Leeds på FM07

Started by Sander, October 20, 2006, 16:34:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

samadhi

har prøvd meg to ganger med Leeds nå, en gang før og en etter patchen. Begge gangene har endt med nedre halvdel av tabellen og sparken på nyåret. Kom aldri inn i noen flyt og vann som regel annenhver kamp. Trenger noen dager FM fri nå også er vel påan igjen ;)

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

Jeg havnet på 7!! plass i min første sesong i PL. Nå tar jeg fatt på min 3 sesong, med 170 mill NOK å kjøpe spillere for. Bates er ute av klubben, og en ny eier er på plass. I tillegg til det så har det nye styret bestemt å bygge ut junior og treningsfasiliteter!

Med andre ord mye spennende som skjer i Leeds om dagen!

SirOlsen

Haha, Bates var på vei ut i min første sesong i PL også [:)] .. men jeg fikk aldri kommet mere en 1 tredel inn i den første sesongen i PL før patchen kom ut... da la jeg selvfølgelig inn den og begynte på nytt..har akkurat spilt min første CCC kamp mot Ipswich, som jeg slo 2-1 borte [:)] .. får håpe jeg greier gjøre det like bra utover sesongen da.. [:)]

Men er urovekkende mye rart med den patchen... Spesiellt bugen jeg får med offside.. det blåses for offside i hytt og pine selv om man er onside med 7-8 mann inne på rett side.. snodig..

Men nå har SI uttalt at de skal komme med en liten "FIX/tilleggspatch" til uka, så da får vi se om noen viktige ting er blitt utbedret.. Er visst skjedd en del med blant annet kontrakter og slik i denne patchen.. feks er det omtrent umulig å få spillere til gå ned i lønn i reforhandlinger av kontrakten, noe som man kunne gjøre titt og ofte i originalen.. men det kan vel ikke kalles en bug forsåvidt.. det er jo ganske realistisk egentlig.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

SirOlsen

Hehehe, jeg må bare poste inn et screenshot jeg tok fra en kamp jeg spilte... legg merke til navnet på motstanderen [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Hvordan fikk du til å linke spillere opp mot hverandre. Sånn at du hadde Killgallon skulle trene med Vermooten f.eks. Er inne på siden der du kan be Killa om å anbefale en spiller/trener, eller fortelle han at har gjort en god eller dårlig jobb i det siste, og nederst der står det "linked players" og en pil det ikke går an å trykke på.

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Budda

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

feks er det omtrent umulig å få spillere til gå ned i lønn i reforhandlinger av kontrakten, noe som man kunne gjøre titt og ofte i originalen.. men det kan vel ikke kalles en bug forsåvidt.. det er jo ganske realistisk egentlig.

MARCHING ON TOGETHER!

Jeg fikk Kelly til å gå ned fra 15 000 til 3500 i månedslønn så helt umulig er det jo ikke [:)]. En ting som er litt iriterende er at man ikke kan gi engelske bosmannspillere kontrakt før en måned før kontrakten går ut. Det kan jo umulig være slik i virkeligheten
Endre

SirOlsen

quote:
Originally posted by samadhi

Hvordan fikk du til å linke spillere opp mot hverandre. Sånn at du hadde Killgallon skulle trene med Vermooten f.eks. Er inne på siden der du kan be Killa om å anbefale en spiller/trener, eller fortelle han at har gjort en god eller dårlig jobb i det siste, og nederst der står det "linked players" og en pil det ikke går an å trykke på.

marching on together,
derudaf forever...

jeg tror de må være juniorspillere for at du kan gjøre det.. for det skal være riktig det du gjør der...

Altså du velger en spiller i den rullemenyen på "koplede/linket spiller". Og når du har valgt hvilken spiller du vil linke, så ser du i valget ovenfor hvor det står "Du tror at Vermooten kan lære mye av Kilgallon". Trykk så "Bekreft/Confrim".

Så skal det legge seg i nyhetene at du mener han har mye å lære av Killa. Neste dag kommer reaksjonen fra spillerne. Vermooten er alltid svært fornøyd med å bli lært opp av Killa, og Killa er svært fornøyd med å lære opp Vermooten. Andre spillere jeg pleier kople er Ameobi - Healy/Cresswell pluss et par til jeg ikke kommer på i farta.

Men husk, om du gjør dette i starten av spillet, vil du ikke se at de får "LÆR" og "VEI" (lærer og veileder) foran nicket sitt før ETTER preseason. Altså, det trår ikke i kraft før etter preseason.

Men jeg har kun fått det til å linke spillere som har "JR" foran navnet sitt... altså at de er juniorer.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Budda

Rykket nettopp opp til Premier League med 103 poeng og første plass, men skuffelsen var derimot stor da jeg oppdaget at transfer budsjettet var på lusne 400 000 pund... Aaarg, får ikke mange spillere for den summen. Kan bli en LANG sesong i premier league...
Endre

Kickthemdown

Da var 3 sesongen akkurat over på mitt FM game. Ã... som den mirakelmannen jeg er så har jeg ført Millwall opp 2 divisjoner. Stort for en klubb som er fattigere enn selveste Leeds United. Styret trudde ikke helt at det var sant.... [:D]

Ã... overleve oppe blant kanonene blir derimot beinhardt!! Men jeg skal holde dere underrettet..

Mvh

Killa som ikke bytter undertøy, bare vrenger det ...

SirOlsen

Sukk... jeg har stort sett bare trøbbel etter patchen kom ut jeg.. alt er snudd helt på huet, og massevis av bugs.. og spiller jeg med original, blir det og bare tull.. men jeg har i det minste fått valget "huge"-database nå da [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Hva er det som er tull da??

Eneste problemet for meg er at jeg virker til å være en udugelig manager, men det kan jeg ikke laste patchen for. Er på mitt tredje forsøk med Leeds nå, skulle det gå skeis nå også så blir det vel å prøve å finne seg en ledig jobb i stedet for å starte på nytt!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

SirOlsen

En ting er kontrakter... feks trøbbel med å tilby bosmanspillere kontrakt.

Og så har vi skader... helt villt...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Har egentlig ikke opplevd unormalt mye skader, men de kontraktsgreiene skulle vel rettes opp med en mini-patch som skulle komme denne uka. Litt kjipt at det er så mye feil på ett spill man kjøper, men samtidig er det jo en enorm database og noe utrolig mye som må ta hensyn til, f.eks er det forskjellige regler på alt mulig i for hvert enkelt land, så at ting går galt synes jeg ikke er så rart. Uansett bra at de bruker mye tid på å rette opp feilene sine!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

MrK

Øisten når sover du? En enorm mengde detaljer fra FM m alle mulige rariteter, konge på OEF med innspill i alle bauger og kanter. Sover du på nattevakt?

Imponerende - men jeg vil bare nevne Enrique at jeg tok Raith Rovers fraScotland div 2 i 2001 sesongen til CL finale i 03 på CM01!

Slety noe jævlig med Boston Utd i 05 varianten:-)
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

Jeg trur skadene har mye med treningsopplegget du har. Første sesongen min spillte jeg stort sett med den samme faste elleveren. Med unntak av noen bytter på slutten av sesongen. Hva med å skifte treningsopplegg eller legge om til easy på takling? $Men når du tenker over det så er det heller ikke så unaturlig at det er en del skader. Se bare på Liverpool, Arsenal osv. Deler din frustrasjon angående bosman overgangene, men det fikser de vel snart
Endre

Kickthemdown

Søvn er for pyser når man har FM ...

Killa

SirOlsen

samadhi: ja, det er snakk om at det skal komme en mini-patch som skal rette opp feilene i patchen da. Og ja, det er sant at det er utrolig mye de må ta hensyn til når de lager spillet.. [:)] Men allikevel mener jeg det bør være et minstekrav egentlig. Det koster jo litt for kjøperen, og poenget er jo at man skal glede seg over et spill når man kjøper det, ikke ergre seg over det. Utfordrende, ja, men ikke ødeleggende [:)].. Etter hva jeg har hørt, så var det kun meningen å kommen med denne ENE patchen, og pga disse store feilene blir det gitt ut en ekstra liten tilleggs-patch for å rette opp det med kontraktene/bosman-problemene.

MrK: jeg får min søvn når jeg kommer til himmelen jeg vettu [;)] hehe...

Budda: Men jeg har prøvd å bytte på treningsopplegget og serru, uten at det var til særlig hjelp [:)] og jeg har spilt en GOD del og prøvd MASSE forskjellig kan du si [:)] tør ikke si til noen tiden som er blitt brukt.. [;)] hehe...
Men poenget er at noe må være galt når man etter pre-season og 3 første ligakamper får skadet alle spissene, 3 midtbanespillere og to backer. Jeg hadde ikke en eneste spiss igjen.. på det meste ble 4 spisser skadet i en kamp.. korttidsskader riktignok, men dog..

Kilgallon: Word man! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

MrK

kjøp evandro roncatto - og Øisten - 3-5-2 m løpssterke kanter - hard takl. dir.pass, counter, playmaker, tight mark - Roll over!

Legg ut hva spillet mener om din detagelse - get a life:-)
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

SirOlsen

quote:
Originally posted by MrK

kjøp evandro roncatto - og Øisten - 3-5-2 m løpssterke kanter - hard takl. dir.pass, counter, playmaker, tight mark - Roll over!

Legg ut hva spillet mener om din detagelse - get a life:-)

Ja jeg driver og tester ut nye ting i pillet nå om dagen, blant annet formasjoner.. blant annet prøvd med 3-4-3 formasjon en del, uten at det ble noen braksuksess [:p]

Pga det ble mye krøll med den første patchutgivelsen, fikk jeg et kræsj som gjorde at jeg til slutt ble til å avinnstallere pillet og legge det inn på nytt.. jeg har og slettet alle gamle savegame..
Men før jeg la det inn på nytt hadde jeg "Ekte mangagere bytter ikke undertøy, de vrenger det".. (eller noe likt... [:p])
Nå har jeg jo spilt mye etter den tid, men jeg har nå stort sett bare spilt halve sesonger og testet ut masse forskjellige ting som spillestiler, lett etter talenter osv osv..

Håper virkelig de kommer med en tilleggspatch nå som retter opp mye piss altså.. ble orntlig ergelig over alt tullet patchen førte med seg til meg i allefall..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Da var en oppdatert patch kommet. La oss nå håpe at dette er den siste...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

SirOlsen

quote:
Originally posted by MrK

kjøp evandro roncatto - og Øisten -

Jeg finner ikke Roncatto jeg?... hvilket lag/land spiller han for?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Ferre

quote:

quote:
Originally posted by MrK

kjøp evandro roncatto - og Øisten -

Jeg finner ikke Roncatto jeg?... hvilket lag/land spiller han for?

MARCHING ON TOGETHER!

Kanskje han har større database enn deg eller har med flere ligaer.

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Husk, jeg har 4 databsevalg da.. jeg har greid å få tak i den greia slik at jeg har fått HUGE database, som er enda større enn den største som var tilgjengelig i utgangspunktet [:p]

Men jeg kjører kun 1 spillbar liga, men har 4-5 andre som går i bakgrunn. Men har uansett opplevd å feks ikke finne "Koren" om jeg har søkt på ham, men når jeg gikk inn på Lillestrøm laget direkte, fant jeg ham... trodde kanskje jeg hadde gjort noe feil, men det hadde jeg faktisk ikke i det tilfelle.. fortsatt finner jeg ikke Koren om jeg søker etter ham på navn... men nå har jeg satt enkelte på shortliten min da, så slipper jeg å kuke og gøre rundt på det viset..

Ergo: greit å ha en klubb og land jeg kan søke etter [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Erik_

quote:
Originally posted by MrK

Imponerende - men jeg vil bare nevne Enrique at jeg tok Raith Rovers fraScotland div 2 i 2001 sesongen til CL finale i 03 på CM01!

Hehe, det er notert.
Sterk prestasjon. [:)]

Bites Yer Legs

Ai-ai-ai.. får lyst å spille FM når eg leser her inne. Spilte en halv sesong med Leeds når spillet kom ut, men det gikk særdeles dårlig.. Siden det har det blitt sporadisk spilling på den filen, og ellers great sucsess med Ajax på en annen. Har i utgangspunktet tenkt å vente til januarvinduet er over, og Wise har hentet inn noen ess, før eg igjen tar styring over Leeds United. Men det er jo ulidelig lenge til, spesielt når eg fristes av denne tråden.

Har den ENDELIGE patchen kommet forresten...?

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

DaGa

We all LOVE LEEDS!

samadhi

quote:

Husk, jeg har 4 databsevalg da.. jeg har greid å få tak i den greia slik at jeg har fått HUGE database, som er enda større enn den største som var tilgjengelig i utgangspunktet [:p]

Huge databasen får alle med patchen tror jeg. I allefall så gjorde jeg det [:)]

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

R - R

quote:
Originally posted by bites yer legs

Ai-ai-ai.. får lyst å spille FM når eg leser her inne. Spilte en halv sesong med Leeds når spillet kom ut, men det gikk særdeles dårlig.. Siden det har det blitt sporadisk spilling på den filen, og ellers great sucsess med Ajax på en annen. Har i utgangspunktet tenkt å vente til januarvinduet er over, og Wise har hentet inn noen ess, før eg igjen tar styring over Leeds United. Men det er jo ulidelig lenge til, spesielt når eg fristes av denne tråden.

Har den ENDELIGE patchen kommet forresten...?

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!

Tenk deg korleis det har vore for ein lidenskapleg FM-fan aa lese desse traadane utan sjans til aa spele pga ein delvis svidd laptop... men det er betring i vente sidan forsikringsselskapet no har ordna meg ny.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Kickthemdown

quote:
Originally posted by DaGa

http://img179.imageshack.us/my.php?image=pl20092010fj2.png[:)]

We all LOVE LEEDS!

Imponerende. Kun 2 tap altså?! Ikke juks?

Killa

DaGa

quote:
Originally posted by Kilgallon

quote:
Originally posted by DaGa

http://img179.imageshack.us/my.php?image=pl20092010fj2.png[:)]

We all LOVE LEEDS!

Imponerende. Kun 2 tap altså?! Ikke juks?

Killa

Ikke jusk nei, bare litt dyktighet og en god del flaks[8D]
Tips: bruk Rothery!

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!