Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 362117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2070 på: Mars 26, 2014, 22:39:05 »
Ikke glem at det var Bates som SOLGTE sjela vår til  GFH.

Greit at han var selger, men fra Snåsa er han vel ikke.... ;)
Super Leeds since 1968

marve

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2071 på: Mars 26, 2014, 22:40:53 »
Ganske så informativt fra Bates i dag:

http://youtu.be/InSEFwX1uDU

En langt bedre forretningsmann enn de som (van-)styrer oss nå. Mye kan med rette sies om Bates, men han hadde i alle fall ikke styrt oss i grøfta.

Det er mye som fremdeles ikke har kommet fram i offentligheten, hevder han i intervjuet som egentlig er mer som en enetale. Mer grums i vente med andre ord.
Mannen melka oss tom før han dro ,han solgte oss til disse amatørene .
Den mannen ønsker jeg så langt unna vår klubb som overhode mulig .


Jeg skrev vel ikke noe om at jeg ønsket han tilbake, jeg heller?
hehe neida men ragerte på det du sa om at han ikke ville styrt oss i grøfta .
Han gjorde vell det før han dro .

Det er vel litt hva man legger i begrepet. Han lånte vel ikke penger både i øst og vest sånn som våre nåværende eiere. Mulig at vi var bunnskrapte, som du skriver, men jeg minnes ikke at det noen gang var snakk om bunnskrapt konto når lønn skulle utbetales. Gjør du?
Nei han behøvde ikke det han solgte bare unna det som var av verdier før han stakk .
Tror egentlig vi er ganske enige jeg .
Problemet til leeds er at vi har hatt eiere som ikke har eller har vært villig til å bruke penger på leeds .
De har brukt leeds for å tjene kjappe penger ,vi trenger en gal mann med mye penger og  som er villig til å bruke de på vårt kjære lag leeds u .(CELLINO) ;)
 

4ever arcticwhite

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2072 på: Mars 26, 2014, 22:54:39 »
Gøyal den busen som legger seg på jakka etter 6:58.


Forteller vel alt om hva vi IKKE ønsker!   :o
Du tenker selvsagt på at vi ikke vil ha noen busemann som eier av klubben  :D
The future's so White I've got to wear shades 8)

Jon R

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2073 på: Mars 27, 2014, 00:45:45 »
Ken Bates har ingen troverdighet, uansett hvor håpløs situasjonen er akkurat nå. Hans forretningsideer var elendige, og påvirker i høy grad dagens økonomiske situasjon.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2074 på: Mars 27, 2014, 09:02:16 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100

Diof

  • Gjest
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2075 på: Mars 27, 2014, 09:24:53 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100
D er litt seint ute med den her... Var vel en nyhet i går ettermiddag....
Men som sikkert du og jeg vet like godt, så kommer ikke Bates på banen før han
får klubben gratis... Så jeg trur du kan sove godt i natt også...

lojosang

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2076 på: Mars 27, 2014, 10:07:31 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100
D er litt seint ute med den her... Var vel en nyhet i går ettermiddag....
Men som sikkert du og jeg vet like godt, så kommer ikke Bates på banen før han
får klubben gratis... Så jeg trur du kan sove godt i natt også...

Det var en nyhet i februar.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2077 på: Mars 27, 2014, 10:54:39 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100
D er litt seint ute med den her... Var vel en nyhet i går ettermiddag....
Men som sikkert du og jeg vet like godt, så kommer ikke Bates på banen før han
får klubben gratis... Så jeg trur du kan sove godt i natt også...
Man må ikke undervurdere Evil Santa.
FL har sikkert allerede med Shaun Harvey i spissen godkjent kjeltringen som "fit and proper" i håp om at det skal komme en søknad.... ;D

DenHviteYeboah

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2078 på: Mars 27, 2014, 11:10:05 »
Denne var god-innlegg i YEP:
I've got a really bad feeling this morning having read a headlines regarding the involvement of Bates.

 Something has never felt right about the east stand development.

 Why would Bates invest so heavily into a ground that belongs to someone else?
 It's not his style is it to furnish someone else's nest?
 He is the tightest man in football.
 No one could understand why the money spent on the east stand reportedly 7million wasn't directed to team strengthening.
 Call me paranoid but I wouldn't be at all surprised if Bates is our landlord,GFH are a fake company set up by Bates to amass debts fronted by the likes of Haigh and when the club's finances are terminal(now) the club is forced into administration and who is the biggest Creditor?
 If the rent on the ground and Thorpe arch hasn't been paid for months and Bates and his Missus have been paying wages then guess who is the biggest creditor????????
 That's how he got his hands on the club the first time around and that's how he'll do it again.
 Explains a lot.
 Harvey at the FL league putting the brakes on prospective takeovers.Why?????
 It's just an opinion but I think this is a stitch up.
 Paranoid???

Promotion 2010

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2079 på: Mars 27, 2014, 11:19:47 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100


BATES:

“I’d like to see GFH out the way. Somebody, anybody, who takes it over must be better than them.

HAN SOLGTE DA KLUBBEN TIL DISSE INKOMPETANTE IDIOTENE!

“It’s a secret but I was asked if I would put £1.5million towards Andrew (Flowers) and David’s (Haigh) consortium because someone had dropped out. I said yes, but it never happened.”

SOM VI ALLE VET SÃ… ER FLOWERS OG HAIGH SLETT IKKE EN DEL AV TOGETHER LEEDS (se forøvrig den tråden for medlemmene i TL).


Huff og huff til påstander!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2080 på: Mars 27, 2014, 11:31:34 »
Nå blir vel enden på visa at han kommer tilbake. Er spurt av Together Leeds om han vil være med på et kjøp http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/ken-bates-re-enters-leeds-takeover-as-wife-loans-club-money-1-6524100


BATES:

“I’d like to see GFH out the way. Somebody, anybody, who takes it over must be better than them.

HAN SOLGTE DA KLUBBEN TIL DISSE INKOMPETANTE IDIOTENE!

“It’s a secret but I was asked if I would put £1.5million towards Andrew (Flowers) and David’s (Haigh) consortium because someone had dropped out. I said yes, but it never happened.”

SOM VI ALLE VET SÃ… ER FLOWERS OG HAIGH SLETT IKKE EN DEL AV TOGETHER LEEDS (se forøvrig den tråden for medlemmene i TL).


Huff og huff til påstander!  :D

Nå hadde jo Flowers og Haigh et konsortium før jul som var i forhandlinger med GFH.
Men Flowers trakk seg ut når det ikke gikk veien.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2081 på: Mars 27, 2014, 12:19:58 »
Ganske så informativt fra Bates i dag:

http://youtu.be/InSEFwX1uDU

En langt bedre forretningsmann enn de som (van-)styrer oss nå. Mye kan med rette sies om Bates, men han hadde i alle fall ikke styrt oss i grøfta.

Det er mye som fremdeles ikke har kommet fram i offentligheten, hevder han i intervjuet som egentlig er mer som en enetale. Mer grums i vente med andre ord.
Mannen melka oss tom før han dro ,han solgte oss til disse amatørene .
Den mannen ønsker jeg så langt unna vår klubb som overhode mulig .

Neppe ansvarlig overfor etterfølgernes inkompetanse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2082 på: Mars 27, 2014, 13:53:47 »
It’s a secret but I was asked if I would put £1.5million towards Andrew and David’s consortium because someone had dropped out. I said yes, but it never happened.”


God til å holde på hemmeligheter i hvert fall, den gamle bukken.... ;D
Yeboahs vitne

Leedsfan

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2083 på: Mars 29, 2014, 23:46:20 »
Noen som trenger en god latter?

http://mixlr.com/whiteleeds/showreel/whiteleedss-mixlr-40/

Fra 23:00 og videre. En Leedssupporter som ringer Ken Bates tidligere i kveld..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2084 på: Mars 30, 2014, 14:15:14 »
Sunday 30th of March:

Man of the week

• 2014: Ken Bates – railing against Leeds owners GFH for failing to pay the wages. "GFH claim to be a multi-million-pound bank … so why is it hand-to-mouth all the time? The trouble is GFH employ a very confident PR man who has been very successful at killing stories. There's a lot to come out yet."

• 2012: Ken rails against the press for questioning GFH's resources. "The inaccurate reporting of certain journalists who will remain unnamed does not help. Their articles, based on a lack of knowledge of the deal and the positive intentions of GFH, lead only to retractions or public apologies at a later date." The real truth: "GFH have the resources and are backed by a very rich individual … we're confident we've made the right choice."

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2085 på: Mars 30, 2014, 15:26:29 »
Sunday 30th of March:

Man of the week

• 2014: Ken Bates – railing against Leeds owners GFH for failing to pay the wages. "GFH claim to be a multi-million-pound bank … so why is it hand-to-mouth all the time? The trouble is GFH employ a very confident PR man who has been very successful at killing stories. There's a lot to come out yet."

• 2012: Ken rails against the press for questioning GFH's resources. "The inaccurate reporting of certain journalists who will remain unnamed does not help. Their articles, based on a lack of knowledge of the deal and the positive intentions of GFH, lead only to retractions or public apologies at a later date." The real truth: "GFH have the resources and are backed by a very rich individual … we're confident we've made the right choice."

 :)

 :D
Jon R.

Odin

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2086 på: Juni 19, 2014, 19:08:23 »
Mens Leeds fansen er i harnisk på Twitter idag over ansettelsen av ny hovedtrener, er det interessant å se twitter dialog idag hos Richard Keys:

Richard Keys
‏@richardajkeys   I don't know Dave Hockaday and I wish him well.But come on.This is Leeds Utd.This is nonsense.And there's more financial trouble to come.

og videre:


Richard Keys ‏@richardajkeys  · 8h 
@waynemaw I've been telling you what's going to happen at Leeds for more than 2 years now.


Richard Keys ‏@richardajkeys  · 8h 
@Kella1974 sadly not. But Uncle Ken will surface


 Richard Keys ‏@richardajkeys  · 7h 
@fawcett_dan he still owns most of it.


Dette er bare et utdrag av mange dialoger, men Richard Keys antyder at Ken Bates fortsatt har eierandeler i Leeds Utd, Elland Road og Thorpe Arch....
Teoriene er sikkert ikke nye, og at vi var kvitt "djevelen Bates" er vel for godt til å være sant....

More to come...
 
 





ï…‘

Leedsfan

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2087 på: Juni 19, 2014, 19:50:49 »
Hvis han eier TA så er det jo bare kos at MC truer mer å forlate hele anlegget, men så var det det med vanntette kontrakter.!?!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2088 på: September 13, 2014, 09:12:49 »
Cellino gjør seg til venn med Bates. Det får kanskje Yorkshire Radio på banen som en tredje aktør med commentry fra kampene!  :)


‘£500,000 bill’ as Ken Bates and Leeds settle out of court

Ken Bates
Published on the
13 September
2014
06:00

Print this

THE fight over the dismissal of Ken Bates as Leeds United president has been settled out of court.

The club’s former owner says an agreement was reached between him and Massimo Cellino last week and now needs only an official court stamp.

“We’re back on kissy-kissy terms,” Bates said.

“We look forward to working very closely with Leeds United.”

‘We’ would appear to be Radio Yorkshire, the station launched by Bates earlier this year. The 82-year-old did not say what the terms of his settlement were, though he did claim the deal was essentially the same as one he discussed with United in March.

Bates said he and ex-Leeds managing director David Haigh drew up a settlement before Gulf Finance House sold the club to Cellino but accused Hisham Alrayes, GFH’s chief executive, of “refusing to honour it”.

The agreement – “mostly what I proposed,” according to Bates – was subsequently accepted in principle by Cellino at the beginning of last month.

The expectation is that the resolution will see Radio Yorkshire acquire matchday commentary rights for United’s first-team fixtures, perhaps for as long as the next five or six years.

Before GFH sacked Bates as president in July 2013, he tried and failed to buy LUTV – United’s in-house television station – the club’s official website and the now defunct Yorkshire Radio for a fee of £2m. Bates believed a sale was in the offing but GFH backed out of talks and awarded matchday commentary rights to BBC Radio Leeds before the 2013-14 season. The BBC’s deal runs to 2016 but the corporation never demands exclusive contracts from football clubs.

Full details of the agreement between Bates and Cellino should become clear soon. In the meantime, Bates claims Leeds are facing a bill of around £500,000 from their own lawyers.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2089 på: Oktober 09, 2014, 20:44:39 »
Denne karen blir vi ikke kvitt så lett!

Former Leeds United chairman Ken Bates announces that Radio Yorkshire have the rights to broadcast home and away Leeds United commentary.

https://www.youtube.com/watch?v=bXwGRDAAoWw

"we" "we" "we"!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Odin

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2090 på: Oktober 09, 2014, 20:51:57 »
Denne karen blir vi ikke kvitt så lett!

Former Leeds United chairman Ken Bates announces that Radio Yorkshire have the rights to broadcast home and away Leeds United commentary.

https://www.youtube.com/watch?v=bXwGRDAAoWw

"we" "we" "we"!

Ja vi må vel stelle godt med "eieren" av Elland Road......

sportcarl1

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2091 på: Oktober 10, 2014, 09:34:43 »
För mig är Bates ett avslutat kapitel, föredrar Cellino veckans alla 7 dagar,men tycket inte han varit så hemsk som många påstår, vet ju hur läget såg ut när han tog över,allt var sålt och var bara massa skulder kvar då är det inte lätt att trolla.
 

RoarG

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2092 på: Januar 20, 2017, 13:44:36 »
Tidligere eier, Ken Bates, lar (visse deler av) Leeds-fansen få gjennomgå for deres holdninger og handlinger versus Massimo Cellino.
http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/19/ken-bates-blasts-leeds-united-fans-who-protested-go-and-support/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2093 på: Januar 20, 2017, 17:08:31 »
Han er vel i våre dager omtrent like relevant og senil som Carl Ivar Klimaekspert Hagen.
- Leif Olav

Jon R

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2094 på: Januar 20, 2017, 19:17:16 »
Trudde vi var ferdige med å kommentere hva det gamle senile spøkelset sier og mener. Har det vært noen demonstrasjoner etter mai forresten?  ???
Jon R.

Torpe-do

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2095 på: Januar 20, 2017, 21:24:45 »
Jeg leser egentlig dette i ett mer postivt lys for Bates. Jeg leser dette som et media-oppslag med stygge overskrifter. Det jeg ser Bates si, er "slutt å være utålmodige, de som ikke har tro på klubben bør holde kjeft"
Bates lider nok en gang av sin litt for bastante framtoning, etter det jeg kan forstå


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rudi G.

  • Gjest
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2096 på: Januar 20, 2017, 21:29:53 »
Trudde vi var ferdige med å kommentere hva det gamle senile spøkelset sier og mener. Har det vært noen demonstrasjoner etter mai forresten?  ???

Var på nippet men så begynte resultatene å gå vår vei.

Jon R

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2097 på: Januar 20, 2017, 23:12:35 »
Trudde vi var ferdige med å kommentere hva det gamle senile spøkelset sier og mener. Har det vært noen demonstrasjoner etter mai forresten?  ???

Var på nippet men så begynte resultatene å gå vår vei.
Rart hva noen seire gjør med humøret, selv hos de mest innbitte "morons."  :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2098 på: Januar 24, 2017, 20:32:46 »
Først dette og så gfh, likevel så klages det ::)

https://m.youtube.com/watch?v=CkcVIrwZk6s

Jon R

Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2099 på: Januar 24, 2017, 23:59:16 »
Først dette og så gfh, likevel så klages det ::)

https://m.youtube.com/watch?v=CkcVIrwZk6s

Ikke nå lenger. Et eller annet skjedde i mai som endret driften av selve sporten.  ::)
Jon R.