avstemning

Uoffisiell meningsmÃ¥ling: Skal LUSCOS konverteres til Ã¥ bli en  Leeds United Members's Club Branch?

JA
96 (69.6%)
NEI
30 (21.7%)
USIKKER
12 (8.7%)

Stemmer totalt: 128

Avstemning er avsluttet: Juli 13, 2008, 15:50:28

Skrevet av Emne: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS  (Lest 71925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #150 på: Juli 28, 2008, 16:58:59 »
Jeg ser også at 'deadline' for den 'veiledende' avstemningen i forkant av årsmøtet nærmer seg

http://www.leedsunited.no/organisasjonstilknytning/veilende-avstemning-om-regional-members-club/

- burde ikke denne saken vært på forsiden, litt mer tydelig??
Sånn det er nå ligger den 'anonymt' til høyre blant mange eldre saker....

PS! Jeg fikk endelig stemt i dag  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #151 på: Juli 28, 2008, 17:13:35 »
Hvorfor skal vi sende inn en mail slik at styret får en oppinionsmåling. Den betyr vel absolutt ingenting

Tom S

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #152 på: Juli 28, 2008, 17:33:04 »
Enig med Sølvreven!

Eg har bestemt meg for kva eg trur er beste vegen å gå for supporterklubben og har sendt inn min "stemme".

Men, eg vil respektere fleirtallet på Ã…rsmøtet og fortsatt betale min kontigent til klubben.


Jeg ser at det er flere som truer med å melde seg ut av LUSCOS hvis vi ikke blir medlem og noen hvis vi blir medlem av Members Branch. Jeg vil være medlem uansett resultat, for resten av mitt liv, for LEEDS er en stor del av livet mitt. Jeg kommer ikke til å furte over dette, men fortsette å støtte Leeds i tykt og tynt. Og helt til slutt: Det er vel ingen som tror at Bates blir sittende så lenge uansett? Hvorfor hisse seg sånn opp da? MOT
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #153 på: Juli 28, 2008, 17:37:44 »
Leser du TPN?

"Undersøkelsen har kun veiledende karakter, men styret vil lojalt følge resultatet av denne avstemmingen. Dette betyr helt konkret at hvis mer enn 2/3 går for Leeds United Members Club tilknytning så fremmer styret dette som sak på årsmøtet 23.august."

Så kan du selvfølgelig selv vurdere kor mykje den betyr.


Hvorfor skal vi sende inn en mail slik at styret får en oppinionsmåling. Den betyr vel absolutt ingenting
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #154 på: Juli 28, 2008, 17:41:25 »
Veldig bra innlegg Asbjørn.
Det er viktig at vi ikkje lar dette bli til ei sak om vi er for eller imot Bates.


Noen av forumets 'erfarne påler' leverer harmdirrende innlegg om hvorfor vi ikke skal 'inkludere oss i Bates' regime'.

Jeg forstår hvordan noen føler tilknytning til personlige venner i LUFC. Og jeg forstår at man ikke liker Bates sin fremtoning overfor ivrige Leedssupportere i England.

Men jeg misliker sterkt at man drar denne Bates-empatien til å gjelde Members Branch eller ei.

Jeg misliker Bates selv (..som person og for hans forretningsmetoder, historisk sett, men jeg mener han har gjort en del bra ting for Leeds United - det går an å ha noe annet enn bare sort/hvitt - bilde av mannen), men jeg ser ikke på Members Club - spørsmålet som for/imot Bates, det er viktigere enn som så.

Derfor ber jeg alle stemmeberettigede å se 'videre' på dette spørsmålet enn å stemme for/mot Bates.

Jeg har ingen problemer med å se at klubben ved å opprette Members Club - brancher får langt bedre innsyn og kontroll med supportere. Det blir lettere å utestenge bråkmakere bl.a. Man 'tjener mer direkte penger på supportere' enn via en 'uavhengig supporterklubb'. Positive element, begge to, og bra for klubben min, Leeds United.

En ting er å male fanden på veggen i hva klubben eventuelt vil kunne gjøre 'mot oss' i fremtiden... For min del blir dette svartmaling og 'worst case' scenarier. (Om de mot formodning skulle oppstå ville  jeg kurant løst det ved å melde meg ut - iallefall midlertidig... Ã… ta alle worst case på forhånd og aldri gi klubben i ens hjerte sjansen har jeg ikke sansen for..)

Stemmer du 'nei til Members Club' vil du altså også gjøre jobben til våre norske ildsjeler mer krevende enn den ellers ville være.
Jeg håper, som Berlin, at 'de som høyest roper nei' vil stille med kandidater til å ta over jobben som Tor m.m. har gjort i det siste. Ellers vil fort din nei-stemme også bli et 'ja til å fjerne ildsjelene i det nåværende LUSCOS-arbeidet'. :(



COME ON LEEDS !!

Karl Hot Shot

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #155 på: Juli 28, 2008, 17:52:16 »
Leser du TPN?

"Undersøkelsen har kun veiledende karakter, men styret vil lojalt følge resultatet av denne avstemmingen. Dette betyr helt konkret at hvis mer enn 2/3 går for Leeds United Members Club tilknytning så fremmer styret dette som sak på årsmøtet 23.august."

Så kan du selvfølgelig selv vurdere kor mykje den betyr.


Hvorfor skal vi sende inn en mail slik at styret får en oppinionsmåling. Den betyr vel absolutt ingenting

Dersom du, Tom S, hadde lest tidligere innlegg i denne tråden, ville du ha fått med deg at h.b ikke har mottatt de siste numrene av TPN. Han har forklart hvorfor i det vide og det brede.

Styret har med varslingen av sin kommende avgang (ved et nei-standpunkt i opinionsundersøkelsen) på en måte brukt en Bates-taktikk. Jeg sier ikke at de er Bates-venner, men de sitter altså nå som ledere for en gren av LUSC, og de kan ikke motarbeide supportersammenslutningen som de er mellomledere for. Jeg mener styret er de som krisemaksimerer. I siste nummer av TPN var det intervju med Casper Ankergren og kronikk av styremedlem i LUFC, Peter Lorimer. Det var tydeligvis ikke så vanskelig å få folk sentralt i klubben til å bidra i organet til en gren av LUSC.

Mange som tidligere har gått klart ut og støttet innmelding i RMC, forsvarer nå bare standpunktet sitt, selv om det er tilkommet nye opplysninger i saken som burde gjort dem svært betenkte. Vi må forsvare vår uavhengighet, og ja, overgang til RMC er å gi avkall på vår uavhengighet.
 

Tom S

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #156 på: Juli 28, 2008, 18:32:52 »
Rett nok Hot Shot, men det rekker faktisk å lese innleggene i denne tråden for å få med seg kva denne meningsmålingen dreier seg om og betyr.
Så er det selvfølgelig opp til kvart enkelt medlem å vurdere kor viktig det er å delta.

Leser du TPN?

"Undersøkelsen har kun veiledende karakter, men styret vil lojalt følge resultatet av denne avstemmingen. Dette betyr helt konkret at hvis mer enn 2/3 går for Leeds United Members Club tilknytning så fremmer styret dette som sak på årsmøtet 23.august."

Så kan du selvfølgelig selv vurdere kor mykje den betyr.


Hvorfor skal vi sende inn en mail slik at styret får en oppinionsmåling. Den betyr vel absolutt ingenting

Dersom du, Tom S, hadde lest tidligere innlegg i denne tråden, ville du ha fått med deg at h.b ikke har mottatt de siste numrene av TPN. Han har forklart hvorfor i det vide og det brede.

Styret har med varslingen av sin kommende avgang (ved et nei-standpunkt i opinionsundersøkelsen) på en måte brukt en Bates-taktikk. Jeg sier ikke at de er Bates-venner, men de sitter altså nå som ledere for en gren av LUSC, og de kan ikke motarbeide supportersammenslutningen som de er mellomledere for. Jeg mener styret er de som krisemaksimerer. I siste nummer av TPN var det intervju med Casper Ankergren og kronikk av styremedlem i LUFC, Peter Lorimer. Det var tydeligvis ikke så vanskelig å få folk sentralt i klubben til å bidra i organet til en gren av LUSC.

Mange som tidligere har gått klart ut og støttet innmelding i RMC, forsvarer nå bare standpunktet sitt, selv om det er tilkommet nye opplysninger i saken som burde gjort dem svært betenkte. Vi må forsvare vår uavhengighet, og ja, overgang til RMC er å gi avkall på vår uavhengighet.
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #157 på: Juli 28, 2008, 23:45:45 »
Hei alle medsupportere!

Jeg har etterhvert bestemt meg, og kommer til å stemme for å bli lempet inn i RMC.

Det kommer ingen lang begrunnelse fra meg, men synes generelt stemningen er litt for opphausa ift konsekvenser, både i den ene eller andre lei. Forum-deltagere vil nok være atskillig mer laidback til en avstemming om Norge skal fortsette som monarki eller bli republikk.

Jeg tror brorparten av medlemmene kommer til å merk "nada" til avgjørelsen, uansett utfall. Et mulig unntak er at det kan skje for mange omrokkeringer på de mest sentrale/arbeidskrevende styreverv og roller i LUSCOS, dersom LUSCOS består i nåværende form, og at dette får konsekvenser for driften av LUSCOS. Dette er ikke et hovedargument i min "interne begrunnelse" for min stemme, men det teller med.

Mvh medlem nr 0020


Giske

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #158 på: Juli 29, 2008, 12:29:23 »
Jeg har gått ifra å svare "vet ikke" på denne målingen her, til å bli en knapp motstander av denne konverteringen til RMC. Jeg sendte derfor min stemme nå nettop. Først og fremst frykter jeg at denne den eventuelle(og kanskje mest sannsylige) konverteringen, vil være mere splittende for samholdet blandt Leeds sine trofaste fans her hjemme, enn om vi hadde fortsatt som før i LUSC.

For det andre så bør dette ikke være noe problem at vi er uavhengige fra klubben, dette er fullstendig maktmisbruk og en fryktelig "splitt og hersk"-taktikk fra Bates sin side, som strengt talt ikke hører hjemme noe sted. (Jeg skal legge til at jeg er veldig glad for den jobben Bates har gjort for å få økonmien til klubben på rett kjøl, har all respekt for det.)

Har desverre ikke anledning til å være med på årsmøtet, blir for langt å reise fra den ytterste nøgne ø på sunnmøre til oslo ens ærend.



kjelvi

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #159 på: Juli 29, 2008, 12:36:20 »
Har etter en totalvurdering tvilt meg frem til en avklaring for egen del - sier ja til RMC.

Oppfordrer alle til å engasjere seg og delta i den videre beslutningsprosessen uansett holding til RMC/LUSC. Bruk epost-avstemningen før 01.08!!
Dette er for viktig for å la andre bestemme for deg!!

I likhet med andre gode Leeds-supportere vil jeg respektere utfallet på det kommende årsmøtet - og selvsagt er med på vegen videre. Dette har det ikke vært noen tvil om for meg!!
« Siste redigering: Juli 29, 2008, 12:39:21 av kjelvi »

flynn

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #160 på: Juli 29, 2008, 13:51:01 »
Har avsent stemmetegn Ja til Members Club konvertering.
Slutter meg ellers til den gemene hop og vil akseptere styrets vedtak og forbli medlem i begge tilfeller.

flynn, medlem 361

JonK

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #161 på: Juli 29, 2008, 14:30:33 »
Jeg har stemt "Ja" til Members Club konvertering - dog mener jeg at dette ikke er avgjørelse som er til de grader "grunnleggende" for vår eksistens/fremtid.

LUSCOS framstår i dag som et veldrevet organiasasjon (medlemsbladet har virkelig blitt bredre).

Uenighet er sundt - og ikke farlig!! Men jeg vil nok en gang oppfordrer "sofa-sittere" (som meg selv) til å vise betydelig mer ydmykhet ovenfor dem som gjør en frivillig (og gratis) jobb for LUSCOS. Takk for alt dere gjør - det setter vi pris på!

Jon K




 

Torgeir

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #162 på: Juli 30, 2008, 18:10:31 »
Husk att dere som ikke har stemt, må stemme før kl 00.00 i dag. Dette er
veldig viktig for dere som har tenkt å stemme nei.(det gjør jeg).

Til dere som har stemt ja. Dere er klar over att ett eventuelt ja til MC, betyr att dere starter
på bar bakke???? Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.

Dette betyr kun splittelse av hele supporterklubben.


Skulle lagt inn dette før, men grunnet laaaaaaaang ferie så har det vært litt vanskelig.

Men det aller viktigste....møt opp på årsmøtet og stem nei. Det er der det gjelder hvis ikke voteringa går i nei folkets favør.

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)



"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Leedsfan

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #163 på: Juli 30, 2008, 18:24:48 »
Husk att dere som ikke har stemt, må stemme før kl 00.00 i dag. Dette er
veldig viktig for dere som har tenkt å stemme nei.(det gjør jeg).

Til dere som har stemt ja. Dere er klar over att ett eventuelt ja til MC, betyr att dere starter
på bar bakke???? Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.

Dette betyr kun splittelse av hele supporterklubben.


Skulle lagt inn dette før, men grunnet laaaaaaaang ferie så har det vært litt vanskelig.

Men det aller viktigste....møt opp på årsmøtet og stem nei. Det er der det gjelder hvis ikke voteringa går i nei folkets favør.

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)





Hva legger du i "bar bakke"! Hva forsvinner?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Boxman

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #164 på: Juli 30, 2008, 18:25:57 »
Husk att dere som ikke har stemt, må stemme før kl 00.00 i dag. Dette er
veldig viktig for dere som har tenkt å stemme nei.(det gjør jeg).

Til dere som har stemt ja. Dere er klar over att ett eventuelt ja til MC, betyr att dere starter
på bar bakke???? Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.

Dette betyr kun splittelse av hele supporterklubben.


Skulle lagt inn dette før, men grunnet laaaaaaaang ferie så har det vært litt vanskelig.

Men det aller viktigste....møt opp på årsmøtet og stem nei. Det er der det gjelder hvis ikke voteringa går i nei folkets favør.

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)





Nå har ikke jeg betalt kontigent for kommende sesong, så det er ikke sånn at jeg evt. må betale kontigent en gang til, hvis din påstand skulle stemme.
Ellers kan jeg jo spørre deg, om du har fått med deg at om det blir nei, må LUSCOS starte på bar bakke, med et helt nytt styre. Men det er kanskje ikke noe problem? Det finnes sikkert nok av dere nei-folk, som er like ivrige, dyktige og ikke minst villige, til å bruke tid og krefter på sånne verv! Eller stemmer dere bare nei, og så forventer at noen andre tar ansvar? Personlig ser jeg for meg det siste alternativet å være nærmest virkeligheten....
Proud to be Leeds!

veteranen

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #165 på: Juli 30, 2008, 18:28:18 »
"Vi må være pragmatisk", sier flere av de som vil nedlegge LUSCOS og heller starte en RMC-avdeling. Men hvor langt skal vi strekke denne pragmatikken? Skal vi strekke den så langt at den går på bekostning av alt vi måtte ha av moralske prinsipper? Og hvor pragmatisk er klubben (Bates)?

LUSCOS-ledelsen forteller at de nærmest blir møtt med uvilje når de kontakter LUFC. Ã…rsaken til denne uviljen fra klubbens side bunner altså i at vi ikke er med i den klubbstyrte RMC. At vi i 28 år har fremstått som gode ambassadører for klubben og dens skandinaviske supportere, hjelper altså ikke mot denne uviljen. At mange av våre medlemmer pøser penger inn i klubben, ved hjelp av medlemskap i MC (som altså ikke er det denne konflikten dreier seg om!), abonnement på LU-tv, kampprogrammer, suvenirer, kampbilletter osv, hjelper heller ikke mot denne uviljen. Uviljen vil altså først forsvinne hvis når vi går inn i RMC og i realiteten underlegger oss klubben (Bates).
Så jeg spør igjen: Hvor pragmatisk er klubben (Bates)?

Er det noen av dere som synes at denne behandlingen av lojale supportere er på sin plass? Synes dere liksom at det er helt greit? Hvis dere ikke synes det er greit, hvorfor da gi etter? For det er jo det vi gjør hvis nå lar Bates få viljen sin.

Strategien til Bates har hele tiden vært å organisere ting på en måte som gjør at det skal være nærmest umulig å være die-hard fan hvis man samtidig er med i en Leeds-relatert forening som ikke er underlagt hans kontroll.

Tenk litt på dette: Bates nekter spillere å delta på LUSC-arrangementer.
Tidligere hadde vi disse årlige "dinner & dance" arrangementene i LUSC-regi. Der møttes ledere, spillere og supportere til felles hygge. Trofeer (årets spiller osv) ble delt ut, god mat ble spist og folk kunne svinge seg på dansegulvet. I dag nekter  Bates til og med spillerne å stille opp på et enkelt branch-møte for å motta trofeet som årets spiller. Synes dere at dette er greit?

Hvordan kan det være sånn at Bates klarer å vinne frem med en sånn ufyselig splitt og hersk oppførsel overfor mennesker som fortjener en uendelig mye bedre behandling?  Jeg tror "Leedsvik" ga oss svaret når han skrev tråden "Jeg er narkoman på Leeds". Ã… følge en fotballklubb begynner med en interesse som for mange utvikler seg til en lidenskap. Fra lidenskap er veien kort til besettelse - og dermed sitter man plutselig i avhengighetsfella! Dette vet selvsagt Bates. Og han vet også at han sitter med fullstendig kontroll på hele "heroinbeholdningen". Dermed kan han ene og alene bestemme både pris og betingelser. Han vet at mange av "junkiene" vil protestere til og begynne med, men han vet også at til slutt vil de fleste gi etter, nettopp fordi det er han som kontrollerer det de vil ha.

Nå er det kanskje noen av dere som synes jeg gjør dette til en vel mye Bates-sak. Vel, dette er en Bates-sak. Eller skal vi kanskje bli så pragmatiske at vi ikke engang klarer å forholde oss til realitetene? For første gang i klubbens i historie sitter en mann med fullstendig kontroll. Og når dette først skulle skje, endte vi altså opp med Ken Bates (dette må kunne kalles dårlig karma!). Han har blant annet klart å fremstille de virkelig lojale sliterne i Leeds-miljøet som fiender av klubben. Og til og med i LUSCOS-styret sitter det folk som nå mener at vi jobber imot klubben hvis vi ikke melder overgang til "Bates-hirden", som Steen så treffende definerte dette RMC-opplegget.

Men OK, hvis dere mener at måten Bates kjører dette løpet på er greit, så synes jeg dere bør stemme for overgang til RMC. Skulle dere derimot mene at det som blir gjort i Leeds ikke er riktig, så bør dere tenke dere om en gang til.

Det er ofte fornuftig å ha en pragmatisk holdning til spørsmål og problemstillinger. Men alt med måte. Hvis vi blir så pragmatiske at vi ender opp med å gi slipp på både anstendighet, moral og rettferdighetssans, bør vi kanskje stoppe opp ett øyeblikk og kjenne etter hvordan det står til med oss selv…


Torgeir

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #166 på: Juli 30, 2008, 18:38:33 »
Husk att dere som ikke har stemt, må stemme før kl 00.00 i dag. Dette er
veldig viktig for dere som har tenkt å stemme nei.(det gjør jeg).

Til dere som har stemt ja. Dere er klar over att ett eventuelt ja til MC, betyr att dere starter
på bar bakke???? Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.

Dette betyr kun splittelse av hele supporterklubben.


Skulle lagt inn dette før, men grunnet laaaaaaaang ferie så har det vært litt vanskelig.

Men det aller viktigste....møt opp på årsmøtet og stem nei. Det er der det gjelder hvis ikke voteringa går i nei folkets favør.

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)





Nå har ikke jeg betalt kontigent for kommende sesong, så det er ikke sånn at jeg evt. må betale kontigent en gang til, hvis din påstand skulle stemme.
Ellers kan jeg jo spørre deg, om du har fått med deg at om det blir nei, må LUSCOS starte på bar bakke, med et helt nytt styre. Men det er kanskje ikke noe problem? Det finnes sikkert nok av dere nei-folk, som er like ivrige, dyktige og ikke minst villige, til å bruke tid og krefter på sånne verv! Eller stemmer dere bare nei, og så forventer at noen andre tar ansvar? Personlig ser jeg for meg det siste alternativet å være nærmest virkeligheten....

Blir det nei, så regner jeg att det må ett ekstrordinært årsmøte til , for og får ting på plass. Det betyr alltså att Luscos består i den formen den er nå og velger styret å gå(noe jeg håper de ikke gjør),så må det bli opp til dem. Jeg skal gjøre mitt til att det blir ett nytt styre som fortsetter i den ånden som Luscos er i nå.

Torgeir
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #167 på: Juli 30, 2008, 20:47:32 »
Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.


...jeg regner med at dette er 'LUSCs versjon av hvordan LUSCOS endring av hovedsammenslutning' vil arte seg.

Det hadde forsåvidt vært interessant å hørt LUSCOS-styrets versjon av det samme...

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torgeir

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #168 på: Juli 30, 2008, 21:31:21 »
Alle verdier som ligger i Luscos blir ført over til Lusc og det betyr igjen att Lusc kan starte opp igjen en branch i Norge. Hadde en prat med Phil Beaton om lover og regler for en tid tilbake.


...jeg regner med at dette er 'LUSCs versjon av hvordan LUSCOS endring av hovedsammenslutning' vil arte seg.

Det hadde forsåvidt vært interessant å hørt LUSCOS-styrets versjon av det samme...

 

 

Vi snakker faktisk om en helt ny organsisasjon.Er helt sikker på att Luscos sine midler ikke kan føres over til RMC. Luscos legges jo ned....men tar gjerne ett svar fra styre jeg og..har stilt en del spørsmøl før og ikke fått svar...men jeg tar dem med meg til årsmøtet.

 8) 8) 8) 8) 8) 8)
« Siste redigering: Juli 30, 2008, 21:58:02 av Torgeir »
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #169 på: Juli 30, 2008, 21:40:16 »
Vi snakker faktisk om en helt ny organsisasjon.Er helt sikker på att Luscos sine midler ikke kan føres over til RMC. Luscos legges jo ned....men tar gjerne ett svar fra styre jeg og..har stilt en del spørsmøl før og ikke fått svar...men jeg tar dem med meg til årsmøtet.


...men om det holder med en vedtektsendring...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torgeir

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #170 på: Juli 30, 2008, 21:49:06 »
Vi snakker faktisk om en helt ny organsisasjon.Er helt sikker på att Luscos sine midler ikke kan føres over til RMC. Luscos legges jo ned....men tar gjerne ett svar fra styre jeg og..har stilt en del spørsmøl før og ikke fått svar...men jeg tar dem med meg til årsmøtet.


...men om det holder med en vedtektsendring...



Det er her sakens kjerne er. Alt som er av midler i Luscos ligger jo under Lusc. Med den innfo som jeg har fått fra England så holder det ikke bare med en vedtektsendring eller stemmgivning....vi er under Lusc??? Mulig jeg tar feil, men her(styret) får mann jo ikke svar...hadde vært greit og få oversatt Lusc sine vedtekter på norsk. Tror det står ganske klart der og ivertfall så er Phil Beaton ganske klar i sin tale til meg.

 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


agehvitstein

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #171 på: Juli 30, 2008, 22:41:20 »
Stemme er sendt per mail. Det ble ja. Uansett resultat så skal vi selvfølgelig være EN supporterklubb i Norge!
 

testo

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #172 på: Juli 30, 2008, 23:19:28 »
Har lest sidene opp og ned 100 ganger og jeg er like usikker enda.
Stemmer jeg JA, så føler jeg at det ligger et press bak det hele fra en slu rev nede i Leeds som skal ha styringa på det hele.Og jeg er ikke til salgs.
Stemmer jeg NEI, Så er jeg usikker på om det ikke vil bli en like god supporterklubb uten en masse inside info osv.
Etter en lang vurdering så stemmer jeg blankt fordi det er for mange usikkre momenter i denne saken enda.Skulle det vise seg at flertallet svarer NEI,og at det ikke er mulig og drive denne klubben uten Bates påfunn,så er det vel bare å lufte dette på nytt.Det er vel ikke noe ! now or newer !
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #173 på: Juli 30, 2008, 23:36:15 »
Synes i likhet med mange andre at det blir en avsporing å gjøre dette til en avstemning for/mot Ken Bates.

Bra at Batesargumentene kommer opp i debatten, men reagerer på at det skapes et bilde av at LUSC er et uskyldig offer og Bates er en ravende ondskapsfull klubbeier.

Jeg har inntrykk av at LUSC har ligget i åpen krig med Bates omtrent fra første dag Bates kom inn i klubben, og at LUSC  - noe så ettertrykkelig - har bidratt til å brenne alle broer til Bates og dagens Leedsledelse. Dette forsvarer ikke Bates sine handlinger ift LUSC, men det gjør det i hvert fall lettere å forstå at dagens Leedsledelse har en så uforsonlig holdning til LUSC.

Etter å ha fulgt en del opphetede debatter om LUSC på engelske Leedsfora over de siste par årene (hvor det har haglet med svært lite flatterende påstander om LUSC), ser jeg at det er fler en meg som synes at LUSC  - med LUSCOS på lasset, dessverre - har gravd seg selv ned i et dypt dypt hull…..  :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sleivind

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #174 på: Juli 31, 2008, 00:14:40 »
Hvem som sitter som sjef i Leeds har absolutt ingenting å si for hva jeg mener. Jeg er interssert i å støtte klubben Leeds, og ikke Bates personlig. Jeg er også interessert i at LUSCOS skal stå sterkere i forhold til medlemmene med tanke på TPN. Og så lenge styret mener at det er det beste å melde seg inn i RMC, så ja, da tror jeg på de.

I tilegg så har jeg absolutt ingen forhold til LUSC, eneste jeg vet er at de ikke gir meg, personlig, mange fordeler i forhold til klubben Leeds.

Og at LUSC og Leeds ikke greier å komme til forsonlighet, tyder på at det er noen solide prinsippryttere som sitter og bestemmer på begge sider. Og det er vel ikke slik at Bates er djevelen mens LUSC er Gud, slik som mange fremstiller det som?

Karl Hot Shot

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #175 på: Juli 31, 2008, 00:25:51 »
Synes i likhet med mange andre at det blir en avsporing å gjøre dette til en avstemning for/mot Ken Bates.

Bra at Batesargumentene kommer opp i debatten, men reagerer på at det skapes et bilde av at LUSC er et uskyldig offer og Bates er en ravende ondskapsfull klubbeier.

Jeg har inntrykk av at LUSC har ligget i åpen krig med Bates omtrent fra første dag Bates kom inn i klubben, og at LUSC  - noe så ettertrykkelig - har bidratt til å brenne alle broer til Bates og dagens Leedsledelse. Dette forsvarer ikke Bates sine handlinger ift LUSC, men det gjør det i hvert fall lettere å forstå at dagens Leedsledelse har en så uforsonlig holdning til LUSC.

Etter å ha fulgt en del opphetede debatter om LUSC på engelske Leedsfora over de siste par årene (hvor det har haglet med svært lite flatterende påstander om LUSC), ser jeg at det er fler en meg som synes at LUSC  - med LUSCOS på lasset, dessverre - har gravd seg selv ned i et dypt dypt hull…..  :-[


Dette stemmer ikke, McMidjo. Du snur hele saken på hodet. Bates har fra første stund lagt seg ut mot supporterklubben. Og det er også åpenbart hvorfor han har gjort det. Han er en kontrollfreak som vil ha full styring med alle midler som sviver i systemet rundt klubben. Dessuten tror jeg ikke det vil medføre det minste problem å etablere et nytt styre. Blant nei-folket er det horder av kapable mennesker som kan ta tak i roret og styre skuta videre. Torgeir Holsæter har vært med før, og med han som fast styremedlem, ville vi kunne få på plass fellesturene igjen. Det er på tide at Kjell Skjerven kommer inn i styret. Det er ingen andre i Norge som jeg vet om, som har så mange kontakter der borte som ham. Og hva med Jon R Skotte? Jeg ser han og "veteranen" og "arneg" fra Kristiansund som det naturlige redaksjonsrådet for TPN, dersom Svend Anders ikke ser det fornuftig å bli med videre. Jeg har dessuten en storebror som det er naturlig å engasjere i styret. Og fortsatt har jeg latt vær å nevne 20 Leeds-supportere som fint kunne styre klubben til alles beste. Nei, stem nei, så tar andre over!
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #176 på: Juli 31, 2008, 00:30:40 »
Hva er det som 'ikke stemmer' Hot Shot?

Av og til kan det være greit å snu en sak på hodet for å se hele bildet....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Erik_

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #177 på: Juli 31, 2008, 02:04:18 »
Godt valg til dere som får anledning til å være med på årsmøtet. Stem for all del med hjertet, men glem ikke å bruke hodet i denne prosessen.

I fremtiden, uansett utfall i spørsmålet om denne mulige konverteringen, håper jeg det blir mulighet for at offisielle avstemninger om lignende viktige saker i vår skandinaviske supporterklubb kan gjøres i større omfang, enn bare ved direkte oppmøte på årsmøtet i en bestemt by. Slik at ethvert medlem uansett bosted kan bruke sin rettmessige stemmerett, uten at reise eller andre årsaker skal være en hindring.

Måtte vi stå sammen, uansett utfall.

Boxman

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #178 på: Juli 31, 2008, 08:35:09 »
Vi snakker faktisk om en helt ny organsisasjon.Er helt sikker på att Luscos sine midler ikke kan føres over til RMC. Luscos legges jo ned....men tar gjerne ett svar fra styre jeg og..har stilt en del spørsmøl før og ikke fått svar...men jeg tar dem med meg til årsmøtet.


...men om det holder med en vedtektsendring...



Det er her sakens kjerne er. Alt som er av midler i Luscos ligger jo under Lusc. Med den innfo som jeg har fått fra England så holder det ikke bare med en vedtektsendring eller stemmgivning....vi er under Lusc??? Mulig jeg tar feil, men her(styret) får mann jo ikke svar...hadde vært greit og få oversatt Lusc sine vedtekter på norsk. Tror det står ganske klart der og ivertfall så er Phil Beaton ganske klar i sin tale til meg.

 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Så i ene øyeblikket er dere redde for å bli kontrollert fra England(og av Bates), mens dere i det neste henviser til England(og LUSC), for å fortelle oss hvordan vår supporterklubb skal forholde seg til en sak!?!
Proud to be Leeds!

Masinga

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #179 på: Juli 31, 2008, 09:48:31 »
Jeg har dessuten en storebror som det er naturlig å engasjere i styret. Og fortsatt har jeg latt vær å nevne 20 Leeds-supportere som fint kunne styre klubben til alles beste. Nei, stem nei, så tar andre over!
Og jeg har en lillebror som helt sikkert vet mer enn meg og har tid!

Ken Bates er og forblir gjøken som legger egg i andres reir. Men frykt ikke. Hans dager i Leeds går garantert mot slutten. I 2010 sitter han helt sikkert ikke ved roret lenger.

Diskusjonen om Members Club ville antagelig kommet uansett. Slik er det overalt. I fotballen skal alt strømlinjeformes. FIFA, UEFA, NFF, FA har lenge kjørt sine løp der kritikk vanskelig når fram. Det går f.eks. nesten ikke an å diskutere Hareides jobb som landslagstrener. NFF og Hareide selv lekker lokk over enhver diskusjon, mens menigmann må sitte hjemme i sine stuer og ytre hva man mener.

Denne holdningen sprer seg nå til klubbene også. Alt skal strømlinjeformes. "Den som ikke er for meg, er mot meg", som Hareide sier. Men han er ikke Jesus. Ingen andre trenere eller ledere er det heller. Men ytringer knebles når slike bambusuttalelser spres til folket. Jeg synes Sverre Røbeck som redaktør av TPN hadde veloverveide, balanserte og saklige kommentarer på hva som skjedde i Leeds United. De ble han noen ganger hengt ut for. Til og med i kampprogrammet til Leeds! Av hvem? Ken Bates.

Derfor er jeg en smule skeptisk når nåværende styre i siste nummer av TPN sier at de ikke "føler" uavhengigheten er truet ved å bli en del av Members Club. Man vet ikke. Man bare føler.

Dette sier jeg som dedikert Leedsfan i 38 år. Jeg har alltid ønsket det beste for laget mitt, men jeg hater tanken på at jeg ikke skal kunne si eller skrive hva jeg mener på hva som rører seg i Leeds på en saklig måte.
« Siste redigering: Juli 31, 2008, 09:50:30 av Masinga »
Masinga, medl.nr. 1250