Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1489080 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6000 på: Mai 31, 2022, 07:30:19 »
er vel mye rare rykter nå men ingenting som tyder på at noen av de går for under 50 mill pund hver. klubben takket jo nei til 50 mill på begge fra west ham tidligere. AT barca ikke vil betale mere enn 35-40 mill for rapha er ikke vårt problem. om han vil bort og klubben vil selge så er det jo i klubbens interesse og få mest mulig. når det gjelder phillips så sammenlignes han med rice og prislappen hans og hvis city absolutt vil ha han så må de også bare bla opp. når vi nå ikke rykket ned så ser jeg ingenting i veien for at vi sitter ved makta

Noe av grunnen er vel at både Declan Rice og Grealish er engelske.
Flere kamper i PL. Prestert jevnt over veldig bra. Declan Rice rel ung i tillegg. Kalvin er engelsk, men 3-4 år eldre enn Rice.
Bra alder på Ralphinha, men dessverre ikke engelsk. Også har det jo vært en skuffende sesong.
I fjor var jo fleste storklubber interessert. Liverpool inkl. Denne sesongen not so much.

Larsen.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6001 på: Mai 31, 2022, 08:55:57 »
Leeds are short of alternatives and The Athletic understands that the club have been following Rasmus Kristensen, another RB Salzburg asset.

Kristensen, 24 and a Denmark international, has been at Salzburg since 2019, the same summer that Leeds head coach Jesse Marsch joined the Austrian side as head coach. The pair worked together for two years and Kristensen, like Aaronson, is widely expected to move on from Salzburg before the start of the 2022-23 term. Borussia Dortmund are keen on him and Brentford have been linked with him in the past fortnight. Kristensen, who would cost about £10m, is on international duty ahead of Denmark’s Nations League games.

Leeds have spent time closely tracking a different right-back, Aberdeen’s 18-year-old prospect Calvin Ramsay, but he is wanted by Liverpool and Leeds know there is a high likelihood of Ramsay opting for Anfield over Elland Road. Discussions, meanwhile, are ongoing about whether or not to recruit a more experienced second-choice goalkeeper as cover for Illan Meslier. Leeds have youngster Kristoffer Klaesson as back-up for Meslier but they explored a loan deal for West Ham United’s Darren Randolph in January and are pondering the idea of increasing their choice of keepers.
« Siste redigering: Mai 31, 2022, 09:03:33 av Larsen. »
Pride of Yorkshire

Cherry

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6002 på: Mai 31, 2022, 09:32:52 »
Mulig denne karen kunne vært en opsjon for oss.  Annen type enn Patrick, bra i lufta og rett på mål:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-revive-interest-southampton-24101220

var meget god i Championship, og bøttet inn mål for B`Ham ..har noe uforløst i seg!

Ellers endel snakk om en Amerikaner til i Tyler Adams:  https://en.wikipedia.org/wiki/Tyler_Adams
Calvin Ramsey ser ut til å signere for Pool`- Pope blir nok skummelt kostbar - men Charlie Taylor bør vi jo gå for da!
 

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6003 på: Mai 31, 2022, 12:54:10 »
Ings og Iheanacho inn i spissleken. Sistnevnte vil jeg overhodet ikke ha, så da kjøper vi vel han.
 

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6004 på: Mai 31, 2022, 16:09:36 »
Leeds Xtra
@Leeds_Xtra
Ismalia Sarr’s agent Thierno Seydi has confirmed that the winger has been given the green light to leave Watford this summer. Leeds have shown interest for several months and have spoken to his agent. [
@TheTransferEx
] #LUFC

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6005 på: Mai 31, 2022, 17:01:29 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Raphinha has Barcelona as priority since February… but the deal is still not close to be completed between clubs 🇧🇷 #FCB

Leeds have no intention to accept less than €55m - not payable in many installments/years. It’s up to Barça, while other clubs are now joining the race too.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6006 på: Mai 31, 2022, 18:37:06 »
Newly promoted Nottingham Forest have joined Leeds United and Southampton in the race to sign Wolves midfielder Morgan Gibbs-White. The Sun’s Alan Nixon on Patreon, claims Jesse Marsch side will have to fend off interest from their Premier League rivals if they want to secure his signature.

The Whites have been keeping a close eye on the England youth-international but Wolves could offer the 22-year-old a new contract at Molineux this summer. Gibbs-White made 40 appearances in all competitions last year, scoring an impressive 13 goals and notching 11 assists.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/nottingham-forest-join-leeds-united-24107810

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6007 på: Mai 31, 2022, 18:40:41 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Leeds have an opening bid ready for Rasmus Kristensen. Talks ongoing with RB Salzburg, negotiations are concrete - he’s the fav right-back in the list as per
@PhilHay_
 ⚪️🇩🇰 #LUFC

Personal terms not an issue - Leeds want Kristensen after Aaronson deal completed with RB Salzburg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6008 på: Mai 31, 2022, 19:10:52 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Leeds have an opening bid ready for Rasmus Kristensen. Talks ongoing with RB Salzburg, negotiations are concrete - he’s the fav right-back in the list as per
@PhilHay_
 ⚪️🇩🇰 #LUFC

Personal terms not an issue - Leeds want Kristensen after Aaronson deal completed with RB Salzburg.

En hel del morsomme kommentarer på waccoe etter at denne ble kjent.

Bestemannsprisene går til: :D :D :D



The most Russian looking Dane I’ve ever seen.

Og denne



Looks good in the shirt tbf
...
He does but i'm getting flashbacks to...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6009 på: Mai 31, 2022, 19:13:51 »
Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Leeds have an opening bid ready for Rasmus Kristensen. Talks ongoing with RB Salzburg, negotiations are concrete - he’s the fav right-back in the list as per
@PhilHay_
 ⚪️🇩🇰 #LUFC

Personal terms not an issue - Leeds want Kristensen after Aaronson deal completed with RB Salzburg.

Opptil flere som 'godkjenner' dette ryktet.

Rasmus has future cult hero status written all over him. Meat head right back who chips in with goals too. Calling it now, he's going to be up there based on nothing but a small selection of youtube clips I've seen and the fact he's over 6 foot.

...og man kan gjerne sammenligne disse to Salzburgerne:

11 goal contributions in 29 games is impressive for a RB, excited about this one.
 Aaronson has 8 in 26 playing further forward in the same team

 
« Siste redigering: Mai 31, 2022, 19:16:29 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6010 på: Mai 31, 2022, 19:33:02 »
Jeg vet ikke helt hvor godt jeg liker det dersom vi skal hente for mange spillere fra RB Salzburg av to grunner:

- Er de gode nok?
- En fare for klikkdannelse/favorisering

Angående første punktet så er Salzburg det beste laget i serien, men det er jo også selvsagt spillerne som er med på å gjøre de det. Så man skal ikke se seg blind i negativ forstand på at ligaen er en del svakere enn PL. Om de individuelt innehar kvaliteten til å ta det neste steget, gjenstår å se. Braut Haaland tok det og løftet seg enda to hakk, mens Minamin, Hwang og Patson Daka ikke har levert mer enn middels i Premier League. Szoboszlai har gjort det bra i søsterklubben Leipzig.

Utvilsomt et springbrett til bedre europeiske ligaer, men ikke alle slår til som Erling Braut Haaland.

Uten at jeg sitter med statistikk over det, kan jeg ikke helt si at jeg føler trenere som handler gamle elever i hopetall er en vanlig suksesshistorie. Når klubben (eventuelt) betaler mangfoldige millioner for trenerens gamle spillere, så ønsker nok han å bruke disse. Det blir helt hypotetisk, men i mitt hode er det potensielt grobunn for problemer. Aaronson er hentet, Kristensen linkes og det samme gjør Minamino.

I tillegg linkes vi til Che Adams, Emmanuel Dennis og slike spillere. Det finnes selvsagt ofte gode spillere i dårlige lag også, men vi må huske at dette er lag som enten har havnet rundt oss på tabellen eller rykket ned så det sang etter.

Det blir med ryktene foreløpig, men er det her vi skal styrke stallen så blir jeg bekymret. Hvis våre forsterkninger kommer fra dårlige lag, så blir det fort å sementere nivået vi ligger på per i dag.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6011 på: Mai 31, 2022, 20:00:29 »
Spillere med release clauses som LOB (O'Brien), jeg antar at dette sakset fra waccoe stemmer:
players with release clauses are a bit different.

We don't really even have to enquire to Huddersfield because as soon as the 10m is met during the window, the player can legally talk to us (and any other club interested) and Huddersfield cannot stand in LOB's way.

If we do move on LOB, we probably won't hear significant movement until June 10 because only from the day the window opens, can any release clause be met and activated.

On that day, the player can then officially talk to any club who comes up with the 10m sum and it'll be up to the player who he chooses.

It'll be from then when your Phils and Romanos etc will have an idea which club he has chosen to go to.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6012 på: Mai 31, 2022, 20:03:56 »


Det blir med ryktene foreløpig, men er det her vi skal styrke stallen så blir jeg bekymret. Hvis våre forsterkninger kommer fra dårlige lag, så blir det fort å sementere nivået vi ligger på per i dag.

Jeg følger deg, helt til 'det uthevede'.

For å ta eksempler, det hevdes at Palace uten Gallagher og Brentford uten Eriksen vil streve langt mer kommende sesong...
Så jo, gode spillere kan komme fra 'dårlige lag'...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6013 på: Mai 31, 2022, 20:21:15 »


Det blir med ryktene foreløpig, men er det her vi skal styrke stallen så blir jeg bekymret. Hvis våre forsterkninger kommer fra dårlige lag, så blir det fort å sementere nivået vi ligger på per i dag.

Jeg følger deg, helt til 'det uthevede'.

For å ta eksempler, det hevdes at Palace uten Gallagher og Brentford uten Eriksen vil streve langt mer kommende sesong...
Så jo, gode spillere kan komme fra 'dårlige lag'...

Leeds var en hårsbredd fra nedrykk. Jeg vil nå si at Meslier, Raphinha, Phillips og Gelhardt ville vært gode investeringer for de aller fleste lagene i PL.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SupALeedS

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6014 på: Mai 31, 2022, 20:25:26 »
Du kan unulig mene at det er en svakhet å hente spillere fra dårlige klubber?! Vi snakker jo om de beste i fra overnevnte klubber. Dennis er en meget bra spiller som sto for det meste offensive for Watford denne sesongen. Det er ikke slik at det var hans feil dem gikk ned feks .

Det finnes vel nok av eksempler på spillere som kommer fra gode klubber som flopper?
Alex

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6015 på: Mai 31, 2022, 21:09:35 »
Men er det høyreback vi trenger mest? Denne Christensen inn, vil ihvertfall avskrive Drameh.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6016 på: Mai 31, 2022, 21:10:51 »
Men er det høyreback vi trenger mest? Denne Christensen inn, vil ihvertfall avskrive Drameh.

Det frykter eg også. Men første par månedene vil det bare være dansken og Drameh...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6017 på: Mai 31, 2022, 21:28:09 »


Det blir med ryktene foreløpig, men er det her vi skal styrke stallen så blir jeg bekymret. Hvis våre forsterkninger kommer fra dårlige lag, så blir det fort å sementere nivået vi ligger på per i dag.

Jeg følger deg, helt til 'det uthevede'.

For å ta eksempler, det hevdes at Palace uten Gallagher og Brentford uten Eriksen vil streve langt mer kommende sesong...
Så jo, gode spillere kan komme fra 'dårlige lag'...

Joda, jeg er enig. Og jeg burde nok heller skrevet "kan det fort sementere nivået", for å presisere at det er ingen automatikk i dette. Noe ikke jeg heller tror. Det er halve moroa med overganger at man ikke vet, verken den ene eller andre veien.

Alle lag er avhengig av enkeltspillere, selv de aller beste. Når du nevner Gallacher og Eriksen så er det klassespillere uten tvil, men også spillere det er veldig usannsynlig spiller i Leeds neste sesong. Jeg vil ikke putte Che Adams, Minamino eller Dennis i samme klasse noen dag i uka.

for å være helt klar; det er klart det finnes gode enkeltspillere som er gode kjøp fra dårlige lag. Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag. Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6018 på: Mai 31, 2022, 21:32:34 »
Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag.Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over ryktene så langt.

Virker som journalistene som ikke vet tenker tradisjonelt, hvilke spillere har Jesse coachet før og er tilgjengelige, hvilke spillere er landsmenn av Jesse osv...
Mht Brentford blir alle dansker linket...

Siste seosngene har Leeds ut av det blå kommet opp med navn.
Tipper vi fort kommer dit hen i år også.

Men mulig dansken er noe konkret, men der er gjerne Brentford en mer sannsynlig destinasjon...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6019 på: Mai 31, 2022, 21:40:24 »
Men er det høyreback vi trenger mest? Denne Christensen inn, vil ihvertfall avskrive Drameh.

Hva ønsker Drameh selv? Kan være han selv mener at et nytt utlån er best for hans utvikling, kanskje han ikke vil spille på Leeds eller kanskje Ayling blir tredjevalg på hb og et alternativ som stopper hvis feks Cresswell lånes ut. Skjer nok mye i kulissene.

Jeg håper jo at Drameh blir satset på. Men er Dansken en solid oppgradering så sier jeg ja takk til det også. Neste år får vi se rotasjon, ikke en spikret fast 11er som kun endres ved skader.

Men for å svare på spørsmålet..føler det er tynnere på motsatt back!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6020 på: Mai 31, 2022, 22:00:00 »
Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag.Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over ryktene så langt.

Virker som journalistene som ikke vet tenker tradisjonelt, hvilke spillere har Jesse coachet før og er tilgjengelige, hvilke spillere er landsmenn av Jesse osv...
Mht Brentford blir alle dansker linket...

Siste seosngene har Leeds ut av det blå kommet opp med navn.
Tipper vi fort kommer dit hen i år også.

Men mulig dansken er noe konkret, men der er gjerne Brentford en mer sannsynlig destinasjon...

Tar dette med en klype salt selv.

Agurksesongen er i gang. Kanskje er noen reelle, men de drar nok noen vi ikke har sett navnet på også opp av hatten når vinduet åpner.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6021 på: Mai 31, 2022, 22:26:18 »
Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag.Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over ryktene så langt.

Virker som journalistene som ikke vet tenker tradisjonelt, hvilke spillere har Jesse coachet før og er tilgjengelige, hvilke spillere er landsmenn av Jesse osv...
Mht Brentford blir alle dansker linket...

Siste seosngene har Leeds ut av det blå kommet opp med navn.
Tipper vi fort kommer dit hen i år også.

Men mulig dansken er noe konkret, men der er gjerne Brentford en mer sannsynlig destinasjon...

Tar dette med en klype salt selv.

Agurksesongen er i gang. Kanskje er noen reelle, men de drar nok noen vi ikke har sett navnet på også opp av hatten når vinduet åpner.

Nå har vi prøvd å signere tyske og Spanske landslagsspillere med blandet resultat. Ihvertfall delte meninger om hva dem har tilført.
Gode spillere fra CC har blitt etterlyst. Nå ser det ut til at vi prøver på det. Blandet mottagelse på det også.

Jeg tenker at det viktigste er at spiller  som hentes passer inn i gruppen og systemet. Sore navn store meritter er ikke nødvendigvis løsningen hvis dem ikke passer inn. Ref Messi PSG. Couthino i Barca. Kunne sikkert nevnt hundrevis av eksempler. Salah var ikke noe stort navn, ex flopp i Chelsea. Men han var skreddersydd i Kloppfotballen. Tror det er viktigere enn prislapp, navn og status.

Det håper jeg Aaronson er i Jesse stilen. Hvis Dansken kommer så ønskes det fortsatt offensive backer. Det er positivt, for så ikke sånn ut i vår.

Men ser jo at Amerikanere og Redbull spillere linkes hyppig, sånn som Argentinere og Spanjoler ble linket under Bielsa.


Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6022 på: Mai 31, 2022, 23:06:16 »
Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag.Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over ryktene så langt.

Virker som journalistene som ikke vet tenker tradisjonelt, hvilke spillere har Jesse coachet før og er tilgjengelige, hvilke spillere er landsmenn av Jesse osv...
Mht Brentford blir alle dansker linket...

Siste seosngene har Leeds ut av det blå kommet opp med navn.
Tipper vi fort kommer dit hen i år også.

Men mulig dansken er noe konkret, men der er gjerne Brentford en mer sannsynlig destinasjon...

Tar dette med en klype salt selv.

Agurksesongen er i gang. Kanskje er noen reelle, men de drar nok noen vi ikke har sett navnet på også opp av hatten når vinduet åpner.

Nå har vi prøvd å signere tyske og Spanske landslagsspillere med blandet resultat. Ihvertfall delte meninger om hva dem har tilført.
Gode spillere fra CC har blitt etterlyst. Nå ser det ut til at vi prøver på det. Blandet mottagelse på det også.

Jeg tenker at det viktigste er at spiller  som hentes passer inn i gruppen og systemet. Sore navn store meritter er ikke nødvendigvis løsningen hvis dem ikke passer inn. Ref Messi PSG. Couthino i Barca. Kunne sikkert nevnt hundrevis av eksempler. Salah var ikke noe stort navn, ex flopp i Chelsea. Men han var skreddersydd i Kloppfotballen. Tror det er viktigere enn prislapp, navn og status.

Det håper jeg Aaronson er i Jesse stilen. Hvis Dansken kommer så ønskes det fortsatt offensive backer. Det er positivt, for så ikke sånn ut i vår.

Men ser jo at Amerikanere og Redbull spillere linkes hyppig, sånn som Argentinere og Spanjoler ble linket under Bielsa.

Ja, du toucher på noe veldig viktig. Å passe i system og gruppe. Rodrigo er et eksempel. Som spansk landslagsspiller må han ha vært en god spiller da Leeds hentet han. Å påstå at han var som skreddersydd for Bielsas fotball, er derimot å gå veldig langt.

Jeg tror på ingen måte Leeds kommer til å hente store navn i sommer (hva enn man legger i det). Det er neppe verken penger eller dragkraft nok til det. Det er signeringen av typen Raphinha eller også Bamford vi må håpe kommer. Spillere med et høyt potensiale som ikke bare hever kvaliteten sin og lagets i Leeds, men som også fremstår som gode økonomiske investeringer. Sånn at man - på papiret - kan selge en stjerne i blant for å reinvestere, til man er på et nivå økonomisk og tabellmessig til å kunne nekte.

Disse kommer ikke rekanes på ei fjøl, men utfordringen i Leeds er at vi ikke kan blåse en halv milliard på en spiller eller to for å toppe stallen. Vi trenger spillere i hver eneste lagdel og det blir sannsynligvis en høy totalsum uansett. Det gjelder å treffe i langt høyere grad enn tidligere med de objektene som identifiseres. Jeg håper ikke det blir flere "heltesigneringer" a la JKA og Junior Firpo.

For øvrig føler jeg for å presisere poenget mitt fra tidligere enda litt til. Jeg tror at de beste spillerne i de bedre lagene i Championship ofte kan være bedre og sikrere kort enn de beste spillerne i de dårligste lagene i Premier League. Ikke bare fordi de står frem i lag som sannsynligvis har minst like bra nivå som de dårligste lagene i PL pt, men fordi de også sannsynligvis er billigere i lønn og overgangssum. Dermed er sjansen større for å sitte igjen med både pose og sekk. Det finnes unntak. James Ward-Prowse, Conor Gallacher og Christian Eriksen (riktignok midt på tabellen til slutt) hadde nok alle forsvart godt med spilletid på lagene bak City og Pool, men igjen: Jeg tror ikke det er mange prosents sjanse for å lure noen av disse til Elland Road neste sesong.

Igjen, ingen fasit i dette. Gode spillere fra fantastiske lag kan falle igjennom, gode spillere fra dårlige lag kan vise seg å bare ha sett gode ut sett i lys av svake medspillere (hørte jeg Charlie Adam?) og anonyme spillere i svakere lag kan sikkert vise seg å være veldig gode med bedre medspillere. Som sagt er dette en del av moroa med overganger.

Må også påpeke at jeg er langt fra utlært om den østerrikske toppserien for å kunne bedømme spillerne der. Det blir basert på antakelser og begrenset erfaring fra CL-kamper. ;) Henter vi dansken, håper jeg han løper opp og ned høyrekanten i 38 kamper og knuser TAA i antall assist neste sesong.   
« Siste redigering: Mai 31, 2022, 23:09:09 av Dennis »
Marching on together!

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6023 på: Juni 01, 2022, 10:03:28 »
Jeg blir likevel ikke gira av ambisjonsnivået dersom Leeds kun leter blant disse typer lag.Så er det, igjen, bare rykter så langt.

Klarer man å lure fram et par moneyballsigneringer a la Raphinha i sommer så er det musikk i mine ører, men det er foreløpig få av spillerne jeg blir veldig ivrig av. Særlig om det er erstattere for Raphinha og Phillips.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over ryktene så langt.

Virker som journalistene som ikke vet tenker tradisjonelt, hvilke spillere har Jesse coachet før og er tilgjengelige, hvilke spillere er landsmenn av Jesse osv...
Mht Brentford blir alle dansker linket...

Siste seosngene har Leeds ut av det blå kommet opp med navn.
Tipper vi fort kommer dit hen i år også.

Men mulig dansken er noe konkret, men der er gjerne Brentford en mer sannsynlig destinasjon...

Tar dette med en klype salt selv.

Agurksesongen er i gang. Kanskje er noen reelle, men de drar nok noen vi ikke har sett navnet på også opp av hatten når vinduet åpner.

Nå har vi prøvd å signere tyske og Spanske landslagsspillere med blandet resultat. Ihvertfall delte meninger om hva dem har tilført.
Gode spillere fra CC har blitt etterlyst. Nå ser det ut til at vi prøver på det. Blandet mottagelse på det også.

Jeg tenker at det viktigste er at spiller  som hentes passer inn i gruppen og systemet. Sore navn store meritter er ikke nødvendigvis løsningen hvis dem ikke passer inn. Ref Messi PSG. Couthino i Barca. Kunne sikkert nevnt hundrevis av eksempler. Salah var ikke noe stort navn, ex flopp i Chelsea. Men han var skreddersydd i Kloppfotballen. Tror det er viktigere enn prislapp, navn og status.

Det håper jeg Aaronson er i Jesse stilen. Hvis Dansken kommer så ønskes det fortsatt offensive backer. Det er positivt, for så ikke sånn ut i vår.

Men ser jo at Amerikanere og Redbull spillere linkes hyppig, sånn som Argentinere og Spanjoler ble linket under Bielsa.

Ja, du toucher på noe veldig viktig. Å passe i system og gruppe. Rodrigo er et eksempel. Som spansk landslagsspiller må han ha vært en god spiller da Leeds hentet han. Å påstå at han var som skreddersydd for Bielsas fotball, er derimot å gå veldig langt.

Jeg tror på ingen måte Leeds kommer til å hente store navn i sommer (hva enn man legger i det). Det er neppe verken penger eller dragkraft nok til det. Det er signeringen av typen Raphinha eller også Bamford vi må håpe kommer. Spillere med et høyt potensiale som ikke bare hever kvaliteten sin og lagets i Leeds, men som også fremstår som gode økonomiske investeringer. Sånn at man - på papiret - kan selge en stjerne i blant for å reinvestere, til man er på et nivå økonomisk og tabellmessig til å kunne nekte.

Disse kommer ikke rekanes på ei fjøl, men utfordringen i Leeds er at vi ikke kan blåse en halv milliard på en spiller eller to for å toppe stallen. Vi trenger spillere i hver eneste lagdel og det blir sannsynligvis en høy totalsum uansett. Det gjelder å treffe i langt høyere grad enn tidligere med de objektene som identifiseres. Jeg håper ikke det blir flere "heltesigneringer" a la JKA og Junior Firpo.

For øvrig føler jeg for å presisere poenget mitt fra tidligere enda litt til. Jeg tror at de beste spillerne i de bedre lagene i Championship ofte kan være bedre og sikrere kort enn de beste spillerne i de dårligste lagene i Premier League. Ikke bare fordi de står frem i lag som sannsynligvis har minst like bra nivå som de dårligste lagene i PL pt, men fordi de også sannsynligvis er billigere i lønn og overgangssum. Dermed er sjansen større for å sitte igjen med både pose og sekk. Det finnes unntak. James Ward-Prowse, Conor Gallacher og Christian Eriksen (riktignok midt på tabellen til slutt) hadde nok alle forsvart godt med spilletid på lagene bak City og Pool, men igjen: Jeg tror ikke det er mange prosents sjanse for å lure noen av disse til Elland Road neste sesong.

Igjen, ingen fasit i dette. Gode spillere fra fantastiske lag kan falle igjennom, gode spillere fra dårlige lag kan vise seg å bare ha sett gode ut sett i lys av svake medspillere (hørte jeg Charlie Adam?) og anonyme spillere i svakere lag kan sikkert vise seg å være veldig gode med bedre medspillere. Som sagt er dette en del av moroa med overganger.

Må også påpeke at jeg er langt fra utlært om den østerrikske toppserien for å kunne bedømme spillerne der. Det blir basert på antakelser og begrenset erfaring fra CL-kamper. ;) Henter vi dansken, håper jeg han løper opp og ned høyrekanten i 38 kamper og knuser TAA i antall assist neste sesong.
Det viktigste er at de spillerene vi henter inn vil være bedre i den posisjonen de er tiltenkt enn den/de spillerne vi allerede har i troppen. Jeg vet ikke hvor mye penger vi har til spillerkjøp og om SF49 kommer til å spytte inn noe, men jeg tror at vi må belage oss på å selge spillere som Raphinha hvis det skal komme «store» navn inn i dette vinduet.
Det må jo også gjøres noen avveininger da vi i utgangspunktet trenger mange forsterkninger, men dette må jo ses opp mot det og eventuelt få inn færre men da kanskje bedre spillere.
Jeg mener Leeds har satt seg i en litt kinkig situasjon ved at man har en så liten stall og at den stallen i tillegg trenger kvalitetsspillere på flere plasser skal vi heves oss denne sesongen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6024 på: Juni 01, 2022, 12:37:38 »
Leeds Xtra
@Leeds_Xtra
Kalvin Phillips has made it clear to Victor Orta and Andrea Radrizzani that he wants to remain at Leeds this summer. [
@SkySports_Tim
 via
@SkySportsNews
] #LUFC

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6025 på: Juni 01, 2022, 15:06:59 »
Men er det høyreback vi trenger mest? Denne Christensen inn, vil ihvertfall avskrive Drameh.

Hva ønsker Drameh selv? Kan være han selv mener at et nytt utlån er best for hans utvikling, kanskje han ikke vil spille på Leeds eller kanskje Ayling blir tredjevalg på hb og et alternativ som stopper hvis feks Cresswell lånes ut. Skjer nok mye i kulissene.

Jeg håper jo at Drameh blir satset på. Men er Dansken en solid oppgradering så sier jeg ja takk til det også. Neste år får vi se rotasjon, ikke en spikret fast 11er som kun endres ved skader.

Men for å svare på spørsmålet..føler det er tynnere på motsatt back!
Kanskje Leeds tenker slik at siden Ayling er ut en stund er det en sjanse å ta å satse på Drameh, som ennå ikke har vist noe i PL. Utelukker da spillere som Koch, Dallas (skadet) og Shackleton på høyre back. Derfor dansken inn.
MOT

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6026 på: Juni 01, 2022, 15:31:00 »
Leeds Xtra
@Leeds_Xtra
Kalvin Phillips has made it clear to Victor Orta and Andrea Radrizzani that he wants to remain at Leeds this summer. [
@SkySports_Tim
 via
@SkySportsNews
] #LUFC

Han Sky Sports Tim la ut en tweet som sa at han aldri hadde sagt dette.
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6027 på: Juni 01, 2022, 18:30:51 »
UtdXclusive
@UtdXclusive
📝 - Leeds United have contacted #mufc regarding a potential transfer move to sign James Garner. [
@TheAthletic
]

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6028 på: Juni 01, 2022, 20:27:16 »
Klaus Egelund
@klausegelund
Rasmus Nissen Kristensen foran stort skifte til Premier League. Leeds byder £10m for danskeren. Endnu ikke accepteret… dansker på Elland Road, yay! #lufc #pldk

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/kaempe-million-bud-paa-dansk-stjerne/9280488

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6029 på: Juni 01, 2022, 21:59:13 »
Jo mer jeg leser om Kristensen, jo mer håper jeg dette går i orden. Flere mener han er den beste høyrebacken i østeriksk bundesliga, fysisk sterk, sju mål i år (mestscorende forsvarer) og har hatt en eksplosiv utvikling i det siste. Bortmund og Brentford er også ute etter han, sier ryktene. Løp og kjøp!