veldig sansen for når jeg så ham i action sist, spørs`hva livet i Nice har gjort med kroppen da!

https://www.leedsunited.news/news/millwall-are-in-talks-for-ideal-junior-firpo-replacement-leeds-wanted-him-in-2018/

En venstrebeint VB med både innleggsfot og offensive gener`hadde vært no`....
Han var enorm i Championship. Vet ikke noe om hva han har gjort de siste 3-4 årene..

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8390 på: Juni 27, 2023, 10:05:24 »
Denne karen hadde jeg veldig sansen for når jeg så ham i action sist, spørs`hva livet i Nice har gjort med kroppen da!

https://www.leedsunited.news/news/millwall-are-in-talks-for-ideal-junior-firpo-replacement-leeds-wanted-him-in-2018/

En venstrebeint VB med både innleggsfot og offensive gener`hadde vært no`....
Han var enorm i Championship. Vet ikke noe om hva han har gjort de siste 3-4 årene..

Litt gambling ettersom han tydeligvis ikke har spilt noe særlig det siste året, men på free transfer og med lav lønn bør det være lav risiko. Vi trenger en ny VB (hvor ofte har den setningen vært skrevet på forumet??), selv om det hadde vært artig å se Leo Hjelde gjøre plassen til sin.


Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8391 på: Juni 27, 2023, 11:14:35 »
Denne karen hadde jeg veldig sansen for når jeg så ham i action sist, spørs`hva livet i Nice har gjort med kroppen da!

https://www.leedsunited.news/news/millwall-are-in-talks-for-ideal-junior-firpo-replacement-leeds-wanted-him-in-2018/

En venstrebeint VB med både innleggsfot og offensive gener`hadde vært no`....
Han var enorm i Championship. Vet ikke noe om hva han har gjort de siste 3-4 årene..

Litt gambling ettersom han tydeligvis ikke har spilt noe særlig det siste året, men på free transfer og med lav lønn bør det være lav risiko. Vi trenger en ny VB (hvor ofte har den setningen vært skrevet på forumet??), selv om det hadde vært artig å se Leo Hjelde gjøre plassen til sin.

Ryan Manning går ut av kontrakt i sommer. Årets spiller i Swansea.

Burde være all over der.
Marching on together!

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8392 på: Juni 27, 2023, 14:23:41 »
Nat Phillips linkes inn fra Liverpool for 10 mill pund. Godt vi ser etter midtstopper, og godt vi ser ut til å splashe ut litt penger.
 

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8393 på: Juni 28, 2023, 06:46:35 »
Det er fullstendig til å grine av.. prestisjesigneringene til Orta, som vi betalte 60-70 mill pund for, forsvinner mer eller mindre gratis  https://motleedsnews.com/news/leeds-united-transfer-news-robin-koch-agrees-personal-terms-for-loan-exit-amid-new-fee-development/, https://motleedsnews.com/transfers/leeds-united-hold-talks-with-roma-on-tuesday-to-close-diego-llorente-deal-di-marzio/. Når i tillegg Rodrigo har en release-clause på 3-4 mill. Med tanke på at disse ble handlet inn før 1. sesong i PL, er det en vanvittig gambling fra Orta, mtp den høye risikoen for nedrykk ila 1-2 sesonger. I tillegg forsvinner dyrt innkjøpte Roca og Kristensen for så og si ingen ting, mens Aaronsen til nesten 30 mill har klausul om utlån.

Om jeg forstår det riktig, så har en mengde av de "nyinnkjøpte" spillerne en klausul om at de kan lånes ut eller selges rimelig om vi rykket ned, og vi kan ende opp med reduserte lønnskostnader, så og si ingen cash og lettet for spillere..

Denne klubben er fullstendig amatørstyrt, og kun et lykketreff (Bielsa) medførte en form for sportslig suksess. Håper virkelig at de nye eierne har manager på plass, og er langt fremme med spillerlogistikken, for dette ser virkelig ikke bra ut.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8394 på: Juni 28, 2023, 08:26:11 »
Det er fullstendig til å grine av.. prestisjesigneringene til Orta, som vi betalte 60-70 mill pund for, forsvinner mer eller mindre gratis  https://motleedsnews.com/news/leeds-united-transfer-news-robin-koch-agrees-personal-terms-for-loan-exit-amid-new-fee-development/, https://motleedsnews.com/transfers/leeds-united-hold-talks-with-roma-on-tuesday-to-close-diego-llorente-deal-di-marzio/. Når i tillegg Rodrigo har en release-clause på 3-4 mill. Med tanke på at disse ble handlet inn før 1. sesong i PL, er det en vanvittig gambling fra Orta, mtp den høye risikoen for nedrykk ila 1-2 sesonger. I tillegg forsvinner dyrt innkjøpte Roca og Kristensen for så og si ingen ting, mens Aaronsen til nesten 30 mill har klausul om utlån.

Om jeg forstår det riktig, så har en mengde av de "nyinnkjøpte" spillerne en klausul om at de kan lånes ut eller selges rimelig om vi rykket ned, og vi kan ende opp med reduserte lønnskostnader, så og si ingen cash og lettet for spillere..

Denne klubben er fullstendig amatørstyrt, og kun et lykketreff (Bielsa) medførte en form for sportslig suksess. Håper virkelig at de nye eierne har manager på plass, og er langt fremme med spillerlogistikken, for dette ser virkelig ikke bra ut.

Jeg syns du summerer opp helt korrekt, dessverre.

Skremmende om det stemmer at klubben må selge relativt billig (nedrykksklausul) eller låne ut spillere (om ryktene stemmer) etter nedrykket. Da sitter vi altså igjen med en regning på £50 mill i sommer (kilde: regnskapet via Square Ball) og neste sommer, uten at flere av spillerne en gang er i klubben!

Som det står i artikkelen; Robin Koch gis i praksis bort gratis ett år før kontrakten går ut. Og når det gjelder Llorente, så ble jo han signert på en ny langtidskontrakt "for å beskytte klubbens eiendeler" ble det sagt. “As for the central defender, he is moving towards a loan with an obligation to buy once he reaches a certain number of appearances. The ransom should be around 5 or 6 million euros (£4.3m/£5.1m).” står det om han i artikkelen. MotLeedsNews er vel en relativt spekulativ side, men om de summene stemmer så gir det absolutt ingen mening i det hele tatt. Husk også at klubben var på nippet til å selge Cresswell i januar for omtrent det samme.

Fullstendig feilslått strategi. Faresignalene har vært åpenbare i lengre tid, men om det er ild under denne røyken så er det langt verre enn jeg fryktet.

6 år med Radrizzani. Tre av de gode år, men etterpå er klubben tilbake til start. Snart ribbet for klassespillerne - i den grad det er slike i Leeds - og med en enorm bunke inngående fakturaer som forfaller i sommer. Det minner litt for mye om 2004. Bare å krysse fingrene for at 49ers Ent både har masse penger og kompetansen til å vri seg ut av det uføre Radrizzani og Orta har skapt. Det som bekymrer er at de har vært med på mesteparten av dette, dog uten flertall av stemmene. 
« Siste redigering: Juni 28, 2023, 08:37:12 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8395 på: Juni 28, 2023, 09:18:43 »
*leser en spekulativ side*

Lager artikler om hvor feilaktig Leeds har opptrådt.

Visst har klubben gjort feil, avgjørende feil, vi rykket jo ned. Men å basere seg på slike artikler er sjelden fruktbart. La oss nå telle opp og gjøre avrekning når vi finner ut hva som stemmer mht release clauses osv. (mulig dette var nødvendig for å få de til å signe i sin tid)...

Jeg minner om hvor forferdelig det var å miste John Sheridan, Scott Sellars etc i sin tid. Men det tok ikke lang tid før alt slikt var glemt da vi fikk nye helter i Strachan & co.

Det blir sagt at 49'ers i sum er langt mer pengesterke enn Radrizzanis regime var. Hittil syns jeg ikke dette har kommet til syne i den managerjakten vi kjenner til (hvem vet hvem som egentlig er targets) men jeg håper virkelig det kommer til syne mht hvem av våre beste som blir og hvem som kommer inn.

I mellomtiden styrer jeg unna htcc-artikler..
« Siste redigering: Juni 28, 2023, 09:20:28 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Neo

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8396 på: Juni 28, 2023, 09:30:34 »
Ja, det blir mange tanker og teorier i en fase som dette.

Selv synes jeg det er et meget godt tegn at vår nye eier holder kjeft og opererer i det stille med sin strategi for å løse de mange utfordringer som ligger i kjølevannet av Radrizzani og Orta.

Avventer i spenning og forvissning om at vi kommer styrket ut av dette, både hva angår managervalg og spillermateriell.

Sterland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8397 på: Juni 28, 2023, 09:59:38 »
*leser en spekulativ side*

Lager artikler om hvor feilaktig Leeds har opptrådt.

Visst har klubben gjort feil, avgjørende feil, vi rykket jo ned. Men å basere seg på slike artikler er sjelden fruktbart. La oss nå telle opp og gjøre avrekning når vi finner ut hva som stemmer mht release clauses osv. (mulig dette var nødvendig for å få de til å signe i sin tid)...

Jeg minner om hvor forferdelig det var å miste John Sheridan, Scott Sellars etc i sin tid. Men det tok ikke lang tid før alt slikt var glemt da vi fikk nye helter i Strachan & co.

Det blir sagt at 49'ers i sum er langt mer pengesterke enn Radrizzanis regime var. Hittil syns jeg ikke dette har kommet til syne i den managerjakten vi kjenner til (hvem vet hvem som egentlig er targets) men jeg håper virkelig det kommer til syne mht hvem av våre beste som blir og hvem som kommer inn.

I mellomtiden styrer jeg unna htcc-artikler..
Enig i at disse kildene ikke er de mest troverdige, men dette er rykter som florerer overalt. Det virker for meg åpenbart at mange av spillerne som er signert etter opprykket har en klausul om utkjøpspris eller krav om utlån ved nedrykk. Mulig det måtte til for å lokke spillerne med "kjente navn", men det er en vanvittig gambling.
Det verste er definitivt ikke å miste spillerne, som stort sett har prestert til stryk. Problemet er pengene, Financial fairplay etc. Jeg kjenner ikke til det regnskapstekniske, men vil jo anta at vi må bokføre tap på en eller annen måte, om disse blir solgt for langt under innkjøpspris.
For meg er denne situasjonen vi er i pt meget urovekkende. Status er : Vi har foreløpig ikke en godkjent eier, vi har ingen manager, vi har en haug av spillere som venter på å bli solgt/lånt ut, vi har ingen erstatninger/forsterkninger, pre-season er kun få dager unna. Eneste halmstrå er at 49'ers jobber hardt og godt i kulissene..


Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8398 på: Juni 28, 2023, 11:46:38 »
*leser en spekulativ side*

Lager artikler om hvor feilaktig Leeds har opptrådt.

Visst har klubben gjort feil, avgjørende feil, vi rykket jo ned. Men å basere seg på slike artikler er sjelden fruktbart. La oss nå telle opp og gjøre avrekning når vi finner ut hva som stemmer mht release clauses osv. (mulig dette var nødvendig for å få de til å signe i sin tid)...

Jeg minner om hvor forferdelig det var å miste John Sheridan, Scott Sellars etc i sin tid. Men det tok ikke lang tid før alt slikt var glemt da vi fikk nye helter i Strachan & co.

Det blir sagt at 49'ers i sum er langt mer pengesterke enn Radrizzanis regime var. Hittil syns jeg ikke dette har kommet til syne i den managerjakten vi kjenner til (hvem vet hvem som egentlig er targets) men jeg håper virkelig det kommer til syne mht hvem av våre beste som blir og hvem som kommer inn.

I mellomtiden styrer jeg unna htcc-artikler..

For all del, det er nok det sunneste å la være, Asbjørn. Det er derimot ikke alltid så lett når det er så stille fra klubben. Det sistnevnte krisemaksimerer jeg ikke overhodet (enda) og håper vi nå ser en ledelse som handler og ikke prater, lik vår forrige eier. Likevel, det er ikke fritt for at jeg leser noen linker om dagen og vi skriver jo innleggene med en 'disclaimer' rundt kilden.

Uansett om det foreligger (altfor) lave nedrykksklausuler og eventuelt utlånsmuligheter for spillerne, så er jo det utvilsomt et faktum at klubben har rykket ned og bundet opp store midler i feilslåtte spillerkjøp som forfaller i sommer. Det er ikke spekulasjoner og det vil både slite på kontantstrømmen i sommer, samt regnskapet ("avskrivning" av kontraktsperioden) over de neste årene. Det som foreløpig er spekulasjoner, er om disse spillerne i det hele tatt vil være i Leeds neste sesong og om det blir salg eller lån.

Man trenger vel ikke mastergrad i økonomi for å se problematikken ved å betale på eiendeler man ikke lenger har...

Så vil dommen over Radrizzani og Orta være en subjektiv mening. For min del er det ett skritt frem og ett tilbake. Klubben sitter igjen i villrede pt, med store regninger som skal betales. Jeg klarer ikke annet enn å være fryktelig skuffet over hvordan Radrizzani taklet motang når han først begynte å møte den for snaut to år sida. Og jeg syns det er vanskelig å ikke være litt bekymra over den neste sesongen, gitt de faktiske forhold og spekulasjonene.

Mye bør begynne å komme på plass relativt snart. Du linket jo selv til et intervju med Hjelde, hvor han påpeker at klubben ikke engang har en trener og at det derfor er vanskelig å vite hva som skjer. Jeg tviler på at Harrison, Adams og Gnonto ser på det annerledes...

« Siste redigering: Juni 28, 2023, 11:49:27 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #8399 på: Juni 28, 2023, 12:01:51 »
Det beste hadde vært å presentere Farke og et par signatursigneringer samtidig. Så hadde de på tur ut sett at vi mener alvor.