Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 362045 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2010 på: Juli 28, 2013, 11:31:53 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Carl Fisker


Dennis

Sv: Bates
« Svar #2012 på: Juli 28, 2013, 12:08:20 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.

Helt enig. Forøvrig en latterlig avtale inngått av Ken Bates - hadde han tenkt penger hadde han tatt vanlig økonomiklasse, som andre. Eller rodd.

Forøvrig har jeg aldri lest en påstand om at klubben betaler for flyturene hans. Anklagene her inne har til tider vært langt mer alvorlige og enda ikke beviste.

Men herregud, det er deilig at viruset er borte!
Marching on together!

Gufrias

Sv: Bates
« Svar #2013 på: Juli 28, 2013, 12:11:48 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.
En halv million kroner i året til hjemmekontor forekommer meg å være mer enn en utgiftsdekning.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #2014 på: Juli 28, 2013, 12:52:46 »

En halv million kroner i året til hjemmekontor forekommer meg å være mer enn en utgiftsdekning.
...det må vel her nevnes at det var fansen som finansierte pennene det siste halvåret :) #PenForKen-kampanjen
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Bates
« Svar #2015 på: Juli 28, 2013, 12:57:08 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.

Helt enig. Forøvrig en latterlig avtale inngått av Ken Bates - hadde han tenkt penger hadde han tatt vanlig økonomiklasse, som andre. Eller rodd.

Forøvrig har jeg aldri lest en påstand om at klubben betaler for flyturene hans. Anklagene her inne har til tider vært langt mer alvorlige og enda ikke beviste.

Men herregud, det er deilig at viruset er borte!

Bates er jo en mester i å tåkelegge. At det har vært en endeløs rekke av sterke indisier på lyssky virksomhet er hevet over enhver tvil. Flere  ganger er han tatt med buksa nede men på merkelig vis har han sluppet unna de negative konsekvensene, som da han beviselig løy under ed vedr eierskapet i klubben. For ikke å snakke om de astronomiske ( i vår målestokk) summene som klubben har punget ut for Bates injurier og ærekrenkelser, som den tause majoritet stilltiende har akseptert. Det er dessverre bare toppen av isfjellet som er avdekket, og fortsatt kan vi lese at Bates visstnok reddet klubben i 2005.  Alle tåkefyrsters mor has left the building men ettevirkningene vil vi antagelig slite med i år som kommer.  :(
Jon R.

Dennis

Sv: Bates
« Svar #2016 på: Juli 28, 2013, 13:06:31 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.

Helt enig. Forøvrig en latterlig avtale inngått av Ken Bates - hadde han tenkt penger hadde han tatt vanlig økonomiklasse, som andre. Eller rodd.

Forøvrig har jeg aldri lest en påstand om at klubben betaler for flyturene hans. Anklagene her inne har til tider vært langt mer alvorlige og enda ikke beviste.

Men herregud, det er deilig at viruset er borte!

Bates er jo en mester i å tåkelegge. At det har vært en endeløs rekke av sterke indisier på lyssky virksomhet er hevet over enhver tvil. Flere  ganger er han tatt med buksa nede men på merkelig vis har han sluppet unna de negative konsekvensene, som da han beviselig løy under ed vedr eierskapet i klubben. For ikke å snakke om de astronomiske ( i vår målestokk) summene som klubben har punget ut for Bates injurier og ærekrenkelser, som den tause majoritet stilltiende har akseptert. Det er dessverre bare toppen av isfjellet som er avdekket, og fortsatt kan vi lese at Bates visstnok reddet klubben i 2005.  Alle tåkefyrsters mor has left the building men ettevirkningene vil vi antagelig slite med i år som kommer.  :(

Absolutt.

Poenget er at det ikke er bevist at han verken drepte Hoffa eller rigga valget av Bush. GFH har begynt sine saker ganske bra, men det er også klare tegn på at heller ikke de vil klare å satse skikkelig rent sportslig. Jeg har tidligere sagt at jeg er positiv på fremtiden, dersom store salg betyr penger itlbake i kassen (feks Byram), men problemene rundt cash flow og salg av stakes for å betale regninger/spillere, kan tyde på at det ikke er nok å kvitte seg med Ken Bates.

Og igjen, jeg er meget glad han endelig er borte.
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2017 på: Juli 28, 2013, 13:58:37 »
Nå har vel Bates blitt beskyldt for mer enn å få dekket kontorkostnader og reiseutgifter på første klasse.. Det har vært udugelige spillere i klubben som har fått mye mer gjennom sitt sugerør inn i pengebingen.

Bates reddet allikevel klubben når andre ikke ville/hadde penger. De siste årene har vært et trist sorti dessverre med mange skuffelser.

Helt enig. Forøvrig en latterlig avtale inngått av Ken Bates - hadde han tenkt penger hadde han tatt vanlig økonomiklasse, som andre. Eller rodd.

Forøvrig har jeg aldri lest en påstand om at klubben betaler for flyturene hans. Anklagene her inne har til tider vært langt mer alvorlige og enda ikke beviste.

Men herregud, det er deilig at viruset er borte!

Bates er jo en mester i å tåkelegge. At det har vært en endeløs rekke av sterke indisier på lyssky virksomhet er hevet over enhver tvil. Flere  ganger er han tatt med buksa nede men på merkelig vis har han sluppet unna de negative konsekvensene, som da han beviselig løy under ed vedr eierskapet i klubben. For ikke å snakke om de astronomiske ( i vår målestokk) summene som klubben har punget ut for Bates injurier og ærekrenkelser, som den tause majoritet stilltiende har akseptert. Det er dessverre bare toppen av isfjellet som er avdekket, og fortsatt kan vi lese at Bates visstnok reddet klubben i 2005.  Alle tåkefyrsters mor has left the building men ettevirkningene vil vi antagelig slite med i år som kommer.  :(

Nå tar jeg stilling til at det er blitt avdekket to utgifter, til hjemmekontor i Monaco og at han skulle reise komfortabelt fra Monaco. Skal jeg være ærlig så ser jeg ikke problemet med at en eier tar seg friheten til dette, selv om jeg som alle fans ville at alle tilgjengelige penger skulle blitt brukt til å styrke laget.

Flott at Bates er ute av klubben, helt enig med Haigh at han får betale reisene sine selv, men dette er en storm i vannglass..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Bates
« Svar #2018 på: Juli 28, 2013, 14:25:37 »
Det er fantastisk å lese at Kenneth mente han sparte klubben penger, siden flyavtalen var gjort i pund og ikke euro. Det minner om gode, gamle Ridsdale, som påpekte at det var jo etter han dro at klubben kom i trøbbel, må vite.

Tror de virkelig på dette selv?
Marching on together!

Erik_

Sv: Bates
« Svar #2019 på: Juli 28, 2013, 18:55:05 »
https://soundcloud.com/cas707/ken-bates-interview-on-talk

Intervju med Bates på talkSPORT i dag. Like hyggelig som alltid.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2020 på: Juli 28, 2013, 19:06:57 »
https://soundcloud.com/cas707/ken-bates-interview-on-talk

Intervju med Bates på talkSPORT i dag. Like hyggelig som alltid.

Hvis det er slik at flyturene i privatjet var innkludert i kontrakten så har vel Bates sitt på det tørre, eller har Haigh funnet et smutthull?

Merkelig intervju, Bates er forbanna..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #2021 på: Juli 28, 2013, 19:28:05 »
Vilken soppa. och sista ordet är inte sagt. batessagan kommer aldrig ta slut
 

lojosang

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #2022 på: Juli 28, 2013, 20:31:59 »
Det er fantastisk å lese at Kenneth mente han sparte klubben penger, siden flyavtalen var gjort i pund og ikke euro. Det minner om gode, gamle Ridsdale, som påpekte at det var jo etter han dro at klubben kom i trøbbel, må vite.

Tror de virkelig på dette selv?

Er vekslingsgebyrene så høye bør Mr Bates vurdere å skifte bank.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #2023 på: Juli 28, 2013, 21:24:08 »
undrar vad salems resor kostar klubben? för inte kan han vara så godhjärtad att han betalar ur egen ficka?
 

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2024 på: Juli 28, 2013, 21:46:12 »
undrar vad salems resor kostar klubben? för inte kan han vara så godhjärtad att han betalar ur egen ficka?

Reiser vel med RyanAir..:)

En ting er å være en aktiv eier, en annen ting er å være en aktiv maskot/president.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Glenn K

Sv: Bates
« Svar #2025 på: Juli 29, 2013, 17:42:15 »

Blank_File

Sv: Re: Bates
« Svar #2026 på: Juli 29, 2013, 18:19:22 »
Wha i alle?

Promotion 2010

Sv: Re: Bates
« Svar #2027 på: Juli 29, 2013, 18:54:28 »
Wha i alle?

Der ser man hva for slags møkk som blir lirt av på diverse forumer rundt omkring.

Han har nok nydt god anseelse blant fagfolk i fotball miljøet i England.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2028 på: August 02, 2013, 12:34:12 »
Lurer på hva Bate tenker om alt det positive som skjer rundt Leeds United om dagen? Han har garantert fått med seg at mange fans er overlykkelig for at han er borte og at det blir nesten utsolgt i morgen.

Leser Danny Mills sin spalte i YEP fra i dag og han sier noe som burde være formildende, at Bates ikke kun gjorde ugang.

"I know people who had no intention of attending Elland Road while Bates was involved, rightly or wrongly. My view on him is simple – some of his decisions and policies I’d question but he did take the club from a terrible position and make it pretty stable again. You might not like me saying that but when he bought the club in 2005, it was him or nobody. Talk of ‘wealthy Yorkshire consortiums’ has existed since I was at Leeds, well over a decade ago."

Jeg er også overlykkelig for at Bates er borte, jeg kommer ikke til å savne han i det hele tatt. Allikevel føler jeg at "vi" er litt vel urettferdige mot han. Jeg kjenner Bates og historien hans i Leeds United kun overfladisk..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Bates
« Svar #2029 på: August 02, 2013, 12:54:20 »
Det er jo dette som er hele poenget med din fornavnsbror, Leedsfan.

Han gjorde selvsagt ikke alt feil i Leeds. Det er kun de aller verste kritikerne, de som ser seg helt prinsippielt blinde i 'hatet' av mannen de aldri har møtt, som kan påstå noe sånt. Likevel er det sånn at han lovte mye over tid, som han aldri innfridde. Leeds var i løpet av hans periode, om ikke i status quo - vi ble kvitt mye av gjelda, mye av arvesølvet og dukket nedom skyggenes dal i L1 - så nesten.

Ikke bare det. Vi var under David O'Leary en favorittklubb. Leeds har tradisjoner med å være en hatklubb for mange og vi lever nok godt med å være 'oss mot resten', men Ken Bates maktet å bygge ned sjarmoffensiven Leeds hadde gjort i løpet av årtusenskiftet og vel så det. Han spredde om seg med eder og galle, skyldte utelukkende på andre (gjerne internt i klubben) og tok diskusjonene til media og rettsalene.

En slik leder er få tjent med. Det er derfor de fleste har problemer med å se noe som helst positivt fra hans regjering/diktaturskap. I tillegg virket han faktisk til tider litt naiv. YR var et sluk, hotellprosjektene hans hadde jo nesten tatt knekken på Chelsea og det var visstnok presseboksene på ER som man tjente penger på - at resten av stadion stod "tom" var visst ikke så farlig.

Så må jeg innrømme at jeg ikke helt klarer å være enig med Mills. Han var litt for positiv til Bates i perioden han var her. Litt som Lorimer. En fyr vi kan takke mye for rent sportslig, men ikke så mye etterpå.
« Siste redigering: August 02, 2013, 12:57:34 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: Bates
« Svar #2030 på: August 02, 2013, 15:45:14 »
Bates har fått alt for lite kritikk og langt mer kred enn han fortjener, etter mitt syn.  Utover det gidder jeg ikke å bruke mer tid på å kommentere mannens gjøren og laden gjennom de siste 9 åra. Bates er historie. På tide å se fremover nå.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #2031 på: August 02, 2013, 16:02:05 »
Bates har fått alt for lite kritikk og langt mer kred enn han fortjener, etter mitt syn.  Utover det gidder jeg ikke å bruke mer tid på å kommentere mannens gjøren og laden gjennom de siste 9 åra. Bates er historie. På tide å se fremover nå.
Enig, men etter manges mening her inne så fikk han jo altfor mye kritikk av enkelte... ;)

thesheep

Sv: Bates
« Svar #2032 på: August 02, 2013, 20:38:27 »
Bates har fått alt for lite kritikk og langt mer kred enn han fortjener, etter mitt syn.  Utover det gidder jeg ikke å bruke mer tid på å kommentere mannens gjøren og laden gjennom de siste 9 åra. Bates er historie. På tide å se fremover nå.
Enig, men etter manges mening her inne så fikk han jo altfor mye kritikk av enkelte... ;)

Det var vel ikke at han fikk kritikk som var problemet, men at den samme kritikken ble gjentatt i hundrevis av poster uten noen nye momenter. Det ble kjedsommelig i lengden.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #2033 på: August 02, 2013, 22:15:34 »
Bates har fått alt for lite kritikk og langt mer kred enn han fortjener, etter mitt syn.  Utover det gidder jeg ikke å bruke mer tid på å kommentere mannens gjøren og laden gjennom de siste 9 åra. Bates er historie. På tide å se fremover nå.
Enig, men etter manges mening her inne så fikk han jo altfor mye kritikk av enkelte... ;)

Det var vel ikke at han fikk kritikk som var problemet, men at den samme kritikken ble gjentatt i hundrevis av poster uten noen nye momenter. Det ble kjedsommelig i lengden.

Spot on..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Budda

Sv: Bates
« Svar #2034 på: August 02, 2013, 22:41:19 »
Litt på etterskudd, men sprettet nettopp Bates Out-champagnen som hadde ligget på kjøl siden sommeren i fjor. Smakte godt
Endre

Kato

Sv: Bates
« Svar #2035 på: August 03, 2013, 09:20:03 »
Bates-tråden forsvinner nok bakover i leksa her inne nå som han er borte. Helt til eierskap rundt stadion og treningsanlegg kommer for en dag
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2036 på: September 07, 2013, 11:17:00 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/brave-new-world-for-revitalised-leeds-united-supporters-club-hay-1-6025890


KB, geitebukken, var verre enn jeg trodde. Mannen forsto ikke engang betydningen av supporterklubben.
Yeboahs vitne

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #2037 på: September 07, 2013, 19:48:50 »
Litt på etterskudd, men sprettet nettopp Bates Out-champagnen som hadde ligget på kjøl siden sommeren i fjor. Smakte godt
Aldri for sent for det.:D

p0ndus

  • Gjest
Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2038 på: September 08, 2013, 23:38:53 »
Fant en
Litt på etterskudd, men sprettet nettopp Bates Out-champagnen som hadde ligget på kjøl siden sommeren i fjor. Smakte godt

Fant nylig et Wise-out knekkebrød i skuffen, var blitt så sprøtt at det krøp ned i søppelposen av seg selv:)

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: Sv: EX-eier: Ken Bates
« Svar #2039 på: September 09, 2013, 08:35:45 »
Fant en
Litt på etterskudd, men sprettet nettopp Bates Out-champagnen som hadde ligget på kjøl siden sommeren i fjor. Smakte godt

Fant nylig et Wise-out knekkebrød i skuffen, var blitt så sprøtt at det krøp ned i søppelposen av seg selv:)
Har mer tro på vellagret champis enn gammelt knekkebrød. :D