EX-spiller: Gary Kelly

Started by Ferre, November 15, 2006, 15:32:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Runar

Nei det kan virker slik... Føler det er en konsprasjon blant Leeds managere generelt sett om å være uenig med meg.... Meget frustrende i lengden

RoarG

Kelly er ryggskadet, og det er uklart når han er tilbake. Ryggskader er skumle sånn, man vet aldri hvor lang tid det tar å bli frisk. Kanskje han aldri kommer tilbake.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B-m

Kunne ha trengt Kelly nå! Håper han er snart tilbake.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

flynn

Er vel ikke stort verre for ryggen å spille CCC-fotball enn for reservelaget skulle man tro. At Kelly ikke engang var på benken idag betyr en av to ting, enten forverret han skaden i reservelagskampen eller så er han utelatt av utenomsportslige grunner. Om det siste er tilfelle er det en skandale av dimensjoner, både i forhold til Kelly selv og klubben.

flynn

oak-tjome

det var noe i en artikkel i Yorkshire Post om Kellys lønn og at han er overbetalt og vi vet hva Bates mener om dette. Artikkelen finnes via newsnow.co.uk under Leeds United. Men vi får håpe dette ikke gjør at vi ikke vil bruke han mer. Kelly er viktig.

flynn

Lønn får han vel uansett om han spiller eller ikke? Det kan hende det finnes en pr.kamp klausul på toppen av fast lønn, men det kan uansett ikke være all verden vel? Snakk om å spare seg til fant [xx(]

flynn

berlin

quote:
Originally posted by flynn

Lønn får han vel uansett om han spiller eller ikke? Det kan hende det finnes en pr.kamp klausul på toppen av fast lønn, men det kan uansett ikke være all verden vel? Snakk om å spare seg til fant [xx(]

flynn

enig, spare seg til fant er 100% korrekt om det er penger det står på. Virkelig merkelig, denne saken, og den offisielle infoen om Kelly er jo "next to nada"

raggen

dette lukter råttent som til tider mye i kullisene gjør på elland road

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Espen J

Fan asså.. E so dritt lei all sånne konspirasjonsrykte drit svada.. Vi er på den tabellpos. vi er pga at vi ikkje he vør bedre til no..
Ehh Ingen e vel tjent med å ikkje bruke dei beste spillerne, uten at disse skaper disharmoni i laget... Men Kelly e vel uansett en lagspiller og ville vel aldri gjort noe slikt.
Lenge igjen.. Må jo være styrket lag, på papiret ihvertfall..  Så spørs det da, om det er nok:_)
Håpe, håpe..

Jon R

Bates utspill mot kelly i media nylig, styrker teorien om at det har skjedd "noe" i kulissene. Kanskje Kelly har tatt bladet fra munnen og skjelt ut Wise (eller bates) på treningsfeltet eller i korridorene på ER? Uansett: Jeg støtter ditt forslag, Runar: Husker godt Kellys innsats på høyre siden av midtbanen, blant annet i våre gode kamper mot Charlton ( 6-1 ) og Arsenal (3-2). Han var strålende i den kritiske perioden der vi berget fortsatt Pl status, det nest siste året før nedrykk til CCC.  [:0]

Jon R.
Jon R.

Runar

Har tenkt på det lenge...Spesielt i den perioden under KB når Frazer var fast på høyrekanten...et rollebytte på de to kunne gitt bedre balanse i laget....Frazer er god offensivt, men det er først å fremst når han får åpen rom å løpe i...Kelly er bedre med ballen og trygger og flinkere til å "get stuck in" lettere for han og lede etter eksempel i den rolle og

berlin

Kelly påstås å være frisk nå, så hvorfor er han ikke med på Kypros-turen. Jo, han skal han 90 min under the belt i reservekamp, ha-ha,
leeds skal jo spille en kamp på kypros også. Det er dessverre noe muffens her, ingen tvil om at vi trenger Kelly + en ny stopper. Det må da være mulig å få tak i noen som er bedre enn Heath og Foxe. Stille rundt O'Brien nå, eller?

morvar

Delvis gamle nyheter - men ettersom man måtte registrere seg for å få denne nyheten valgte jeg å poste den..

Hva med et felles protestskriv mot Bates? Tenker på billettpriser, den aktive motstanden til supporterklubber, minimal info ut osv osv..

GARY Kelly has been dragged into a storm over Leeds United’s fin-ances â€" after controversial chairman Ken Bates claimed the club spent all their 2001 Cham-pions League run earnings on the Drogheda man’s new contract.
Bates was quoted as saying that Leeds earned e18 million from reaching the semi-finals in Europe, and that the windfall paid for Marian Park native Kelly’s five-year deal which expires at the end of this season.

That would equate to just short of e70,000 per week, a sum that a club which is currently battling to avoid relegation to League 1 can ill afford.

Bates’ comments have evoked a mixed reaction from Leeds fans. Some have vented their fury at the club’s former owner Peter Rids-dale for offering such generous terms to the player, while others have questioned Kelly’s value to Leeds, pointing out that in the twilight of his career the 32-year-old is being paid more than many Premiership stars.

However, the vast majority of supporters have no problem with the Drogheda man picking up a big wage packet, mindful of the fact he has given them 15 years’ unblemished service.

Nor will they take kindly to the comments of Bates â€" who they haven’t forgiven for his policy on high ticket prices at Elland Road â€" for putting Kelly in the firing line over his wages in seeking to explain his club’s current financial plight.

It would be a travesty if such a glittering career was to end in such controversy, and Kelly is determined to focus on battling back from injury in order to play a part in Leeds’ battle against the drop.

This week, his spokesman said there would be no comment about Bates’ claims.

Jon R

Den summen er bare vås. Det er hevdet i mange andre sammenhenger at Kelleys ukelønn er på ca 25 000 £. Aldri i verden om Bates hadde gjort Bakke og Johnson ( og til dels Duberry) til skyteskiver nr 1 ift high earners, hvis de hadde under halvparten av lønna til Kelly. Bates har vært uredelig med tall før, og han er det igjen. Dette er en eller annen form for avledningsmanøver. Den slags kommer det sjelden noe koselig ut av. [B)]

Jon R.
Jon R.

Robert H.

Er det noe vi IKKE trenger nå så er det et opprør mot Bates. Vi ligger sist på tabellen og nå må alle krefter og energi rettes mot at Leeds United berger plassen.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke liker alt det Bates sier og gjør, men dette MÃ... vi nå heve oss over og støtte laget, treneren og resten av klubben 100%!!!

Promotion 2010

Hør her.... Vi har mast på alle de andre spillerne om å tenke på å gå ned i lønn. Dette burde også Kelly vurdere. Selv 25.000 er en svært ublu lønn i denne divisjonen. Hvis den i tillegg over et halvt år kunne skaffet oss en forsterkning i 500.000 pund klassen, så kunne kanskje Kelly spart oss for halve lønna og bidratt til innkjøp. Noe som ville gangnet klubben i hans hjerte....eller er det Drogheda som ligger ham nermest. Ett er i hvert fall sikkert: Han får ikke spille for det kan en sjelden gang utløse seiersbonuser.

[:(]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

La nå Kelly lønnen ligge. Kontrakten går ut til sommerne, og vi kan hente 4-5 spillere inn for lønnen hans.... i teorien...

I praksis forsvinner vel disse pengene også til kreditorene.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

HåvardK

quote:
Originally posted by Promotion 07

Hør her.... Vi har mast på alle de andre spillerne om å tenke på å gå ned i lønn. Dette burde også Kelly vurdere. Selv 25.000 er en svært ublu lønn i denne divisjonen. Hvis den i tillegg over et halvt år kunne skaffet oss en forsterkning i 500.000 pund klassen, så kunne kanskje Kelly spart oss for halve lønna og bidratt til innkjøp. Noe som ville gangnet klubben i hans hjerte....eller er det Drogheda som ligger ham nermest. Ett er i hvert fall sikkert: Han får ikke spille for det kan en sjelden gang utløse seiersbonuser.

[:(]

I Leeds´ historie har det aldri skjedd at spillere har gått med på lønnsreduksjoner. Og Kelly har, i motsetning til f eks Johnson, Bakke, Bridges og Duberry, faktisk vært spilleklar i hele sin karriere. Jeg fatter ikke hvordan en kan stille spørsmål ved hans lojalitet når han har vært i A-stallen i 16 år.

SveinArve

Heilt enig HåvardK. Jeg unner faktisk Kelly pengene. Han har vore veldig lojal ovenfor klubben sjøl om han har hatt god lønn. Han har s tått på og gjort lite ut av seg utenfor bana, med tanke på uttalelser osv..
Alternativet hadde vore en Kelly som hadde gått ned i lønn, og Wise kjøpt inn en møkkaspeler over 33 år tror jeg...
------------------------------
http://www.godoyil.no
Svein-Arve Alnes, 95188625

Nicholls banker dritten ut av alle WBA spillerne " He's the midfield, the attack and the defence...alone!"

------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Jon R

Selv "unner" jeg ingen fotballspiller 300 000 i ukelønn for å sparke en ball noen timer i uka. Når det er sagt: Kelly er ikke attraktiv for andre klubber. Han har vært en trofast tjener siden 90 tallet, det har aldri vært noen skandaler og eller skademaratoner assosiert med han. Det burde med andre ord være unødvendig å gå i krig med Kelly nå, istedet for å bruke ressursene som fotballspilleren Gary Kelly representerer i en kritisk situasjon for klubben. [:0]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Bates lager berre eit "bilde" av situasjonen på de tider Ridsdale regjerte. Trur ikkje han bokstavelig meiner at heile overkuddet av CL gjekk med til kontrakta til Kells. Det er vel meir sagt ironisk om pengebruken på de tider, på lik linje med kontrakta til Seth og gullfiskane bl.a. Vi må ikkje gløyme at det var ein gal mann som inngjekk alle desse håpløse kontraktene og er direkte årsak til Leeds sitt fall. Eg kjem aldri til å tilgi Ridsdale det han har gjort mot klubben min!

Ã... gå til angrep på Kells er bortimot idioti. Mannen bør respekteres for sine bidrag for Leeds United både på og utanfor bana gjennom meir enn 15 år. Når ein i tillegg ser på hans engasjement innanfor kreftforskning og at han donerte heile overkuddet frå sin testimonial til formålet, ja då må eg berre ta av meg den hatten eg ikkje har.
Kells fortener kun heder frå alle oss involvert med Leeds United !

Eg er ikkje nokon fan av Bates og skulle helst sett at vi slapp både han og hans Wisey i nærheten av vår stolte klubb.
Men, eg kjem ikkje vekk frå det fakta at han redda klubben frå konkurs. Veit enkelte spekulerer i om det hadde vert bedre å la klubben gå til skifteretten, men det er eg ikkje einig i.
Økonomien i Leeds United er bedrøvelig, noko som vert bekrefta av kor lite penger som er disponible til spillerkjøp når vi treng det som mest.
Likviditeten er nok omtrent null og alt vi får inn av spillersalg o.l. går med til drift og lønn. Dette er nok realitetane og då krev det handling av ein ansvarleg styreformann. Det vert då ofte gjort tiltak som er meget upopulære, men som er nødvendige. Bl.a. bilettpriser, no får vi sjå om det kjem fleire "fans" når prisane er satt ned.

Lat oss no konsentrere oss om å berge plassen, eit nedrykk vil sette oss enormt tilbake og veien til PL vert lang.
Seieren mot Hull var skikkelig viktig og gav oss eit psykisk løft. Håper spillerene også føler dette og fortsette poengfangsten mot Norwich til lørdan.

WE ALL LOVE LEEDS !!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

raggen

helt enig håvard!!! ikke kødd med kelly

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Papi

Nå blir eg vel upopulær, men må nå bare få det ut:

Viss Gary Kelly tjener rundt 15 - 20.000 pund meir enn neste mann på lønningslista er dette latterlig.
Sjølv om Kelly har vore ein fantastisk frontfigur for klubben i mangefoldige år, burde også han virkelig sette seg ned og tenke.
Ein slik seriøs mann har sikkert mangfoldige millioner pund på konto, så og avsjå 10000 pund i veka burde vore mogelig.

At folk unner han penger på bakgrunn av gamle prestasjoner, blir som å lønne ein pensjonist i superklassen på bakgrunn historie innanfor faget. Ingen på Leeds, INGEN! fortjener slike enorme lønninger...

Men vil avslutte innlegget med at eg har enorm respekt for Kells, og ynskjer han alt godt videre i livet, på dei oppsparte midlande han har fått av Leeds

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

HåvardK

quote:
Originally posted by Tom S

Når ein i tillegg ser på hans engasjement innanfor kreftforskning og at han donerte heile overkuddet frå sin testimonial til formålet, ja då må eg berre ta av meg den hatten eg ikkje har.

Den skulle vel ikke være oppspist?[;)]

Leeds04

Du har mange hester på beite. De spiser av det grønne gresset. Men det er en hest som spiser så mye at de andre ikke får lagt på seg nok. Han spiser også så mye at det kommer sjeldent andre hester på besøk heller.
Jeg ville skutt den! [:D]

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Tom S

Eg har solgt den til Jon.
[:)]

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Tom S

Når ein i tillegg ser på hans engasjement innanfor kreftforskning og at han donerte heile overkuddet frå sin testimonial til formålet, ja då må eg berre ta av meg den hatten eg ikkje har.

Den skulle vel ikke være oppspist?[;)]

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

flynn

Vi kan diskutere lønnsnivået hans så lenge vi bare orker, og også om vi synes han burde akseptere et lønnskutt eller ikke. Men det som interesserer meg mere er hvorfor han ikke spiller. Nå snakkes det om en ankelskade, og før det var det ryggen, men det hele ligner jo mistenkelig på en utfrysningsaksjon. Han var vel ikke med på treningsleiren heller, som jo skulle være en lagbyggings-greie mer enn noe annet.
Uansett om han bare sitter på tribunen betaler klubben lønna hans, og dermed er det  uforståelig at han ikke spiller. I dagens situasjon bør det være soleklart for alle vi "topper laget", enten det nå gjelder å bruke spillere som er inne på korte kontrakter, eller spillere som tjener urimelig mye.

flynn

veteranen

Bates uttalelser om Kelly's lønn er i beste fall en grov overdrivelse, i verste fall regelrett løgn. Dette vet Bates, men allikevel vel gjør han dette. Hva forteller dette om personen Ken Bates? Jo, han nøler ikke med å lyve, selv om disse fantasihistoriene rammer en lojal og tro spiller som fremdeles er i klubben. Ken Bates eier verken anstendighet eller skrupler!

Vi har tidligere hatt noen Bates-diskusjoner her inne, men det har stort sett vært som å snakke til veggen. Majoriteten av deltagerne på dette forumet er, som fotballsupportere flest, ikke i stand til å holde fast på noe som ligner en analyse i mer enn en halv fotballkamp! Derfor vet jeg at hvis vi vinner noen kamper i tiden fremover, så vil kritikken av Bates stilne hen, og Wise vil bli hyllet som et geni, som snart vil løfte denne klubben til gamle store høyder. Glem det!

Jeg kan være enig med Robert at dette ikke er den optimale tiden for å sette igang en aksjon mot Bates. Men til sommeren bør det skje ting! Fansen bør presse frem endringer ved å nekte å fornye sesongkortene før Bates trekker seg ut.

Bates har selv sagt følgende: "Det finnes ingen rike investorer hvis jeg trekker meg ut. Det finnes bare kreft." Well, so be it! Sjansene for helbredelse av kreft, er langt større enn ved den "AIDS-sykdommen" Bates og Wise representerer.

Ferre

quote:
Originally posted by Robert H.

Er det noe vi IKKE trenger nå så er det et opprør mot Bates. Vi ligger sist på tabellen og nå må alle krefter og energi rettes mot at Leeds United berger plassen.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke liker alt det Bates sier og gjør, men dette MÃ... vi nå heve oss over og støtte laget, treneren og resten av klubben 100%!!!

Helt enig Robert. Ingen av oss her på forumet vet nøyaktig hvordan den økonomiske situasjonen er, så det blir bare spekulasjoner fra ende til annen. At Bates ikke alltid forteller sannheten er helt klart, og vi får bare vente til sommeren å se hvordan den økonomiske ståa er.  

Vi må konsentrere oss om det vi vet: vi ligger sist i CCC, og nå må vi begynne å klatre oppover tabellen.

Marching on together!

-WE'LL BE BACK-

kjelvi

Wise denies end for Kelly

LEEDS United manager Dennis Wise has denied that long-serving Gary Kelly has played his last game for the club.
Republic of Ireland legend Kelly, 32, hasn't played since the Yorkshire derby at Barnsley on November 4. Initially he was out with a back injury but later suffered ankle damage which is currently keeping him sidelined.
Kelly's contract expires in the summer when he intends returning home to spend his retirement in Ireland. He is the club's top-paid player and his long absence has prompted speculation that he has been left out for financial reasons.
However, Wise quashed the rumours and said: "Gary has had a bad time with injuries since November. After recovering from his back problem he trained with us for four or five days and injured his ankle.
"He also had a family situation and had to go home. He has had a scan on his ankle, which is swollen, and sadly he is not available for selection."

Frazer Richardson, Armando Sa, Rui Marques, Hayden Foxe and Jonathan Douglas have all had turns at deputising at right-back in Kelly's absence, with Richardson likely to land the job permanently once the Irishman retires.

United's reserve game against Nottingham Forest, originally due to be played at Elland Road next Wednesday, has been switched to Wednesday, April 18, with a 2pm kick-off as the first team are at home to Queens Park Rangers next Tuesday.

Kilde: yorkpress.co.uk