Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 359527 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #1950 på: Januar 07, 2013, 20:20:14 »
Bates tråden burde vel klippes snart..

Even better, Ole, den er snart historie :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1951 på: Januar 07, 2013, 20:24:45 »
Mye tillit i å fortelle de nye eierne om ting de nok vet om veldig godt......... Tror neppe det Jon!

LUST forteller ikke dette til de nye eiere, ollan. De forteller det til oss!  :)
for å skape frykt......og litt sånn hva var det vi sa holdning. :-) dropper diskusjonen nå...Bates tråden burde vel klippes snart..

Hvilke motiver har de egentlig??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1952 på: Januar 07, 2013, 20:27:54 »
Mye tillit i å fortelle de nye eierne om ting de nok vet om veldig godt......... Tror neppe det Jon!

LUST forteller ikke dette til de nye eiere, ollan. De forteller det til oss!  :)
for å skape frykt......og litt sånn hva var det vi sa holdning. :-) dropper diskusjonen nå...Bates tråden burde vel klippes snart..

Les brevet du. LUST står for åpenhet og innsyn. De formidler en optimistisk konklusjon i slutten av brevet.  :)
 (forutsatt at GHF  velger en annen strategi enn sine forgjengere. ) ::)
Jon R.

marve

Sv: Bates
« Svar #1953 på: Januar 07, 2013, 20:58:25 »
Mye tillit i å fortelle de nye eierne om ting de nok vet om veldig godt......... Tror neppe det Jon!

LUST forteller ikke dette til de nye eiere, ollan. De forteller det til oss!  :)
for å skape frykt......og litt sånn hva var det vi sa holdning. :-) dropper diskusjonen nå...Bates tråden burde vel klippes snart..

Hvilke motiver har de egentlig??
Tror du ikke de er ute etter å hvise oss hva bates har fått til etter 8 år som eier av leeds u .
At bates juger når han sier han aldri har tatt en krone ut av leeds til seg selv.
Etter 8 år så har folk blitt dritt lei av gammern og noen viser det på denne måten .
Hva tror du er motivet .
« Siste redigering: Januar 07, 2013, 21:04:58 av marve »
 

ollan

Sv: Bates
« Svar #1954 på: Januar 07, 2013, 21:19:54 »
Mye tillit i å fortelle de nye eierne om ting de nok vet om veldig godt......... Tror neppe det Jon!

LUST forteller ikke dette til de nye eiere, ollan. De forteller det til oss!  :)
for å skape frykt......og litt sånn hva var det vi sa holdning. :-) dropper diskusjonen nå...Bates tråden burde vel klippes snart..

Hvilke motiver har de egentlig??
Tror du ikke de er ute etter å hvise oss hva bates har fått til etter 8 år som eier av leeds u .
At bates juger når han sier han aldri har tatt en krone ut av leeds til seg selv.
Etter 8 år så har folk blitt dritt lei av gammern og noen viser det på denne måten .
Hva tror du er motivet .
joda ser den, men ser samtidig ikke poenget da det ikke frembringer  noe særlig nytt med dette brevet (som jeg nå har lest,Jon) annet enn en "hva var det vi sa" holdning. Pr i dag betyr de tallene som de henviser til absolutt ingenting(utenom at vi har  ca 195 mill i gjeld),regner med de nye eierne er klar over dette og der foreligger en plan på nedbetaling. Noe som gjenstår å se...... Mye mere bekymret for om der er midler til å forsterke laget nå og til sommeren. (Forsvinner Bechio og Byram i dette vinduet viser de jo at de er som KB og ser på dette som en ren foretning med fokus på å hente cash raskest mulig)
Ollan

HåvardK

Sv: Bates
« Svar #1955 på: Januar 07, 2013, 22:47:26 »
joda ser den, men ser samtidig ikke poenget da det ikke frembringer  noe særlig nytt med dette brevet (som jeg nå har lest,Jon) annet enn en "hva var det vi sa" holdning. Pr i dag betyr de tallene som de henviser til absolutt ingenting(utenom at vi har  ca 195 mill i gjeld),regner med de nye eierne er klar over dette og der foreligger en plan på nedbetaling.

Absolutt ingenting - utenom 195 millioner i gjeld? Merker at jeg lever i en litt annen begrepsverden.

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1956 på: Januar 07, 2013, 22:51:04 »
Har lest gjennom hele innlegget til LUST, og det virker som følgende oppskrift:

En halv liter iboende skepsis etter snart ti år i ørkenen
To spiseskjeer "La oss gi Bates et skikkelig stikk i siden"
350 gram Alt-som-kan-koste-penger-blir-tolket-som-gjeld
To toppede teskjeer av ting vi visste fra før (evt ting som finnes i den nye årsrapporten)

Strø over med kritiske eller interessante spørsmål man trenger for å roe sentralnervesystemet.

Stekes i 180 grader under "Ting vi ikke vet hva er, er sikkert ikke bra".
La hvile i 20 under tabliod tittel, og server åpent for avklaring fra de nye eierne.


Fra kokebok til en videre betraktning:
Dette er en god mulighet for GFH Capital å ta tak i den uroen, usikkerheten og manglende tilliten mange supportere har til klubben og dens fremtid. Tidligere har man bare snudd seg rundt og fortsatt sine "egosentriske" vurderinger videre uten å betrakte supporternes spørsmål som viktige.

Jeg er overbevist om at det aller meste av denne "gjelden" ** i realiteten ikke er noe problem, men klubben trenger å imøtegå dette, og forklare situasjonen. Det gjelder særlig hvorfor klubbens søsterselskap taper penger år etter år, og hvordan/hva som ligger i de betydelige postene med (unknown) administrative kostnader. Er det privatflyleie til Bates, advokater, eller mer naturlige forklaringer?

**:
- 4.75 mill er utbetaling ved opprykk, vært der siden admin, preger ikke daglig drift og vil dekkes av opprykk
- 4 mill til Lutonville virker åpenbart å ha blitt betalt som en del av oppkjøpssummen (ser gjerne bekreftelse)
- 2.3 mill i "tapt" sesongkortsalg til TicketUs gjelder kun ett år til, vil fri opp muligheter
- Hva ligger i working capital shortfall? Er det egentlig bare kortsiktig gjeld, som lønnsutbetalinger ut sesongen, mm? Dette er det største usikkerhetsmomentet som finnes.
- 1,7 mill til Enterprise Insurance, ble også det slettet da klubben ble kjøpt? Eller har det en annen hensikt?

SA

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1957 på: Januar 07, 2013, 22:56:15 »
joda ser den, men ser samtidig ikke poenget da det ikke frembringer  noe særlig nytt med dette brevet (som jeg nå har lest,Jon) annet enn en "hva var det vi sa" holdning. Pr i dag betyr de tallene som de henviser til absolutt ingenting(utenom at vi har  ca 195 mill i gjeld),regner med de nye eierne er klar over dette og der foreligger en plan på nedbetaling.

Absolutt ingenting - utenom 195 millioner i gjeld? Merker at jeg lever i en litt annen begrepsverden.

Jeg tror det viktigste poenget, som i alle fall roer min sjel, er at alt dette LUST skriver om er noe GFHC vet absolutt alt om etter seks måneder i forhandlinger og gjennomganger. Og for de som har fulgt med litt utenfra, er også de fleste postene fra LUST kjent fra før.

Forhåpentligvis, og inntrykket jeg har fra hva de har snakket om i media, så har GFHC god koll på hvordan de kan gjøre klubben enda sunnere med litt omstrukturering, omprioritering og innskudd av arbeidskapital.

Mer skeptisk er jeg til hva de har av midler til å styrke laget, og som jeg har sagt før: hva er i det hele tatt planen med tanke på en kortsiktig manager og det han evt får disponere? Skal de bygge en klubb eller skal de gamble på kortsiktige løsninger?

SA

ollan

Sv: Bates
« Svar #1958 på: Januar 07, 2013, 23:10:33 »
joda ser den, men ser samtidig ikke poenget da det ikke frembringer  noe særlig nytt med dette brevet (som jeg nå har lest,Jon) annet enn en "hva var det vi sa" holdning. Pr i dag betyr de tallene som de henviser til absolutt ingenting(utenom at vi har  ca 195 mill i gjeld),regner med de nye eierne er klar over dette og der foreligger en plan på nedbetaling.

Absolutt ingenting - utenom 195 millioner i gjeld? Merker at jeg lever i en litt annen begrepsverden.
sorry for den,men gjelden har vært kjent i flere år.....så for meg er det ikke så mye nytt,hvis ikke du visste det så forstår jeg din store forskrekkelse for disse summer  ;)
Ollan

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #1959 på: Januar 08, 2013, 00:08:14 »
för mig är balansräkningen som kommer en gång om året mer intressant och om klubben går med vinst eller förlust
 

marve

Sv: Bates
« Svar #1960 på: Januar 08, 2013, 00:12:47 »
joda ser den, men ser samtidig ikke poenget da det ikke frembringer  noe særlig nytt med dette brevet (som jeg nå har lest,Jon) annet enn en "hva var det vi sa" holdning. Pr i dag betyr de tallene som de henviser til absolutt ingenting(utenom at vi har  ca 195 mill i gjeld),regner med de nye eierne er klar over dette og der foreligger en plan på nedbetaling.

Absolutt ingenting - utenom 195 millioner i gjeld? Merker at jeg lever i en litt annen begrepsverden.

Jeg tror det viktigste poenget, som i alle fall roer min sjel, er at alt dette LUST skriver om er noe GFHC vet absolutt alt om etter seks måneder i forhandlinger og gjennomganger. Og for de som har fulgt med litt utenfra, er også de fleste postene fra LUST kjent fra før.

Forhåpentligvis, og inntrykket jeg har fra hva de har snakket om i media, så har GFHC god koll på hvordan de kan gjøre klubben enda sunnere med litt omstrukturering, omprioritering og innskudd av arbeidskapital.

Mer skeptisk er jeg til hva de har av midler til å styrke laget, og som jeg har sagt før: hva er i det hele tatt planen med tanke på en kortsiktig manager og det han evt får disponere? Skal de bygge en klubb eller skal de gamble på kortsiktige løsninger?

SA
Tror du ikke svend anders at våre nye eiere vil få en meget dårlig start på sin jobb med å få med seg fansen videre ved å ikke handle inn 1 eller 2 gode spillere nå i januar .
Og få det ennå vanskeligere hvis de skulle finne på å selge en eller flere av våre beste spillere .
Tror at hvis ikke det blir henta noen bra spillere i dette vinduet så er det veldig mange som vill tenke f..... nye eiere  men samme gamle leksa som bates kom med .
Tror våre nye eiere rett å slett må vise oss sultefora fans at de har penger nå jeg ellers vill de slite veldig  med å få folk tilbake til elland road .
Fansen er rett å slett veldig utolmidige og tror mange vill slite med å se lysere på framtiden uten spiller kjøp nå i januar uannsett å vanskelig folk sier det er .
Tror rett å slett det kan bli grise stykt for våre nye eiere  hvis ikke det skjer noe positivt nå i januar .
 

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1961 på: Januar 08, 2013, 00:20:37 »
Tror du ikke svend anders at våre nye eiere vil få en meget dårlig start på sin jobb med å få med seg fansen videre ved å ikke handle inn 1 eller 2 gode spillere nå i januar .
Og få det ennå vanskeligere hvis de skulle finne på å selge en eller flere av våre beste spillere .
Tror at hvis ikke det blir henta noen bra spillere i dette vinduet så er det veldig mange som vill tenke f..... nye eiere  men samme gamle leksa som bates kom med .
Tror våre nye eiere rett å slett må vise oss sultefora fans at de har penger nå jeg ellers vill de slite veldig  med å få folk tilbake til elland road .
Fansen er rett å slett veldig utolmidige og tror mange vill slite med å se lysere på framtiden uten spiller kjøp nå i januar uannsett å vanskelig folk sier det er .
Tror rett å slett det kan bli grise stykt for våre nye eiere  hvis ikke det skjer noe positivt nå i januar .


Jeg tror i alle fall at de kunne fått en kjempeboost blant fansen ved å hente inn i alle fall en signering det lukter svidd av. Men jeg vet ikke om de har midlene til det.

Det er lettere for de å si nei til bud på våre spillere enn å hente inn storsigneringer, er mitt inntrykk idag.

Som du sier er forventningene enorme, men aller først MÃ… de nye eierne få landet en plan med klubben som går lenger enn de to neste ukene. Om de skulle kjøpt en spiller nå, hva er planen til sommeren? Hvis Warnock vil ha en spiss nå de bruker kruttet på, hva skjer når en ny manager vil ha en midtbanesjef som virkelig gjør vei i vellinga til sommeren?

Er det ikke også en fare for at selv om man henter inn en bra spiller eller to, vil det fortsatt være fans som klager?

Gjør GFHC i det hele tatt disse vurderingene, eller jobber de bare for å tette skroget frem til sommeren?

Vanskelig å si noe sikkert om dette uten mer info (men det hindrer åpenbart ikke folk i å spekulere eller klage allerede.

SA

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1962 på: Januar 08, 2013, 11:25:35 »
för mig är balansräkningen som kommer en gång om året mer intressant och om klubben går med vinst eller förlust

Og den viser klart at balansen har vært avhengig av salg av våre spillere, og trenden er at inntektene og cash flowen bare er for nedadgående. Derfor blir dette vinduet ekstra interessant. Er de nye eierne villige til å skyte inn egne midler for å beholde våre beste spillere? Hvor lav vil terskelen for å feks selge Byram og Becchio  være?

Spennende tider dette....
Jon R.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1963 på: April 26, 2013, 08:40:01 »
http://m.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/gfh-clause-left-bates-unable-to-sack-warnock-1-5618631

Bates fornekter seg ikke..:)

- ville sparke Warnock i oktober
- likte ikke Warnock's behandling av Lees
- Warnock fikk ikke kjøpe Clint Hill
++++

Blir artig å høre responsen til Warnock.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Odin

Sv: Bates
« Svar #1964 på: April 26, 2013, 09:04:29 »
Både Bates og Warnock var gode til å skylde på andre framfor å ta ansvar selv.
Savner ingen av dem og ville aldri kjøpt bruktbil av Bates..
McDermott derimot ser ut til å være mer ydmyk og han innser også verdien av å skape gode relasjoner bade til spillere, fans og media.
MOT!
Det blir opprykk neste sesong.
Jeg er klar I England den 3 August!!!

Torpe-do

Sv: Bates
« Svar #1965 på: April 26, 2013, 14:05:37 »

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1966 på: April 26, 2013, 19:32:44 »
http://m.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/gfh-clause-left-bates-unable-to-sack-warnock-1-5618631

Bates fornekter seg ikke..:)

- ville sparke Warnock i oktober
- likte ikke Warnock's behandling av Lees
- Warnock fikk ikke kjøpe Clint Hill
++++

Blir artig å høre responsen til Warnock.

Jeg tviler ikke på at dette stemmer, jeg har det fra øverste hold at Warnock ikke fikk mer penger i januar fordi man ikke ville la ham bruke det opp med ny trener inn i sommer.

At han mislikte Lees-utskjellingen er han ikke alene om, der støtter jeg ham fullt ut.

Men det fantastiske med at han ville ha Warnock sparket i oktober, da vi vel fortsatt lå bra an, er at han understreker hvilken idiotisk og lite fremtidsrettet avgjørelse det var å ansette ham - bare 7 mnd tidligere.

Forøvrig skinner hans irritasjon over LUST og kampanjen så mye igjennom at en nesten trenger solbriller. Her prøver han å etterlate seg et godt omdømme - og så kommer det noen folk inn og stiller noen spørsmål og sier imot ham? Frekt, vet du! ;-)

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1967 på: April 26, 2013, 19:38:28 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/ken-bates-leeds-united-could-not-afford-becchio-wages-1-5622181


Virker som om Bates har mye hans skal ha unnskyld før andre kommer på banen med sitt  :-

At vi ikke gir ut ukelønninger på 30.000 pund i uka er helt ok for meg. Og jeg bærer ikke noe nag til Becchio for å ønske seg det heller.

Problemet var heller at vi gikk for å selge i januar, vi kunne fått sikkert nesten like mye nå i sommer. I tillegg erstattet vi ham med en ute-av-form spiss i Morrison (som jeg tror kan få en mye bedre sesong neste år).

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leedsulf

Sv: Bates
« Svar #1968 på: April 26, 2013, 20:23:44 »
“Luciano Becchio (who joined Norwich City in a swap deal that saw Steve Morison head the other way) is a perfect example. Luciano was already the highest paid player at the club but his agent wanted £1.5m a year basic wage.

“Even the thickest Leeds fan must see we can’t afford to pay a player £30,000 per week. You only pay that sort of wage if you want to go bust. I don’t know what he got at Norwich, in the end, but I’d imagine it was in that region.

-Bates

-------------------------------------------------------------------

Luciano Becchio ‏@becchioluciano
Is not true the news about me today in the evening post

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1969 på: April 26, 2013, 21:28:18 »
Kommer Bates til å gå ut på matta i morgen før kampen for å få hyllest, tør han det?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Bates
« Svar #1970 på: April 26, 2013, 21:42:56 »
Kommer Bates til å gå ut på matta i morgen før kampen for å få hyllest, tør han det?

Sin egen dørmatte muligens... ::)
Super Leeds since 1968

thesheep

Sv: Bates
« Svar #1971 på: April 27, 2013, 14:22:27 »
“Luciano Becchio (who joined Norwich City in a swap deal that saw Steve Morison head the other way) is a perfect example. Luciano was already the highest paid player at the club but his agent wanted £1.5m a year basic wage.

“Even the thickest Leeds fan must see we can’t afford to pay a player £30,000 per week. You only pay that sort of wage if you want to go bust. I don’t know what he got at Norwich, in the end, but I’d imagine it was in that region.

-Bates

-------------------------------------------------------------------

Luciano Becchio ‏@becchioluciano
Is not true the news about me today in the evening post

Det er flott å se at Bates er profesjonell nok til å ikke ta personalsaker i media...
For en mann, flaut at det senile vraket fortsatt skal assosieres med klubben vår.

Sleivind

Sv: Bates
« Svar #1972 på: Juni 30, 2013, 13:04:48 »
Leser på twitter at i dag er den siste dagen på jobb for Bates.

Dette må vel kalles en gladsak i en ellers grå og trist hverdag  ::)

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1973 på: Juni 30, 2013, 13:54:26 »
Leser på twitter at i dag er den siste dagen på jobb for Bates.

Dette må vel kalles en gladsak i en ellers grå og trist hverdag  ::)
En gladsak, men han har nok en liten klam hånd på rattet fremover også >:(

Gufrias

Sv: Bates
« Svar #1974 på: Juni 30, 2013, 21:24:19 »
Leser på twitter at i dag er den siste dagen på jobb for Bates.

Dette må vel kalles en gladsak i en ellers grå og trist hverdag  ::)
En gladsak, men han har nok en liten klam hånd på rattet fremover også >:(

Tviler jeg sterkt på.  :)
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #1975 på: Juni 30, 2013, 21:28:52 »
Leser på twitter at i dag er den siste dagen på jobb for Bates.

Dette må vel kalles en gladsak i en ellers grå og trist hverdag  ::)
En gladsak, men han har nok en liten klam hånd på rattet fremover også >:(


Hehe, i likhet med Lord Harewood, mener du   :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

p0ndus

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1976 på: Juni 30, 2013, 21:30:57 »
Leser på twitter at i dag er den siste dagen på jobb for Bates.

Dette må vel kalles en gladsak i en ellers grå og trist hverdag  ::)

Håper det er sånn, men føler han på et eller annet vis kommer til og fortsette og påvirke oss med den negative kraften lenge ennå.


Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1977 på: Juli 26, 2013, 20:55:32 »
@LUFC: Leeds United today confirmed that Ken Bates has ceased to be club President. #lufc
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #1978 på: Juli 26, 2013, 21:04:36 »
@LUFC: Leeds United today confirmed that Ken Bates has ceased to be club President. #lufc

Nei, dette må slås større opp, det er all over twitter:

BATES IS GONE

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Bates
« Svar #1979 på: Juli 26, 2013, 21:08:52 »
!!