Skrevet av Emne: Leeds United 16/17  (Lest 95963 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lundewhites

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #210 på: August 15, 2016, 11:19:33 »
Leeds have lost the first three league games of a season only once, in 1936/37. We came 19th in Division One.

det var 3
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #211 på: August 25, 2016, 14:07:26 »
Tipper det blir 0 eller 1 poeng mot Forest til helgen.
Deretter får vi to meget poengrike måneder i September og Oktober.

Tips: Vi er topp 6 når vi kommer til 1. november.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #212 på: August 25, 2016, 15:35:55 »
Tipper det blir 0 eller 1 poeng mot Forest til helgen.
Deretter får vi to meget poengrike måneder i September og Oktober.

Tips: Vi er topp 6 når vi kommer til 1. november.
Rettelse: Det blir minst 1 poeng mot Forest til helgen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #213 på: August 28, 2016, 11:57:26 »
Søndager, dagen etter et Leeds-tap er alltid kjipe syns jeg. Det blir ihvertfall tid til å tenke litt på klubben......

4 poeng på 5 kamper : 5-9 i målprotokollen, det er 5 poeng opp til PO og 9 poeng opp til Huddersfield.

Gjennom denne svake sesongstarten legger man automatisk mer press på laget i kampene fremover.  Vi skulle egentlig tro at vi er litt forsterket i alle ledd i spillergruppa kontra ifjor.  Etter 5 runder i fjorårssesongen hadde vi 1-4-0 og 6-5, 7 poeng.

Huddersfield-kampen hjemme, blir viktig for fortsettelsen. Siden det er lokaloppgjør og at Hudds er ligaleder, samt at vi har hatt en dårlig start - gjør oppgjøret ekstra spennende.  Monk og spillerne vil være under stort press til denne kampen. Blir enormt viktig å vinne å vinne denne på Elland Road.
Pr. nå har ikke Monk klart å skape defensiv trygghet i laget, billige innslupne mål på dødballer tyder jo på det.  Det må mer kynisme og disiplin inn i forsvarsfireren, selv uten at vi diskuterer Bamba der bak.  Spilleren Monk, var selv midtstopper, og bør ha god erfaring om forsvarsorganisasjon.  Denne uken så har Monk vært i klubben i 3 måneder, og personlig er jeg skuffet over at han ikke har fått til defensive organiseringen og strukturen ennå.  Han har sett våre forsvarsspillere i uttallige treningspass, og fått tilført Bartley og Jansson.
Jeg håper de neste 2 ukene blir brukt til å trene en god del defensiv struktur i laget. Kanskje kan Pontus være løsningen på mer kynisme der bak ?? Jeg håper det.
Videre er det spennende om vi får mer nyheter om eventuelt nye eiere.  Det trengs. Så kan Massimo fokusere mer på italiensk fotball om han vil det.
Sesongen er ikke ødelagt ennå, men det begynner å haste for å få ønskelige resultater.  Jeg har fortsatt tro på at Monk kan få til noe her, men med Cellino som sjef så vet vi jo at han ikke innehar tålmodighetens dyd.  Videre har det jo tilkommet 10 nye spillere i stallen og da vet man at det tar tid å bygge relasjoner, kommunikasjon og samhandling ute på banen.  Isolerer man spillerkjøp/investerings filosofi med en utålmodig eier så er det en dårlig kombo i utgangspunktet. Det TAR tid å bygge noe nesten fra bunn. Iår har det vært Cooper, Taylor,Mowatt,Dallas og Wood (samt Bridcutt nå) som var med regelmessig ifjor.  D.v.s et halvt nytt lag er kommet inn.

Til slutt er det oss, fansen, som er stort sett utålmodige og ønsker gode resultater - og vi kritiserer over en lav sko når det går dårlig. Noe er sågar berettiget også. 
 
Jeg tror vi MÃ… ha en seier mot Huddersfield, og derretter et "winning-run" for å få skuta på rett kjøl igjen........
MFLU - Miracles For Leeds United

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #214 på: August 28, 2016, 13:26:12 »
Jeg er enig med alt  Cannavaro sier her. Bare så synd at midtstoppere er det som blir kjøpt inn til slutt, slik flere andre har påpekt. Jeg synes flere av våre motstandere er flinkere enn Leeds  til å dekke rom defensivt (låse angrep) og  drepe kontringer imot, slik at deres midtstoppere slipper å tre i aksjon. Det er vel dette som er kynismen vi etterlyser og som Monk kaller rutine. Med rutinerte spillere som Bridcutt, Jansson,  Green, Bartley, og Henandez BØR det bli en bedring. Det vi trenger mer av er "kloke" og gode spillere. Og at disse klarer å finne sammen rimelig fort.

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #215 på: August 28, 2016, 13:28:35 »
Jeg er enig med alt  Cannavaro sier her. Bare så synd at midtstoppere er det som blir kjøpt inn til slutt, slik flere andre har påpekt. Jeg synes flere av våre motstandere er flinkere enn Leeds  til å dekke rom defensivt (låse angrep) og  drepe kontringer imot, slik at deres midtstoppere slipper å tre i aksjon. Det er vel dette som er kynismen vi etterlyser og som Monk kaller rutine. Med rutinerte spillere som Bridcutt, Jansson,  Green, Bartley, og Henandez BØR det bli en bedring. Det vi trenger mer av er "kloke" og gode spillere. Og at disse klarer å finne sammen rimelig fort.

Og her har Monk feila. Uansett hvordan man vrir på det. Det er Monk sitt ansvar

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #216 på: August 28, 2016, 14:00:03 »
Snitthøyden i ligaen...



Tommo ‏@LUFC1992  4h
4 hours ago
 
Tallest team in the league. Can't defend corners. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #217 på: August 28, 2016, 14:04:22 »
Snitthøyden i ligaen...



Tommo ‏@LUFC1992  4h
4 hours ago
 
Tallest team in the league. Can't defend corners. #lufc

Putter ikke på cornere, men vi slipper inn.

Er det er oversikt over "baller" også?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #218 på: August 28, 2016, 16:30:56 »
Jeg er enig med alt  Cannavaro sier her. Bare så synd at midtstoppere er det som blir kjøpt inn til slutt, slik flere andre har påpekt. Jeg synes flere av våre motstandere er flinkere enn Leeds  til å dekke rom defensivt (låse angrep) og  drepe kontringer imot, slik at deres midtstoppere slipper å tre i aksjon. Det er vel dette som er kynismen vi etterlyser og som Monk kaller rutine. Med rutinerte spillere som Bridcutt, Jansson,  Green, Bartley, og Henandez BØR det bli en bedring. Det vi trenger mer av er "kloke" og gode spillere. Og at disse klarer å finne sammen rimelig fort.

Og her har Monk feila. Uansett hvordan man vrir på det. Det er Monk sitt ansvar
For tidlig å konkludere.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #219 på: September 14, 2016, 22:12:20 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.


RoarG

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #220 på: September 14, 2016, 22:31:56 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.
Enig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #221 på: September 16, 2016, 17:46:38 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.
Enig.

Ikke enig.

Cup er spenning her og nå og vår eneste realistiske sjanse til å spise kirsebær med de store på kort sikt. Det er også en gylden anledning til å teste bredden i stallen i kamper som betyr noe. Jatakk til lengst mulig run i cupen og ja takk til fremgang i championship.
Jon R.

Lundewhites

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #222 på: September 17, 2016, 07:14:47 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.

Hvis vi ikke tar minst 10 poeng på disse, da trur jeg det brenner et blått lys for Monk sitt prosjekt.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #223 på: September 17, 2016, 09:19:28 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.
Enig.

Ikke enig.

Cup er spenning her og nå og vår eneste realistiske sjanse til å spise kirsebær med de store på kort sikt. Det er også en gylden anledning til å teste bredden i stallen i kamper som betyr noe. Jatakk til lengst mulig run i cupen og ja takk til fremgang i championship.
Enig med Jon R. Viser seg også gang på gang at gode resultater i cup (som regel) henger sammen med gode resultater i ligaen. Sett bort ifra Wigan's triumf med et samtidig nedrykk  ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #224 på: September 17, 2016, 16:02:10 »
Står ved min spådom at vi er på playoff når vi kommer til 1. november.
Poengene kommer til å renne inn i September og Oktober.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #225 på: September 17, 2016, 19:37:00 »
Står ved min spådom at vi er på playoff når vi kommer til 1. november.
Poengene kommer til å renne inn i September og Oktober.

Ser siste kamp før denne dato live på Elland Road, så dette vil glede meg stort! ;D
Burton med Nigel Clough som manager.
 

Buddy

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #226 på: September 17, 2016, 20:05:47 »
Da er vi flere som skal få gleden av å se Leeds knuse Burton!

ibster

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #227 på: September 20, 2016, 15:38:51 »
Det har vært en rufsete start der det kladder for flere i ch.ship. De beste lagene skal ifølge historien nå begynne å skille seg ut. For Leeds blir det nå annenhver hjemme og bortekamp mot

Cardiff
Ipswich (h)
Bristol
Barnsley (h)
Derby
Wigan (h)

Leeds MÃ… finne formen i disse kampene. For meg betyr ligacup mot Blackburn mindre.

Enig i det.

Jeg tør å håpe på 10-12 poeng i de neste 5. Kom igjen og skuff meg karer! (antijinx)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #228 på: September 22, 2016, 15:34:59 »
Chris Wood identifies the five Leeds players who have starred during team’s revival


22nd September, 2016, 10:38 AM    By Alex Stevens

Chris Wood has singled out the five Leeds players pivotal to the team’s revival.
The Elland Road striker believes goalkeeper Rob Green and the new-look back four of Luke Ayling, Charlie Taylor and centre-back duo Pontus Jansson and Kyle Bartley have been integral to the improvement in recent results.

The Yorkshire giants have won three consecutive matches and have conceded just two goals in their last four games.
Garry Monk’s side have climbed to 15th in the Championship and have secured a place in the last-16 of the League Cup, when they will host Norwich at Elland Road.
 
Wood, who scored the winner in the 1-0 win over Blackburn on Tuesday, has scored six goals in 10 matches this season to quieten critics who had lambasted his slow start to the campaign.
The New Zealand international is delighted at the team’s improvement during a gruelling run of fixtures.
“Sometimes, you have to find a way and when you get seven games in 22 days, it is very tough,” Wood said, as quoted by the Yorkshire Evening Post. “But at the moment, we are grinding out wins and the back five are doing absolutely fantastic in keeping these clean sheets.
“If they keep doing that, we will win games, I am telling you. We have worked hard to get these three wins and are not going to sit and lie down now.
 
“This is the most important and crucial time and now we have got these three wins, we need to kick on and put a run of six, seven or eight games together if we can.
“That is what we are aiming for and it is going to take a lot of hard work.”
Leeds’ next match is on Saturday, when Ipswich travel to Elland Road in the Championship.

http://www.footballinsider247.com/chris-wood-names-five-leeds-players-who-have-impressed-during-teams-revival/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #229 på: September 28, 2016, 09:08:45 »
Vi tapte mot Bristol C, og det er selvfølgelig skuffende.
Men ut ifra det jeg leser og hørte på radio igår, så er dette tapet annerledes enn tapene tidligere i sesongen. Vi er faktisk med i kampen og blir ikkje overkjørt.
Vi skaper sjanser, men mangler siste finish i sluttfasen.

Laget er på gang og jeg ser ikke bort ifra at vi kan gå på en ny run med 3-4 seiere på rad.

Vi har nå følgende kamper som jeg tipper:
Barnsley (H) - 3 poeng
Derby (B) - 3 poeng
Wigan (H) - 3 poeng
Wolves (B) - 0 poeng
Norwich (H) - 1 poeng
Burton (H) - 3 poeng
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #230 på: September 28, 2016, 09:15:59 »
Vi tapte mot Bristol C, og det er selvfølgelig skuffende.
Men ut ifra det jeg leser og hørte på radio igår, så er dette tapet annerledes enn tapene tidligere i sesongen. Vi er faktisk med i kampen og blir ikkje overkjørt.
Vi skaper sjanser, men mangler siste finish i sluttfasen.

Laget er på gang og jeg ser ikke bort ifra at vi kan gå på en ny run med 3-4 seiere på rad.

Vi har nå følgende kamper som jeg tipper:
Barnsley (H) - 3 poeng
Derby (B) - 3 poeng
Wigan (H) - 3 poeng
Wolves (B) - 0 poeng
Norwich (H) - 1 poeng
Burton (H) - 3 poeng
Kommentar:
* Barnsley. Ã…rets utgave er et godt lag. Dessuten lokaloppgjør #åpent
* De andre kampene: Kommer etter landslagspausen. Vi har sett før at runs/dårlige perioder kan snus i løpet av en slik lang pause. Leeds f.eks. brukte forrige landslagspause GODT, for a change :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #231 på: September 28, 2016, 09:21:48 »
Kan stryke Norwich kampen. Det er cup  ::)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #232 på: September 28, 2016, 10:12:50 »
Derby vant for første gang på leeeenge i går kveld (?) og har sparket Pearson. Blir en tøff bortekamp og jeg tror absolutt ikke på seier i den kampen. Et nøkternt tips:

Barnsley (H) - 3 poeng
Derby (B) - 0 poeng
Wigan (H) - 3 poeng
Wolves (B) - 1 poeng
Burton (H) - 3 poeng

Kun 2 poeng mindre enn ditt tips. Men 10 poeng på de neste 5 kampene er absolutt godkjent i mine øyne.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #233 på: Oktober 01, 2016, 18:28:42 »
Simon O'Rourke ‏@simon_orourke 4 min4 minutter siden
Passing accuracy average for #LUFC central defenders this season: 83.3%
Jansson: 86.2 - Bartley: 82.4 - Cooper: 81.3.

Compare with last season:
Bellusci: 69.7 - Cooper: 72.3 - Bamba: 79.0

It's not just the personnel that has changed, it's the tactics and philosophy. Hard work on training ground looks to be paying off.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

sportcarl1

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #234 på: Oktober 01, 2016, 18:37:57 »
Derby vant for første gang på leeeenge i går kveld (?) og har sparket Pearson. Blir en tøff bortekamp og jeg tror absolutt ikke på seier i den kampen. Et nøkternt tips:

Barnsley (H) - 3 poeng
Derby (B) - 0 poeng
Wigan (H) - 3 poeng
Wolves (B) - 1 poeng
Burton (H) - 3 poeng

Kun 2 poeng mindre enn ditt tips. Men 10 poeng på de neste 5 kampene er absolutt godkjent i mine øyne.

auren
Derby fick oavgjort borta mot Reading 1-1.  och ligger på 20:e plats, precis  bakom Aston Villa :)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #235 på: Oktober 02, 2016, 10:37:30 »
Simon O'Rourke ‏@simon_orourke  16h
16 hours ago
 
Passing accuracy average for #LUFC central defenders this season: 83.3%
Jansson: 86.2 - Bartley: 82.4 - Cooper: 81.3.

Compare with last season:
Bellusci: 69.7 - Cooper: 72.3 - Bamba: 79.0

Quite astonishing to look at the Bartley/Jansson partnership. 490 minutes played together, just three goals conceded. 4 wins in 6 games.

It's not just the personnel that has changed, it's the tactics and philosophy. Hard work on training ground looks to be paying off.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #236 på: Oktober 02, 2016, 16:10:15 »
Leeds har vel slått de man kan forvente hvis ambisjonen er play off. Det beste laget vi har slått er vel Sheff W. Tap mot gode Bristol , B'ham, og Huddersfield tyder på at vi ikke hører hjemme i toppen i år. Denne sesong er det Hudds som overrasker og holder  helt inn til PO, tror jeg. Nåværende top 4 lag vil forbli der. Det blir slagsmål om 5. og 6. plassen. Lite mål fremover kan bli Leeds skjebne igjen. Dette holder ikke, slik jeg ser det. De over oss scorer mye mer.

Blank_File

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #237 på: Oktober 02, 2016, 21:40:41 »
Leeds har vel slått de man kan forvente hvis ambisjonen er play off. Det beste laget vi har slått er vel Sheff W. Tap mot gode Bristol , B'ham, og Huddersfield tyder på at vi ikke hører hjemme i toppen i år. Denne sesong er det Hudds som overrasker og holder  helt inn til PO, tror jeg. Nåværende top 4 lag vil forbli der. Det blir slagsmål om 5. og 6. plassen. Lite mål fremover kan bli Leeds skjebne igjen. Dette holder ikke, slik jeg ser det. De over oss scorer mye mer.
Du er altfor utålmodig! Nå er ENDELIG forsvarsspillet satt, det tror jeg vi må kunne si etter 5-6 kamper der vi har sluppet inn voldsomt lite og ikke sett ute som hodeløse høns når vi kommer til faser i kampen der det begynner å koke mellom øra.

I den offensive delen av spillet har vi enda en del å gå på. Det er helt normalt at det tar lenger tid å få det til å flyte som man ønsker med så mange nye spillere. Hernandez ser bare ut til å bli bedre og bedre og Wood har heller aldri sett bedre ut, i alle fall i følge rapportene. Sahko vet vi er en trussel som de fleste lag nå er obs på. Det gir dog mer plass til andre og vi trenger mange kamper for å til alternative angrep. Jeg er dønn sikker på at vi vil score oftere jo lenger ut i sesongen det går dersom det defensive fortsette å se bra ut. Det skaper en trygghet i hele laget som ikke Leeds har sett på ufattelig lenger.

Når det gjelder de lagene vi så langt har møtt, så tror jeg, basert på hvordan tabellen har sett ut på denne tiden av året sammenlignet med de siste ukene av sesongen, at vi har vært litt uheldige å truffet lag som har fått den samme fine flyten som vi har begynt på. Da blir det ekstremt jevne kamper og aldri enkelt. Med unntak av Bristol City (der det sies at vi burde hatt med oss poeng), så har vi møtt de andre to på uheldige tidspunkt for vår del. Jeg er sikker på at vi hadde plukket poeng fra både Hudds og i alle fall mot Sheffield hvis vi hadde møtt de nå.

Hvis dette mønsteret fortsetter frem til jul så skal jeg heller vurdere å kvele optimismen, men akkurat nå syns jeg faktisk det ser skikkelig bra ut og har tro på at vi skal klare Play off i år.

Kato

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #238 på: Oktober 02, 2016, 21:50:40 »
Leeds har vel slått de man kan forvente hvis ambisjonen er play off. Det beste laget vi har slått er vel Sheff W. Tap mot gode Bristol , B'ham, og Huddersfield tyder på at vi ikke hører hjemme i toppen i år. Denne sesong er det Hudds som overrasker og holder  helt inn til PO, tror jeg. Nåværende top 4 lag vil forbli der. Det blir slagsmål om 5. og 6. plassen. Lite mål fremover kan bli Leeds skjebne igjen. Dette holder ikke, slik jeg ser det. De over oss scorer mye mer.
Du er altfor utålmodig! Nå er ENDELIG forsvarsspillet satt, det tror jeg vi må kunne si etter 5-6 kamper der vi har sluppet inn voldsomt lite og ikke sett ute som hodeløse høns når vi kommer til faser i kampen der det begynner å koke mellom øra.

I den offensive delen av spillet har vi enda en del å gå på. Det er helt normalt at det tar lenger tid å få det til å flyte som man ønsker med så mange nye spillere. Hernandez ser bare ut til å bli bedre og bedre og Wood har heller aldri sett bedre ut, i alle fall i følge rapportene. Sahko vet vi er en trussel som de fleste lag nå er obs på. Det gir dog mer plass til andre og vi trenger mange kamper for å til alternative angrep. Jeg er dønn sikker på at vi vil score oftere jo lenger ut i sesongen det går dersom det defensive fortsette å se bra ut. Det skaper en trygghet i hele laget som ikke Leeds har sett på ufattelig lenger.

Når det gjelder de lagene vi så langt har møtt, så tror jeg, basert på hvordan tabellen har sett ut på denne tiden av året sammenlignet med de siste ukene av sesongen, at vi har vært litt uheldige å truffet lag som har fått den samme fine flyten som vi har begynt på. Da blir det ekstremt jevne kamper og aldri enkelt. Med unntak av Bristol City (der det sies at vi burde hatt med oss poeng), så har vi møtt de andre to på uheldige tidspunkt for vår del. Jeg er sikker på at vi hadde plukket poeng fra både Hudds og i alle fall mot Sheffield hvis vi hadde møtt de nå.

Hvis dette mønsteret fortsetter frem til jul så skal jeg heller vurdere å kvele optimismen, men akkurat nå syns jeg faktisk det ser skikkelig bra ut og har tro på at vi skal klare Play off i år.

Helt enig. Vi har mange som kan avgjøre, vi har kapteinen ute, vi har stor og jevn stall. Vi har det beste stopperparet i divisjonen. Bryr meg ikke om hvor mye eller lite vi scorer så lenge vi scorer ett mer enn motstanderne. Siste 6 kamper har vi vært et av divisjonens aller beste lag.
 

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #239 på: Oktober 02, 2016, 23:48:37 »
Selvsagt har vi flere som kan avgjøre hvis vi bare trenger ett mål. Lag som Norwich og Brighton har nå 3 spillere hver som har gjort 3-6 mål. Poenget er at det er for få som scorer jevnt for Leeds. Dette går selvsagt bra så lenge vi stenger døra bakover, men 1,09 scoret mål pr kamp holder neppe til play off. Vi bør opp i ca 2 mål pr kamp for å henge med, selv med et bra forsvar. Ting kan endre seg, men ofte ser man tendensen i oktober. Vi spiller bra men scorer ikke nok.