Leeds på FM07

Started by Sander, October 20, 2006, 16:34:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

hvilken formasjon bruker du daga?

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DaGa

Spiller 4-3-1-2 attacking.
Laget er:
Amos
Spector-Walton-Billy Jones-David Murphy
Wurtz-Taiwo-Hæstad
Rothery
Nugent-Haynes
Spiller offensiv og med direkte pasninger. Rothery er playmaker. Har kjøpt inn mye spillere og solgt så å si alle fra den virkelige førstelaget, bare Kilgallon og Healy er igjen.

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!

Sleivind

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Tja, det kan vel kanskje være like greit det at de tar en "storopprydding" når de først er igang vel..

Jeg for min del storkoser meg med spillet [:)].. Men det begynner å bli svært så vanskelig nå som jeg havnet opp i PL.. Får fikk nettopp Deng av Everton så det holdt etter.. riktignok tapte jeg bare 1-0 på Goodison Park, men sjansemessig.. tja, det var forresten akkurat likt som kampen rett før mot Scum på Elland Road.. Tapte 0-1 der og, men motstanderne har mellom 14-15 sjangser og jeg har maks 1 eller 2 som ikke engang er skudd på mål [:p]

Nå skal det jo og sies at Cresswell som var toppscoorer for meg i CCC, nå har tapt seg veldig, men det har plutsselig løst seg opp for Healy... Ikke noen superspiss, men scorer jevnt og trutt og jobber hardt og bra.. også funnet ut hvordan jeg skal sette ungdommer og juniorer i "lære" av de bedre spillerne mine nå.. ble et moralboost uten like.. alle er så glade og happy at det er et stort syn! [:D] Får håpe det gir avkastning nå da... hehe...

Ellers er Kilgallon og junioren Joshua Veermooten fast i sentralt forsvar og begge to er veldig bra der bak!.. (sistnevnte er junior på Leeds under 18 lag)

MARCHING ON TOGETHER!

Hvordan fikk du til det å få juniorene til å gå i lære hos de mer etablerte?

Og er det noen som har greid å skaffe seg en farmerklubb?

SirOlsen

Sleivind: da går du inn på den junioren du ønsker skal gå i lære hos noen. Og i menyen velger du "SPILLERKOMMUNIKASJON".

Her får du masse valg om feks om han vil anbefale noen spillere eller trenere, pluss ros eller ris... MEN helt i bunnen av den siden du da får frem, står det "KOBLET SPILLER" (eller noe slik) og navnet til en spiller på laget ditt.. Om du trykker på navnet til den spilleren som er koplet, får du som regel opp flere navn. Når du da har valgt hvilken spiller som du vil unggutten skal gå i lære hos, trykker du ett av de tre valgene som går på "Tror han har mye å lære av bla bla bla..". Husk å trykk BEKREFT etterpå.
Da får man fram på "NYHETER" siden at du har sagt at du tror den spilleren kunne ha lært mye av den spilleren du har anbefalt.

Etter du da har trykket "FORTSETT" kommer reaksjonene. Spilleren som skal BLI lært opp forteller om sin reaksjon, om han er kjempepositiv til det, eller om han er i tvil om det har noe i seg.. Stort sett reageres det veldig positivt. Men på den spilleren som skal LÆRE BORT får du som regel en kjempepositiv reaksjon. Jeg har bare fått kjempebra reaksjoner der, og det gir også et moralboost. Feks satte jeg Killa til å være rollemodell for Veermooten.

Om det er grunnen til at Veermooten ble så forbanna god midtforsvarer eller om det er treningsprogrammet hos meg, skal være usagt. Men det virker som det funker [:)]

Når det gjelder "FARMERKLUBB" har styret stilt seg positiv til det, men Assisterende manager råder IKKE å gjøre det. Ergo har jeg droppet det.. Jeg har bedt om Moderklkubb, noe jeg har mere troen på, men der har ikke styret funnet noen passende klubber.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Ferre

quote:
Originally posted by DaGa

Spiller 4-3-1-2 attacking.
Laget er:
Amos
Spector-Walton-Billy Jones-David Murphy
Wurtz-Taiwo-Hæstad
Rothery
Nugent-Haynes
Spiller offensiv og med direkte pasninger. Rothery er playmaker. Har kjøpt inn mye spillere og solgt så å si alle fra den virkelige førstelaget, bare Kilgallon og Healy er igjen.

We all LOVE LEEDS!

Har prøvd samme formasjon uten særlig hell. Gikk bra i starten, men etter halvspilt sesong lå jeg ca. midt på tabellen.

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Aiaiai, jeg får så deng i PL... hehe... nå ligger jeg bare rett over nedrykksstreken! [:D] hehe.. jeg skulle nok vært mere klok med overganger da jeg faktisk fikk en del midler å rutte med! [:D].. nei, nå kan patchen komme snart synes jeg, så jeg kan prøve et nytt game og se om det går like bra [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sleivind

Og der blei Ali Daei min første toppscorer på FM2007 [:D] 22 mål på 27 kamper, hehehe. Følte jeg trengte noe backup på topp, så jeg handlet inn Ali Daei, også blei han faktisk toppscorer! Men han er 38 år, så kanskje noen yngre krefter bør overta[^]

SirOlsen

quote:
Originally posted by Sleivind

Og der blei Ali Daei min første toppscorer på FM2007 [:D] 22 mål på 27 kamper, hehehe. Følte jeg trengte noe backup på topp, så jeg handlet inn Ali Daei, også blei han faktisk toppscorer! Men han er 38 år, så kanskje noen yngre krefter bør overta[^]

Fikk du til å få juniorene til å gå i lære? [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sleivind

quote:

quote:

Fikk du til å få juniorene til å gå i lære? [:)]

MARCHING ON TOGETHER!

Jada, fikk det til, var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd!

SirOlsen

Hehe, ja jeg sleit litt med å finne det selv jeg.. oppdaget det da jeg var å snoket inne på andre lag og ville gjerne få det til selv... jeg var nesten ved å gi opp da jeg ved en tilfeldighet skulle skryte litt av Ameobi.. [:)] Og han gjør det heller ikke så alt for dårlig [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

http://www.fmnorge.com/

PATCHEN HAR KOMMET!!! [:D]

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

SirOlsen

YA!!! [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Men dessverre, patchen inneholdt feil og er trukket tilbake på ubestemt tid...F*EN...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

MrK

quote:

Hehe, vel.. det kommer nok ikke til å vare lenge.. jeg har kun 1,4 mill pund igjen  på transferbudsjettet mitt (med mindre jeg skulle få et overraskende salg eller noe liknende..)

Merker godt nå at jeg trenger forsterknigner.. var litt annet nivå enn i CCC her ja [:D].. enn å bli så rundjult av Aston Villa da!..  huff og huff.. tenk abre når jeg møter ManU eller Chelski!!.. grøsse... ManU slengte jeg jo ut av FA-Cupen i sesongen min i CCC da, men det virket ikke som det var et ManU som gav alt der nei... huff.. og de vant forrige sesong i PL, mens jeg vant CCC..

Heldigvis ønsker styret bare at jeg skal redde plassen i PL da.. samme gjør fansen..

Ellers er jeg jo som sagt manager for Australia.. Vant ASIA-Mesterskapet! [:D].. men de var LITT bedre enn Leeds kan du si.. og hverken Thailand, Japan eller Iran var å forbaska sterke motstandere [:)] hehe, ligger som nr 8 på verdensrankingen i landslag da.. Værre blir det vel når en møter Europeiske landslag tenker jeg [:D]

MARCHING ON TOGETHER!

dette takler du ikke Øistein - kan vel ikke forvente mer når en vet hvor du er fra!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

SirOlsen

Men i helvete da... synes nesten det er mere skader og dritt i denne patchen [:(]

quote:

dette takler du ikke Øistein - kan vel ikke forvente mer når en vet hvor du er fra!

Haha, skal vi ta et game over nett, så skal jeg knuse deg?! [:p] hehe

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sonny

Patchen inneholdt mange store feil, rakk heldigvis ikke å laste den ned. Spørs når den blir sluppet igjen da...

samadhi

den kom i går...så nå er vi endelig i gang!!

Startet sesongen med 1-0 seier hjemme mot Luton. Har hentet inn en midstopper og venstreback fra Skottland og en 35 (!) år gammel ving fra Guatemala, hadde veldig bra stats og er kun hentet på ett år. Er forsatt på jakt etter en keeper og en ving til.
Har skaffet med en ny trener, og sparket han Mowbray (eller noe sånt), også skaffet meg en ny speider. Brukt litt tid på å sette opp treningsprogram og taktikk. Satser på en 4-2-4 formasjon med to defensve midtbanespillere så jeg får utnytte Nicholls og Derry og satser på vingspill når jeg angriper. Problemet med den formasjonen er at sentrale offensive midtbanespillere blir overflødige, så jeg har satt Rothery på å trene høyre ving.

Blir ikke mye sosial i helga er jeg redd....

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

Er det bare meg, eller greide de faen med ikke å fikse på det at det ikke går an å signe engelske spillere før 1 måned at kontrakten deres går ut? [:(!] Det er jo en bug av dimensjoner!

Sleivind

Hmmm, leste en plass at patchen skulle være savegame-kompitabel, men det er den tydeligvis ikke! For på min save så står det fortsatt at jeg har versjon 7.0.0. Så en må vel starte en ny game om en vil at patchen skal fungere.

Budda

Er det noen som får feilmeldingen - fm2007_701.exe er ikke et gyldig Win32.program? Er det noen som har tips? For ikke fila til å virke
Endre

samadhi

quote:

Er det bare meg, eller greide de faen med ikke å fikse på det at det ikke går an å signe engelske spillere før 1 måned at kontrakten deres går ut? [:(!] Det er jo en bug av dimensjoner!

Sikker på at dette ikke er rett? mener å ha lest at klubber kan forhandle med utenlandske spillere 6 måneder før kontrakten går ut, men kun 1 måned når det gjelder de som spiller i PL. Ikke helt sikker på hvor jeg har lest det eller om jeg blander med FM verden [8)]

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

quote:
Originally posted by samadhi

quote:

Sikker på at dette ikke er rett? mener å ha lest at klubber kan forhandle med utenlandske spillere 6 måneder før kontrakten går ut, men kun 1 måned når det gjelder de som spiller i PL. Ikke helt sikker på hvor jeg har lest det eller om jeg blander med FM verden [8)]

marching on together,
derudaf forever...

Kanskje det er det som er forklaringen? [:o)]

SirOlsen

Har de sluppet ut patchen igjen?`...

Jeg lastet ned den første som kom, men den virker det være omtrent mere skader og dritt enn det var i utgangspunktet på spillet...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sonny

Den "nye" patchen er ute igjen ja. Noen som har tilbakemeldinger på hvordan den fungerer??

Lurer også på det med å signere bosmanspillere fra England, er det slik at du bare kan signe dem en måned før kontraktens utløp eller er et en bug??

SirOlsen

Vel, jeg lastet ned patchen som ble lagt ut først... men nå har jeg større problemer med skader enn noen sinne..

Ellers har jeg ikke fått testet den ut noe særlig.. jeg har forhørt emg om på FM forumet, om den jeg lastet ned har blitt ytterligere forbedret etter den ble lagt ut igjen..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

samadhi

Patchen ser nå ut til å fungere bra.

Har spilt noen måneder, så er litt tidlig å si om det er mye skader. Er jo noen skader når man starter (Nicholls og Cresswell), så får man flere blir det selvsagt fort mange...

Morsomt er det i allefall, selv om det ikke går så veldig bra...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

SirOlsen

Ja, jeg måtte jaggu meg laste den ned på nytt gitt.. nå er den nylig nedlastet og jeg får vel ikke satt igang og spilt så veldig mye før frøkena mi reiser hjem igjen på søndagskvelden.. og fri har jeg jo mandagen.. og nattskiftuke fra tirsdag av, så dette blir bra! [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Budda

Er det noen som har et godt treningsopplegg for juniorer? Har et brukbar et til seniorene men vet ikke om jeg kan bruke det samme på juniorene.
Endre

Sonny

quote:
Originally posted by Budda

Er det noen som har et godt treningsopplegg for juniorer? Har et brukbar et til seniorene men vet ikke om jeg kan bruke det samme på juniorene.

Alle under 17 år trener jeg med eget opplegg for juniorer. Tilpasser opplegget etter posisjon og kjører med intensitet på Heavy gjennom hele sesongen. Funker bra og spillerene med potensiale øker bra i stats.

Budda

quote:
Originally posted by Sonny

Alle under 17 år trener jeg med eget opplegg for juniorer. Tilpasser opplegget etter posisjon og kjører med intensitet på Heavy gjennom hele sesongen. Funker bra og spillerene med potensiale øker bra i stats.

Du har ikke lyst til å laste opp treningprogrammet ditt? Setter pris på hvis du har lyst til å dele din kunnskap [:)]
Endre